Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olet PUUMA-ilmiöstä (vanhemmat naiset suhteissa nuorten miesten kanssa)?

VanhempiNainenMietteliäänä
18.07.2022 |

https://www.iltalehti.fi/pinnalla/a/2014122318923411

https://www.is.fi/viihde/art-2000008772687.html

On ollut tuhansia vuosia normaalia, että vanhemmat (varsinin menestyneet) miehet seurustelevat nuorten naisten kanssa, mutta viime vuosikymmenen aikana puuma-ilmiö on noussut räjähdysmäisesti.

Itse luin nuo artikkelit ja mietin, että mikä tässä puuma-ilmiössä on takana? Onko tästä vain tullut sosiaalisesti hyväksytämpää naisille, että voivat seurustella reippaasti nuorempien miesten kanssa vai mikä?

Mikä Sinun mielipide on?

Kommentit (343)

Vierailija
141/343 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kaksi sielua kohtaa, kaikki pinnallisuus katoaa.

Harvemmin on kuitenkaan kyse mistään muusta kuin keski-ikäisen naisen halusta todistaa että vielä kelpaa, vaikka nuoremmalle.

Ja varsinkin nuoremmalle

Vierailija
142/343 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä haluat loukata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/343 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä haluat loukata?

Kenelle tämä on osoitettu? Kaikki muut paitsi sinun mielipiteesi on vääriä?

Vierailija
144/343 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tietää ettei yli 30 vuotias nainen yleensä tule enää raskaaksi luonnolisesti.

Reikä se on rotallakin joten kyllä siihen kassit tyhjentää joutessa.

Vierailija
145/343 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N55 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoremmat osaa keskustella kaikesta, myös tunteista, vanhat ukot ei. Aika iso ero tässä, sen vuoksi itse pidän 30+ miehistä ystävinäkin.

N50v.

Totta, nuoret miehet ovat äärettömän paljon kypsempiä kuin suurin osa ikäisistäni miehistä. Hassu ristiriita.

Ja helposti perässävedettäviä.

Itse kutsuisin sitä vilpittömyydeksi ja avoimuudeksi. Hyvin virkistävää tässä maailmassa.

Vierailija
146/343 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vanhemmat naiset ovat usein kurvikkaita ja viihteellä erilaisia jututettavia kuin nuoret naiset.

Nuoremmissa voi viehättää elämän avoimuus ja vanhemmissa kokemus tai itsevarmuus. Sama miehillä tai naisilla.

Itselläni puolisot ovat olleet suunnilleen oman ikäisiä mutta varmaan muutaman vuoden nuorempi voisi olla ihan hauskaa seuraa joksikin aikaa.

Kim Kardashianin mies kertoi äskettäin mediassa haluavansa lapsia. Eli kiirettä pitää heillä. Voin kuvitella, naisella perhe valmiina ja miehellä hormonit hyrräävät.

Kim Kardashianhan on jo nyt teettänyt osan lapsistaan sijaissynnyttäjällä kun ei halua pilata kroppaansa. Mikä estää tekemästä sitä taas?

Vierailija
147/343 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N55 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N55 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoremmat osaa keskustella kaikesta, myös tunteista, vanhat ukot ei. Aika iso ero tässä, sen vuoksi itse pidän 30+ miehistä ystävinäkin.

N50v.

Totta, nuoret miehet ovat äärettömän paljon kypsempiä kuin suurin osa ikäisistäni miehistä. Hassu ristiriita.

Itse kutsuisin sitä vilpittömyydeksi ja avoimuudeksi. Hyvin virkistävää tässä maailmassa.

Onhan nuoremmissa paljon hyviä puolia, se on selvä. Ne yli 10 vuotta nuoremmat miehet joita olen kaveripiirin puumilla tavannut, ovat kaikki täysin joo-joo-miehiä, perässävedettäviä, ei mitään omaa tahtoa.

Vierailija
148/343 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on tässä puuma ilmiössä kiihottanut se iän tuoma valta asema aina. Usein myös vanhemmalla kun on enemmän muutakin statusta elämässä vaikka työuran tai varallisuuden muodossa (vaikka mitään rahaa ei vaihdettaisikaan).

Tykkään ajatella asian niin että olen täällä naisen nautintoa varten, eikä toisinpäin. Olen naisen nautinnon väline, jos asian voi näin sanoa :) Nainen on kutsunut minut kotiinsa ja naisen kotona on naisen säännöt..

Nyt jo ikää 34 mutta ei tämä mihinkään ole muuttunut, harmittelen vain miten käy kun ikää tulee lisää enkä sitten enää sovellu puumien saaliiksi.

Vierailija
149/343 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 45v puuma. Kiihotun nuoremmista miehistä enemmän. Se on syy sille miksi harrastan heidän kanssaan suhteita.

Tänä päivänä se on sosiaalisesti hyväksyttyä Suomessa, ennen ei niinkään.

Vierailija
150/343 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään naiset käy töissä ja osa tienaakin hyvin. Ihan yhtä lailla miehissä voi olla gold diggereitä kuin naisissakin.

Vierailija
151/343 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioista ei voi kiistellä. Itse melkein kuuskymppisenä en pysty ajattelemaan itseäni yli viittä vuotta nuorempia muina kuin lapsina.Sanoin tämän sille noin nelikymppiselle tutulle sinkullekin, joka ehdotteli salaista suhdetta. Saattoi ehkä vähän loukkaantua

Vierailija
152/343 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin en ollut kiinnostunut itseäni nuoremmista miehistä, mutta näin 40+ naisena voisin hyvin ottaa itselleni 27+ rakastajan ja miksei kumppanin. Kaipa sitä tuntee itsensä vielä sen verran nuoreksi, että kaipaa nuorempaa viriiliä seuraa.

Vierailija
153/343 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollainen Jennifer L kelpaisi. Upea.

Veikkaan että sinä et kelpaa maailmankuululle miljonääritähdelle. Kai tajuat, että ilman kaikkea sitä mammonan syytämistä luksuskirurgeille hänen rinnat roikkuisi polvissa tänä päivänä.

Vierailija
154/343 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liian hypetetty asia, tapahtuu harvemmin kuin voisi kuvitella mutta hypen vuoksi kaikki ovat vainoharhaisia jopa tervehtimisistä.

Vierailija
155/343 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmin en ollut kiinnostunut itseäni nuoremmista miehistä, mutta näin 40+ naisena voisin hyvin ottaa itselleni 27+ rakastajan ja miksei kumppanin. Kaipa sitä tuntee itsensä vielä sen verran nuoreksi, että kaipaa nuorempaa viriiliä seuraa.

Olen 35 ja minusta 27 ei edes ole kovin nuori. Alle 25 v miehiä pidän nuorena itselleni. Kaipa se raja kiipee itselläkin ylöspäin kun tulee neljäkymmentä lähemmäs... Toivottavasti!

Vierailija
156/343 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ikäraja mikä tekee puumaksi tai hopeaketuksi?

Puuma ja hopeakettu ovat mielestäni nimityksiä jos joku jatkuvasti on iskemässä nuorempia.

Vierailija
157/343 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut aina kiinnostunut vanhemmista naisista. Kun vielä olin sinkku, niin tapailin itseäni reippaasti vanhempia neitoja seksin merkeissä. Paras seksikumppani oli eräs 47v nainen, itse olin tuolloin vähän yli kolmekymppinen. Kaihoten muistelen sitä häpeilemätöntä irstailua. Toinen parhaista oli 45v joka tykkäsi erityisesti fistaamisesta. Itse asiassa käytännössä kaikki tuolloin tapailemani naiset pitivät erikoisemmista jutuista. Vanhin on ollut 70v. Halusi, että sanon häntä touhutessa äidiksi, ja minähän kutsuin 😄. Mutta 45+ naiset on ihan parhautta. Harmi kun olen jo itse yli nelikymppinen, niin ei enää pääse niin isoilla ikäeroilla hekumoimaan. Toisaalta kun on parisuhteessa, niin ei voikaan, paitsi haaveissa.

Vierailija
158/343 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi aktiivinen nainen pitää myös miehen nuorekkaana ja aktiivisena. Olen huomannut muutoksen itsessäni kun nyt on nuorempi nainen avokkina. Virtaa on nyt ihan eri tavalla kuin ennen. Miksi asia ei toimisi myöskin toisinpäin? Eli nuorempi mies vanhemmalle naiselle.

Vierailija
159/343 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytää nyt palstalta. Ole 35 ja noin 24 vee mies juttelee mulle junassa ja hymyilee. Kehtaanko pyytää ulos?

Vierailija
160/343 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N55 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N55 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50v.

Onhan nuoremmissa paljon hyviä puolia, se on selvä. Ne yli 10 vuotta nuoremmat miehet joita olen kaveripiirin puumilla tavannut, ovat kaikki täysin joo-joo-miehiä, perässävedettäviä, ei mitään omaa tahtoa.

Minkä ikäinen muuten itse olet, nainen vai mies? Se voi vaikuttaa kokemukseen.