Mikroaaltouuni, tuo käsittämätön turhake!
Kaiken lämmittää toisilla tavoilla lähes yhtä nopeasti ja niin että pysyy myös lämpimänä. Vedenkeittimeksi siitä on, mutta siihen tarkoitettu vempain on yhtä nopea.
Kuka oikeasti käyttää mikroa?
Kommentit (215)
Ostin just karjalanpiirakoita.
Taidanpa lämmittää ne MIKROSSA.
On se vaan niin kätevä :))
Vierailija kirjoitti:
Olen 51v. ja en keksi yhtään mihinkään mihin tarvitsisin mikroaaltouunia.
Jos teet kerralla vaikkapa sen verran suuren annoksen spaghetti bolonesea tai jotain muuta vastaavaa että sitä riittää reilusti pariksi päiväksi, niin seuraavana päivänä voit laittaa valmiiin itsetehdyn aterian suoraan lautaselle ja lämmittää sen nopeasti mikroaaltouunisssa.
Mikro on nasan tekniikkaa, se on ylivoimaisesti kaikkein energiatehokkain tapa lämmittää ruokia ja juomia, jos ei olisi, ei ne tänäkään päivänä olisi avaruudessa käytössä.
Mut ei hei ku joku perähörkkölän pera tietää paremmin?
Mikrossahan esim. karjalanpiirakat kuivuvat helposti reunoiltaan ihan koviksi. Ja helposti myös ne einespakatut puuroannokset tekevät saman.
Kaksi mikroa minullakin sattuu olemaan (molemmat saanut muilta ilmaiseksi) mutta oikeasti aika vähän niillä on käyttöä.
(muuta kun ehkä puutarhayrttien pikakuvaukseen, missä se on toki hyvä. Siihen tarkoitukseen,siis.)
Jaahas, nyt meillä on mikroaaltouuni-hullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 51v. ja en keksi yhtään mihinkään mihin tarvitsisin mikroaaltouunia.
On varmaan mukavaa kesahelteilla keittaa vetta hellalla. Levy hehkuu kuumuutta pitkaan sen jalkeen kun se on laitettu pois paalta.
Vedenkeittimiä (töpseli seinään) on olemassa.
On olemassa myös vesipannuja, joilla veden saa keitettyä sähköliedellä. Lisätoimintona ne osaavat viheltää.
Vierailija kirjoitti:
Mikrossahan esim. karjalanpiirakat kuivuvat helposti reunoiltaan ihan koviksi. Ja helposti myös ne einespakatut puuroannokset tekevät saman.
Kaksi mikroa minullakin sattuu olemaan (molemmat saanut muilta ilmaiseksi) mutta oikeasti aika vähän niillä on käyttöä.
(muuta kun ehkä puutarhayrttien pikakuvaukseen, missä se on toki hyvä. Siihen tarkoitukseen,siis.)
Ooops .....Pikakuivaukseen siis, tarkoitin.
Vierailija kirjoitti:
Hehkutatko sä puoli tuntia sitten uunia lämmittääksesi yhden karjalanpiirakan?
Kyllä itse pärjäisin ihan hyvin ilman mikroa, kuten ilmana leivänpaahdinta, vedenkeitintä ynnä muita härpäkkeitä. Kermavaahdonkin voi vatkata käsin, ei tarvita sähkövatkainta. Mutta miksi sitä ei helpottaisi kiireistä elämäänsä.
Yrttien pikakuivaukseen, jos on pakko. Muuten pölyä keräävä rumilus.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, nyt meillä on mikroaaltouuni-hullu.
Hän taitaa olla pöytäkonehullun serkku.
Minä lämmitän karjalanpiirakat leivänpaahtimessa.
Poppareita en tee kattilassa käryn takia, mikro on paras!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ooops .....Pikakuivaukseen siis, tarkoitin.
😂😂 pikakuvaus mikroaaltouunilla 😂😂
Pitääpä kokeilla itekin. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehkutatko sä puoli tuntia sitten uunia lämmittääksesi yhden karjalanpiirakan?
Kyllä itse pärjäisin ihan hyvin ilman mikroa, kuten ilmana leivänpaahdinta, vedenkeitintä ynnä muita härpäkkeitä. Kermavaahdonkin voi vatkata käsin, ei tarvita sähkövatkainta. Mutta miksi sitä ei helpottaisi kiireistä elämäänsä.
Minä vatkaan kermavaahdon käsin vispilällä, sillä tarvitsen sitä hyvin harvoin lähinnä mansikkakakun täyteeksi. Leivänpaahdin on kyllä käytännöllinen keksintö.
Vierailija kirjoitti:
Aika rohkeaa. Nehän ovat rasvaisia, joten voi saada palon tai oikosulun aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika rohkeaa. Nehän ovat rasvaisia, joten voi saada palon tai oikosulun aikaiseksi.
Rohkea rokan syö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä sulatat kalikkaruoan pakastimesta?
Uunissa tai paistinpannulla. Ruoka myös on läpeensä lämmintä. Mikrolla lämmitetty on hetken pinnalta tulikuumaa ja sitten ällöttävän kylmää.
Ap
Ei mulle ole kyllä ikinä käynyt noin, vaikka mikroa olen käyttänyt useamman vuosikymmenen.
Air fryer onkin sinkkutaloudessa paljon monipuolisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rohkea rokan syö!
Tai karjalanpiirakan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä sulatat kalikkaruoan pakastimesta?
Uunissa tai paistinpannulla. Ruoka myös on läpeensä lämmintä. Mikrolla lämmitetty on hetken pinnalta tulikuumaa ja sitten ällöttävän kylmää.
Ap
Ap ei taida osata käyttää mikroa lol.
Jos minulta otettaisiin mikro pois se olisi kuin paluu kivikaudelle, elämä on niin paljon helpompaa kun on mikroaaltouuni olemassa :xD
Mikroaaltouuni, tuo mainio vempain. 👍