Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuussa yksin Tallinnaan pariksi yöksi?

Tallinnaan?
15.07.2022 |

Mulla on vasta elokuun puolesta välistä alkaen loma ja silloin mies on jo lomansa pitänyt. Kävimme kesäkuussa Tallinnassa miehen kanssa ja laivalla saimme lahjakortin jolla saisi seuraavaan matkaan alennusta.

Mies sanoo, että senkus menet. Mä kuitenkin pidän outona jos lähden yksin ja mies ihmettelee, että miten niin se olisi outoa. Toisaalta houkuttelisi mennä, mutta toisaalta taas tuntuu oudolta lähteä yksin. En ole koskaan yksin matkustellut muuta kuin kansallispuistoissa kulkenut. Risteilyillä ja muilla ulkomaanmatkoilla on aina ollut joku mukana. Ensin omat vanhemmat ja sisarukset. Lukiossa muut lukiolaiset. Lapsen myötä olen lapsen kanssa matkustellut kahdestaan, isäänsä ei pahemmin kiinnostanut. Nykyisen miehen kanssa olen matkustellut.

Kävi jo kyllä mielessä, että yksin saisin mennä kaikessa rauhassa Karnaluksiin hypistelemään villalankoja eikä olisi mies tai lapsi huokailemassa vieressä. :D Mietin siis sellaista, että menomatkalla yö laivalla ja sitten yksi yö hotellissa.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/70 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi et mene, jos kerran haluat. Minä olen reissannut paljon yksin, myös silloin kun on ollut mies ja lapset. Nyt olen parisuhteessa, ja loman aikana olen todella kaivannut omaa aikaa. Ilman lapsia, ilman miestä. Lähdin juuri mökiltä ollakseni kotona pari päivää ihan itsekseni. Elokuussa on vielä yksi lomaviikko. Silloin ajattelin lähteä 1-2 yöksi jonnekin. Lähtisin mieluiten Eurooppaan kaupunkilomalle, mutta lomabudjetti alkaa olla syöty. Siispä esim. Tampere tai sitten vaikkapa Tallinna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet vaan, harvoin tilaisuuksia tarjottimella annetaan.

Vierailija
4/70 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan mutta ota kaksi yötä hotellissa niin ei turhaa säätämistä. Yksin hyvä shoppailla ja käydä ravintolassa 👍

Vierailija
5/70 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä! Nimenomaan just niinkuin kerroit, saat hypistellä ihan rauhassa lankoja ja tehdä ihan mitä itse haluat! Etkä yhtään arkaile ajatusta, että onkhan tämä nyt ok vai ei vaan oikeasti nautit siitä, että voit vapaasti kulekea ja katsoa ihan mitä itse haluat ilman että tarvitsee huomioida matkakumppanin tarpeita tai mielenkiinnon kohteita. On muuten ihmeen voimaannuttavaa!

Vierailija
6/70 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene vaan mutta ota kaksi yötä hotellissa niin ei turhaa säätämistä. Yksin hyvä shoppailla ja käydä ravintolassa 👍

Aikataulullisesti mun olisi parhainta lähteä Tallinkilla joka lähtee Helsingistä klo:18.30 ja ollaan yö laivalla. Mulla on kuitenkin Helsinkiin pitkä matka joten pitäisi lähteä sitten niin aikaisin liikkeelle, että olisi Tallinnassa järkevään aikaan päivällä.

Vierailija
7/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ihmeessä! Nimenomaan just niinkuin kerroit, saat hypistellä ihan rauhassa lankoja ja tehdä ihan mitä itse haluat! Etkä yhtään arkaile ajatusta, että onkhan tämä nyt ok vai ei vaan oikeasti nautit siitä, että voit vapaasti kulekea ja katsoa ihan mitä itse haluat ilman että tarvitsee huomioida matkakumppanin tarpeita tai mielenkiinnon kohteita. On muuten ihmeen voimaannuttavaa!

No miehen kanssa on aina se, että pitää saada pari kolme kertaa päivässä kahvia koska on muuten pää kipeä. Sitten noin tunnin päästä kahvin juomisesta onkin vessahätä. Ensin siis etsitään paikka mistä saa kahvia ja sitten etsitään vessaa. Huoh. Itse en juo kahvia lainkaan joten ei sitten pissatakaan sen takia. Mä kävelen hitaammin kuin mies ja jatkuvasti saa olla miehelle sanomassa, että odota. Aina sanon, että kävellään sitten mun vauhtia, mutta aina mies kiihdyttää vauhtia. Eikä edes ole kiire mihinkään jossakin kaupunkia kierrellessä. Oikein kuumalla tuo on oikeasti todella ärsyttävää kun mulla saattaa ottaa hengitykseen helpommin astman takia. Silloin on kyllä tullut sanottua vähän napakammin, että nyt pysähdytään kun ei happi kulje.

Vierailija
8/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just tässä Tallinnassa ja löysin Koplista Balti Jaama-kauppahallin. On runsas tarjonta ja kohtuulliset hinnat. Ratikka ykkönen menee ihan viereen, pysäkki Kopli 1.

Vierailija
9/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikataulullisesti mun olisi parhainta lähteä Tallinkilla joka lähtee Helsingistä klo:18.30 ja ollaan yö laivalla. Mulla on kuitenkin Helsinkiin pitkä matka joten pitäisi lähteä sitten niin aikaisin liikkeelle, että olisi Tallinnassa järkevään aikaan päivällä.

Tuo on tietysti aika aikainen lähtöaika, mutta itsekin pidän yksin yölaivalla matkustamisesta Tallinnaan. Aikaa menee moninverroin enemmän, mutta saa olla omassa rauhassa eikä ole kilpailua istumapaikoista ja matkatavaroiden kanssa säätämistä. Eikä kukaan pakota istumaan missään baarissa.

Vierailija
10/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin just tässä Tallinnassa ja löysin Koplista Balti Jaama-kauppahallin. On runsas tarjonta ja kohtuulliset hinnat. Ratikka ykkönen menee ihan viereen, pysäkki Kopli 1.

Tämä voisikin olla tutustumisen arvoinen paikka! Kiitos vinkistä!

Vierailija
11/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallinnaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on tietysti aika aikainen lähtöaika, mutta itsekin pidän yksin yölaivalla matkustamisesta Tallinnaan. Aikaa menee moninverroin enemmän, mutta saa olla omassa rauhassa eikä ole kilpailua istumapaikoista ja matkatavaroiden kanssa säätämistä. Eikä kukaan pakota istumaan missään baarissa.

Aamullahan pitää poistua kahdeksalta laivasta, mutta esim. Viru-hotelliin voi viedä tavarat säilytykseen. Siinä on sitten monta tuntia aikaa kierrellä kaupunkia kun hotellihuoneen saa vasta kolmelta. Kierrellä kaupunkia, käydä lounaalla, kierrellä taas kaupunkia ja sitten päivällistä. 

Ja tosiaan siellä laivalla ei ole mikään pakko mennä baariin istumaan. 

Vierailija
12/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan menty useinkin noin, aikataulullisesti helppoa ja saa ekana iltana nautiskella laivan buffetista.

Vierailija
13/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallinnaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan menty useinkin noin, aikataulullisesti helppoa ja saa ekana iltana nautiskella laivan buffetista.

Meillä ei ollut buffettia menomatkalla, mutta takaisin tullessa oli lounasaikaan. Oli kyllä pettymys. Pieni valikoima ja pahoja tai mitäänsanomattoman makuisia ruokia. Viking linella aina ollut paremmat ruoat ja isompi valikoima.

Vierailija
14/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinna on niin ihana. Käy Raatihuoneen pubissa, siellä on keskiaikainen tarjoilu ja palvelu. Ihan parasta.

Vierailija
15/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän voi olla ihan hauskakin kokemus. Vähän erilainen. Saat olla rauhassa ja miettiä omia juttuja. Kyllä jotkut (yleensä sinkut) matkustaa yksin useinkin.

Vierailija
16/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä. Hyvä aloittaa tutusta kaupungista, niin ei jännitä liikoja. Olen käynyt yksin monilla matkoilla. On oikein tervettä olla välillä yksin omien ajatustensa kanssa ja tulla uudessa ympäristössä toimeen ilman läheisten apua.

Vierailija
17/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tallinnaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ollut buffettia menomatkalla, mutta takaisin tullessa oli lounasaikaan. Oli kyllä pettymys. Pieni valikoima ja pahoja tai mitäänsanomattoman makuisia ruokia. Viking linella aina ollut paremmat ruoat ja isompi valikoima.

Pikalaivojen lounasbuffet ei ole kummoinen, kun taas Europan illallisbuffet on samaa tasoa kuin ruotsinlaivoillakin.

Vierailija
18/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yksin alkukesästä. Paras loma koskaan. Menin tuolla Europalla, nautin kerrankin buffetista ilman että joku huokailee, nyrpistelee tai vetää överikännit. Tax freessa sai hypistellä ilman hoputtelua tai lasten eksymistä. Iltadrinkitkin sai juoda rauhassa. Otin laivalta myös aamupalan joka on huomattavasti parempi kuin sataman paikoissa. Sai istua rauhassa ja kun hotellihuone oli luvattu vasta klo 15.00 niin ei ollut kiirettä. Olin kylläkin hotellissa jo klo 11.00 jälkeen ja sain jättää matkatavarat säilöön.

Vanhaan kaupunkiin hipelöimään vanhoja rakennuksia, ruokailu, terasseilla aurinkoa ja drinkkejä ja neljältä olin hotellihuoneessa.

Olin käynyt ostamassa juustoja ja viiniä Rimistä ja niitä nautin kylvyssä (huoneessa kylpypommeja). Oli liian mahtavaa!!

Illalla taas vanhan kaupungin tunnelmaa, kellariravintola, Raatihuoneentorin ohjelmaa ja puhtaisiin lakanoihin nukkumaan ja töllötämään televisiota.

Seuraavat kaksi päivää meni kylpylässä, toreilla, Karnaluksissa, Kardioksissa ja taas vanhassa kaupungissa.

Ikinä en ota enää muita mukaan.

Vierailija
19/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan

Käy kasvohoidossa

Uimassa

Shoppailemassa

Vierailija
20/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä taas. Outoa mennä yksin???

Anna olla outoa sitten.

Minä reissaan useinkin yksin Virossa, harvemmin kyllä Tallinnaan jään. Tallinna ei ole parhaimmillaan turistiaikaan, jota elokuu vielä on. Muissa paikoissa on kivempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme