Elokuussa yksin Tallinnaan pariksi yöksi?
Mulla on vasta elokuun puolesta välistä alkaen loma ja silloin mies on jo lomansa pitänyt. Kävimme kesäkuussa Tallinnassa miehen kanssa ja laivalla saimme lahjakortin jolla saisi seuraavaan matkaan alennusta.
Mies sanoo, että senkus menet. Mä kuitenkin pidän outona jos lähden yksin ja mies ihmettelee, että miten niin se olisi outoa. Toisaalta houkuttelisi mennä, mutta toisaalta taas tuntuu oudolta lähteä yksin. En ole koskaan yksin matkustellut muuta kuin kansallispuistoissa kulkenut. Risteilyillä ja muilla ulkomaanmatkoilla on aina ollut joku mukana. Ensin omat vanhemmat ja sisarukset. Lukiossa muut lukiolaiset. Lapsen myötä olen lapsen kanssa matkustellut kahdestaan, isäänsä ei pahemmin kiinnostanut. Nykyisen miehen kanssa olen matkustellut.
Kävi jo kyllä mielessä, että yksin saisin mennä kaikessa rauhassa Karnaluksiin hypistelemään villalankoja eikä olisi mies tai lapsi huokailemassa vieressä. :D Mietin siis sellaista, että menomatkalla yö laivalla ja sitten yksi yö hotellissa.
Kommentit (70)
Jaa-a, jotenkin vaikea ymmärtää, mikä yksin matkustamisessa olisi sinulle vaikeaa. Olen ehkä karkeasti ottaen reilut puolet matkoistani tehnyt yksin (tai aikoinaan yksinhuoltajana). Ensimmäisen kerran lähdin yksin ulkomaille kolmeksi viikoksi 19-vuotiaana.
Mikä sen helpompi kohde kuin Tallinna! Mene ihmeessä ja nauti.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen nainen Tallinnassa ja laivalla on vaarassa joutua raiskatuksi.
Olen asunut yksin Tallinnassa monta vuotta eikä minua ole kertaakaan raiskattu, ei myöskään laivalla. Suomessa on paljon vaarallisempaa liikkua illalla yksin.
Tallinna on luokiteltu turvalliseksi kohteeksi. Tallinnan yleinen turvallisuusindeksi on 81/100, joka on parempi kuin Suomen kaupunkien keskiarvo on 74/100.
Nimenomaan Tallinassa kävin ennen coronaa yksin. Tutustuin kävellen kaupunkiin vähän keskustan ulkopuolellakin, otin myös kuntoilun kannalta. Karnaluksissa olin varmaan useamman tunnin. Olen huvikseni opiskellut viroa ja venäjää, niinpä olen iltaisin käynyt esim. Tallinnan venäläisessä teatterissa ja konserteissa. En tiedä ketään muuta, joka haluaisi ja jaksaisi matkustaa juuri tällä minun ohjelmalla. Siksi menen mieluiten yksin.
Vierailija kirjoitti:
Tallinna on luokiteltu turvalliseksi kohteeksi. Tallinnan yleinen turvallisuusindeksi on 81/100, joka on parempi kuin Suomen kaupunkien keskiarvo on 74/100.
Virossa on paljon poliiseja, tulevat heti paikalle ja rangaistukset on kovat. Toisin kuin Suomessa.
Tallinnaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tiedämme, että naisilla yksin matkustaminen ei ole aivan ongelmatonta.
Siispä perhe mukaan!
Niin siis mitä ongelmia tässä nyt pitäisi sitten odottaa?
Yksin vieraassa paikassa pitää liikkua ilman alkoa jos ei satu olemaan täysjuoppo joilla yleensä käy hyvä tuuri, hotellilla voi tottakai naukkailla neljän seinän sisällä, olut yllättävän vahvaa siellä.
Vierailija kirjoitti:
Tallinnaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siispä perhe mukaan!
Yksin vieraassa paikassa pitää liikkua ilman alkoa jos ei satu olemaan täysjuoppo joilla yleensä käy hyvä tuuri, hotellilla voi tottakai naukkailla neljän seinän sisällä, olut yllättävän vahvaa siellä.
Miksi pitäisi naukkailla mitään? Eikö lomalla kestä olla selvinpäin?
Suosittelen Nordic Hotel Forumia.
Se on Viru hotellia vastapäätä.
Olen käynyt siellä kymmeniä kertoja.
Yksin matkustaminen on ihanaa. Itse olen matkustanut yksin jo vuosia (toisinaan toki myös ystävien tai puolison kanssa) ja joka kerta tulen takaisin niin virkistäytyneenä. Meillä aikuisilla on niin paljon arjen velvollisuuksia, että se vapaus mikä yksin matkustamiseen liittyy on lähes huumaavaa kun siihen tottuu. Saa kulkea juuri miten haluaa, mennä siihen museoon kun haluaa tai syödä mitä tahtoo ja milloin. Suosittelen lämpimästi kaikkia kokeilemaan edes kerran
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Nordic Hotel Forumia.
Se on Viru hotellia vastapäätä.
Olen käynyt siellä kymmeniä kertoja.
Tallinnassa on myös pieniä idyllisiä hotelleja eri puolilla vanhaakaupunkia. Kannattaa kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Yksin matkustaminen on ihanaa. Itse olen matkustanut yksin jo vuosia (toisinaan toki myös ystävien tai puolison kanssa) ja joka kerta tulen takaisin niin virkistäytyneenä. Meillä aikuisilla on niin paljon arjen velvollisuuksia, että se vapaus mikä yksin matkustamiseen liittyy on lähes huumaavaa kun siihen tottuu. Saa kulkea juuri miten haluaa, mennä siihen museoon kun haluaa tai syödä mitä tahtoo ja milloin. Suosittelen lämpimästi kaikkia kokeilemaan edes kerran
Tuo on äärimmäisen itsekäs ajattelutapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Mitä tässä nyt pitäisi taas ajatella? Aina riittää näitä muiden elämän kitkeriä ja kateellisia myrkyttäjiä, en tiedä mistä näitä aina sikiää. Kun oma elämä on tylsää ja tarkoituksetonta, ei toisenkaan elämä saa olla mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin matkustaminen on ihanaa. Itse olen matkustanut yksin jo vuosia (toisinaan toki myös ystävien tai puolison kanssa) ja joka kerta tulen takaisin niin virkistäytyneenä. Meillä aikuisilla on niin paljon arjen velvollisuuksia,
Ja mikä tuossa on itsekästä, T rålli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keneltä se on pois?
Olipa tympeä kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin mieluummin hotellissa 2 yötä. L'Ermitage tai Ilmarine on kivoja, mutta edullisia.
Mä olen jo kahdesti selittänyt tähän ketjuun, että aikataulullisesti mulle olisi järkevintä olla yksi yö laivalla. Mähän tässä sitä matkaa suunnittelen etkä sä. Sä voit tehdä kuten sä haluat ja mä teen kuten mä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Tallinnaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siispä perhe mukaan!
Mitä ihmettä sä oikein sekoilet? Kyllä mä aikuinen ihminen osaan kulkea yksin tuntemattomassa paikassa enkä mä siihen alkoholia tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, jotenkin vaikea ymmärtää, mikä yksin matkustamisessa olisi sinulle vaikeaa. Olen ehkä karkeasti ottaen reilut puolet matkoistani tehnyt yksin (tai aikoinaan yksinhuoltajana). Ensimmäisen kerran lähdin yksin ulkomaille kolmeksi viikoksi 19-vuotiaana.
Mikä sen helpompi kohde kuin Tallinna! Mene ihmeessä ja nauti.
Vaikeaa? Niin, mähän kerroin, että en ole yksin matkustanut koskaan. Tuntuisi OUDOLTA lähteä yksin matkalle.
Aloin muuten miettiä jotakin museota jossa voisi käydä. Onko teillä vinkkejä mikä olisi hyvä?
Mä olisin mieluummin hotellissa 2 yötä. L'Ermitage tai Ilmarine on kivoja, mutta edullisia.