Mitä mieltä olet PUUMA-ilmiöstä (vanhemmat naiset suhteissa nuorten miesten kanssa)?
https://www.iltalehti.fi/pinnalla/a/2014122318923411
https://www.is.fi/viihde/art-2000008772687.html
On ollut tuhansia vuosia normaalia, että vanhemmat (varsinin menestyneet) miehet seurustelevat nuorten naisten kanssa, mutta viime vuosikymmenen aikana puuma-ilmiö on noussut räjähdysmäisesti.
Itse luin nuo artikkelit ja mietin, että mikä tässä puuma-ilmiössä on takana? Onko tästä vain tullut sosiaalisesti hyväksytämpää naisille, että voivat seurustella reippaasti nuorempien miesten kanssa vai mikä?
Mikä Sinun mielipide on?
Kommentit (343)
Monissa isommissa maissa on jo baareja jotka tiedetään paikkoina, jossa nuoremmat miehet hakee seuraa vanhemmista naisista ja päinvastoin. Siellä kaikki tietää pelinhengen.
Suomi tulee näissä jälkijunassa.
Vierailija kirjoitti:
Se on vastoin biologiaa että nuorta miestä kiinnostaa keski-ikäinen, hedelmällisimmät vuotensa ohittanut nainen.
Se on vastoin biologiaa että nuorta naista kiinnostaa keski- ikäinen, hedelmällisimmät vuotensa ohittanut mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vastoin biologiaa että nuorta miestä kiinnostaa keski-ikäinen, hedelmällisimmät vuotensa ohittanut nainen.
Se on vastoin biologiaa että nuorta naista kiinnostaa keski- ikäinen, hedelmällisimmät vuotensa ohittanut mies.
Jos näin olisi niin miksi moni nuori nainen on kiinnostunut varakkaasta vanhemmasta miehestä?
No, mutta tämähän on hyvä asia! Molemmat ovat seksuaalisten himojensa huipulla. Tuon ikäisillä miehillä on paljon impotenssia, haluttomuutta yms, jotka johtuvat iän ja sairauksien tuomista muutoksista, mm andropaussi, sydän - ja verisuonisairaudet yms. Naisilla taas halut ovat tuossa iässä huipussaan.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään naiset käy töissä ja osa tienaakin hyvin. Ihan yhtä lailla miehissä voi olla gold diggereitä kuin naisissakin.
Vaikka naiset tienaakin ei ne ala miehiä elättämään .
Vierailija kirjoitti:
Luonnollista vain, että nainenkin valitsee sen parhaimman näköisen kumppanin ulkoisesti kenet saa ja nuoremmat ovat usein paremman näköisiä ja jos on itsekkin vanhemmalla iällä näyttävä niin saa nuorempia miehiä.
Eli luonteella ei ole mitään merkitystä??
Haha miten lapsellisia olette. Oikeasti.
Tarkoitat kuten Sanna Marin Elias Kaskisen kanssa? 7v ikäero.
Vierailija kirjoitti:
No jos nyt biologiaa mietitään, niin totuushan on että nainen voi tulla raskaaksi vielä vaikka 45 v. Lapsen saaminen on naiselle valtava riski kun taas miehelle on aika sama kenen kanssa yrittää. On siis ihan loogista että vanhempi nainen jos haluaisi raskauta valitsisi mahdollisimman viriilin ja hyväkuntoisen miehen eli vaikka nuoremman. Miehelle, jos raskaus sattuisi onnistumaan, diili olisi hyvä koska kokenut nainen osaisi huolehtia jälkikasvusta paremmin kuin nuori nainen. Toki nykyään motiivit on varmasti erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Monissa isommissa maissa on jo baareja jotka tiedetään paikkoina, jossa nuoremmat miehet hakee seuraa vanhemmista naisista ja päinvastoin. Siellä kaikki tietää pelinhengen.
Ja japanissa päin vastoin
Lukematta vastauksia vastaan omasta puolestani, että todennäköisesti tässä asetelmassa toimii se, että nuorten miesten seksuaalinen into vastaa nelkytplus-ikäisten naisten vastaavaa.
Lisäksi vanhempi nainen ei etsi mitään elämänkumppania, vaan pelkkää seksiä - kuten se nuorempikin jannu.
Ei tässä ole mitään ihmeteltävää.
Itsekin heräsin nelikybäisenä siihen, että panettaa ihan pirusti ja koko ajan. Oma samanikäinen mies taas oli aivan päinvastainen: sille riitti, että istutaan tohvelit jalassa lukemassa kirjaa. Kyllästyin jatkuviin pakkeihin ja vastahakoiseen jos-nyt-sitten-on-ihan-pakko -seksiin. Hirvitti ajatus, että olen jumissa hautaan asti tällaisessa vanhussuhteessa, vaikka olen elämäni vedossa vieläkin. En halua hautautua näin nuorena! Aloin tähyillä sillä silmällä ympäristöäni.
Pidän huolta itsestäni muutenkin, olen freesi ja hoikka. Oli helppoa pokata salilta kivoja heeboja helpottamaan tuskaani. Kesällä taas terassilla saan seuraa nopeasti. Kun kumpikin tietää pelin hengen, on molemmilla kivaa :)
N46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä, varsinkin kun tarjolla on nuorten miesten tuoreita ja terveitä siittiöitä litramäärin.
Vanhojen miesten siittiöiden geeniperimä on riskialttiimpaa vammaisten lasten saamiselle. Lisäksi on riski joutua sen vanhan ukon omaishoitajaksi siinä vauvanhoidon ohella pikkulapsiarjessa. Biologian mukaan sillä vanhalla isällä ei ole terveitä elinvuosia kovin paljoa jäljellä eikä se pysty huolehtimaan perheestään yhtä hyvin kuin nuori isä.
Vierailija kirjoitti:
Puumalle kelpaa kuka tahansa nuori, myös ne epäsosiaaliset jotka eivät itse saa pokattua ketään. Ei ne miehet kovin tasokkaita ole.
Höpsis. Miksi minä sitten olen saanut raamikkaita 30-37 v. miehiä, miehiä, jotka olisivat kelvanneet ihan omanikäisilleenkin?
N46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä olen sitä mieltä, että hieno juttu... Mutta mua kiinnostaa että mistä sellaisen puuman voisi metsästää? Kiinnostaa vanhemmat naiset mut tuntuu et harvempi on itseään nuoremman miehen perässä.
Eikä mitään "kyllä se oikea vielä sattuu kohdalle" - olen 33 eikä ole vielä sattunut kuin jotain max 6-7v itseäni vanhempia. En ole enää kauaa sen ikäinen, että puumia kiinnostaisi.
Osa vanhemmista naisista edelleen kokee tuon kuvion sopimattomaksi. Ulkopuoliset asenteet ja omien lasten ja suvun mielipiteet painavat vaakakupissa todella paljon.
Samoin se, ettei välttämättä tule uskoneeksi, että huomattavasti nuorempi mies olisi hänestä oikeasti kiinnostunut.
Itsekin pidän pientä flirttiä nuorempien miesten kanssa, mutta siihen se minun osaltani sitten jääkin.
Vierailija kirjoitti:
Minua on tässä puuma ilmiössä kiihottanut se iän tuoma valta asema aina. Usein myös vanhemmalla kun on enemmän muutakin statusta elämässä vaikka työuran tai varallisuuden muodossa (vaikka mitään rahaa ei vaihdettaisikaan).
Tykkään ajatella asian niin että olen täällä naisen nautintoa varten, eikä toisinpäin. Olen naisen nautinnon väline, jos asian voi näin sanoa :) Nainen on kutsunut minut kotiinsa ja naisen kotona on naisen säännöt..
Nyt jo ikää 34 mutta ei tämä mihinkään ole muuttunut, harmittelen vain miten käy kun ikää tulee lisää enkä sitten enää sovellu puumien saaliiksi.
Ihana! Näin minäkin salaisissa ajatuksissani koen. Se nuori reipas mies on palveluksessani ja voin toteuttaa hänen kanssaan kaikki kuumimmatkin toiveeni, hän jaksaa ja jaksaa ja jaksaa...
Toy boy siis.
Puuma-ilmiö ajaa naisten oikeuksia tehdä elämällään mitä haluamme, kannatan.
Olen 32-vuotias, suht nuori siis vielä, mutta kahden lapsen eronnut äiti. Erosta on kolme vuotta. Olen todella paljon nuoremman näköinen, about sellaisen 7v, vähän vauvankasvoinen eikä ryppyjä vielä ole. Kaikki miehet ovat olleet minua 7-8v nuorempia eroni jälkeen, enkä erityisesti oikeastaan näe syytä etsiä oman ikäistä/varsinkaan vanhempaa seuraa. Nuoremmilla miehillä on nykyään huikeat keskustelutaidot, he ovat selvästi eri aikakauden kasvatteja. Mitään elättäjää taas en itselleni etsi, sillä olen erittäin hyvin toimeentuleva itse.
Vierailija kirjoitti:
Olen 32-vuotias, suht nuori siis vielä, mutta kahden lapsen eronnut äiti. Erosta on kolme vuotta. Olen todella paljon nuoremman näköinen, about sellaisen 7v, vähän vauvankasvoinen eikä ryppyjä vielä ole. Kaikki miehet ovat olleet minua 7-8v nuorempia eroni jälkeen, enkä erityisesti oikeastaan näe syytä etsiä oman ikäistä/varsinkaan vanhempaa seuraa. Nuoremmilla miehillä on nykyään huikeat keskustelutaidot, he ovat selvästi eri aikakauden kasvatteja. Mitään elättäjää taas en itselleni etsi, sillä olen erittäin hyvin toimeentuleva itse.
Ja tosiaan halut kohtaa todella hyvin nuorempien kanssa.
Olin 29 ja juuri eronnut lasteni isästä, kun töissä aloitti 21-vuotias puolijumalan näköinen mies. Hauska, itsestään huolta pitävä, älykäs ja kaikkein tärkeintä: kyvykäs ja halukas keskustelemaan. Kun seksiin asti lopulta päästiin niin se oli loputtomasti parempaa kuin oman ikäisteni kanssa.
En pidä itseäni puumana ikäeromme vuoksi, mutta kyllä aikanaan jännitti esitellä lapsille "äidin kaveri", joka ikänsä puolesta ei olisi voinut olla esikoiseni isä. Olemme olleet kuusi vuotta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan Helsingissä ollut Mummis jo vuosia, ei ole mikään uusi asia. Sit paikat missä käy vanhoja ja nuoria (mm. Ihkut ja Pataässät), niin onhan näitä. Itsen olen näin +40-vuotiaana nauttinut jo pitkään +50v naisten seurasta ja kivaa on ollut varmasti kaikilla. 😊
En näe tässä mitään väärää, rakkaus ei ikää katso eikä himot.