Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksin keinon säästää ruokakuluissa!

rahat vähissä
17.07.2022 |

Meillä tulee käytyä joka päivä kaupassa. Monesti käydään vielä toisistamme tietämättä molemmat mieheni kanssa. Lisäksi minulla tulee osteltua kaikenlaisia heräteostoksia, josta kertyy sitten turhaa laskua. Ostokseni maksavat tyypillisesti n. 70-120e ja miehellä n. 40-60 e, koska ostaa vain tarpeellista ruokaa.
Noh, rahaa ei työttömänä ole liiaksi ja kun kaikki vielä kallistuu, niin olen koettanut keksiä keinoja säästämiseksi.
Tässä paras vinkkini:
Jätä pankkikortit kotiin ja ota käteisenä ainoastaan yksi viidenkympin seteli mukaan!
Näin tehtynä on pakko laskeskella siinä ostosten lomassa, että raha riittää. Tulee säästettyä pitkä penni talven mittaan. Suosittelen!

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian säälittävä provo. meen tekemään itse paremman.

Vierailija
42/108 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on jotenkin jännä ketju. Siis teidän kommentit. En ole ajatellut tarpeeksi tätä asiaa, siis tiedän, että kauppaan menee paljon rahaa, mutta minun pitää ottaa asiaksi laskea, että paljonko oikeasti menee. 

Mutta en muista, milloin olisi maksanut vain pari kymppiä, kun useimmiten hipoo satasta, vaikka en omasta mielestäni ostanut juuri mitään. 

Tää oli hyvä kun kirjoitin tänne. Saattaa säästyä pitkä penni, kun alkaa laskemaan ja jos saisi vähennettyä noita käyntejä.

ap

Käyt siis joka ainoa päivä kaupassa, kuukaudessa on 30-31 päivää ja joka kerta lasku hipoo satasta? Kai osaat laskea paljon sinne kauppaan menee kuukaudessa ihan päässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät piuhat! 🤭😏

Vierailija
44/108 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on jotenkin jännä ketju. Siis teidän kommentit. En ole ajatellut tarpeeksi tätä asiaa, siis tiedän, että kauppaan menee paljon rahaa, mutta minun pitää ottaa asiaksi laskea, että paljonko oikeasti menee. 

Mutta en muista, milloin olisi maksanut vain pari kymppiä, kun useimmiten hipoo satasta, vaikka en omasta mielestäni ostanut juuri mitään. 

Tää oli hyvä kun kirjoitin tänne. Saattaa säästyä pitkä penni, kun alkaa laskemaan ja jos saisi vähennettyä noita käyntejä.

ap

Älä laske paljonko nyt kuluu, vaan ala heti toimia järkevämmin. Tai siis te molemmat. Selkeä ostoslista, pari kauppakäyntiä viikossa, ei ylimääräisiä heräteostoksia.

Vierailija
45/108 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se, jolla painoindeksi on 34 ja jonka hyvin alkanut laihdutuskuuri menee pieleen muutamassa tunnissa?

Vierailija
46/108 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaako mies sulle noin paljon rahaa, vai miten pystyt käymään joka päivä kaupassa? Ei omalla rahalla ainakaan onnistuisi.

Meillä on miehen kanssa yhteinen tili mihin menee molempien rahat ja molemmilla yhtäläinen oikeus käyttää sitä.

Ihme, ettei mies ole laittanut stoppia tuollaiselle kulutukselle. Meillä ainakin tulis sanomista.

Vierailija
47/108 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku muka tarkkaan, että paljonko ruokakulut on kuukaudessa?

Tiedättekö tarkalleen muutkin kulut?

ap

Meillä noin 500e/kk, kahden aikuisen talous. Tuossa summassa on tosin mukana myös vessapaperit, pesuaineet sun muut ruokakaupasta ostettavat jutut.

Syöttekö 5 ateriaa päivässä (sis. 2 lämmintä ateriaa) ?

Miten voi olla noin vähän????

Saatteko mahan täyteen?

Jos ajatellaan, että ostat 2 pakettia marinoituja possunsuikaleita ja kaadat siihen 2 pakettia kermaa ja keität pussillisen perunoita, niin syöttekö satsista vielä toisenkin kerran, vai meneekö kerralla? (meillä menee ja salaatit + leivät päälle) 

ap

No meillä 3 henkeä niin 1 paketti possusuikaleita+ wokkivihannespussi + nuudeleita tarpeeksi niin syödään kaksi kertaa, ilman leipää, ehkä lisäks salaattia. Eli syötte älyttömästi. Meidän ruokakulut 500€/kk, tiedän koska tilaan kaikki ruuat netistä, kerran viikossa. Myös herkut, niitä voi olla aina kaapissa eikä tarvi kerralla syödä🙂

Vierailija
48/108 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko se, jolla painoindeksi on 34 ja jonka hyvin alkanut laihdutuskuuri menee pieleen muutamassa tunnissa?

Osu ja uppos. Paitsi että painoindeksi on 38-39. Laskin juuri. Se on liian paljon. "Tarttis tehrä jottain".

Työttömänä ja masentuneena en ole jaksanut painojuttuja ajatella. Syöminenhän on sellaista lohtua, tajuan kyllä. 

ap

Vierailija
49/108 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostatte vaikkapa Eskimopuikko-jäätelöitä 15kpl paketin, niin kauanko se teillä säilyy?

Perheitä on erikokoisia, mutta jos mainitsette samalla. 

Meillä menee 3 jätskiä päivässä lapsella, minulla 4- 5 ja mies syö yhden.. Ei siis säily montaa päivää paketti.

ap

Vierailija
50/108 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku muka tarkkaan, että paljonko ruokakulut on kuukaudessa?

Tiedättekö tarkalleen muutkin kulut?

ap

Kyllä minä joku tiedän. Sitä kun rahat ovat olleet oikein tiukalla, niin sitä on tehnyt budjetin, joka on lähtenyt siitä, että kuinka paljon on rahaa käytettävissä ja sitten arvioinut ja jakanut sen pakollisiin menoihin.

, joita on itselläni olleet asuminen (=vuokra, sähkö ja vesi) sekä ruoka. Ajan saatossa on toki muitakin menoja, kuten netti, puhelin ja terveys menot.

Kun budjettini, jonka tapaan tehdä kuukaudeksoäi kerrallaan on valmis, niin olen seurannut sen toteutumista eli jo vuosia olen kirjannut menoni myös ylös, niin olen aika hyvin perillä paitsi siitä paljonko mulla on rahaa käytettävissä ja mihin sitä on varaa tai mahd. kannattaa käyttää, ja tietysti myöhemmin nähdä sen mihin rahani eri kuukausina olen käyttänyt.

Näin en joudu tai ole joutunut, ainakaan perusteettomasti ja vain satunnaisten mielitekojeni vuoksi miinukselle.

Olen yksin vastuussa taloudestani, joten eipä ole kumppania, johon tukeutua. - Olen melko varma, että taloudellinen asemani on hankaloittanut pariutumistanikin.

Vierailija
51/108 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan, että kirjoittelen itsekseni, mutta kun tää ketju on niin hyvää terapiaa! 

Tajusin juuri, että syön ihan liikaa jäätelöä. Ilmeisesti myös karkkia, koska syön levyn suklaata päivässä ja pari karkkipussia myös. Sipsiä ja limsaa tms. en osta ihan joka päivä, mutta vanukkaita, leivoksia jne. menee.

Siinä siis syy pariinkin mainittuun ongelmaani. 

Eikä tosiaan ole provo, saan rahaa mieheltäni ja äidiltäni. Mieheni on kyllä omissa kuluissaan hyvin pihi, mutta minä olen näköjään se perheen tuhlari. 

Ja kyllä meilläkin vessapaperit ja muut ostetaan ruokakaupasta, eli ei näitä kaikkia rahoja pelkästään syödä.

