Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein munauksen töissä - löytyykö vertaistukea?

Vierailija
16.07.2022 |

Sain pomolta palautetta että olen auttanut asiakasta väärin hänen kauppaostoksissaan. Asiakas siis pyysi että hänelle ostetaan kuusi piimää litran tölkkeinä, ja toimitin ne hänelle. Asiakas oli kuitenkin tarkoittanut viiliä eikä piimää, ja pomon mukaan minun olisi pitänyt tarkistaa vielä asiakkaalta että tarkoittiko varmasti piimää, sillä eihän sitä nyt kukaan kuutta litraa tilaa. Mutta viiliä sitten vissiin kuusi litraa?

Olen uusi työntekijä matalapalkkaisella alalla ja jo nyt kuuden kuukauden kokemuksella alan kyseenalaistaa onko minusta tähän. Jatkan silti, koska haluan olla työelämässä.

Tuntuu vain välillä siltä että naru loppuu. Tämä piimä/viili teki sen kuuluisan viimeisen pisaran.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomot nyt monesti on ihan kusipäitä.

Ei tuollaisia yleensä kukaan tarkista. No jatkossa kannattaa kysyä kaikesta mitä tilataan isompia määriä että tarkoititko tätä...

Vierailija
62/83 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt on pientä. Itse olen parkkipirkko ja usein en itsekään tiedä onko sakko oikeutettu vai ei niin laitan sakon jokatapauksessa. Ei ole esimiehet valittaneet vielä😁😁 asiakkaat tosin joskus valittaa mutta vaukiovastaus lähtee niille sitten 😀😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nyssy olet. Et ole tehnyt mitään väärin, eikä tuollaista kuulu tarkastaa. Jos asiakas haluaa 6 litraa piimää, siinä ei ole mitään erikoista. Itseäni ainakin ärsyttäisi suunnattomasti jos minua pidettäisiin niin typeränä, että sanomiseni pitäisi varmistaa.

Vierailija
64/83 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai viiliä myydä edes litran tölkeissä, jogurttia kylläkin.  Siis onko asiakas vanhus? Vanhukset on kyllä tottuneet juomaan piimää mutta kyllä 6 litraa tuntuu isolta määrältä. Toki on säilyvämpää kuin maito.

Tölkki päivässä? ei tuo nyt niin paljolta kuulosta. Jokaisella aterialla piimälasi.

Vierailija
65/83 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin pyytänyt tuota esimiestä näyttämään aluksi ne litan viilitölkit, sen jälkeen olisin voinut jatkaa keskustelua.

Vierailija
66/83 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lähetin salassapidettävän asiakirjan (potilastietoja) väärään sähköpostiosoitteeseen.

Tuo on jo todella vakava moka.

No näitä sattuu.

Esimieheni lähetti toisen yrityksen osavuosikatsauksen toiselle firmalle. Asiakas siitä ilmoitti ja sanoi tuhoamansa viestin. Yllättäen pomon moka ei ollutkaan nuhteen ja oppimisen paikka.

Olen rekrytointiprosessissa saanut arvioijalta toiselle henkilölle tarkoitetun viestin. Pieni ala, tunsin tämän henkilön.

Olen itse lähettänyt kalenterikutsun asiakkaalle firmassa X, kun piti mennä saman etunimen omaavalle firmassa Y.

Näitä tosiaan sattuu. Ja veikkaan, että myös vääriä potilaspapereita lähetellään, koska volyymien myötä kasvaa myös virheen mahdollisuus.

Kun käsittelee 38h viikossa potilaspapereita ja -asioita niin väkisinkin ne työssä tapahtuvat virheet kohdistuvat potilaspapereiden ja -asioiden käsittelyyn. Ei voi mitään. Onneksi on olemassa protokollat virheiden selvittelyyn. Onhan ne ikäviä tilanteita, mutta minkäs teet. T. Se, joka lähetti potilasasiakirjat väärään sähköpostiosoitteeseen.

Kuka lähettää potilasasiakirjoja sähköpostilla? Eikös tuo ole jopa kielletty.

Vierailija
67/83 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaksi lavaa tavaraa, arvo n. 12000e per lähetys. Toinen paikkaan a, toinen b.

Tietty sotkin osoitelaput.

Jäi katteet siitä kaupasta saamatta, kun järjestelin lavat takas ja oikeille asiakkaille.

Että tsemppiä sinne. Näitä sattuu, ja jälkikäteen on vaikea sanoa kuka oikein oli oikeassa. Asiakaspalvelija ottaa vaan nöyrästi kaiken vastaan. Mutta se on ammattirooli, et sinä itse.

Vierailija
68/83 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme nyssy olet. Et ole tehnyt mitään väärin, eikä tuollaista kuulu tarkastaa. Jos asiakas haluaa 6 litraa piimää, siinä ei ole mitään erikoista. Itseäni ainakin ärsyttäisi suunnattomasti jos minua pidettäisiin niin typeränä, että sanomiseni pitäisi varmistaa.

No sepä se! Mieti jos jokaisen tilauksen kohdalla olet ihan että "Ootko varma nyt Mailikki että haluat Oltermannia?" Tulisi sellainen olo että pidetään ihan seniilinä.

Vierailija
69/83 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin asiakkaille väärin yhden asian, koska en heti huomannut päätöstä, mutta korjasin mokan kyl heti saman tien. Ole kuitenkin luonteeltani henkilö, joka jää murehtimaan asioita, joten loppuvuoro meni jotenki häpeän keskellä miksi mokasin niin yksinkertaisessa asiassa. Ymmärrän sua Ap. Työelämässä on vaan pakko oppia sietämään mokia.

Vierailija
70/83 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun "moka" ei ollut moka alkuunkaan. Jos asiakas olisi tilannut jotain, olisit lukenut väärin ja laittanut siltä pohjalta tilauksen, olisi se ollut sun moka. Ja silloinkin ihan inhimillinen. Kohtuutonta pomoltasi odottaa, että sun olisi pitänyt ymmärtää tuo virhetilaukseksi.

Pahin moka mikä mulle on sattunut, tapahtui kun olin tekemässä henkilökohtaisen avustajan keikkaa entuudestaan tuntemattomalla henkilöllä. Avustettava oli pyörätuolissa ja työnsin häntä ramppia alas. Kyseessä oli isohko ihminen ja ramppi sen verta jyrkkä, että menetin pyörätuolin hallinnan ja asiakas lensi suoraan naamalleen asfalttiin pyörätuoli päälleen (oli kiinni vöillä). Muita ihmisiä juoksi apuun ja tilanteesta selvittiin säikähdyksellä. Pelästyin itse niin paljon, että itkin useamman minuutin ja avustettavat puoliso lohdutti. Avustettavalta pyysin anteeksi monta kertaa. En mennyt eikä pyydetty toiste avustamaan. Olisi saattanut olla kohtalokas moka, mutta luojan kiitos ei ollut.

Vierailija
71/83 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin kerran painajaista että tilasin 10 ananasta asiakkaalle, ja pomo laittoi syömään ne kaikki. Ollaan vissiin oltu samanlaisissa hommissa?

Eli: ota positiivisesti se että et joutunut juomaan 6 litraa piimää...

Vierailija
72/83 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sepä se! Mieti jos jokaisen tilauksen kohdalla olet ihan että "Ootko varma nyt Mailikki että haluat Oltermannia?" Tulisi sellainen olo että pidetään ihan seniilinä.

Itse kysyn yleensä pari kertaa tarkistukset, mutta sen takia kun tunnen asiakkaani. En käytä tuollaista ylläolevan kaltaista kysymystä vaan kertaan ostoslistan kysellen tarkennuksia. Esim. piimäähän on monenlaista. Mutta ihminen joka menee sanoissa sekaisin ei välttämättä edes varmistuksen jälkeen löydä oikeaa sanaa eli jos kerran pyytää piimää niin varmistuskysymyksen jälkeenkin saattaa puhua piimästä.

Kunpa oppisi joskus ottamaan palautteet rennommin, mutta varmaankin omalla kohdalla hautakiveen tulee teksti "oppi justiin ottamaan negapalautteen rennommin ja sitten kuali, paska säkä".

Vierailija
73/83 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun "moka" ei ollut moka alkuunkaan. Jos asiakas olisi tilannut jotain, olisit lukenut väärin ja laittanut siltä pohjalta tilauksen, olisi se ollut sun moka. Ja silloinkin ihan inhimillinen. Kohtuutonta pomoltasi odottaa, että sun olisi pitänyt ymmärtää tuo virhetilaukseksi.

Pahin moka mikä mulle on sattunut, tapahtui kun olin tekemässä henkilökohtaisen avustajan keikkaa entuudestaan tuntemattomalla henkilöllä. Avustettava oli pyörätuolissa ja työnsin häntä ramppia alas. Kyseessä oli isohko ihminen ja ramppi sen verta jyrkkä, että menetin pyörätuolin hallinnan ja asiakas lensi suoraan naamalleen asfalttiin pyörätuoli päälleen (oli kiinni vöillä). Muita ihmisiä juoksi apuun ja tilanteesta selvittiin säikähdyksellä. Pelästyin itse niin paljon, että itkin useamman minuutin ja avustettavat puoliso lohdutti. Avustettavalta pyysin anteeksi monta kertaa. En mennyt eikä pyydetty toiste avustamaan. Olisi saattanut olla kohtalokas moka, mutta luojan kiitos ei ollut.

Aivan hirveä säikähdys varmasti ollut!! Etenkin jos alaan liittyy hoivaa niin ei halua asiakkaalle muuta kuin apua antaa. Onneksi ei käynyt pahemmin, vaikka on ollut kamala tilanne. (Ja täytyy sanoa että ihana kun muita juoksi apuun.)

Kaikenmaailman katastrofeja sitä voi sattua.

Vierailija
74/83 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole moka tai mikään, olet varmaan aika nuori ja et ole ollut paljoa työelämässä.

Näin on. Ei kai nyt kukaan jostain muutaman piimäpurkin vahinko-ostosta voi ottaa itseensä. Työelämässä nyt vaan sattuu ja tapahtuu, joskus virheet saa piilotettua tai siirrettyä muiden syyksi mutta aina se ei tietysti onnistu.

Vierailija
75/83 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lähetin salassapidettävän asiakirjan (potilastietoja) väärään sähköpostiosoitteeseen.

No näitä sattuu.

Esimieheni lähetti toisen yrityksen osavuosikatsauksen toiselle firmalle. Asiakas siitä ilmoitti ja sanoi tuhoamansa viestin. Yllättäen pomon moka ei ollutkaan nuhteen ja oppimisen paikka.

Olen rekrytointiprosessissa saanut arvioijalta toiselle henkilölle tarkoitetun viestin. Pieni ala, tunsin tämän henkilön.

Olen itse lähettänyt kalenterikutsun asiakkaalle firmassa X, kun piti mennä saman etunimen omaavalle firmassa Y.

Näitä tosiaan sattuu. Ja veikkaan, että myös vääriä potilaspapereita lähetellään, koska volyymien myötä kasvaa myös virheen mahdollisuus.

Kun käsittelee 38h viikossa potilaspapereita ja -asioita niin väkisinkin ne työssä tapahtuvat virheet kohdistuvat potilaspapereiden ja -asioiden käsittelyyn. Ei voi mitään. Onneksi on olemassa protokollat virheiden selvittelyyn. Onhan ne ikäviä tilanteita, mutta minkäs teet. T. Se, joka lähetti potilasasiakirjat väärään sähköpostiosoitteeseen.

Kyllä tuolla kuule lähetellään vaikka mitä. Suojattuna sähköpostina tietysti.

Vierailija
76/83 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näitä sattuu.

Ja ei siis ole kielletty, kunhan suojaukset on kunnossa. Tietenkään mitkään suojaukset ei estä inhimillisiä virheitä.

Vierailija
77/83 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä.. mitään virhettä tai mokaa et todellakaan ole tehnyt. Jos asiakas tilaa 6 litraa piimää niin hän on tilannut 6 litraa piimää! Turha asiakkaan on jälkikäteen vinkua, että tarkoitin 6 litraa viiliä.

Ja tuo että olisi pitänyt tarkastaa, niin jokaiselta asiakkaalta saisi olla kysymässä ostosten perään.

Taivaalta tippuu lentokoneita ja valtamerilaivat ajavat karille.. ja sun esimies nilittää jostain dementikon 6euron piimätilauksesta?

Vierailija
78/83 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä tapaus pikkuhiljaa taaksesi, mokia sattuu, niitä tulee uusia. Ei asiakaspalvelijan tarvitse olla täydellinen, kunhan pyrkii tekemään parhaansa. En ymmärrä mistä on tullut vaade, että asiakaspalvelusta pitäisi olla nöyrä palvelija, joka ottaa kaiken vastaan hymyssäsuin. Vain täysin aivoton pystyy aina hymyilemään, idiootin lailla.

Olen pitkälle kouluttautunut, mutta yhtään ajatustenlukukurssia en ole käynyt, enkä ole kristallipalloa saanut tutkintotodistuksen mukana. Pidätän itselläni oikeuden olla erehtyväinen ja epätäydellinen.

Ehkäpä siitä että yritykset pyrkivät olemaan supertuottoisia ja kaverillisia, ja panostavat oikean laadun ja toimivuuden sijaan asiakaspalvelun henkilökohtaistamiseen.

Eli esim. isot yritykset tuottavat yhä huonompia palveluita ja laittavat aspan vastaamaan mitä nöyrimmät anteeksipyynnöt tämän johdosta.

Vierailija
79/83 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on totta niin tosi sairasta.

Vierailija
80/83 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on totta niin tosi sairasta.

Totta on. Esimies kuunteli puhelun. Siinä kuuli että oli tilattu piimää.

-AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä