Mies syyllistää mua siitä että olen työtön.
Irtisanouduin pitkään jatkuneen kiusaamisen takia. Keskusteltiin miehen kanssa asiasta ja hän sanoi että on kyllä nyt aika irtisanoutua.
Nyt kahta kuukautta myöhemmin syyllistää mua siitä. Ei suoraan mutta kuitenkin niin että saa minut tuntemaan itseni syylliseksi. En nyt ole pyytänyt mitään kummallista, kotkeintaan jäätelöllä käymistä rannalla. Ei käy koska se maksaa liikaa ja pitää säästää kun sinä nyt oot työtön. Itse kyllä ajelee sinne tänne ja käy kahvilla jne.
Istun täällä kotona nyt enkä pääse täältä mihinkään. Mielestäni epäreilua.
Kommentit (43)
Kouluttaudu sairaanhoitajaksi, luulisi duunia olevan.
Ala opiskella. Silloin kun olet yo kirjoissa, vaikka sen 15 v olleensa, olet arvokkaampi vuokranantajan, sukulaisten, ja naapureiden silmissä kuin TYÖTÖN. vaikka työtön olisit tietyistä sinusta riippumattomista syistä......
Olen jopa huomannut saavani kunnioitusta enemmän kun olen sanonut ihmisille opiskelevani jotain. Kuin olevani täysin työtön.
Maailma on läpimätä! Kaikille ei ole töitä, ikärasismi ja vammat vaikeuttaa työllistymistä, mutta eihän näitä kokoomuslaiset halua kuulla eikä nähdä.
Ihmisarvo arvioidaan tänä päivänä sen mukaan mitä teet ja paljon tienaat. Ihmisen luonne EI merkkaa mitään. Jo päiväkodissa se rääväsuu riivinrautarautapersereikä nostetaan jalustalle ja syliin kun se on saanut liian vähän huomiota!
Tsemppiä ap! On rankkaa olla työtön. Miehet eivät siitä pidä.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika
Juuri noin! Jätä se Sika!
Voivoi. Sellaista se on kun ottaa kenet tahansa eikä panosta parinvalinnassa laatuun.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap! On rankkaa olla työtön. Miehet eivät siitä pidä.
Kyllä ne naiset pitää heti laiskana lompakkoloisena jos mies on työtön. Jätä se sikaa tulisi heti.
Vierailija kirjoitti:
Menen heti kun saan töitä. Ei sinne töihin noin vaan mennä.
Ap
Oikeastiko? Miksi minulla riittää pelkkä soitto työnantajalle ja olen huomenna töissä, sinulla menee 2 kk siihen, että pääset tilanteeseen, jossa ilmoitat, että ei sinne voin vain mennä.
Älä mene töihin. Se on sairaus suomessa. Muut vaan varastaa sun kovalla työllä tekemällä rahat. esim. nyt nato kun niinistä sinne pakotti.
Näitä "mies sitä ja mies tätä" aloituksia lukiessa olen entistä vakuuttuneempi, että itseellisen naisen ikisinkkuelämä on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin parisuhde. Liian moni ei uskalla valita sinkkuutta ja sitten pitää päivät pitkät itkeä, kun mies sitä ja mies tätä ja mies tota.
Kerro nyt miten kiusattiin et oli pakko lähtee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menen heti kun saan töitä. Ei sinne töihin noin vaan mennä.
ApOikeastiko? Miksi minulla riittää pelkkä soitto työnantajalle ja olen huomenna töissä, sinulla menee 2 kk siihen, että pääset tilanteeseen, jossa ilmoitat, että ei sinne voin vain mennä.
Koska sinulla on voimassaoleva työsuhde ja ap:lla ei.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole vielä tullut työttömyyspäivärahaa, tms? Kai sulla on omaakin rahaa käydä jätskillä. Mieskö sun rahoista päättää?
3kk karenssi, oletko siitä kuullut?
Omaa rahaa vielä hieman jäljellä, mutta en saa autoa lainaan kun mies omilla menoillaan. Ei myöskään suostu heittämään mut esim. keskustaan ja sit noukkia kyytiin kun tulee takas. Taidankin tehdä ens viikolla kesäretken kävellen lähikaupan pakastealtaalle jos jalka antaa myöten. Täytyy sit vaan kontata kotiin jos jalka tekee tenän kesken matkan.
Ap
No mene sinne jätskille, mikä estää?
Olen ollut monien sattumusten jälkeen jo jonkun aikaa työtön, haen kyllä koko ajan aktiivisesti töitä. En ole miehestä riippuvainen, voin mennä jos haluan, minne haluan. Joskus pyydän miestä mukaan, joskus menen yksin. Simple as that.
Miksi et ole työkokeilussa? Saisit työttömyysrahan karenssinkin ajalta ja lisäksi kulukorvauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole vielä tullut työttömyyspäivärahaa, tms? Kai sulla on omaakin rahaa käydä jätskillä. Mieskö sun rahoista päättää?
3kk karenssi, oletko siitä kuullut?
Omaa rahaa vielä hieman jäljellä, mutta en saa autoa lainaan kun mies omilla menoillaan. Ei myöskään suostu heittämään mut esim. keskustaan ja sit noukkia kyytiin kun tulee takas. Taidankin tehdä ens viikolla kesäretken kävellen lähikaupan pakastealtaalle jos jalka antaa myöten. Täytyy sit vaan kontata kotiin jos jalka tekee tenän kesken matkan.
Ap
En ymmärrä ihmisiä, jotka tarvitsevat autoa liikkuakseen, muttei omista sellaista. Mulla on aina ollut auto, läpi opiskeluaikojen, työttömyyden yms. En voi olla riippuvainen muiden kyydeistä, kun on omiakin menoja, kavereita jne, joita haluan nähdä silloin kun se itselle sopii.
Vierailija kirjoitti:
Ala opiskella. Silloin kun olet yo kirjoissa, vaikka sen 15 v olleensa, olet arvokkaampi vuokranantajan, sukulaisten, ja naapureiden silmissä kuin TYÖTÖN. vaikka työtön olisit tietyistä sinusta riippumattomista syistä......
Olen jopa huomannut saavani kunnioitusta enemmän kun olen sanonut ihmisille opiskelevani jotain. Kuin olevani täysin työtön.
Maailma on läpimätä! Kaikille ei ole töitä, ikärasismi ja vammat vaikeuttaa työllistymistä, mutta eihän näitä kokoomuslaiset halua kuulla eikä nähdä.Ihmisarvo arvioidaan tänä päivänä sen mukaan mitä teet ja paljon tienaat. Ihmisen luonne EI merkkaa mitään. Jo päiväkodissa se rääväsuu riivinrautarautapersereikä nostetaan jalustalle ja syliin kun se on saanut liian vähän huomiota!
Heikot vaan ei pysty olemaan työttömänä. Jos on tarpeeksi luonnetta tonkia roskiksia esim. hommata ruuan mettästä niin onnistuu helposti eläminen. Tohon ei vaan kasvateta ihmisiä.
Siihen voisi järjestää jonkin koulutuksen.
Ikävä jos kiusattu töissä,eikö siihen kukaan puuttunut?Irtisanoutuminen on joskus toki ainut vaihtoehto,mutta tulevaisuus kannattaisi yrittää turvata ennen sitä.Säästää rahaa,hakea aktiivisesti uutta työtä,hakea pitkää saikkua jne.
Työkokeilusta en ole kuullutkaan. Onko jotain ilmaistyötä? Saako siis sen ajalta ansiosidonnaista?
Oli pakko irtissnoutua. Uutta työtä en onnistunut saamaan työssäollessa vaikka hain kaikkia mahdollisia paikkoja noin 1,5v ennen kun irtisanouduin. Olin noin 1,5kk saikulla jonka jälkeen palasin töihin. Muutamsn kuukauden jaksoin jonka jälkeen oireet olivat niin pahoja etten pystynyt toimimaan. Jouduin käymään myös päivystyksessä rintakipujen ja tykytyksen takia. Tämän jälkeen totesin, että ei tää lopu vaikka olisin saikulla loputtomiin. Terveys on tärkeämpi ja mies oli samaa mieltä. Olin toki yhteydessä liittoon ja tein ilmoituksen työnantajalle. Tän jälkeen tilanne vaan paheni. Liiton kommentti oli että yleensä kiusatut joutuu vaihtamaan työpaikkaa. Olin niin loppu ja huonossa kunnossa etten jaksanut enää taistella.
Ap
Hyvä kun irtisanouduit työstä ap. Ei pidä olla työpaikassa, jossa joutuu kiusaamisen kohteeksi. Kannattaa hakea Kelan toimeentulotukea nyt ennen kuin saa työttömyyskorvausta. Kummallista, että miehen käytös on yhtäkkiä noin paljon muuttunut. Hänenhän tulisi tukea ap: tä. Jos ap on naimisissa niin mies on elatusvelvollinen lain mukaan, jos puolisolla ei tuloja. Tuntuu kummalliselta, että kiusaa pikkuostoksilla ap: tä. Kuten jollain mitättömällä jäätelöostolla. Kai ap: lla kuitenkin ruokaa. Miehenhän pitäisi tukea ap: tä.
Naiset valitkaa itsellenne sopiva mies. Tutustukaa sen pään sisältöön ennen sänkyyn hyppäämistä.