Mutta muistan täältä jonkun suuren kakkakeskustelun, jossa verrattiin vessapaperin menekkiä, niin sitäkään ei monella kulu niin paljon kuin meillä. Noin 2 rullaa päivässä, tosin käytän paperia myös niistämiseen ja pyyhin jotain pöydältä tms.

ap

Vierailija
52/108 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostatte vaikkapa Eskimopuikko-jäätelöitä 15kpl paketin, niin kauanko se teillä säilyy?

Meillä menee 3 jätskiä päivässä lapsella, minulla 4- 5 ja mies syö yhden.. Ei siis säily montaa päivää paketti.

ap

1 per hlö per päivä, ei aina sitäkään.

Vierailija
53/108 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaan, että kirjoittelen itsekseni, mutta kun tää ketju on niin hyvää terapiaa! 

Tajusin juuri, että syön ihan liikaa jäätelöä. Ilmeisesti myös karkkia, koska syön levyn suklaata päivässä ja pari karkkipussia myös. Sipsiä ja limsaa tms. en osta ihan joka päivä, mutta vanukkaita, leivoksia jne. menee.

Siinä siis syy pariinkin mainittuun ongelmaani. 

Eikä tosiaan ole provo, saan rahaa mieheltäni ja äidiltäni. Mieheni on kyllä omissa kuluissaan hyvin pihi, mutta minä olen näköjään se perheen tuhlari. 

Ja kyllä meilläkin vessapaperit ja muut ostetaan ruokakaupasta, eli ei näitä kaikkia rahoja pelkästään syödä.

Mutta muistan täältä jonkun suuren kakkakeskustelun, jossa verrattiin vessapaperin menekkiä, niin sitäkään ei monella kulu niin paljon kuin meillä. Noin 2 rullaa päivässä, tosin käytän paperia myös niistämiseen ja pyyhin jotain pöydältä tms.

ap

Ehkä sinun kannattaisi pohtia rahankäytön lisäksi myös syömistäsi. Se voisi itse asiassa olla tärkeämpää näin aluksi.

Vierailija
54/108 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa käyn kaupassa listan kanssa. Etukäteen suunnittelen nitä ruokaa teen.

Uunissa en tee enää ruokia, sähkölasku putosi roimasti.

Vierailija
55/108 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa kaksi kertaa viikossa.

Viikon kauppalaskut ovat 100-120 yhteensä. Teen kotona listan ostettavista tavaroista. Heräteostoja en tee. Meillä on aina ollut talous kunnossa ja laskut maksettu ajallaan.

Vierailija
56/108 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä peeveliä? Miksi pitää käydä joka päivä kaupassa? Jos olisin sinä, vähentäisin käyntiä kaupassa kerta per viikkoon. Säästyisi rahaa ja tulisi ostettua vähemmän heräteostoksia. 

Tää ois hyvä! Joskus kokeiltukin, mutta kun ei vaan pysty, kun aina tulee mieleen, että jotain tarvii. Tai tekee mieli suklaata tai muuta herkkua, niin on pakko lähteä.

ap

miksi on pakko lähteä? mikset ota suklaata laatikosta tai kaapista tai missä nyt niitä säilytätkin?

Vierailija
57/108 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun luovuin autosta, on rahaa kulunut huomattavasti vähemmän. Tietysti auton pito maksaa, mutta ei tule enää ajeltua huvin vuoksi mihinkään kauppakeskukseen/markettiin aikaa viettämään ja tekemään turhia ostoksia. Nyt ostan lähikaupasta vain välttämättömimmät ruuat ym., jotka pystyn kuljettamaan pyörällä kotiin.

Vierailija
58/108 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keksin vielä paremman konstin: syö vähemmän!

Vierailija
59/108 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

kuulostaa aika positiiviselta

Vierailija
60/108 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ylipaino on tehokkain tapa lyhentää elinikää. Jatka ap vain samaan malliin niin yhteiskunta kiittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi