Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestää hemmotellun kersan synttärit?

Vierailija
19.07.2022 |

Miehen kummilapsesta kyse, meitä odotetaan paikalle oman lapsemme kanssa. Viime kesänä oli hyvä tekosyy olla pois, nyt kutsu tuli jo kk etukäteen.
Ei ole vastattu vielä kutsuun, mennäänkö vai meniskö mies yksin
Mutta kyseessä siis 5v täyttävä lapsi, jolla viisi kummia ja sukunsa ainoa pieni lapsi, vanhempiensa ainoa.
On aivan pilalle hemmoteltu ja huonotapainen.
Jo 3v synttäreillä viskasi meidän antaman lahjan katsomatta maahan, oli paita ja leikkitraktori, mutta kun isovanhemmilta sai isomman paketin. Ja siis paiskasi meidän paketin mielenosoituksena maahan, koska oli niin tylsä lahja.
Kysyin, että mitäs sanotaan kun saa lahjan, näytti kieltä ja äitinsä nauroi vieressä?!
Vanhemmat eivät kiellä/kasvata, hän saa aivan kaiken, kuten lelut, uima-altaankin isänsä rakensi kun tää penska halus yms. Joka kauppareissulla uusi lelu, saattavat varta vasten ajaa lelukaupoille. Iltapalaksi hän saa täytekakkua ja sokerimehua, jos keksii pyytää. Mitään ei kielletä.
Kun oltiin yhdessä vuokramökillä, poika näytti meille pippeliään ja sanoin, että tuo on huono tapaista, niin isänsä kehui äkkiä, että onpas hieno pippeli, ettei vaan poika ala itkemään?!!
Se yhteinen mökkiloma on kamala pojan käytöksen takia.
Juhlissa vieraana tää lapsi menee ekana pöytään ja tökkii sormilla kakkua, meillä esim levitti suklaamuffinsin matolle tahallaan ja sotku jäi siivoomatta, ei edes pahoittelua vanhemmilta. Poika ei kestä, jos muut lapset saa huomiota.
Jos vieraat toruu, alkaa parkua hysteerisenä kun pelottaa!!.

Ja kun heillä on juhlat, poika nauttii, kun voi härnäämällä/huutamalla/esittämällä/riehumalla saada huomion. On siis sellainen kauhukakara, että en voi itse sietää.
Mieskin on sanonut, ettei hän ikinä ottais kummipoikaansa hoitoon.
Mutta siis kysymys: miten menettelisitte itse, kärsisittekö juhlat vai skippaisitteko?
Meillä on itellä alle 1v vauva ja mietin, keksiskö tekosyyn vauvan kautta.
Tökkii niin pahasti ajatuskin ihastella tuota hirviölasta yhtään, ja sitä ne synttärit on, pikkutenava viuhtoo jollain miekalla ja suku huokailee vieressä, kun on niin terhakka poika!
Mitä tekisitte nyt ja jatkossa?

Kommentit (334)

Vierailija
261/334 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kestää hemmotellun kersan synttärit?

Jäämällä kotiin.

Vierailija
262/334 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä lahjoja sellaset itse tehtävät limat. Muovailuvahakin aika kivaa. Saippuakuplajutut kans kivoja... Lapsi ite tykkää puhallella vaikka olohuoneessa, jos vanhempia ei haittaa.

Kaikki äänekkäät lelut on kans kivoja, vaikka rumpusetti. Leikkisoittimet, vaikka huuliharppu.

Tämä! Ostaa jotain tuollaista luovaa tekemistä. :D Tokmannilta löytyy halvalla sormivärejä. Ja saattaa sieltä löytyä halvalla myös joku äänekäs lelusoitin. Tamburiini helistimillä olis kova sana!

Tai superpallot. Niitä kun viskoo seinille, niin kimpoilee kivasti ympäriinsä pitkin huonetta.

Miksei samantien voisi tehdä pikkuskäbälle pientä aktiviteettipakettia: sormivärit, muovailuvahaa, spriitusseja, jotain kirjavaa askartelupaperia, sakset, pieni Eri Keeper-pullo, sitä kaikkialle kiinnittyvää limaa, superpalloja ja se puinen pesismaila? Sinitarraakin voisi vielä lisätä mukaan. Olisi joka lapsen unelmalahja! 😍

Heh heh. Tollasen paketin kanssa menisin mielelläni tuon pikku sydänkäpysen synttäreille.  Vain nähdäkseni vanhempien muikeat ilmeet. Tarjoudu vielä näyttämään mukelolle miten kaikki toimii ja avaa joka puteli valmiiksi. Eihän ne vanhemmat tietenkään henno ottaa sotkupakettia ipanalta poiskaan.

Bonuksena ei tarvitse enää pelätä että uusia kutsuja tuon perheen pippaloihin tulee lähivuosina. Tai koskaan.

Älä unohda irto glitteri-hilejauheita paketista. Purkki jokaista mahdollista väriä. Niiden jämiä löytyy vielä sadannen siivouskerran jälkeen jostain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/334 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat jotka eivät yhtään kiellä lastaan, ovat rasittavia. Meillä keskimmäinen lapsi oli kolmevuotiaana sellainen, että uskoi parhaiten kun vähän karjaisi. Muuten vänkäsi loputtomiin. Kotona toimi hyvin, mutta vieraiden läsnä ollessa ei kehdannut korottaa sillä tavalla ääntä, ja joutui sietämättömään vänkäyslimboon. Ja tilanteesta pääsi joskus parhaiten eroon luovuttamalla. Ulkopuolinen näki tietenkin vain nämä tilanteet, ja ovela 3-vee osasi niitä hyödyntää. Kotona totteli kyllä ja tiesi säännöt. Viisivuotiaana oli jo todella reipas ja totteli helposti, vaikka ollaan jopa kehuttu lasta.

Mutta vähän hakemalla haettu näitä hemmotteluesimerkkejä. Oliko uima-allas rakennettu siis vain ja ainoastaan lasta varten? Ja oikeastiko vanhemmat leipoo täytekakun, jos lapsi haluaa sitä iltapalaksi, vai onko kyse siitä että olet ollut heidän luonaan vielä synttäri-iltana, jolloin kakkua on ollut valmiina ja lapsi on keksinyt vaatia sitä iltapalaksi? Näin tekisi luultavasti lähes jokainen mukula, jos tietää että on kakkua, ja ei olisi kovin kauheaa jos vanhempi siihen suostuu, koska kakkua ei kenelläkään ole joka ilta.

Vierailija
264/334 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan lopettaisin yhteydenpidon noihin ihmisiin kokonaan. Nehän ovat loppujen lopuksi ap:n miehen ystäviä, eivät ap:n joten helppo homma.

Minä olen itse asiassa lopettanut yhden ystävyyssuhteen sen takia, että en vaan enää jaksanut ystäväni käytöstavatonta koiraa. Koira, jo 5 v, ei siis pentu, hyppäsi pyytämättä syliin kun istuit pöydän ääressä tai tuli nuolemaan sääriäsi jos oli hame päällä ja ylipäänsä haki huomiota koko ajan. Hyppi päälle tavatessa jne. Toki se kiellosta lopetti (minun kanssani, ei muiden), mutta aloitti taas heti uudestaan, koska kukaan muu ei sitä koskaan kieltänyt, eikä sille ollut kehittynyt minkäänlaista pitkäjänteisyyttä. Kun ei ollut koulutettu yhtään.

Kaveri sitten alkoi vinkua, että miksi hänen täytyy aina tulla meille, miksen käy koskaan heillä. Sanoin, että en jaksa koirasi huonoa käytöstä, mistä se pani välit poikki (kuten arvasinkin käyvän. Hän oli käynyt aika raskaaksi muutenkin, joten tilanne päättyi kannaltani erinomaisesti, kun sain hänet lopettamaan ystävyyden.)

Tyypillistä näille kasvatustaidottomille on muuten tuo ylimitoitettu loukkaantuminen, jos joku jotain huomauttaa. Minullakin on koira, enkä minä loukkaannu, jos joku sanoo että se on vähän lihonut. Totean, että joo, tilanne on työn alla. Tai jos sen käytöksestä huomautetaan. Tosin jälkimmäistä ei tapahdu, koska pyydän aina etukäteen anteeksi jos on syytä olettaa että koira ei jossain tilanteessa osaa vielä käyttäytyä (nuoren koiran kanssa aina mahdollista, kun jokaista maailman tilannetta ei ole harjoiteltu.)

Minusta jokaisen koiranomistajan velvollisuus on kouluttaa koirastaan sellainen, että ainakaan se koirayksilö ei lisää ihmisten koiravihaa. Koiria on kuitenkin nykyään kaupungeissa tosi paljon, eivätkä kaikki ihmiset pidä koirista, mikä on otettava huomioon.

Ja sama pätee lapsiin. Olen omille lapsille tähdentänyt, että jos on vaikka niin väsynyt, että ei jaksa käyttäytyä muita huomioonottavalla tavalla, on paras jäädä kotiin eikä mennä juhliin ensinkään. Jos menee ihmisten ilmoille, käyttäytyy ihmisten tavalla ja se siitä. Jos meillä on vieraita ja penikat alkaa riehua, käsken ne saunalle rauhoittumaan. Tämä ei ole mikään rangaistus, lapset ovat nähneet että minäkin menen sinne aina välillä jos tahdon rauhoittua. Kun lapset oli pienempiä, saatettiin mennä joskus yhdessä kyläpaikan saunaan rauhoittumaan, teki hyvää äidillekin. Saunaan siksi, että siellä ei yleensä ole mitään virikkeitä, eli mieli oikeasti rauhoittuu.

Sekä lasten että koirien kasvatuksessa ehdottomasti tärkeintä on opettaa ne rauhoittumaan. Ihan oikeasti on, molempien tulevaisuuden kannaltakin. Erittäinkin lasten. Kyky osata rauhoittua ja sietää pitkääkin "tylsyyttä" on aika usein kullanarvoinen.

Sori pitkä sepustus, mutta pointtini on, että ei ole mikään pakko altistaa itseään ihmisille, jotka eivät jaa arvomaailmaasi kasvatusasioissa.

Vierailija
265/334 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat jotka eivät yhtään kiellä lastaan, ovat rasittavia. Meillä keskimmäinen lapsi oli kolmevuotiaana sellainen, että uskoi parhaiten kun vähän karjaisi. Muuten vänkäsi loputtomiin. Kotona toimi hyvin, mutta vieraiden läsnä ollessa ei kehdannut korottaa sillä tavalla ääntä, ja joutui sietämättömään vänkäyslimboon. Ja tilanteesta pääsi joskus parhaiten eroon luovuttamalla. Ulkopuolinen näki tietenkin vain nämä tilanteet, ja ovela 3-vee osasi niitä hyödyntää. Kotona totteli kyllä ja tiesi säännöt. Viisivuotiaana oli jo todella reipas ja totteli helposti, vaikka ollaan jopa kehuttu lasta.

Mutta vähän hakemalla haettu näitä hemmotteluesimerkkejä. Oliko uima-allas rakennettu siis vain ja ainoastaan lasta varten? Ja oikeastiko vanhemmat leipoo täytekakun, jos lapsi haluaa sitä iltapalaksi, vai onko kyse siitä että olet ollut heidän luonaan vielä synttäri-iltana, jolloin kakkua on ollut valmiina ja lapsi on keksinyt vaatia sitä iltapalaksi? Näin tekisi luultavasti lähes jokainen mukula, jos tietää että on kakkua, ja ei olisi kovin kauheaa jos vanhempi siihen suostuu, koska kakkua ei kenelläkään ole joka ilta.

Ei helkkari, kiitos! Nyt mä vasta tajusin, miten p***a vanhempi mä olen ollut! Kun ihan olen tuputtanut sitä kakkua just esim synttärien jälkeisinä iltoina, kun sitä aina jää... 

Vierailija
266/334 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus joulun aikaan täällä oli ketju, joissa jotkut kertoivat miten heillä lapset saavat osan lahjoista heti aattoaamuna, koska "eivät jaksa odottaa paketteja". Olin todella pöyristynyt tuosta ketjusta.

Tämä on juuri sitä haitallista kasvatusta, jonka hedelmät poimitaan tulevaisuudessa. Minkäkainen ihminen kasvaa lapsesta, joka ei ole oppinut yhtään odottamaan vuoroaan eikä hillitsemään itseään? Muistan omasta lapsuudesta miten ihanaa se oli, kun pitkä pukin odotus viimein palkittiin.

Siis moneltako joululahjat kuuluu avata, että on kunnollinen vanhempi? 

Nim. lapseton, joka sai itse lahjat aina heti aamusta ja leikki loppupäivän tyytyväisenä, kun taas naapurissa odotettiin jännittyneenä ikkunassa klo 18 saakka, että pukki kurvaa pihaan. 

Mielenkiintoista. Ilmeisesti vanhemmat eivät tiedä lapsen keskittymiskyvyn harjoittamisen tärkeydestä. Jo alle kaksivuotiaiden vauvojen kärsivällisyys korreloi myöhemmän menestyksen kanssa. Siitä vaan antamaan piltille kaikki heti, ettei se vaan ala itkemään. No, jos ei kasvattamista pidä tärkeänä asiana, sitä yleensä saa mitä tilaa.

Vierailija
267/334 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjaksi sormivärejä ja paperia... Tai isot tussit. Pääsisi lapsi taiteilemaan.

Mä oisin varmaan ihan hiilenä tollasen lapsen juhlissa. Ei toisten lasta voi mennä komentelemaan niitten kotona. Töissä komentelen lapsia ja pitkällä juoksulla saadaan olosuhteet aika mukaviksi myös rajattomien lasten ympärillä oleville.

Mun lähipiirissä on yksi tuollainen, jota välillä on ihan pakko komentaa meillä käydessä, kun en vaan jaksa katsoa, kun kotini muuttuu kiipeilytelineeksi. Vinkuu kakkua, kun aletaan syödä ruokaa jne.

Minä olen sanonut hyvin napakasti tuollaisissa tilanteissa: "Petteri, minun kodissani ei käyttäydytä tällä tavalla." Lapset oikein hätkähtää sitä, mutta vanhempansa eivät voi mitään, koska tottahan minulla on oikeus määritellä, miten minun huushollissani ollaan ja eletään.

Mieheni totesi jälkeenpäin, että hyvä kun sanoit, hän kun jäätyi täysin järkytyksestä, miten huonosti lapsi voikaan käyttäytyä ilman, että vanhempi puuttuu asiaan mitenkään.

Minulle ei olisi myöskään mikään ongelma heittää koko perhettä pihalle, jos laatikoilla käydään ilman lupaa ja vanhemmat hyssyttelee. Kukaan, yksinkertaisesti kukaan ihminen ei ole sen arvoinen, että purisin hammasta ja sietäisin tavaroihini koskemista ilman lupaa.

Vierailija
268/334 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi kyllä yhtään tuollaista kersaa. Enkä ymmärrä miksi lasta on edes noin kasvatettu? 

Mietin jo aikuisuutta.

Kyllä tuollainen viimeistään ylä-asteella turpaansa saa ja viimeistään siitä se oppiminen lähtee sit käyntiin. 

Vierailija
269/334 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä menisin hupimielellä katsomaan, että mikä meininki "viidakossa" tällä kertaa on.

Etukäteen voisi tehdä puolison kanssa vaikka kännykkään bingon, jota molemmat yrittää täyttää. Juhlat menee nopsemmin ja ennenkaikkea hauskemmin kun yrittää saada itselleen bingoa!

Bingossa voisi olla esim:

-synttärisankari kiusaa jotakuta ja vanhemmat ei puutu tilanteeseen

-synttärisankari ei pidä lahjasta

-synttärisankari moittii tarjoiluja

-synttärisankarin vanhemmat ylpeilee jollain lapsensa taidolla

Jne jne

Hauskoja synttäreitä!

Hauska idea!😁

Itellä saattas vaan huumori loppua vaikka kuinka menisin kevyellä asenteella🙈Ainakin nää yhdet kekkerit (ei synttärit) oli sitä, että poika istui leikkimopossaan keskellä olkkaria ja käskytti häntä ympäröiviä vieraitajotka pomppivat ja tekivät kaiken mitä tenava keksi pyytää.

Isä hymyili vieressä, että meidän poika on synnynnäinen johtaja (on ite tj)

Ap

Vaikea kuvitella tuollaista tilannetta. Itse kokisin tuon tosi huvittavana tai myötähäpeällisenä. Ja varmasti joku naureskelis tuollasille puheille.

Teilläkö sit vaan myötäillään vai?

Minua ihmetyttää, että eikö kukaan käskytetyistä aikuisista sanonut: "Lapset ei komentele aikuisia"? Itse ainakin olen jotain tuon suuntaista sanonut. En tajua, mitä lapasia tässäkin ketjussa on, minulta ainakin tulee melko napakkaa palautetta välittömästi jos joku lapsi käyttäytyy huonosti, oma tai vieras. Yleensä vielä sellaisella täysin vastaansanomattomalla tavalla, mihin ei voi väittää vastaan.

Olen huomannut, että noille huonotapaisille lapsille ei pidä koskaan selittää mitään. Ne keksivät loputtomiin vastaväitteitä. Pitää sanoa vain ehdottomana totuutena auktoriteettia tihkuvalla äänellä: "Lapsi ei komenna aikuisia/sinä et komenna minua". Tai "sä jätät koiran nyt rauhaan."  Tai "et koske minun tavaroihini". Mutta äänensävyn täytyy olla sellainen, että siitä huokuu niin vahva "tai muuten...", että kaikkein paatuneinkaan lapsi ei tahdo tietää, mitä se tai muuten saattaisi olla. Sitä en tiedä, miten sen äänen saa aikaiseksi, minulta se tulee selkäytimestä.

