Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikroaaltouuni, tuo käsittämätön turhake!

Vierailija
18.07.2022 |

Kaiken lämmittää toisilla tavoilla lähes yhtä nopeasti ja niin että pysyy myös lämpimänä. Vedenkeittimeksi siitä on, mutta siihen tarkoitettu vempain on yhtä nopea.
Kuka oikeasti käyttää mikroa?

Kommentit (215)

Vierailija
41/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä sulatat kalikkaruoan pakastimesta?

Uunissa tai paistinpannulla. Ruoka myös on läpeensä lämmintä. Mikrolla lämmitetty on hetken pinnalta tulikuumaa ja sitten ällöttävän kylmää.

Ap

Ei mulle ole kyllä ikinä käynyt noin, vaikka mikroa olen käyttänyt useamman vuosikymmenen.

Kaikki eivät osaa sekoittaa sitä ruokaa lämmityksen aikana.

Vierailija
42/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrouuni on mulle yhtä tärkeä kodinkone kuin jääkaappi! Ilman sitä en tulisi toimeen!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 51v. ja en keksi yhtään mihinkään mihin tarvitsisin mikroaaltouunia.

On varmaan mukavaa kesahelteilla keittaa vetta hellalla. Levy hehkuu kuumuutta pitkaan sen jalkeen kun se on laitettu pois paalta.

Vedenkeitin ja kaasuhella. Eivät hehku yhtään.

Vierailija
44/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten puuroille erinomainen väline. Ei tartte olla kaikille kaurapuuroa vaan kullekin voi olla omat puurot.

Vierailija
45/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikrossahan esim. karjalanpiirakat kuivuvat helposti reunoiltaan ihan koviksi.  Ja helposti myös ne einespakatut puuroannokset tekevät saman.

Kaksi mikroa minullakin sattuu olemaan (molemmat saanut muilta ilmaiseksi) mutta oikeasti aika vähän niillä on käyttöä.

(muuta kun ehkä puutarhayrttien pikakuvaukseen, missä se on toki hyvä. Siihen tarkoitukseen,siis.)

Hehkutatko sä puoli tuntia sitten uunia lämmittääksesi yhden karjalanpiirakan? 

Kyllä itse pärjäisin ihan hyvin ilman mikroa, kuten ilmana leivänpaahdinta, vedenkeitintä ynnä muita härpäkkeitä. Kermavaahdonkin voi vatkata käsin, ei tarvita sähkövatkainta. Mutta miksi sitä ei helpottaisi kiireistä elämäänsä.

Oletko kokeillut millaisia karjalanpiirakoista tulee leivänpaahtimessa? Herkullisia sanon minä!

Ap.

Vierailija
46/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikrossahan esim. karjalanpiirakat kuivuvat helposti reunoiltaan ihan koviksi.  Ja helposti myös ne einespakatut puuroannokset tekevät saman.

Kaksi mikroa minullakin sattuu olemaan (molemmat saanut muilta ilmaiseksi) mutta oikeasti aika vähän niillä on käyttöä.

(muuta kun ehkä puutarhayrttien pikakuvaukseen, missä se on toki hyvä. Siihen tarkoitukseen,siis.)

Kyllä itse pärjäisin ihan hyvin ilman mikroa, kuten ilmana leivänpaahdinta, vedenkeitintä ynnä muita härpäkkeitä. Kermavaahdonkin voi vatkata käsin, ei tarvita sähkövatkainta. Mutta miksi sitä ei helpottaisi kiireistä elämäänsä.

Oletko kokeillut millaisia karjalanpiirakoista tulee leivänpaahtimessa? Herkullisia sanon minä!

Ap.

Olen joskus nuoruudessani, kun meillä ei vielä mikroa ollut. Savusi sen verran, että jätin ne kokeilut siihen.

Vierailija
47/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Air fryer onkin sinkkutaloudessa paljon monipuolisempi.

Tämä vempain on testaamatta! Uskon että siinä on potentiaalia!

Ap.

Vierailija
48/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän keittiössä ei kyllä ole tilaa Air Fryerille.

