Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaatko huomauttaa tuttavaperheelle lasten vaatteista?

Vierailija
18.07.2022 |

Palasimme juuri lomareissulta sukulaisperheen kanssa. Olen kiinnittänyt aiemmin jo huomiota tähän, mutta nyt asia jäi oikein vaivaamaan.

Perheen lapset ovat tosi huonosti puettu. Vaatteet ovat likaisia, usein liian pieniä tai jotenkin muuten kurjannäköisiä jne. Teinipoika kulki monta päivää shortseissa, jotka olivat silmin nähden pskaiset, siis oikeasti näyttivät siltä kuin olisi kaatunut kahvit päälle. Nuoremmalla lapsella oli sandaalit, jotka oli ainakin aivan liian pienet, puolet varpaista kärjen ulkopuolella. Hygienian kanssakin on vähän niin ja näin.
Äitinsä on ihan tavallinen ja mukava, itse tavallisissa vaatteissa, mutta ei ole yhtään kiinnostunut ulkonäöstä. Ei vain ilmeisesti jotenkin välitä huolehtia lasten vaatteista.
Asia jäi vaivaamaan minua. Tulee jotenkin surku lasten puolesta. Kyllähän tuollainen teinin kohdalla ainakin vaikuttaa jo kaverien saamiseen.

Miten asian kannattaisi ottaa puheeksi? Vai voiko tuollaisesta sanoa mitenkään loukkaamatta?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miksi huomauttaisin, kyllä se tuttavaperhe varmaan on itse tietoinen asiasta.

Vierailija
22/22 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hoidon- ja hygienian puute on jo lastensuojeluilmoituksen peruste. Vanhemman tehtävä on huolehtia näistä asioista, vaikka lapsi ei itse haluaisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä