Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten järjestätte juhlat, jos on hankalia sukulaisia?

Vierailija
17.07.2022 |

Onko jollain pokkaa jättää vaan hankalat tyypit kutsumatta, vaikka olisivat lähisukua? Vai osaatteko olla välittämättä mahdollisesta törttöilystä? Otatteko riskin, että vaivalla järjestetty juhla menee pilalle jonkun käytöksen takia?

Meillä yksi lähisukulainen osaa pilata kaikkien tunnelman erittäin tehokkaasti. Todella vaikea järjestää pieniä perhejuhlia tämän takia. Isommat juhlat on toki helpompia, kun siellä kaikki vähän kuin hukkuu massaan.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini serkku on kovaääninen , sanoin hänen mies. Kerran yhdissä juhlissa hän sanoi isoon ääneen, kun kerroin meneväni opiskelemaan "Jaa mitä! Mä aattelin, että sä oot vaan kotona ja teet lisää lapsia" voitte vain kuvitella miltä tuntui, kun olin juuri saanut keskenmenon ja vuosin verta.

En ole kutsunut enään minnekään tätä ihmistä. Kamala rääväsuu

Vierailija
42/82 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joillekin jokin pakonomainen side juuri sukulaisiin. "on pakko kutsua, koska on sukua"

Äitini loukkaantui, kun en kutsunut koko sukua häihin. Minä halusin kutsua läheisiä ystäviä ennemmin kuin kaukaista ja tylsää sukua. Tämähän lysti myös maksaa, joten miksi maksaisin epämukavasta vieraasta.

Ylipäätään loukkaantuminen siitä, ettei saa kutsua johonkin juhliin. En minä jaksa moisesta paljastua, vaikka kaikki serkut ja tädit eivät kutsua minua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joillekin jokin pakonomainen side juuri sukulaisiin. "on pakko kutsua, koska on sukua"

Äitini loukkaantui, kun en kutsunut koko sukua häihin. Minä halusin kutsua läheisiä ystäviä ennemmin kuin kaukaista ja tylsää sukua. Tämähän lysti myös maksaa, joten miksi maksaisin epämukavasta vieraasta.

Ylipäätään loukkaantuminen siitä, ettei saa kutsua johonkin juhliin. En minä jaksa moisesta paljastua, vaikka kaikki serkut ja tädit eivät kutsua minua

Siis pahastua*

Vierailija
44/82 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä hankala ihminen on äidin aviomies. Sen pitää jatkuvasti haukkua ja piikitellä meille äidin lapsille. Hän tuli meidän elämään, kun olimme kaikki aikuisia ja osalla omia lapsiakin.

Tällä miehellä on omia lapsia, mutta eivät ole missään tekemisissä. No, enpä ihmettele.

Mä olen useita kertoja yrittänyt keskustella aiheesta, että voisko tämä mies kunnioittaa juhlaa edes, että pitäisi mielipiteensä. Ihan peruskahvitteluistakin tulee ikäviä, kun saa kuulla olevansa huono äiti milloin mistäkin asiasta. Itse pystyn ottamaan nämä sisään-ulos menetelmällä, mutta kun lapsetkin ovat kuulleet arvostelut. Menee sitten hetki selitellessä asioita jälkeenpäin.

Sisaruksina yhtenä rintamana sanottiin, että äiti on tervetullut, mutta mieluummin ilman miestään. Äitihän tästä tietenkin loukkaantui, eikä sitten tullut edes arkikahveille enää..

No, veli teki päätöksensä ja kutsui äidin miehineen häihinsä. Siinähän sitten kävi niin, että tää mies kiukutteli siellä kuin pikku kakara koko ajan. Tämä ei yleensä käytä juurikaan alkoholia, niin siellä sitten rupes läträämään oikein kunnolla. Loppuillasta se sitten haastoi riitaa jo morsiammen isälle. Äiti komppas yhtä kännissä mukana. Farssi koko pariskunta.

Meillä ei oikeasti pienistä hötkyillä. Mokata saa ja pukeutuakin väärin, kunhan ollaan rennosti ja osataan pitää hauskaa. Edes yritetään.

Me ollaan yritetty tuota miestä miellyttää ja hännystellä, äidin takia. Monella tapaa yritetty tutustua häneen ja ottaa hänet avosylin vastaan. Ei vaan olla osattu.

Äitiä mies kohtelee hyvin. Pitää kuulemma kuin kukkaa kämmenellä. Vaikea uskoa, mutta sitten taas äiti laittais ulos, jos olisi ihan mahdoton. On nähty aikaisempien kokelaiden kanssa.

Veljen häät oli viimeinen niitti, nyt ei enää olla kutsuttu miestä. Eikä äitikään ole tullut.

Omituinen äiti teillä. Antaa miehensä loukata omia lapsiaan.

Kuulostaa siltä, että äitisi on oikeasti joutunut jonkin narsistin ansaan. Edes omat lapset eivät siedä häntä.

Tuli tuosta tarinasta mieleen oma isäni. Sietämätön tyyppi jonka kanssa en ole tekemisissä. Käy sääliksi hänen uuden vaimonsa lapset jotka joutuvat olemaan isäni kanssa tekemisissä jos haluavat nähdä äitiään. Sentään asuivat jo omillaan silloin kun heidän äitinsä meni naimisiin isäni kanssa. Vaimon ehdin tavata joitain kertoja ennen kuin lakkasin lopullisesti olemasta tekemisissä isäni kanssa ja ihmettelin aina miksi niin mukavalta vaikuttava ihminen oli valinnut sellaisen miehen itselleen.

Vierailija
45/82 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko kutsua

Vierailija
46/82 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempi on aika "pakollinen" kutsuttava. Sanoisin hänelle, että pidetään juhlia pienissä erissä ja kutsuisin hänet erikseen tai parin sellaisen kanssa, jotka tietävät tapauksen.

