Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä osassa kehoa näkyy pyöräilyn tulokset

Vierailija
16.07.2022 |

?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso kilpapyöräilijöitä. Keho on hoikka ja sopusuhtainen, ei luonnottomia lihasmöykkyjä missään kohtaa vartaloa.

Niin, kilpapyöräilijäthän eivät koskaan treenaa millään muilla tavoin kuin pyöräilemällä!🤣

Kyllä maantiepyöräilijäksi tullaan pääasiassa pyöräilemällä. Kyseessä on kestävyyslaji ja suorituskyky kohenee kestävyysharjoitteilla. Ei maratonjuoksijatkaan salilla viihdy, korkeintaan vähän vatsatreeniä tai sen sellaista saatetaan tehdä.

Melkein lajissa kuin lajissa harjoitusohjelmaan kuuluu vähintään yksi voimaharjoitus viikossa. Harjoituksen sisältö/laatu vaan vaihtelee riippuen lajista mitä tekee. Esim. kestävyysurheilijat tekevät pääasiassa kestävyysvoimaa, kun taas nopeusvoimalajeissa tehdään enemmän myös räjähtävää voimaharjoitusta.

Vierailija
62/74 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palleissa ja tuherossa. Menevät rikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulkijalihas heikkenee

Vierailija
64/74 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä saan pyöräilystä on totaalinen niska-hartiajumi, ja monen päivän migreenipäänsärky. Kertokaapa millä nämä saisi estettyä? Pyöräily olisi muuten mukavaa, mutta en viitsi edes lähteä kun tietää mitkä tuskat siitä seuraa.

Vierailija
65/74 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pallit voi mennäkin mutta eihän satula mitenkään haittaa vulvaa jos on muutoin kunnossa, mutta ikä voi tuoda siihenkin ongelmia. 

Vierailija
66/74 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mitä saan pyöräilystä on totaalinen niska-hartiajumi, ja monen päivän migreenipäänsärky. Kertokaapa millä nämä saisi estettyä? Pyöräily olisi muuten mukavaa, mutta en viitsi edes lähteä kun tietää mitkä tuskat siitä seuraa.

Kuulostaa että ajoasentosi on liian etukenossa? Kannattaa käydä hyvässä pyöräliikkeessä juttelemassa, josko ajoasentoa saisi muutettua esim. tankoa ja satulaa säätämällä.

M48

Vierailija
67/74 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pallit voi mennäkin mutta eihän satula mitenkään haittaa vulvaa jos on muutoin kunnossa, mutta ikä voi tuoda siihenkin ongelmia. 

Vulva voi tykätäkin jos on oikein muotoiltu satula

Vierailija
68/74 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenässä ainakin minulla. Se on selvästi terävöitynyt kaiken tuulenhalkomisen vuoksi. 

Vierailija
69/74 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kasvo reidet. Ja koska olen päärynävartaloinen noin muutenkin, niin haaremihousut on ainoot, jotka nykyään mahtuu...

Bullshit! Se nyt o aivan varmaa, että yhtään kenenkään (ja kaikkein vähiten harrastelijanaisen) lihasmassa ei kasva pyöräilemällä niin paljoa, ettei mahdu housuihinsa. Lihasmassan kasvattaminen on kenelle tahansa ison työn takana ja naisille testosteroidin vähäisyyden takia luomuna erittäin vaikeaa. Sitä ei todellakaan tapahdu fillaroinnilla. Mahdollisesti sinulta lähti vähän rasvaa vyötäröltä tms ja reidet näyttävät isommilta, mutta lihasmassaa sinne ei juurikaan ole tullut lisää. 

Vierailija
70/74 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kasvo reidet. Ja koska olen päärynävartaloinen noin muutenkin, niin haaremihousut on ainoot, jotka nykyään mahtuu...

Siis reisissä on kasvot? Vai sittenkin kasvoissa reidet....? Puetko haaremivekottimet jalkaa vai naamaan? 

Vierailija
71/74 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bullshit! Se nyt o aivan varmaa, että yhtään kenenkään (ja kaikkein vähiten harrastelijanaisen) lihasmassa ei kasva pyöräilemällä niin paljoa, ettei mahdu housuihinsa. Lihasmassan kasvattaminen on kenelle tahansa ison työn takana ja naisille testosteroidin vähäisyyden takia luomuna erittäin vaikeaa. Sitä ei todellakaan tapahdu fillaroinnilla. Mahdollisesti sinulta lähti vähän rasvaa vyötäröltä tms ja reidet näyttävät isommilta, mutta lihasmassaa sinne ei juurikaan ole tullut lisää. 

Tosissasi väität että naisilla lihasmassan kasvattaminen on erittäin vaikeaa? Ei se nyt niin mahdotonta ole. Jos on todella kireät housut valmiiksi, niin aika pienellä lihasten kasvulla ne käyvät liian kireiksi.

Vierailija
72/74 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosissasi väität että naisilla lihasmassan kasvattaminen on erittäin vaikeaa? Ei se nyt niin mahdotonta ole. Jos on todella kireät housut valmiiksi, niin aika pienellä lihasten kasvulla ne käyvät liian kireiksi.

Kyllä. Väitän, että naisille lihasmassan kasvattaminen on erittäin vaikeaa. Jos lähtee ihan sohvan pohjalta liikkeelle, lihakset kyllä turpoavat hiukan harjoittelun aluksi, mutta siitä eteenpäin pääsy vaatii erittäin määrätietoista työtä sekä treenin että ruokavalion puolella. Katso vaikka fitness-kisaajia. He treenaavat erittäin kovaa ja ovat vahvoja, mutta ei heilläkään kovin massiivisen kokoisia lihaksia ole. Lihaserottuvuus voi toki olla hyvä, mutta se johtuu enemmän alhaisesta rasvaprosentista, kuin lihasten koosta. Siksi on aina yhtä naurettavaa lukea kommentteja naisilta, jotka eivät halua käydä kuntosalilla "koska eivät halua näyttää kehonrakentajilta". Kenenkään ei tarvitse käydä salilla, mutta on aivan turha kuvitella, että ne lihakset kasvaisivat kokoa jotenkin vahingossa.  

Jos henkilö (kuten tuo, jonka kommenttiin vastasin) kertoo olevansa niin iso, ettei mahdu mihinkään kaupasta löytyviin housuihin haaremihousuja lukuunottamatta, niin sori nyt vaan, mutta en jaksa uskoa, että se johtuu pyöräilyn tuottamista reisilihaksista. 

Vierailija
73/74 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulkijalihakset heikkenevät

Vierailija
74/74 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syvät keskivartalon lihakset voimistuvat mutta eivät juurikaan kasva. Olen huomannut tämän omalta kohdalta kun en treenaa niitä mitenkään muuten mutta kuntotestissä meni helposti 1.5 kertaa kiitettävän yli tulos noiden osalta.

Itse huomasin saman vähän sattumalta. En käynyt salilla koko kesänä, mutta pyöräilin 250km kesän aikana. Nyt kun olen käynyt salilla pari kertaa, keskivartalon lihakset ovat olleet paljon vahvemmat kuin keväällä. Vähän hämmästyin, kun huomasin tämän.

Ei parissa viikossa vielä tuloksia tuu.

Mutta toki hyvä että ajelee edes ton verran joskus.