Sama muuten toimii rasittaviin aikuisiin. Ei pidä sanoa mitään, mihin voisi väittää vastaan, vaan silkka tiukka fakta, miten tahdot asian olevan, ja sillä sävyllä, että asia on niin kuin sinä sanot. Tai muuten.

Tämä tietysti toimii vain, jos itsellä ei ole mitään intressiä käskytettyä kohtaan, eli et tarvitse tai halua siltä seuraa, kiintymystä, huomiota, mitään. Ne vaistovat sen, että sinä voit vaan kävellä pois ja pelästyvät, koska 90% hankalan käytöksen taustalla olevasta juurisyystä on huomionkipeyttä, muodossa tai toisessa. Ne tietävät, että voit ottaa niiltä pois sen, mikä niille on arvokkainta, eli huomiosi, ja voit tehdä sen ikuiseksi ajoiksi, ja pelästyvät sitä ilmassa leijuvaa "tai muuten".

Ja jos olette ihmetelleet, miksi omiin lapsiin on kaikkein vaikeinta saada auktoriteettia, niin tämän takia. Ne tietävät, että et missään oloissa hylkää niitä, vaan siedät ja rakastat vaikka ne olisivat kuinka sietämättömiä. Toisaalta, jos niitä kohtelee alusta saakka oikein, ei ole tarvetta millekään "tai muuten" -damokleen miekalle, kun tilanteet eivät eskaloidu.

Vierailija
270/334 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin seuraavan kerran kutsut väliin lopullisesti sukulaisperheeltä sen jälkeen kun antoivat lastensa sotkea kakulla tuolit. Vahinko voi tulla kenelle vaan, mutta jos vanhemmat eivät reagoi lainkaan, niin se on sitten siinä.

Vierailija
271/334 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa on kyllä tosi hyviä kommentteja ja ajatuksia kasvatuksesta.

Aion lukea uudelleen koko ketjun.

Tällaiset ketjut ovat juuri syy siihen miksi tämä aavee-palsta on niin suosittu.

Vierailija
272/334 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä lahjoja sellaset itse tehtävät limat. Muovailuvahakin aika kivaa. Saippuakuplajutut kans kivoja... Lapsi ite tykkää puhallella vaikka olohuoneessa, jos vanhempia ei haittaa.

Kaikki äänekkäät lelut on kans kivoja, vaikka rumpusetti. Leikkisoittimet, vaikka huuliharppu.

Tämä! Ostaa jotain tuollaista luovaa tekemistä. :D Tokmannilta löytyy halvalla sormivärejä. Ja saattaa sieltä löytyä halvalla myös joku äänekäs lelusoitin. Tamburiini helistimillä olis kova sana!

Tai superpallot. Niitä kun viskoo seinille, niin kimpoilee kivasti ympäriinsä pitkin huonetta.

Miksei samantien voisi tehdä pikkuskäbälle pientä aktiviteettipakettia: sormivärit, muovailuvahaa, spriitusseja, jotain kirjavaa askartelupaperia, sakset, pieni Eri Keeper-pullo, sitä kaikkialle kiinnittyvää limaa, superpalloja ja se puinen pesismaila? Sinitarraakin voisi vielä lisätä mukaan. Olisi joka lapsen unelmalahja! 😍

Heh heh. Tollasen paketin kanssa menisin mielelläni tuon pikku sydänkäpysen synttäreille.  Vain nähdäkseni vanhempien muikeat ilmeet. Tarjoudu vielä näyttämään mukelolle miten kaikki toimii ja avaa joka puteli valmiiksi. Eihän ne vanhemmat tietenkään henno ottaa sotkupakettia ipanalta poiskaan.

Bonuksena ei tarvitse enää pelätä että uusia kutsuja tuon perheen pippaloihin tulee lähivuosina. Tai koskaan.

No just sama taka-ajatus mullakin oli, eli ei varmaankaan tulis enää toista kutsua siihen suuntaan.

Ei varsinkaan sen jälkeen kun näyttäisi pojalle erikseen, mitä kaikkea lahjoilla voi tehdä.

Tai ei välttämättä. Sitähän voisi myös rauhallisesti istua pojan kanssa sohvalle katselemaan "pränkkivideoita" YouTubesta, joissa näytetään mallia, miten kaikkien lahjajuttujen kanssa toimitaan. Duudsonit käy varmaan hyvin esimerkkinä, koska he puhuvat suomea.

Keittiössä kannattaa kuiskata, että kuumalla tiskiaineella ja hanavedellä saa muuten aikaan tosi hauskan vaahdon joka puolelle. VAAHTOBILEET, JEE!

Itse häipyisi vähin äänin kotiin vedoten päänsärkyyn kauan ennen kuin homma lähtisi totaalisesti lapasesta.

T. Sama

Auts  :D :D :D. Sulle on nyt paikka varattuna helvetissä viihdepäällikkönä. Posketon lahjakkuus!

Nöyrimmät kiitokseni. 😂

T. Sama

Vähään olet tyytyväinen, mutta hyvä niin.

😭

Eri.

Hei Eri.

Kiitos huomiostasi kommenttiani kohtaan! Minä olen oikein tyytyväinen. Katsos, ne on ne elämän pienet asiat, jotka oikeasti ovat isoja. 😘

T. Sama

Vierailija
273/334 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoituksesta kuultaa kateus läpi. Mieti, miksi olet kateellinen tuolle perheelle.

Kuka tuollaista hirviökakaraa kadehtii ?  

En menisi 

Ni, istu kotona telkkaria katsomassa. Tai tuijota seinää, niin ei häiritse muu ku

tapetin väri.

Erilaisia ollaan. Se lapsikin. Oho, sehän on ihminen.

Patittaako sua, Urpo-Taavetin äiti, kun pojullesi tulee tänä vuonna vähemmän käskytettäviä lahjakoneita kuin viime vuonna? Siltä ainakin vaikuttaa kommentointisi perusteella. Älä välitä. Ihmisiä ne vaan on.

Vierailija
274/334 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan moni on jo kirjoittamanut samaa kuin tämä: Miehesi on lapsen kummipoika. Olisi hyvä, kun hän menisi lapsen juhliin. Hän ehkä jaksaakin paremmin. Sinulla on vauva hoidettavana ja se on erittäin hyvä syy poisjääntiin, eikä miehesi tarvitse selitellä mitään.

Vierailija
275/334 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan moni on jo kirjoittamanut samaa kuin tämä: Miehesi on lapsen kummipoika. Olisi hyvä, kun hän menisi lapsen juhliin. Hän ehkä jaksaakin paremmin. Sinulla on vauva hoidettavana ja se on erittäin hyvä syy poisjääntiin, eikä miehesi tarvitse selitellä mitään.

Po. kummisrtä 😄

Vierailija
276/334 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kaksivuotias Riina-Petteri heiluu krokettimailan kanssa ja haluaa pelata kun muutkin pelaa. Kenenkään pelaamisesta ei tule enää mitään ja Riina-Petteri jatkaa heilumistaan niin että toiseen lapseen osui maila päähän. Vanhemmat vaan hyssyttelee että hän vaan haluaa osallistua ja pitää ottaa mukaan ja ymmärtää. Anteeksi ei pyydetä, ei kielletä eikä kysytä miten päähän lyödylle kävi. Perheen vanhemmat ovat ammattikasvattajia. Emme ole tekemisissä.

277/334 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että sinulla on koronan oireita ja jäät kotikaranteeniin

Rannekellot halvalla - www.vuodenmies.com

Vierailija
278/334 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin suoraan että ei huvita :D

Vierailija
279/334 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt miksi ärsyynnyt tuosta lapsesta noin paljon?

Varmaan ihan noiden käytöstapojen puutteen takia? Mitä miettimistä nyt tuossa on?

Vierailija
280/334 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän sama tilanne, joskaan ei ehkä aivan yhtä paha, mutta kuitenkin miehen kummilapsi on holtiton.

Ärsyttää ihan älyttömästi, että kun tulee esim meille, niin repii kaikki lelut meidän lasten käsistä ja huutaa, riehuu ja kiusaa isoveljeään. Vanhemmat ei tähän juuri puutu, ajoittain lässyttäen kieltää, mutta ei koskaan vie tilanteita loppuun. Kuuroille korvillehan nuo kiellot menee. Vanhemmat oikeastaan vaan naureskelee, että varsinainen sketsihahmo tuo poika, niin hassun hauska 🤮

Mua ärsyttää nämä vanhemmat todella paljon ja itse olen aina jollain verukkeella poissa yhteisistä tapaamista. En vaan pysty.