Vierailija
47/82 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut tekemään niin, että kutsun järkevät sukulaiset kerralla ja sitten pitänyt erikoisille oman kattauksen. Ehkä ovat ihmetelleet joskus, mutta muut eivät ole leikisti päässeet silloin tulemaan. Menee läpi aina

Vierailija
48/82 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut tekemään niin, että kutsun järkevät sukulaiset kerralla ja sitten pitänyt erikoisille oman kattauksen. Ehkä ovat ihmetelleet joskus, mutta muut eivät ole leikisti päässeet silloin tulemaan. Menee läpi aina

🤣🤣🤣🤣👍

Vierailija
49/82 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole enää ko sukulaisen kanssa tekemisissä, mutta sillon kun vielä olin, niin strategiani oli kutsua mukaan joku sukulaisen ystävä, jota kukaan muu ei kuitenkaan tunne kovin hyvin, jolloin tämä hankala sukulainen kokee velvollisuudekseen seurustella edes jonkin verran tämän oman ystävänsä kanssa. Lisäksi suvun ulkopuolinen ihminen hillitsi hieman sitä muiden haukkumista, sekaantumista ja arvostelua. Suvun ulkopuolella henkilön rooli oli pelkkää herttaisuutta täynnä, joten todellinen luonne ei tule esiin kun ulkopuolisia on paikalla.

Henkilö itse on sen verran narsistinen että koki asian jopa kohteliaisuudeksi, hänet kutsutaan oikein avecin kera :D

Vierailija
50/82 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhempi on aika "pakollinen" kutsuttava. Sanoisin hänelle, että pidetään juhlia pienissä erissä ja kutsuisin hänet erikseen tai parin sellaisen kanssa, jotka tietävät tapauksen.

No ei ole. Ihan samat käytöskriteerit hänellekin on.

Vierailija
51/82 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen järjestämästä juhlia. Lasten yo-juhlia ei viitsitty olla järjestämättä, mutta onneksi kaukana asuvilla oli muita samana päivänä ja sisarusten väliseltä draamalta järjestettiin. Meillä ei ole ongelmia, mutta miehen veli ja miehen sisar eivät ole missään väleissä keskenään. 

Vierailija
52/82 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä onneksi ikävät ihmiset osaavat mennä pois toistensa tieltä , suvun kesken siis osalla ihmisistä keskenään kaunaa

Vierailija
53/82 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös vanhapiikatäti, joka on vieraana (ja muutenkin) mahdoton. Töksäyttelee, arvostelee, puhuu päälle. Ja vaikka joka ruoka-aineesta on erikseen tehty hänen allergioihinsa ja erittäin vaikeisiin rajoitteisiinsa sopiva vaihtoehto, niin aina, jokaikinen kerta, hänen ruokarajoitteistaan ja terveysongelmistaan täytyy puhua suurin osa aikaa. Niiiiiin rasittava vieras kuin voi olla.

Vierailija
54/82 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätämme ap n kaltaisen pahanilmanlinnun pois ja vietämme raikkaita ja rakkaita hyviä juhlia, kuten ennen tuota riidankylväjää perheessämme! Jestas, mikä riitapukari ja pahanilmanlintu perheeseemme tulikaan! No karma tulee perässään..

Vierailija
55/82 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kutsu hankalia sukulaisia.

Määrittele hankala? Oletlo milleniaali, jolle kaikki on syötetty suuhun asti ja tarinat ns hankalista sukulaisista, joista esmes sun oma äiti ei tykkää. Jospa se onkin se sun äiti, joka on hankala muillenalkuperäissuvulle.?

Vierailija
56/82 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista, että oma käytöksesi ja moukkamaisuutesinkiertää ja saat vadtaavan kohtelun. Olet joko 90 luvulla syntynyt tai perti milleniaali. Vain minämnä asenne. Ennen oli tärkeintä se, että juhlat ovat KOKO suvun juhla eikä mikään nykyprinsessojen, jotka einsiedä sanaa ei tai ei, et ole kaiken keskipiste. Häpeän kaltaisiasi pissiksiä. Lopulta oma huono käytöksesi tulee sinua vastaan.

Vierailija
57/82 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, täällä on herännyt joku mummo joka on ansaitusti saanut ikuisen porttikiellon pojan ja miniän perheen juhliin.

Vierailija
58/82 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää nyky kolkybäset ym on niin vastenmielisiä, että yök joka suuntaan? En arvosta. Eikä heidän juhlansakaan erityisemmin kiinnosta, koska käytöstavat ovat minimissä. Kiitosta ei osata lausua ja kaikki pyörii vaan sen oman navan ympärillä. Edellisiä sukupolvia, setiä ja tätejä, mummoja ja paappojanei arvosteta, ellei jokin iso hyötynäkökulma esillä.

Hävetkää

Vierailija
59/82 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, täällä on herännyt joku mummo joka on ansaitusti saanut ikuisen porttikiellon pojan ja miniän perheen juhliin.

Menes pikkutussukkatyttö pesulle ja pese suus kanssa saippualla! Omat lapsesi tulevat sut hylkäämään. Ja miehesi tais jo sut jättää. Kuulin naapurilta.

Vierailija
60/82 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen vaimo on pilannut meillä aina kaikkien juhlat. Äärimmäinen norsunaamalla tyyppi ja aina kaikesta nalkutusta. Ei kiitos ole tervetullut. Pilannut kaikkien välit. Onneksi asuu nyt eri osoitteessa, kun veli vihdoin näytti tälle ovea.

Harmi, että päästi moisen myrkynkeittäjän alunperinkään sukuumme. Yksi ihminen voi tehdä hallaa koko suvulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi