Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikroaaltouuni, tuo käsittämätön turhake!

Vierailija
18.07.2022 |

Kaiken lämmittää toisilla tavoilla lähes yhtä nopeasti ja niin että pysyy myös lämpimänä. Vedenkeittimeksi siitä on, mutta siihen tarkoitettu vempain on yhtä nopea.
Kuka oikeasti käyttää mikroa?

Kommentit (215)

Vierailija
81/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 51v. ja en keksi yhtään mihinkään mihin tarvitsisin mikroaaltouunia.

On varmaan mukavaa kesahelteilla keittaa vetta hellalla. Levy hehkuu kuumuutta pitkaan sen jalkeen kun se on laitettu pois paalta.

Vedenkeitin ja kaasuhella. Eivät hehku yhtään.

Oletko kokeillut myös spriikeitintä?  Silloin et tarvitse sähköä etkä kaasua.

https://www.prisma.fi/fi/prisma/trangia-fyr-spriikeitin

Tietenkin olen. Sellainen opittiin jo lapsuudessa kun patikoitiin pappan kanssa metsässä ja keitettiin kaffetta ja syötiin eväitä. 

Vierailija
82/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikrossahan esim. karjalanpiirakat kuivuvat helposti reunoiltaan ihan koviksi.  Ja helposti myös ne einespakatut puuroannokset tekevät saman.

Kaksi mikroa minullakin sattuu olemaan (molemmat saanut muilta ilmaiseksi) mutta oikeasti aika vähän niillä on käyttöä.

(muuta kun ehkä puutarhayrttien pikakuvaukseen, missä se on toki hyvä. Siihen tarkoitukseen,siis.)

Hehkutatko sä puoli tuntia sitten uunia lämmittääksesi yhden karjalanpiirakan? 

Kyllä itse pärjäisin ihan hyvin ilman mikroa, kuten ilmana leivänpaahdinta, vedenkeitintä ynnä muita härpäkkeitä. Kermavaahdonkin voi vatkata käsin, ei tarvita sähkövatkainta. Mutta miksi sitä ei helpottaisi kiireistä elämäänsä.

Oletko kokeillut millaisia karjalanpiirakoista tulee leivänpaahtimessa? Herkullisia sanon minä!

Ap.

Olen joskus nuoruudessani, kun meillä ei vielä mikroa ollut. Savusi sen verran, että jätin ne kokeilut siihen.

Et osannut leivänpaahdinta käyttää? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmaan mukavaa kesahelteilla keittaa vetta hellalla. Levy hehkuu kuumuutta pitkaan sen jalkeen kun se on laitettu pois paalta.

Vedenkeittimiä (töpseli seinään) on olemassa.

Silti kuitenkin sulla pitää olla se vedenkeitin. Mikro on monipuolisempi, voi kuumentaa vettä sekä ruokaa.

Itselleni vedenkeitin on viimeinen asia, josta luopuisin. Toisin kuin mikrossa, saan valittua teelajin mukaan, minkä asteista vettä haluan, mikrossa aina vähän sinne päin. Saatan myös nopeuttaa pastaveden kiehumista heittämällä kattilaan vedenkeittimessä keitetyn veden ja siihen tilaan, minkä mikro vie, saa lastata monta pientä laitetta.

Vierailija
84/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedenkeitin ja kaasuhella. Eivät hehku yhtään.

Neljä alapeukuttajaa jotka eivät ilmeisesti tiedä mikä on vedenkeitin ja miten kaasuhella toimii. Huvittaa.

Vierailija
85/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bimbo hehkuttaa turhakkeiden turhaketta: vedenkeitintä

Vierailija
86/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pidät mikroa täysin turhana kaikissa tilanteissa, miten lämmittäisit ruokaa työpaikalla, missä ei ole hellaa?

Himassa teen duunia ja se pikku kokkaus/lämmittäminen tekee aivoille ihan hyvää.

Ap.

