Olen kiinnittänyt huomiota että ihmisillä on todella huono hygienia
Kaupassa ihmiset nuolaisevat likaista sormea että saavat hedelmäpussin auki jolla ovat ensin koskeneet kaupan ovenkahvoihin ja ostoskorien/kärryjen kahvoihin.
Tai kun ihmiset ostavat jotain syötävää, esim. hampurilaisen tai jäätelötuutin niin niillä likaisilla käsillä kosketaan suoraan siihen tuotteeseen eikä käsiä pestä.
Miksi ihmiset tekee noin?
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää ihmiset, jotka edes ehtivät tai jaksavat kiinnostua katselemaan miten joku toinen kaupassa avaa hedelmäpussinsa tai desinfioi kätensä. Itse keskityn omiin ostoksiini sitten varmaan liikaa, kun en edes onnistuisi huomaamaan tommoisia. Onko näitä kyyliä oikeasti paljonkin jotka katselee jokaisen naapurinsa, ohikulkijan ja kaupassakävijän liikkeet? Jokseenkin hirvittävää
Mua ihmetyttää se, jos joku ei yhtään katso ympärilleen. Ei mikään ihme, että ajetaan toisten päälle kärryillä, törötetään tien tukkona, etuillaan ja törttöillään, kun ei yhtään tarkkailla missä muut liikkuu!
En minäkään ihmisiä kyylää enkä niiden käsihygieniaansa tai takinkauluksia, mutta en myöskään törmäile kehenkään. Jo sivusilmällä osaan erottaa kyllä vieressäolevat ihmiset, sen enempää minun ei niitä tai niiden tekemisiä tarvitse jäädä katselemaan. Poikkeuksena joku itsestään meteliä pitävä ihminen saa ehkä huomioni kiinnittymään ja huomaan kyllä senkin jos joku vaikka saa kohtauksen ja makaa maassa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisissa taloissa on surkeat ilmanvaihdot ja kerrostaloissa monissa lämmitykset vain talvipakkasten aikaan, jolloin vuotavat ikkunat vetää kosteutta sisään eikä pyykitkään tahdo kuivua. Siihen lisänä vettäsäästävät pyykinpesukoneet niin vaatteiden haiseminen on taattua.
Pesutorni on kiva, ei haise vaatteet oli kämppä millainen tahansa.
Sunnuntaisin kreikkalaiset lähtevät "voltalle" eli kävelylle. Hienoissa vaatteissa, hyvällä ryhdillä, arvokkaasti ja kaikessa rauhassa - "vain orjat juoksevat sunnuntaisin hiki otsassa". Likaisuus olisi häpeä koko suvulle?
Hyiiii apua oksettavaa apuaaaaa hyiiii apuaaa apua apua kauheeta voi kauheeta apuaaa apua apua kauheeta hyi kauheeta apua!!!
Ehkä suomalaisilla on VARAA haista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaivtetaan myös nivusia, nenää, korvia ja hampaita kun luullaan ettei kukaan näe.
Eikä edes välttis salassa, hampaathan usein tikutetaan heti syömisen päälle siinä pöydän ääressä seurassa...
Tikutus on eri asia kuin sormin/ kynsillä tonkiminen ja sitten jatketaan kaiken koskettelua niillä kuolasilla käsillä.
Käsien pesu on tärkeintä.
Harvoin tosiaan havaitsee kaupassa kenenkään haisevan. Paitsi v. 18 hiukan.
Ilman sosiaaliturvaa olisi aika riskaabelia lemuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja moni ei edes peseydy kuin kerran tai pari viikossa. Sen kyllä haistaa kauppojen kassajonoissa ja muualla. Yäk.
Kouta kestää ensi talvena. Moni okt-asuja vähentää taatusti lämpimän veden käyttöään. . . kjäh kjäh sulle!
Lämmintä vettä saa lämmittämällä puu/hiiligrillin ja iskemällä ritilälle kattilan. Entisaikaan vesi lämmitettiin yhtälailla nuotiolla.
Miehet pitelevät muniaan kusella eivätkä pese käsiään. yök.
Vierailija kirjoitti:
Osa suomalaisista haisee homeelle.
Home sweet home
Mua oksettaa kaikki hedelmien ja vihannesten puristelijat. Aivastetaan käteen taikka yskitään, niistetään ja sitten niillä paskasilla käsillä aletaan rutistella tomaatteja. Olen nähnyt näitä tyyppejä lukuisia kertoja kaupoissa!
Taas kerran keskustellaan first world problemista. Onko taattua, että puhdasta vettä riittää lotrattavaksi mennen tullen tulevaisuudessakin?
Vierailija kirjoitti:
Taas kerran keskustellaan first world problemista. Onko taattua, että puhdasta vettä riittää lotrattavaksi mennen tullen tulevaisuudessakin?
Tilaisin Amazonista vesisuodattimen. Ostaa sellasen jolla voi suodattaa merivettä.
Onhan sitä myös sitä ns. kerran viikossa saunaan -populaa paljon, ainakin vanhemmassa polvessa. Ja TUONKIN voi nimittäin ryssiä: eli käydään hikoilemassa saunassaeikä peseydytä kunnolla sen jälkeen. 😳 Käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut imeskelevät samaisia paikkoja ja sitä pidetään oikein suotavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut imeskelevät samaisia paikkoja ja sitä pidetään oikein suotavana.
Se että minä imen mieheni munaa ei tarkoita että haluan jonkun random miehen pallihikeä ja kusta ostamiini tomaatteihin.
Ohis
Paljon on haisevaa porukkaa liikenteessä. Ainakin julkisessa liikenteessä ja kaupungilla. Eikä mikään ihan tuore hiki vaan on jo pari päivää menty peseytymättä ja likaisissa vaatteissa. Toinen ryhmä on sisätiloissa tupakoitsevat jotka löyhkäävät aina ihan kauhealle vaikka olisikin suht puhtaat vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja moni ei edes peseydy kuin kerran tai pari viikossa. Sen kyllä haistaa kauppojen kassajonoissa ja muualla. Yäk.
Onko tätä ilmiötä muualla Euroopassa?
Enpä ole pahanhajuisiin, likaisiin ihmisiin törmännyt missään muualla kuin Suomessa ja olen matkustellut paljon.
Et vissiin oo käynyt Intiassa?
Ehkä joo. Suomestahan puuttuu se "volta" -kulttuuri.