Mikroaaltouuni, tuo käsittämätön turhake!
Kaiken lämmittää toisilla tavoilla lähes yhtä nopeasti ja niin että pysyy myös lämpimänä. Vedenkeittimeksi siitä on, mutta siihen tarkoitettu vempain on yhtä nopea.
Kuka oikeasti käyttää mikroa?
Kommentit (215)
Teen viikonloppuisin ruokaa niin, että siitä jää jääkaappin sekä pakastettavaksi lounasannoksina. Työpaikan lounastauolla sitten lämmitän annoksen mikrossa. Ei meillä siellä mitään keittolevyjä ja uuneja, kattiloita tai pannuja edes ole. Ei olisi aikaakaan sellaiseen. Mikroaaltouunissa lounas valmistuu 3-4 minuutissa. Toki käytän mikroaaltouunia kotonakin, esim. lämpimien voileipien valmistamiseen tai annosten lämmittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ai ap kitisee koska ei osaa hyödyntää mikroaaltouunin kaikkia ominaisuuksia. Ok. Itse paistelen yhdistelmämikrossani kiertoilmalla pullatkin jos teen pienen annoksen.
Miksi ihmeessä kukaan lämmittäisi vettä mikrossa kun sen saa kiehuvaksi induktiolieden boostertoiminnolla 20 sekunnissa.
No minä lämmitän tee veden mikrossa. En raaski pelkkää teetä varten hankkia jotain vedenkeitintä ja hella on muotoa vanha patti. Ei siinä mikrossakaan mee ku se 3min.
Vierailija kirjoitti:
Ai ap kitisee koska ei osaa hyödyntää mikroaaltouunin kaikkia ominaisuuksia. Ok. Itse paistelen yhdistelmämikrossani kiertoilmalla pullatkin jos teen pienen annoksen.
Miksi ihmeessä kukaan lämmittäisi vettä mikrossa kun sen saa kiehuvaksi induktiolieden boostertoiminnolla 20 sekunnissa.
Mistä tulee kuvitelma, että kaikilla olisi induktioliesi. Mun ystäväpiirissä ei ainakaan ole kenelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 51v. ja en keksi yhtään mihinkään mihin tarvitsisin mikroaaltouunia.
Jos teet kerralla vaikkapa sen verran suuren annoksen spaghetti bolonesea tai jotain muuta vastaavaa että sitä riittää reilusti pariksi päiväksi, niin seuraavana päivänä voit laittaa valmiiin itsetehdyn aterian suoraan lautaselle ja lämmittää sen nopeasti mikroaaltouunisssa.
Meidän perheessä tehdään joka päivä tuore ruoka, ei todellakaan lämmitetä mitään.
valmistuoka lämpenee 2-3 minuuttia mikrossa.
Kauankos sama kestäisi uunissa tai pannulla?
Ennen kuin uuni on sata-asteinen aikaa kulunut jo 5-10minuuttia. Ruoka köllöttelee siellä sitten edelleen toiset 5-10 minuuttia, jotta lämpenee keskeltäkin.
Levy ja pannu kuumenee 5minuuttia, 5bminuuttia lämmittelet ruokaa pannulla, ettet kylmää joudu syömään.
Kun ruoka oli siellä mikrossa 3 minuuttia, kävin siinä samalla pascalla.. Pannulla lämmittäessä olisi ollut vähän hankalaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teet kerralla vaikkapa sen verran suuren annoksen spaghetti bolonesea tai jotain muuta vastaavaa että sitä riittää reilusti pariksi päiväksi, niin seuraavana päivänä voit laittaa valmiiin itsetehdyn aterian suoraan lautaselle ja lämmittää sen nopeasti mikroaaltouunisssa.
Meidän perheessä tehdään joka päivä tuore ruoka, ei todellakaan lämmitetä mitään.
Teidän perhe einolekaan kaikkein fiksuimmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin uuni on sata-asteinen aikaa kulunut jo 5-10minuuttia. Ruoka köllöttelee siellä sitten edelleen toiset 5-10 minuuttia, jotta lämpenee keskeltäkin.
Levy ja pannu kuumenee 5minuuttia, 5bminuuttia lämmittelet ruokaa pannulla, ettet kylmää joudu syömään.
Kun ruoka oli siellä mikrossa 3 minuuttia, kävin siinä samalla pascalla.. Pannulla lämmittäessä olisi ollut vähän hankalaa
Näimpä. Ja tulee vähemmän tiskiä. Pelkkä lautanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän perhe einolekaan kaikkein fiksuimmasta päästä.
Ainakin matematiikassa ovat hakoja. Osataan laskea grammalleen, että ruoka menee kaikki, eikä sitä jää lämmitettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmaan mukavaa kesahelteilla keittaa vetta hellalla. Levy hehkuu kuumuutta pitkaan sen jalkeen kun se on laitettu pois paalta.
Mitä ihmettä nyt taas? Induktioliesi ei hehku vaan kuumentaa kattilan ja vedenkeitin on keksitty. En ole ikinä kuumentanut vettä mikrossa, vaikka sellainen onkin uuniin yhdistettynä. Mikroa tulee käytettyä tortillan lämmittämiseen, kun tykkään siihen päälle sulattaa juustoraasteen, samoin sulatan voita leivontaan, jos rasva lisätään juoksevana. Muuta käyttöä en muista lähikuukausilta, lämmitän aina ruoan kattilassa tai paistinpannulla, tulee paljon parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmaan mukavaa kesahelteilla keittaa vetta hellalla. Levy hehkuu kuumuutta pitkaan sen jalkeen kun se on laitettu pois paalta.
Siella on taas yksi ihme palstailija Amerikan mantereelta kun ei ole nappaimistossa aakkosia ollekaan.Eikos kello ole sielle ameeriikassa yo?
Aamu on, pari tuntia olen ollut hereilla ja tama palsta on hyvaa hupia aamiaista syodessa.
t. ihme palstailija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tulee kuvitelma, että kaikilla olisi induktioliesi. Mun ystäväpiirissä ei ainakaan ole kenelläkään.
mikro maksaa 60eur ja induktioliesi 600eur...sähkönkulutuksessa suhdeluku on vain vähän huonompi mikron eduksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä nyt taas? Induktioliesi ei hehku vaan kuumentaa kattilan ja vedenkeitin on keksitty. En ole ikinä kuumentanut vettä mikrossa, vaikka sellainen onkin uuniin yhdistettynä. Mikroa tulee käytettyä tortillan lämmittämiseen, kun tykkään siihen päälle sulattaa juustoraasteen, samoin sulatan voita leivontaan, jos rasva lisätään juoksevana. Muuta käyttöä en muista lähikuukausilta, lämmitän aina ruoan kattilassa tai paistinpannulla, tulee paljon parempaa.
No daa, ehkä jokaisella ei ole sitä induktioliettä. Aika moni asuu vuokralla ja silloin mennään sillä hellalla mikä asunnossa on. Että on tyhmää porukkaa täällä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedenkeittimiä (töpseli seinään) on olemassa.
Silti kuitenkin sulla pitää olla se vedenkeitin. Mikro on monipuolisempi, voi kuumentaa vettä sekä ruokaa.
Töissäkin lämmitän ruuat hellalla.
Vierailija kirjoitti:
Aika monella on nykyisin induktioliesi, pannu on hetkessä kuuma. Ikinä ei myöskään ole kotona niin kiire, että pitäisi saada ruoka kahdessa minuutissa pöytään. Pannulla paistettuna ruoka on varmasti tasaisen kuumaa ja kahdelle lämpeneekin samassa ajassa kuin kaksi lautasta pyörisi mikrossa. Toki mikroa saa puolestani kuka vaan käyttää, jos haluaa, mutta itselleni maku menee nopeuden edelle.
Ja meillä on myös induktioliesi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No daa, ehkä jokaisella ei ole sitä induktioliettä. Aika moni asuu vuokralla ja silloin mennään sillä hellalla mikä asunnossa on. Että on tyhmää porukkaa täällä...
Vastaus oli sille, joka oli huolissaan levyn hehkumisesta kesähelteellä, ei omassa vaan muiden asunnoissa. Aika moni asuu myös vuokralla uusissa asunnoissa, induktioliesi on ollut jo vuosia vakio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus oli sille, joka oli huolissaan levyn hehkumisesta kesähelteellä, ei omassa vaan muiden asunnoissa. Aika moni asuu myös vuokralla uusissa asunnoissa, induktioliesi on ollut jo vuosia vakio.
No kyllä sanoisin että induktioliesi on paljon harvinaisempi kuin joku muu. Ei voi olettaa että suurimallaosalla sellainen olisi. Itse en edes tunne ketään jolla olisi :D
Jos pidät mikroa täysin turhana kaikissa tilanteissa, miten lämmittäisit ruokaa työpaikalla, missä ei ole hellaa?
Meillä se säästää myös kaikkien hermoja.
Jos jokainen lapsista lämmittäisi välipalansa tai ruokansa ennen harrastuksia kattilassa tai paistinpannuilla, joko meillä olisi hirveä riita siitä, kun seuraavalle ei ole puhdasta vaan on jätetty pesemättä. Tai sitten niitä olisi pino niin että riittää jokaiselle, ja ne odottaisivat kaikki likaisina minua kun tulen töistä.