Vierailija
87/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikro on epäterveellinen. En tajua miksi sille suunnitellaan uusiin keittiöihin edes mitään omaa lokeroa. Mikroista pitäisi päästä eroon. Seisokaan ainakin kauempana siitä, älkääkä tuijottako sinne suoraan. Alapeukuttakaa ihan vapaasti.

Vierailija
88/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasuhella(kin) kuumentaa kämppää. Vain 10% energiasta menee ruokaan.

Mikrolla päinvastoin.

Vierailija
89/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pidät mikroa täysin turhana kaikissa tilanteissa, miten lämmittäisit ruokaa työpaikalla, missä ei ole hellaa?

Himassa teen duunia ja se pikku kokkaus/lämmittäminen tekee aivoille ihan hyvää.

Ap.

Niin mutta minä olen lähitöissä, eikä siellä ole hellaa. Mitä teen, jos haluan lämmintä ruokaa, mutta lopettaa mikron käyttämisen turhana? 

Vierailija
90/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikro on epäterveellinen. En tajua miksi sille suunnitellaan uusiin keittiöihin edes mitään omaa lokeroa. Mikroista pitäisi päästä eroon. Seisokaan ainakin kauempana siitä, älkääkä tuijottako sinne suoraan. Alapeukuttakaa ihan vapaasti.

Foliota kun vetäiset ylimääräisen kierroksen pääsi ympärille. LOL

Vierailija
91/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pointtini oli se että kunnolla lämmitetty ruoka maistuu paremmalta kuten moni on jo tässä ketjussa todennut. Kun pistän suustani jotakin alas, haluan sen olevan myös hyvää.

Ap

Vierailija
92/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notski nurkkaan eikä mitään savuhormeja. LOL

Vierailija
93/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen paljon vähemmällä stressillä töissä, kun tiedän, että lapset koulusta tultuaan, kun ketään aikuista ei ole kotona, lämmittävät ruokansa  ennen harrastuksiin lähtöä mikrolla, eivätkä kaasuliedellä.

Ei meidän lapset kovin nuorena ole edes uskaltaneet käyttää kaasuhellaa.

Ihmettelen, että annat herkkien, kasvavien lasten käyttää mikroa. Säteily on haitallista, ja aiheuttaa mm. syöpää. Tätä pidät turvallisena?

Vierailija
94/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ketkä väitätte ettei mikroa tarvitse: Missä ihmeessä lämmitätte vauvan/taaperon maidon ja ruuat 3-6 krt/vrk? Mikro on ainoa joka lämmittää tarpeeksi nopeasti ja helposti.

Vierailija
95/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä voi ymmärtää miksi joillain ottaa niin aivoon joku mikron käyttö. Mitä väliä vaikka moni sitä käyttää päivittäin?

Mullakin yksi työkaveri joka usein jaksaa muistuttaa että heillä ei mikroa käytetä, pitävätkö he jotenki itseään parempina ihmisinä vai mitä ihmettä? :D

Vierailija
96/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bimbo hehkuttaa turhakkeiden turhaketta: vedenkeitintä

Yhtä tarpeellinen kuin kananmunankeitin. :D

Vierailija
97/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pointtini oli se että kunnolla lämmitetty ruoka maistuu paremmalta kuten moni on jo tässä ketjussa todennut. Kun pistän suustani jotakin alas, haluan sen olevan myös hyvää.

Ap

Epäilen suuresti että sokkotestissä maistaisit mitään eroa että onko se keitto nyt lämmitetty mikrossa vai hellalla :D

Vierailija
98/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä nyt taas? Induktioliesi ei hehku vaan kuumentaa kattilan ja vedenkeitin on keksitty. En ole ikinä kuumentanut vettä mikrossa, vaikka sellainen onkin uuniin yhdistettynä. Mikroa tulee käytettyä tortillan lämmittämiseen, kun tykkään siihen päälle sulattaa juustoraasteen, samoin sulatan voita leivontaan, jos rasva lisätään juoksevana. Muuta käyttöä en muista lähikuukausilta, lämmitän aina ruoan kattilassa tai paistinpannulla, tulee paljon parempaa.

No daa, ehkä jokaisella ei ole sitä induktioliettä. Aika moni asuu vuokralla ja silloin mennään sillä hellalla mikä asunnossa on. Että on tyhmää porukkaa täällä...

Vastaus oli sille, joka oli huolissaan levyn hehkumisesta kesähelteellä, ei omassa vaan muiden asunnoissa. Aika moni asuu myös vuokralla uusissa asunnoissa, induktioliesi on ollut jo vuosia vakio.

No kyllä sanoisin että induktioliesi on paljon harvinaisempi kuin joku muu. Ei voi olettaa että suurimallaosalla sellainen olisi. Itse en edes tunne ketään jolla olisi :D

Kuka sanoi, että suurimmalla osalla on? Totesin vaan, että eivät kaikki vuokrallakaan missään murjuissa elele. Tunnen useamman viimeisen viiden vuoden aikana uudiskohteisiin omaan tai vuokralle muuttaneen ja kaikilla on induktioliesi. Vuokratuotantoa on ainakin pk-seudulla taloissa paljon ja iso osa omistusasunnoistakin päätyy vuokralle sijoittajien kautta. Jos asuisin vuokralla, en ikinä jäisi mihinkään huonosti varusteltuun asuntoon, koska vuokrassa ei juuri eroa ole ja uusissa kuitenkin on käytössä esimerkiksi ap-kone ja induktioliesi.

Vierailija
99/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä nyt taas? Induktioliesi ei hehku vaan kuumentaa kattilan ja vedenkeitin on keksitty. En ole ikinä kuumentanut vettä mikrossa, vaikka sellainen onkin uuniin yhdistettynä. Mikroa tulee käytettyä tortillan lämmittämiseen, kun tykkään siihen päälle sulattaa juustoraasteen, samoin sulatan voita leivontaan, jos rasva lisätään juoksevana. Muuta käyttöä en muista lähikuukausilta, lämmitän aina ruoan kattilassa tai paistinpannulla, tulee paljon parempaa.

No daa, ehkä jokaisella ei ole sitä induktioliettä. Aika moni asuu vuokralla ja silloin mennään sillä hellalla mikä asunnossa on. Että on tyhmää porukkaa täällä...

Vastaus oli sille, joka oli huolissaan levyn hehkumisesta kesähelteellä, ei omassa vaan muiden asunnoissa. Aika moni asuu myös vuokralla uusissa asunnoissa, induktioliesi on ollut jo vuosia vakio.

No kyllä sanoisin että induktioliesi on paljon harvinaisempi kuin joku muu. Ei voi olettaa että suurimallaosalla sellainen olisi. Itse en edes tunne ketään jolla olisi :D

Kuka sanoi, että suurimmalla osalla on? Totesin vaan, että eivät kaikki vuokrallakaan missään murjuissa elele. Tunnen useamman viimeisen viiden vuoden aikana uudiskohteisiin omaan tai vuokralle muuttaneen ja kaikilla on induktioliesi. Vuokratuotantoa on ainakin pk-seudulla taloissa paljon ja iso osa omistusasunnoistakin päätyy vuokralle sijoittajien kautta. Jos asuisin vuokralla, en ikinä jäisi mihinkään huonosti varusteltuun asuntoon, koska vuokrassa ei juuri eroa ole ja uusissa kuitenkin on käytössä esimerkiksi ap-kone ja induktioliesi.

No ei isot rakennuttajat ainakaan mitään induktioliettä asuntoihin laita. Oon asunut kahessa uudis kohteessa viimeisen 3v aikana espoossa ja ihan normaalit hellat molemmissa. Ei ole yleistä, tsori.

Vierailija
100/215 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä voi ymmärtää miksi joillain ottaa niin aivoon joku mikron käyttö. Mitä väliä vaikka moni sitä käyttää päivittäin?

Mullakin yksi työkaveri joka usein jaksaa muistuttaa että heillä ei mikroa käytetä, pitävätkö he jotenki itseään parempina ihmisinä vai mitä ihmettä? :D

Ihan vain fiksumpina.