Miten saada vauva (6kk) syömään kasvissoseita?
Meidän puolivuotias poikamme ei suostu syömään ollenkaan kasvis-, tai kasvislihasoseita. Olen yrittänyt, perunaa, porkkanaa, kukkakaalia, kesäkurpitsaa...ja edellisiä höystettynä lihalla tai broilerilla, mikään ei kelpaa. Herra vetelisi vain marja- ja hedelmäjogurtteja ja hedelmäsoseita. Velli maistuu, puuro vain hedelmällä höystettynä.
Ja kyse ei ole siitä, että olisin alunperin aloittanut soseet makeilla, ja lapsi olisi " tottunut" makeaan, niin kuin jotkut sanovat. Yritin alun alkaen perunaa ja porkkanaa ym., mutta kun eivät uponneet, niin neuvolasta kehotettiin yrittämään mitä tahansa sosetta. No nyt uppooaa ne makeat, mutta mikä keinoksi että saisin pojan syömään jotain muutakin?
Kommentit (5)
ja palata perus pottuvelliin...Mun tosin täytyy tehdä se velli korvikkeeseen, koska vaikka imetän, en saa rintapumpulla kuin pari tippaa ulos rinnoista. Korvike ajanee saman asian...?
ap
Minäkään en saa rintapumpulla mitään irti, mutta käsin kyllä..
Koita lypsää suoraan soseen joukkoon sen verran maitoa, että se on tarpeeksi ohkasta (ei siis ihan velliä..).. Tuo korvike voi nimittäin kanssa vieraana makuna pistää stopin päälle..
Älä pistä stoppia kokonaan niille makeille, mutta opeta vauvaa vaikka siihen, että päiväruoka on " oikeata" ruokaa eli kasvis tms sosetta..
Minä annan nyt niin, että aamulla hedaria, päivällä kasviksia ja illalla taas hedaria.. puuroja en ole vielä aloittanut enkä lihoja..
Kyllä se siitä lähtee sujumaan! =)
2
Hassulta kuullostaa nämä ohjeet, mutta toimii..
Mies varmaan osallistuu tästä lähtien oikein innokkaasti pojan syöttöpuuhiin...hih!
Ei vaan täytyy koittaa teidän vinkkejä. Usko meinaa loppua, kun poika napsauttaa suun kiinni jos vaan kasvista on lusikassa.
ap
Alussa sinun olisi kannattanut tehdä kasvissoseesta lähes velliä oman rintamaitosi kanssa, jolloin vauva olisi tottunut muihin makuihin vähitellen ja oppinut syömään niitä.
Vauva tykkää sen takia hedareista, koska ne ovat makeita - kuten rintamaito..
Otas takapakkia ja mausta soseet reilusti tissimaidolla niin luulisin, jotta alkaa tottua..
Terveisin; Vähän aikaa sitten kiinteät aloitettu 6kk