Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein munauksen töissä - löytyykö vertaistukea?

Vierailija
16.07.2022 |

Sain pomolta palautetta että olen auttanut asiakasta väärin hänen kauppaostoksissaan. Asiakas siis pyysi että hänelle ostetaan kuusi piimää litran tölkkeinä, ja toimitin ne hänelle. Asiakas oli kuitenkin tarkoittanut viiliä eikä piimää, ja pomon mukaan minun olisi pitänyt tarkistaa vielä asiakkaalta että tarkoittiko varmasti piimää, sillä eihän sitä nyt kukaan kuutta litraa tilaa. Mutta viiliä sitten vissiin kuusi litraa?

Olen uusi työntekijä matalapalkkaisella alalla ja jo nyt kuuden kuukauden kokemuksella alan kyseenalaistaa onko minusta tähän. Jatkan silti, koska haluan olla työelämässä.

Tuntuu vain välillä siltä että naru loppuu. Tämä piimä/viili teki sen kuuluisan viimeisen pisaran.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tapaus pikkuhiljaa taaksesi, mokia sattuu, niitä tulee uusia. Ei asiakaspalvelijan tarvitse olla täydellinen, kunhan pyrkii tekemään parhaansa. En ymmärrä mistä on tullut vaade, että asiakaspalvelusta pitäisi olla nöyrä palvelija, joka ottaa kaiken vastaan hymyssäsuin. Vain täysin aivoton pystyy aina hymyilemään, idiootin lailla.

Olen pitkälle kouluttautunut, mutta yhtään ajatustenlukukurssia en ole käynyt, enkä ole kristallipalloa saanut tutkintotodistuksen mukana. Pidätän itselläni oikeuden olla erehtyväinen ja epätäydellinen.

Vierailija
22/83 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä mä taas aikataulutin työni niin etten ehtinyt siivoamaan yhtä tärkeää kokoustilaa ja tuli esimies huutamaan asiasta,nolotti ja itkin kotona ja Mäkin harkitsen lopettavani mutta sitten ei olisi tuloja.

Että mikä esimies, huutamallahan se asia muuttuu... Älä ole nolona, jokainen työntekijä on ihminen eikä mikään robotti.

Se on tosin haitarista että me pienet muurahaiset teemme työtä esimiehistä huolimatta, jotta emme joutuisi siihen ihanaan rumbaan jonka työttömyys takaa.

Olisinpa ollut sua lyömässä selkään siellä kotona itkiessä ja sanomassa että sä riität ihmisenä, vaikka mikä sattuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni et kyllä tehnyt munausta, kun toimitit juuri sen mitä oli tilattu. 6 litraa piimää on vielä ihan järjellinen tilaus.

Osoittaa pomon ammattitaidon puutetta, jos saa tuon sinun virheeksesi väännettyä! Toki pomon kanssa "virhettä" läpi käydessä voi vakavana nyökytellä ja jos samantyyppiset outoudet toistuvat, kannattaa alkaa katsella uutta työpaikkaa.

Vierailija
24/83 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä tapaus pikkuhiljaa taaksesi, mokia sattuu, niitä tulee uusia. Ei asiakaspalvelijan tarvitse olla täydellinen, kunhan pyrkii tekemään parhaansa. En ymmärrä mistä on tullut vaade, että asiakaspalvelusta pitäisi olla nöyrä palvelija, joka ottaa kaiken vastaan hymyssäsuin. Vain täysin aivoton pystyy aina hymyilemään, idiootin lailla.

Olen pitkälle kouluttautunut, mutta yhtään ajatustenlukukurssia en ole käynyt, enkä ole kristallipalloa saanut tutkintotodistuksen mukana. Pidätän itselläni oikeuden olla erehtyväinen ja epätäydellinen.

Ihanasti ja sattuvasti sanottu! Tää oli hyvä.

Vierailija
25/83 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on niitä asioita mitkä oppii kantapään kautta. Ensi kerralla tiedät että mummeli tarkoittaa viiliä, mutta uusi työntekijä kantaisi hänelle taas piimää.

Itse aloitin uudessa työssä ja päivittäin tulee tapauksia mitkä olisin voinut hoitaa paremminkin. Joka päivä on kuitenkin eteenpäin ja toivon että jonain päivänä kaikki sujuu kuin rasvattu. Siihen saakka opetellaan ja tehdään parhaamme!

Vierailija
26/83 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin (oikeuskäsittelyasiassa) paperit ristiin siten että vastaajalle ja kantajalle toimitettavat asiakirjat menivät toisillensa. Tuli aika hemmetinmoinen paperisota.

Samassa asianajotoimistossa sain aikaan myös kaaoksen katkaisemalla koko toimipisteen nettiyhteyden. Minulle oli pomo sanonut miten ja milloin kastan kukkaset. Kukaan ei ollut sanonut että reititin oli siirretty yhden ikkunassa roikkuvan kukan alle, ja siihen läikkyi vettä tuota kukkaa kastellessani.

Siinä sitten loppupäivän ajan valittelin asiakkaille että sähköpostit ei tule tänään perille.

Vierailija
27/83 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä ja mokailen koko ajan. Toki olen myös hyvä työssäni.

Miten pomon olisi pitänyt mielestäsi toimia, kun hän toivoo, että ensi kerralla tarkistat, mitä asiakas tarkoittaa?

Tietenkin virhe oli asiakkaan, mutta tarkistaminen on hyvä käytäntö, jolla vikatoimitukset voidaan välttää.

Yleisin asia, mitä itsekseni harmittelen, on, että olisi pitänyt tarkistaa/varmistaa/sanoa vielä tarkemmin.

Mietin myös pomon kannalta, että eihän hän väärin toiminut myöskään. Hänen tehtävänsä on palvelun laadun takaaminen. Ja minä toki tarkistelen asiakkaiden pyyntöjä, etenkin silloin kun sattuu ikäihmisiä kohdalle.

Tässä kohtaa täytynee tunnustaa että olen nuori mutta omalla alallani burnoutin kokenut työnvaihtaja, ja tarkoitus oli kai purkaa tänne se epävarmuus siitä että minusta yleensä on töihin. Ennustan vastaavia mokia tai "mokia" tulevaisuudessakin.

-AP

Mokia sattuu kaikille ja joka duuni pitää aloittaa jostain. Mokia vaan pitää opetella sietämään ja pikku hiljaa sitä huomaa, että ei ole tullut mokailtua pitkään aikaan ja hommat sujuu hyvin. Kannustan sua jatkamaan sitkeesti, ihan asialliselta sun analysointi tästä casesta kuulostaa. Kyllä susta on töihin!

Vierailija
28/83 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähetin salassapidettävän asiakirjan (potilastietoja) väärään sähköpostiosoitteeseen.

Vierailija
29/83 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä mä taas aikataulutin työni niin etten ehtinyt siivoamaan yhtä tärkeää kokoustilaa ja tuli esimies huutamaan asiasta,nolotti ja itkin kotona ja Mäkin harkitsen lopettavani mutta sitten ei olisi tuloja.

Että mikä esimies, huutamallahan se asia muuttuu... Älä ole nolona, jokainen työntekijä on ihminen eikä mikään robotti.

Se on tosin haitarista että me pienet muurahaiset teemme työtä esimiehistä huolimatta, jotta emme joutuisi siihen ihanaan rumbaan jonka työttömyys takaa.

Olisinpa ollut sua lyömässä selkään siellä kotona itkiessä ja sanomassa että sä riität ihmisenä, vaikka mikä sattuisi.

Kiitos:3 nyky työelämä on kyl raskasta joka alalla! Pitäisi olla nopea,tehokas ja hoitaa yhden ihmisen 2,3 henkilön työt!

Vierailija
30/83 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas voi kuitenkin olla onnellinen, että sai ruokaa. Ensi talvena kukaan ei tilaa mitään enää 6 litran satseissa...

Jokaisessa ammatissa sattuu mokia. Kirurgin tai lääkärin hoitovirhe voi aiheuttaa potilaan kuoleman tai vammautumisen, sotapäällikön virhe valtion alueiden ja kansalaismassojen menetyksen, päiväkotityöntekijän virhe lapsen katoamisen tai menetyksen, palomestarin virhe hallitsemattoman palon ja tuhon, tuomarin tai asianajajan virhe syyttömän vankilatuomion, pankkiirin virhe asiakkaiden tilien tyhjenemisen, terapiayrityksen tietosuojavirhe asiakkaiden potilas-ja henkilötietojen vuodon, vedenpuhdistamotyöntekijän virhe kaupungin veden pilaantumisen ja myrkytykset, kaivosteolisuuden työntekijän virhe valtavan ympäristötuhon jne. jne.

Sellaista ammattia tai arkielämän toimintaa ei ole, jossa ei olisi riskejä ja mahdollisuutta asioiden mennä pieleen tai toiminnan epäonnistua. On jopa niitä ihmisiä, jotka tahallisesti yrittävät sabotoida muiden työtä tai toimivat rikollisesti, pyrkien aiheuttamaan tuhoa. Ja kaikkein eniten on niitä, jotka toimivat kuten toimivat siksi, että saavat (tai pyrkivät saamaan) toiminnallaan itselleen jotakin hyötyä tai etua, hyvässä ja pahassa.

Sinä matalapalkkaisena aspana pyrit tekemään työsi ja toimittamaan asiakkaalle tämän pyytämät tuotteet kyseenalaistamatta toivetta. Olet toiminut juuri niin kuin jokainen toivoisi asiakaspalvelutyöntekijän toimivan. Vasta kertynyt elämänkokemus tuo mukanaan jatkuvaan toistoon perustuvan kyvyn havaita poikkeamia tavanomaisessa ja sillä perusteella varmistaa vielä, tarkoittaako asiakas todellakin sitä, mitä suusta ulos tulee.

Kiva, kun jaoit tämän! Älä luovuta, sellaista työtä tai työttömyyttä ei ole, jossa ei olisi riskejä, vahinkoja ja epäonnistumisia. Tai onnistumisia!

Vierailija
31/83 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkasin avaimen töissä. Tai siis työtakin, jonka taskussa avaimet olivat. No ei kai se niin hirveää ole? No ei sinänsä yhden avaimen ja takin hukkaaminen, mutta kun pahimmassa tapauksessa sen takia pitäisi sarjoittaa uusiksi tuhansia lukkoja ja hankkia niihin uudet avaimet. Siinä oli kroppa kananlihalla ja sellainen ahdistava olo pitkään, kun mietittiin pomojen kanssa, että mitä tehdään, mistä löydetään se avain, onko se paikassa johon asiattomat pääsee vaiko missäkö. Kyllä itku pääsi kun tuntien soittelukierroksen jälkeen pomo ilmoitti, että takkini on löytynyt ja avaimet sen taskusta ja että löytyivät toiselta puolen Suomea ja ovat nyt matkalla takaisin!

Vierailija
32/83 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikenlaiset viilit ja kiisselit näemmä niellään ihan tosta vaan.

Vierailija
33/83 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono esimies saa pienenkin mokan kuulostamaan pahalta. Tämä piimä / viilicase on sen tason juttu, että voisi kuitata vain lämpimällä huumorilla - mutta sitäpä ei moni turhantärkeä itseoppinut esihenkilö osaa!

Vierailija
34/83 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi litraa piimää on normaali viikko-ostos meillä. Jos sinulle uusi asiakas on tilannut piimää ja tarkoittanut tilata viiliä, et ole voinut tietää.

Vierailija
35/83 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No emmä näe tota niinkään mokana. Moka olis ollut, jos olisitkin tuonut 6l maitoa. Tämmöisiä väärinymmärryksiä/sanomisia sattuu :)

Miksi 6l maitoa on enemmän moka kuin 6l piimää? Jos asiakas haluaa viiliä (vaikka on ilmaissutkin sen väärin), niin se on ihan se ja sama onko tuonut maitoa vai piimää, moka se silti on, kun sitä jälkikäteen puidaan.

Ihmettelen sun ajatuksen juoksua.

Vierailija
36/83 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lähetin salassapidettävän asiakirjan (potilastietoja) väärään sähköpostiosoitteeseen.

Ei sattunut minulle mutta kaverille... Oli soittamassa potilaan omaisille ikävää uutista läheisen poismenosta, mutta ehti sekuntia ennen puhelun yhdistymistä saada tiedon että väärästä nimestä oli kysymys.

Hyvin samannimiset potilaat siis kyseessä.

Vierailija
37/83 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on jo todella vakava moka.

Vierailija
38/83 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas voi kuitenkin olla onnellinen, että sai ruokaa. Ensi talvena kukaan ei tilaa mitään enää 6 litran satseissa...

Jokaisessa ammatissa sattuu mokia. Kirurgin tai lääkärin hoitovirhe voi aiheuttaa potilaan kuoleman tai vammautumisen, sotapäällikön virhe valtion alueiden ja kansalaismassojen menetyksen, päiväkotityöntekijän virhe lapsen katoamisen tai menetyksen, palomestarin virhe hallitsemattoman palon ja tuhon, tuomarin tai asianajajan virhe syyttömän vankilatuomion, pankkiirin virhe asiakkaiden tilien tyhjenemisen, terapiayrityksen tietosuojavirhe asiakkaiden potilas-ja henkilötietojen vuodon, vedenpuhdistamotyöntekijän virhe kaupungin veden pilaantumisen ja myrkytykset, kaivosteolisuuden työntekijän virhe valtavan ympäristötuhon jne. jne.

Sellaista ammattia tai arkielämän toimintaa ei ole, jossa ei olisi riskejä ja mahdollisuutta asioiden mennä pieleen tai toiminnan epäonnistua. On jopa niitä ihmisiä, jotka tahallisesti yrittävät sabotoida muiden työtä tai toimivat rikollisesti, pyrkien aiheuttamaan tuhoa. Ja kaikkein eniten on niitä, jotka toimivat kuten toimivat siksi, että saavat (tai pyrkivät saamaan) toiminnallaan itselleen jotakin hyötyä tai etua, hyvässä ja pahassa.

Sinä matalapalkkaisena aspana pyrit tekemään työsi ja toimittamaan asiakkaalle tämän pyytämät tuotteet kyseenalaistamatta toivetta. Olet toiminut juuri niin kuin jokainen toivoisi asiakaspalvelutyöntekijän toimivan. Vasta kertynyt elämänkokemus tuo mukanaan jatkuvaan toistoon perustuvan kyvyn havaita poikkeamia tavanomaisessa ja sillä perusteella varmistaa vielä, tarkoittaako asiakas todellakin sitä, mitä suusta ulos tulee.

Kiva, kun jaoit tämän! Älä luovuta, sellaista työtä tai työttömyyttä ei ole, jossa ei olisi riskejä, vahinkoja ja epäonnistumisia. Tai onnistumisia!

Tässä oli loistoesimerkki suhteuttamisesta! Älä koe epätoivoa vaikka pienetkin asiat tuntuisivat suurilta. Välität siitä omasta osastasikin sen verran että podet tuota täällä viikonloppuna. Se on jo puolet enemmän kuin mitä moni muu tekisi.

Vierailija
39/83 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut pomolle, että ai jaa, missäs meillä onkaan litran viilitölkit.

Vierailija
40/83 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ensi talvena kukaan ei tilaa mitään enää 6 litran satseissa..."

Ai miksei muka?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi