Käytättekö aurinkorasvaa näillä keleillä?
Ja 40+-vuotiaat kysymys teille.. Jos olet käyttänyt vuosia, huomaatko ihon kunnossa selkeää eroa vaikka ikätoveriisi jotka eivät käytä?
Kommentit (65)
En käytä ikinä. En myöskään ota aurinkoa enkä puuhaile tuntikausia paahtavan auringon aikana ulkona. Ikää 55 ja iho on ihan tavallinen tämän ikäisen ihmisen iho.
Olen 40+ en ole käyttänyt koko kesänä. Iho on paremmassa kunnossa kuin monella ikäiselläni tai nuoremmallakin.
Ei ole mitään tarvetta käyttää, kun UV-indeksi heiluu jossain kahdessa.
En kyllä käytä ikinä muutenkaan.
En käytä aurinkovoiteita, huuhaa keksintö koko rasvat. Jos haluaa suojautua auringolta pysyy varjossa ja suojautuu vaatteilla.
Kyllä ne aurinkorasvat on Suomessa aika turhia, ellet sitten grillaa itseäsi auringossa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne aurinkorasvat on Suomessa aika turhia, ellet sitten grillaa itseäsi auringossa.
Moni palaa jo siinä, kun istuu ulkona syömässä tai juomassa. Ja suomalaisista suurin osa kuuluu ykkös- tai kakkostyyppiin iholtaan, jolloin he palavat jo 10-15 minuutissa aurinkoisena päivänä.
Jo ruskettuminen on merkki ihon vaurioitumisesta.
Kasvoihin kyllä, vartaloon en kun on huppari ja farkut päällä.
Vierailija kirjoitti:
Minä paloin niskasta kun istuin kahvilan ulkoterassilla t-paita päällä, hiukset nutturalla 15 min.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millaiset kelit nyt on Suomessa mutta itse olen vältellyt lähes koko elämäni aurinkoa, sekä rasvoilla että hatuilla, aurinkolaseilla että vaatteilla. Ja kyllä, vaikka sen itse sanonkin, olen nyt 40-vuotiaana nuoremman näköinen kuin ystäväni jotka ovat tarkoituksella grillanneet itseään vuosikausia. Heillä etenkin dekoltee ja silmäkulmat ovat ryppyisiä ja selkeästi menettäneet elastisuutensa.
Talvella en käytä suojakertoimia mutta kesällä kyllä pilviselläkin säällä.
Voin vain kuvitella miten kaunis ja sileäihoinen olet vielä ysikymppisenä ruumisarkussa!
Käytän kyllä, myös talvisin ainakin päivävoidetta jossa on spf30. Kesällä siis ihan aurinkovoide aina kasvoilla, kaulalla ja dekolteella sekä kämmenselissä ja käsivarsissa. Heräsin tähän kyllä valitettavan myöhään, eli joskus 3-4 vuotta sitten, karvan alle nelikymppisenä, joten ihon kunto ei ole kai sen kummempi kuin muillakaan. En tosin koskaan ole tykännyt auringonotosta enkä ole koskaan ollut kovin ruskettunut.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millaiset kelit nyt on Suomessa mutta itse olen vältellyt lähes koko elämäni aurinkoa, sekä rasvoilla että hatuilla, aurinkolaseilla että vaatteilla. Ja kyllä, vaikka sen itse sanonkin, olen nyt 40-vuotiaana nuoremman näköinen kuin ystäväni jotka ovat tarkoituksella grillanneet itseään vuosikausia. Heillä etenkin dekoltee ja silmäkulmat ovat ryppyisiä ja selkeästi menettäneet elastisuutensa.
Nelikymppisenä nyt on ihan normaalia olla silmäkulmassa vähän ryppyjä. Ehkä sä vilijonkka sitten et oo eläissäs hymyilly
Dekolteesta ja kaulasta yleensä tunnistaa parhaiten auringonottajat. Heillä alue on täplikkään kirjava ja röpelöinen.
https://cdn-edlaf.nitrocdn.com/MrNRpIDxETuUgyzZDDndpsemlknGClCx/assets/…
https://serenityaestheticsskincare.com/wp-content/uploads/2017/07/befor…
https://www.beautyheaven.com.au/wp-content/uploads/2021/12/sun-damaged-…
En ees tienny että aurinkorasva on niin kallista, kuvittelin muutaman euron hintaseks mutta mitä ihmettä jotain 15 euroa purkki
Vierailija kirjoitti:
En ees tienny että aurinkorasva on niin kallista, kuvittelin muutaman euron hintaseks mutta mitä ihmettä jotain 15 euroa purkki
Lidlissä on kaikista edullisinta.
Ei kyl tuu näillä keleillä ekana aurinkorasva mieleen.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ei kyl tuu näillä keleillä ekana aurinkorasva mieleen.
Kohtahan se on taas helteet kuulema
Väistelen aurinkoa, tapa jäänyt lapsuudesta kun oli vaikea aurinkoihottuma ensin kasvoissa ja joka kevät myös käsivarsissa. Käytän pitkiä hameita, pitkähihaisia puseroita ja hattua.
Joskus jossain hellepäivän ulkoilmatapahtumissa on pakko käyttää aurinkorasvaa. Sitä kaikkein suurimmalla suojakertoimella olevaa, jota lapsille laitetaan
Minun on suojattava ruusunaamani aurinkoisina päivinä 50-volyymisella aurinkosuojavoiteella. Käytän myös pitkähihaisia ja -lahkeisia vaatteita. Olen nuoruudessani ollut auringonpalvoja ja sen palvonnan aurinko kosti nyt vanhemmalla iällä. Naamassani on kahta eri auringon aiheuttamaa iho-oireilua, joista toinen voi johtaa ihosyövän kehittymiseen ja leviämiseen. Niitä alueita nyt yritän hoidattaa kryo-hoidoilla tarvittaessa. Tällainen on joskus karu seuraus nuoruuden tyhmyydestä.
Toisaalta: olisinhan minä nahkani heinäpellolla polttanut joka kesä moneen kertaan rakkuloille ilman että sillä olisi ollut tyhmyyteni kanssa mitään tekemistä. Siihen aikaan ei ollut millään mitään väliä, kunhan heinät vain saatiin seipäille.