Missä osassa kehoa näkyy pyöräilyn tulokset
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä ainoastaan kipeissä kiveksissä ja toimimattomassa peniksessä.
Vaikka tämä on varmaankin trolli, niin lukuisilla satulavalmistajilla on hurja määrä malleja juuri siksi, että jokainen voi löytää satulan, jolla istuessa veri kiertää pikkuveitikkaan ihan kunnolla.
Eihän se veitikka ole lähelläkään satulaa.
https://i.pinimg.com/736x/d9/a6/87/d9a687f50561b8add70444c834cfc92b.jpg
Veitikkaan menevät verisuonet kuitenkin kulkevat välilihan kautta, ja huonosti sopivalla satulalla istuessa sille alueelle tulee liian paljon painoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso kilpapyöräilijöitä. Keho on hoikka ja sopusuhtainen, ei luonnottomia lihasmöykkyjä missään kohtaa vartaloa.
Niin, kilpapyöräilijäthän eivät koskaan treenaa millään muilla tavoin kuin pyöräilemällä!🤣
Kyllä maantiepyöräilijäksi tullaan pääasiassa pyöräilemällä. Kyseessä on kestävyyslaji ja suorituskyky kohenee kestävyysharjoitteilla. Ei maratonjuoksijatkaan salilla viihdy, korkeintaan vähän vatsatreeniä tai sen sellaista saatetaan tehdä.
Lajiharjoittelu on tietenkin pääasia mutta myös oheisharjoittelu on tärkeää. Mm. lihashuolto ja sekä keskivartalo- ja kestovoimaharjoittelu. Kiritykeillä harjoitteluun kuuluu sitten enemmänkin lajinomaista voimaharjoittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tämä on varmaankin trolli, niin lukuisilla satulavalmistajilla on hurja määrä malleja juuri siksi, että jokainen voi löytää satulan, jolla istuessa veri kiertää pikkuveitikkaan ihan kunnolla.
Veitikkaan menevät verisuonet kuitenkin kulkevat välilihan kautta, ja huonosti sopivalla satulalla istuessa sille alueelle tulee liian paljon painoa.
Niin jos ajaa kuin mummo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painon pitäisi olla polkimilla, eihän siitä ole muuten mitään hyötyä. Satulan tarkoitus on vain estää pyörän sivusuuntainen liike. Pieni osa painosta on myös käsillä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkälainen pyörä/satula tätä aiheuttaa. Kannattaa harkita erilaista, ei tuollaista vaivaa pitäs pyöräilystä tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, ehkä jos ei ole tosiaan minkäänlaista lihaksistoa tukemassa istuma-asentoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkälainen pyörä/satula tätä aiheuttaa. Kannattaa harkita erilaista, ei tuollaista vaivaa pitäs pyöräilystä tulla.
Minä tiedän!
Egonsuoja mielikuvituspyörä.
Polvikivut aina häviää, kun jaksaa ajaa tarpeeksi pitkiä lenkkejä joka päivä. Jalkojen lihaskunnon ylläpito on 65-vuotiaalle naiselle jokapäiväistä taistelua! :)
Vierailija kirjoitti:
Tietysti riippuu siitä kuinka paljon pyöräilet ja mikä on lähtötaso. Mä pyöräilen lähinnä peruskunnon ylläpitämiseksi noin 4000 kilsaa vuodessa, se ei juuri kroppaa muokkaa. Parina vuonna olen pyöräillyt tavoitteellisemmin, silloin kasvoi eniten takaketjun lihakset, ei mahtunut saappaat enää jalkaan, kun oihjelihakset kasvoivat.
Jos pyöräilee paljon pitkiä matkoja, niin saattaa hetkellisesti turvottaa. Pitkä matka = sata kilsaa tai enemmän lähes joka päivä. Tää on hyvä pointti jos lähtee vaikka viikon pyöräretkelle, heti takaisin tullessa saattaa olka aika turpea olo neste- ja hiilaritankkauksen jäljiltä. Tasaantuu parissa päivässä kyllä.
Mulla taas muokkaa. Keski- ja alavartalosta lähtee rasvaa. Liittyy siihenkin että syön vähemmän herkkuja kun käyn lenkin päivittäin lumettomalla kaudella.
Mulla ei kyllä näy missään. Paino ei ainakaan ole pudonnut yhtään. Aloitin 4 kuukautta sitten työmatkapyöräilyn, enkä ole huomannut mitään muutosta kehossani. Ehkä matka on sitten liian lyhyt (8km), mutta olisi luullut, että se jossain edes olisi näkynyt, kun ihan nollasta aloitin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei kyllä näy missään. Paino ei ainakaan ole pudonnut yhtään. Aloitin 4 kuukautta sitten työmatkapyöräilyn, enkä ole huomannut mitään muutosta kehossani. Ehkä matka on sitten liian lyhyt (8km), mutta olisi luullut, että se jossain edes olisi näkynyt, kun ihan nollasta aloitin.
Muutitko ruokavaliota?
Ei ne lihakset fillaroinnilla kasva koskaan.
Virtsankarkailua ei ole niillä naisilla jotka pyöräilevät aktiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Syvät keskivartalon lihakset voimistuvat mutta eivät juurikaan kasva. Olen huomannut tämän omalta kohdalta kun en treenaa niitä mitenkään muuten mutta kuntotestissä meni helposti 1.5 kertaa kiitettävän yli tulos noiden osalta.
Itse huomasin saman vähän sattumalta. En käynyt salilla koko kesänä, mutta pyöräilin 250km kesän aikana. Nyt kun olen käynyt salilla pari kertaa, keskivartalon lihakset ovat olleet paljon vahvemmat kuin keväällä. Vähän hämmästyin, kun huomasin tämän.
Otsassa, ellet käytä kypärää. :-)
Kyllä maantiepyöräilijäksi tullaan pääasiassa pyöräilemällä. Kyseessä on kestävyyslaji ja suorituskyky kohenee kestävyysharjoitteilla. Ei maratonjuoksijatkaan salilla viihdy, korkeintaan vähän vatsatreeniä tai sen sellaista saatetaan tehdä.