Vierailija
49/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän ihan päivittäin. Lämmitän eilistä ruokaa, teetä, kaakaota tai ihan mitä vain! Varsinkin helteellä pelastus ettei tarvitse uunia tai hellaa lämmittää.

Ainiinjoo, ja se kauratyyny! Melki jokapäivä senkin lämmitän mikrossa.

Vierailija
50/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 51v. ja en keksi yhtään mihinkään mihin tarvitsisin mikroaaltouunia.

On varmaan mukavaa kesahelteilla keittaa vetta hellalla. Levy hehkuu kuumuutta pitkaan sen jalkeen kun se on laitettu pois paalta.

Vedenkeitin ja kaasuhella. Eivät hehku yhtään.

Oletko kokeillut myös spriikeitintä?  Silloin et tarvitse sähköä etkä kaasua.

https://www.prisma.fi/fi/prisma/trangia-fyr-spriikeitin

Vierailija
51/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ooops .....Pikakuivaukseen siis, tarkoitin.

😂😂 pikakuvaus mikroaaltouunilla 😂😂

Pitääpä kokeilla itekin. 😂

Muista kuitenkin AINA laittaa joka kuivaussatsin kanssa rinnalle vaikkapa (jogurttipurkillinen) kylmää vettä.

Kuivaus tapahtuu parhaiten kahvinsuodatuspaperissa.

Keskilämpö ja vain viisi minuuttia kerrallaan (niin ettei vesi purkissa kiehu yli)

ps*) ellet laita vettä mukaan käy helposti niin että se kuivattava satsi pusseineen syttyy suorastaan räjähdysmäisen nopeasti palamaan ja kaikki siitä menee  mustaksi ja pilalle jo ennenkuin ehdit avaamaan savua siinä vaiheessa täynnä olevan mikrosi.

( ....huom. koettu on semmoinenkin kerta)

Vierailija
52/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä tuota että vain uunilla saisi kokonaan lämpimäksi. Etkö sä osaa sekoittaa sitä lämmitettävää asiaa, yleensä kerta riittää.

Vierailija
53/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumaa vettä altaaseen, tulppa.

Vierailija
54/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen paljon vähemmällä stressillä töissä, kun tiedän, että lapset koulusta tultuaan, kun ketään aikuista ei ole kotona, lämmittävät ruokansa  ennen harrastuksiin lähtöä mikrolla, eivätkä kaasuliedellä.

Ei meidän lapset kovin nuorena ole edes uskaltaneet käyttää kaasuhellaa.

Eivät uskaltaneet. Haha, ei voi olla totta, että jotkut ovat noin jänishousuja.

Vierailija
55/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on perintönä saatu AEG-merkkinen ,saksalainen sähkögrilli vm. 1963 ja toimii vielä tänäkin päivänä moitteettomasti.

Grillaan siinä kalaa noin kolmasti viikossa.

Automaattinen kanavartaan pyörityskin laitteessa on ¨(vartaineen)  toimintona

Ennen tehtiin tosiaan kestävää laatua !

Vierailija
56/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Leivänpaahdin on ihan turha vempain, kuka muka enää syö leipää?

Vierailija
57/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan hemmetin kätevä.

Vierailija
58/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuumaa vettä altaaseen, tulppa.

Tai (toinen vaihtoehto) panet vain johonkin rasiaan sulamaan yön yli itsekseen.

(rasia vaikka johonkin tiskipöydän reunalle)

Vierailija
59/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niin hidas kahvinjuoja että yleensä puolessa välissä lämmitän sen 20sek mikrossa niin on taas hyvä :D

Vierailija
60/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ap kitisee koska ei osaa hyödyntää mikroaaltouunin kaikkia ominaisuuksia. Ok. Itse paistelen yhdistelmämikrossani kiertoilmalla pullatkin jos teen pienen annoksen.

Miksi ihmeessä kukaan lämmittäisi vettä mikrossa kun sen saa kiehuvaksi induktiolieden boostertoiminnolla 20 sekunnissa.