Olen kiinnittänyt huomiota että ihmisillä on todella huono hygienia
Kaupassa ihmiset nuolaisevat likaista sormea että saavat hedelmäpussin auki jolla ovat ensin koskeneet kaupan ovenkahvoihin ja ostoskorien/kärryjen kahvoihin.
Tai kun ihmiset ostavat jotain syötävää, esim. hampurilaisen tai jäätelötuutin niin niillä likaisilla käsillä kosketaan suoraan siihen tuotteeseen eikä käsiä pestä.
Miksi ihmiset tekee noin?
Kommentit (133)
Onneksi ei tarvitse hakeutua lähikontaktiin enää kenenkään kanssa. Jo kaukaa katsominen tekee pahaa, kun valtaosa jengistä on niin epäsiistin näköistä.
Napanöyhtäratsia olis paikallaan. Aika moni saisi rapsuja.
Olen huomannut saman. Puhumattakaan siitä miten kädet pestään vessakäynnin jälkeen, jos pestään. Oksettavaa.
Hauskinta on että kaikkein hirveimmät sikapossut mussuttavat vähän väliä suu vaahdossa miten liika käsienpesu vaan haittaa immuunipuolustusta. Samat tyypit ovat kaikenmaailman scheisse- ja räkätaudeissa useamman kerran vuodessa.
Olen ihmetellyt paljon suomalaisten haisemista. Myös halvalle haisemista.
Ehkä osa suomalaisista karttaa peseytymistä, koska suvussa on ollut vaikeaa saada lämmintä pesuvettä talvisin ja pesemättömyys on jäänyt suvun mentaliteetiksi.
Tai sitten pesemättömyys liittyy ongelmiin, jonka vuoksi itseä ei koeta peseytymisen arvoiseksi eikä muitakaan sen vuoksi "kannata" ottaa huomioon.
Mietin voiko olla puutteita aistimisessa, mutta se olisi hassua kansallisena piirteenä. Enkä usko, että vähä-älyisyydestäkään on kyse... Suomalaisissa ei ehkä ole niin suurta vaihtelua älykkäiden ja vähä-älyisten kesken kuin joissakin maissa tuntuu olevan, onko tyhmyys Suomessa "tasaisemmin levittäytynyttä", ja liittyykö likaisuus siihen? Vai onko kyse kulttuurista ja arvoista, kunnista olla puhdas?
En usko että köyhyyskään haisemista selittää. Muissakin maissa on köyhyyttä eikä silti haista pahalle niin usein kuin Suomessa, en tosin ole kaikissa maissa käynyt jotta voisin paljon verrata. Tiedän vain, että suomalaiset haisevat yllättävän usein. Se varmasti on alueellistakin.
Mua ihmetyttää ihmiset, jotka edes ehtivät tai jaksavat kiinnostua katselemaan miten joku toinen kaupassa avaa hedelmäpussinsa tai desinfioi kätensä. Itse keskityn omiin ostoksiini sitten varmaan liikaa, kun en edes onnistuisi huomaamaan tommoisia. Onko näitä kyyliä oikeasti paljonkin jotka katselee jokaisen naapurinsa, ohikulkijan ja kaupassakävijän liikkeet? Jokseenkin hirvittävää
^ tarkoitin kunniasta olla puhdas
Itseä ei muuten häiritse, kuin haisevat ihmiset.
Alkaa aina vituttaa kun joku löyhkääjä menee jossain edeltä monen metrin hajuvana perässään.
Ihmisestä täytyy irrota aika paljon likaa, jotta muut voisivat sen ulkonakin aistia metrien päähän.
Olen vakavasti harkinnut kaasunaamarin ostamista Suomessa, kestääkseni suomalaisten haisemisen julkisissa paikoissa. Mutta en kehtaisi käyttää naamaria.
Kaupan vessan pisuaarilta marssittaa ostoksille muina miehinä ilman käsien pesua.
Ihmetyttää kun esim. kehitysmaissa monet pukeutuvat siististi, miehet valkoiseen paitaan, naiset mekkoihin ym. vaikka asuvat jossain hökkeleissä. Esim. kotiapulaisesta työskentelevät. Ei luulisi täällä olevan vaikeaa kun on vettä, pesukoneet ym.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisestä täytyy irrota aika paljon likaa, jotta muut voisivat sen ulkonakin aistia metrien päähän.
Kyllä sen haistaa helpostikin jos vaatteet on marinoitu viikkokausia eritteissä pesemättä niitä.
Kainalohien haistaa lähestulkoon samantien, ja tietysti jos pakoputkeaan ei pidä puhtaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja moni ei edes peseydy kuin kerran tai pari viikossa. Sen kyllä haistaa kauppojen kassajonoissa ja muualla. Yäk.
Onko tätä ilmiötä muualla Euroopassa?
No on todellakin. Mietipä millaiset suihkut muissa maissa edes on. . . Saksassa ainakin säästetään turhasta vedenlotrauksesta. Varmaan myös Italian ja Kreikan maaseuduilla yms
Totta, että vettä käytetään sässteliäästi. Mutta kreikkalaiset eivät siitä huolimatta haise.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää ihmiset, jotka edes ehtivät tai jaksavat kiinnostua katselemaan miten joku toinen kaupassa avaa hedelmäpussinsa tai desinfioi kätensä. Itse keskityn omiin ostoksiini sitten varmaan liikaa, kun en edes onnistuisi huomaamaan tommoisia. Onko näitä kyyliä oikeasti paljonkin jotka katselee jokaisen naapurinsa, ohikulkijan ja kaupassakävijän liikkeet? Jokseenkin hirvittävää
Mua ihmetyttää se, jos joku ei yhtään katso ympärilleen. Ei mikään ihme, että ajetaan toisten päälle kärryillä, törötetään tien tukkona, etuillaan ja törttöillään, kun ei yhtään tarkkailla missä muut liikkuu!
Suomalaisissa taloissa on surkeat ilmanvaihdot ja kerrostaloissa monissa lämmitykset vain talvipakkasten aikaan, jolloin vuotavat ikkunat vetää kosteutta sisään eikä pyykitkään tahdo kuivua. Siihen lisänä vettäsäästävät pyykinpesukoneet niin vaatteiden haiseminen on taattua.
Vierailija kirjoitti:
Missä näitä likaisia ihmisiä on? En ole huomannut
Katse peilin suuntaan
Oli aika ällöä, kun mansikkapellolla oli papparainen jonka farkuista tuli mieto pyllyn haju, kun tuli lähelle kumartamaan - lähdin oitis karkuun!! En halua "pyllymolekyylejä" mansikoihin. Kuinka joku voi mennä ruokapellolle pesemättömin vaattein!!!
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt paljon suomalaisten haisemista. Myös halvalle haisemista.
Ehkä osa suomalaisista karttaa peseytymistä, koska suvussa on ollut vaikeaa saada lämmintä pesuvettä talvisin ja pesemättömyys on jäänyt suvun mentaliteetiksi.
Tai sitten pesemättömyys liittyy ongelmiin, jonka vuoksi itseä ei koeta peseytymisen arvoiseksi eikä muitakaan sen vuoksi "kannata" ottaa huomioon.
Mietin voiko olla puutteita aistimisessa, mutta se olisi hassua kansallisena piirteenä. Enkä usko, että vähä-älyisyydestäkään on kyse... Suomalaisissa ei ehkä ole niin suurta vaihtelua älykkäiden ja vähä-älyisten kesken kuin joissakin maissa tuntuu olevan, onko tyhmyys Suomessa "tasaisemmin levittäytynyttä", ja liittyykö likaisuus siihen? Vai onko kyse kulttuurista ja arvoista, kunnista olla puhdas?
En usko että köyhyyskään haisemista selittää. Muissakin maissa on köyhyyttä eikä silti haista pahalle niin usein kuin Suomessa, en tosin ole kaikissa maissa käynyt jotta voisin paljon verrata. Tiedän vain, että suomalaiset haisevat yllättävän usein. Se varmasti on alueellistakin.
Ehkä se kuuluu 'rumat ne vaatteilla koreilee' -mentaliteettiin? Liika itsensä parissa puunaaminen koetaan turhamaisena ja peseytyminenkin näin ollen turhana lutraamisena. Kenelle sitä muka pitää niin hienona ja pyntättynä olla..?
Osa suomalaisista haisee homeelle.
Missä näitä likaisia ihmisiä on? En ole huomannut