Aiotko poimia mansi-, musti- ja puolukoita?
Perheenemännän ahkeruuspisteet ennen vanhaan kasvoivat juuri otsikon mukaisella toiminnalla. Otsikko on toki lainatavaraa, en voi ottaa kunniaa noin hienosta kirjoitusasusta.
Kommentit (25)
Mustikoita ja puolukoita kyllä. Ja toki omalta pihalta myös metsämansikoita.
Kerään ainakin heru-, musti-, mansi- ja puolukoita.
Mustikoita pari litraa pakkaseen. Puolukoita monta ämpäriä.
Karviaismarjoja pakastan myös.
Ei ole varaa ostaa talvella kaupasta marjoja.
Vierailija kirjoitti:
Kerään ainakin heru-, musti-, mansi- ja puolukoita.
Minäkin olisin kysynyt tuosta herusta, mutta että sitten juolu- ja puolukoita?
Vanhempien palstalta tulee lisäksi heru-, karhunvatu- ja pensasmustikoita.
Olen enemmän juuresten ystävä. Peru- ja porkkanoita etupäässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen enemmän juuresten ystävä. Peru- ja porkkanoita etupäässä.
Uskaltaako näitä kerätä ollenkaan, kun vähän pelottaa noi pimeyden voimat?
En, ostan kirsi-ja mansikoita heti syötäväksi, vanhempien mökilla napostelen suoraan pensaasta heru- ja vaapukoita.
Anteeksi mutta sinun kirjoitusasusi ei ole hieno, ja ennen oli ennen ja nyt on nyt. Kannattaisi tulla sieltä menneestä nykymaailmaan. Mansikat ostin valmiiksi poimittuna ja mustikat poimii mies ja puolukoita ei poimita kun ne jää käyttämättä.
Oi, ekat mustikat jo keräsin, luonnonjugurtin sekaan - nam. Loppuviikosta alan kerätä pakastimeen. N. 5 litraa pikkupusseihin. Puolukkaa kerään myös -> osa pakastimeen, osa kellariin. Piirakkaa tulee marjoista makoisaa talven mittaan. Sit vielä teen omppuhilloa vähän - pannarille oivallista.
Kaupasta meinasin käydä kohta kalkku-, ome- ja porkkanoita. Niistä hyvät juhlapaistit uuniin.
Minä kerään ome- ja perunoita ja teen niistä piirakkkaa.
T: noita
En ilmoita niistä mitään tässä, koska niitä ei tarvitse ilmoittaa verotuksessakaan!
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu
Eihän se ole -koita...
Ilmikoita?
Poimin sen verran kuin tulee välittömästi syötyä, mutta en meinaa poimia mihinkään säilöön, kun niitä saa paremmin pakastettuna kaupasta.