Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuussa yksin Tallinnaan pariksi yöksi?

Tallinnaan?
15.07.2022 |

Mulla on vasta elokuun puolesta välistä alkaen loma ja silloin mies on jo lomansa pitänyt. Kävimme kesäkuussa Tallinnassa miehen kanssa ja laivalla saimme lahjakortin jolla saisi seuraavaan matkaan alennusta.

Mies sanoo, että senkus menet. Mä kuitenkin pidän outona jos lähden yksin ja mies ihmettelee, että miten niin se olisi outoa. Toisaalta houkuttelisi mennä, mutta toisaalta taas tuntuu oudolta lähteä yksin. En ole koskaan yksin matkustellut muuta kuin kansallispuistoissa kulkenut. Risteilyillä ja muilla ulkomaanmatkoilla on aina ollut joku mukana. Ensin omat vanhemmat ja sisarukset. Lukiossa muut lukiolaiset. Lapsen myötä olen lapsen kanssa matkustellut kahdestaan, isäänsä ei pahemmin kiinnostanut. Nykyisen miehen kanssa olen matkustellut.

Kävi jo kyllä mielessä, että yksin saisin mennä kaikessa rauhassa Karnaluksiin hypistelemään villalankoja eikä olisi mies tai lapsi huokailemassa vieressä. :D Mietin siis sellaista, että menomatkalla yö laivalla ja sitten yksi yö hotellissa.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin just tässä Tallinnassa ja löysin Koplista Balti Jaama-kauppahallin. On runsas tarjonta ja kohtuulliset hinnat. Ratikka ykkönen menee ihan viereen, pysäkki Kopli 1.

Balti Jaam ei ole Koplissa, vaikka onkin Kopli-kadun varrella.

Vierailija
22/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin just tässä Tallinnassa ja löysin Koplista Balti Jaama-kauppahallin. On runsas tarjonta ja kohtuulliset hinnat. Ratikka ykkönen menee ihan viereen, pysäkki Kopli 1.

Sitä minäkin mietin, että onko Tellikiveä? En ollut varma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallinnaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene vaan mutta ota kaksi yötä hotellissa niin ei turhaa säätämistä. Yksin hyvä shoppailla ja käydä ravintolassa 👍

Aikataulullisesti mun olisi parhainta lähteä Tallinkilla joka lähtee Helsingistä klo:18.30 ja ollaan yö laivalla. Mulla on kuitenkin Helsinkiin pitkä matka joten pitäisi lähteä sitten niin aikaisin liikkeelle, että olisi Tallinnassa järkevään aikaan päivällä.

Me ollaan menty useinkin noin, aikataulullisesti helppoa ja saa ekana iltana nautiskella laivan buffetista.

Mutta se Europa on aika karsee paatti. Haju....

Vierailija
24/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä minäkin mietin, että onko Tellikiveä? En ollut varma.

Ei ole Telliskiveäkään, vaan Kalamajaa.

Vierailija
25/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tallinnaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene vaan mutta ota kaksi yötä hotellissa niin ei turhaa säätämistä. Yksin hyvä shoppailla ja käydä ravintolassa 👍

Aikataulullisesti mun olisi parhainta lähteä Tallinkilla joka lähtee Helsingistä klo:18.30 ja ollaan yö laivalla. Mulla on kuitenkin Helsinkiin pitkä matka joten pitäisi lähteä sitten niin aikaisin liikkeelle, että olisi Tallinnassa järkevään aikaan päivällä.

Me ollaan menty useinkin noin, aikataulullisesti helppoa ja saa ekana iltana nautiskella laivan buffetista.

Mutta se Europa on aika karsee paatti. Haju....

Hidas ikivanha purtilo.

Vierailija
26/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin, kannattaa muistaa että Tallinnassa (ja muuallakin) on "yksin" kulkevia ihmisiä muitakin. Harva esim. töistä jonkun kanssa kulkee kotiin/käy shoppailemassa jne. Olin joku aika sitten Piritan rannalla, sielläkin oli ns. yksinäisiä ihmisiä (naisia/miehiä) rannalla makaamassa.

Ehkä en ihan myöhään baareissa yksin olisi, mutta esim. Klo 19 syömään ravintolaan, pari drikkiä ja hotelille. Hotellin ei kannata olla halvin, vaan joku ns. fiksu missä pahimmat deekut eivät ole.

Vierailija
27/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitään kamalampaa kuin yö laivassa. Likainen, pieni hytti ja juoppoja. Miksi ihmeessä olla laivalla yötä kun matka kestää 2 h? Tallinkim pikalaivoissa on matkustamo, jossa on aina tilaa. Tai ota paikka loungesta.

Mielestäni Tallinnan reissun pointti on se pieni, kohtuuhintainen ylellisyys. Tasokas hotelli, eikä mikään likainen, keikkuva laiva, josta pitää lähteä varhain pois.

Vierailija
28/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä, varmasti pidät ja jos et niin se on vain pari päivää. Hyvää matkaa.

Vierailija
29/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ! , Toivottavasti saat jonku kaveriksi !

Vierailija
30/70 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei en lähtisi yksin joku mukaan!

Vierailija
31/70 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäinen nainen Tallinnassa ja laivalla on vaarassa joutua raiskatuksi.

Ei yhtään sen suuremmassa vaarassa kuin missään muuallakaan.

Vierailija
32/70 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin yksin alkukesästä. Paras loma koskaan. Menin tuolla Europalla, nautin kerrankin buffetista ilman että joku huokailee, nyrpistelee tai vetää överikännit. Tax freessa sai hypistellä ilman hoputtelua tai lasten eksymistä. Iltadrinkitkin sai juoda rauhassa. Otin laivalta myös aamupalan joka on huomattavasti parempi kuin sataman paikoissa. Sai istua rauhassa ja kun hotellihuone oli luvattu vasta klo 15.00 niin ei ollut kiirettä. Olin kylläkin hotellissa jo klo 11.00 jälkeen ja sain jättää matkatavarat säilöön.

Vanhaan kaupunkiin hipelöimään vanhoja rakennuksia, ruokailu, terasseilla aurinkoa ja drinkkejä ja neljältä olin hotellihuoneessa.

Olin käynyt ostamassa juustoja ja viiniä Rimistä ja niitä nautin kylvyssä (huoneessa kylpypommeja). Oli liian mahtavaa!!

Illalla taas vanhan kaupungin tunnelmaa, kellariravintola, Raatihuoneentorin ohjelmaa ja puhtaisiin lakanoihin nukkumaan ja töllötämään televisiota.

Seuraavat kaksi päivää meni kylpylässä, toreilla, Karnaluksissa, Kardioksissa ja taas vanhassa kaupungissa.

Ikinä en ota enää muita mukaan.

Tää viesti sai mut heti haluamaan yksin Tallinnaan lomalle 😄

Vierailija
33/70 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallinnaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tallinnaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ollut buffettia menomatkalla, mutta takaisin tullessa oli lounasaikaan. Oli kyllä pettymys. Pieni valikoima ja pahoja tai mitäänsanomattoman makuisia ruokia. Viking linella aina ollut paremmat ruoat ja isompi valikoima.

Pikalaivojen lounasbuffet ei ole kummoinen, kun taas Europan illallisbuffet on samaa tasoa kuin ruotsinlaivoillakin.

Europan lounasbuffetista oli kyse...

Vierailija
34/70 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin yksin alkukesästä. Paras loma koskaan. Menin tuolla Europalla, nautin kerrankin buffetista ilman että joku huokailee, nyrpistelee tai vetää överikännit. Tax freessa sai hypistellä ilman hoputtelua tai lasten eksymistä. Iltadrinkitkin sai juoda rauhassa. Otin laivalta myös aamupalan joka on huomattavasti parempi kuin sataman paikoissa. Sai istua rauhassa ja kun hotellihuone oli luvattu vasta klo 15.00 niin ei ollut kiirettä. Olin kylläkin hotellissa jo klo 11.00 jälkeen ja sain jättää matkatavarat säilöön.

Vanhaan kaupunkiin hipelöimään vanhoja rakennuksia, ruokailu, terasseilla aurinkoa ja drinkkejä ja neljältä olin hotellihuoneessa.

Olin käynyt ostamassa juustoja ja viiniä Rimistä ja niitä nautin kylvyssä (huoneessa kylpypommeja). Oli liian mahtavaa!!

Illalla taas vanhan kaupungin tunnelmaa, kellariravintola, Raatihuoneentorin ohjelmaa ja puhtaisiin lakanoihin nukkumaan ja töllötämään televisiota.

Seuraavat kaksi päivää meni kylpylässä, toreilla, Karnaluksissa, Kardioksissa ja taas vanhassa kaupungissa.

Ikinä en ota enää muita mukaan.

Ihanan kuuloista! Karnaluksiin olisi kyllä ihana päästä yksin kaikessa rauhassa tutkimaan tarjontaa. 

Vierailija
35/70 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kävimme muuten miehen kanssa syömässä Tommi grillissä ja siellä oli kyllä hyvä ruoka ja hyvä palvelu. Hinnatkin kohtuulliset. Sinne varmaan menisin yksinkin syömään.

Vierailija
36/70 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitään kamalampaa kuin yö laivassa. Likainen, pieni hytti ja juoppoja. Miksi ihmeessä olla laivalla yötä kun matka kestää 2 h? Tallinkim pikalaivoissa on matkustamo, jossa on aina tilaa. Tai ota paikka loungesta.

Mielestäni Tallinnan reissun pointti on se pieni, kohtuuhintainen ylellisyys. Tasokas hotelli, eikä mikään likainen, keikkuva laiva, josta pitää lähteä varhain pois.

Ei me kyllä kesäkuussa mitenkään kauhean kännistä porukkaa nähty vaikka iltalaivalla oltiinkin. No toki me menimme ennen yhtätoista nukkumaan. 

Mä kerroin jo tuolla aiemmin, että aikataulullisesti kaikken järkevin on mennä Europalla joka lähtee klo:18.30, yö laivalla ja sitten maihin. Ei ole mulle mikään ongelma olla laivassa yötä ja eiköhän se ole jokaisen oma valinta. Ei tarvitse muiden valinnoista herneitä vetää nenään. 

Vierailija
37/70 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin, kannattaa muistaa että Tallinnassa (ja muuallakin) on "yksin" kulkevia ihmisiä muitakin. Harva esim. töistä jonkun kanssa kulkee kotiin/käy shoppailemassa jne. Olin joku aika sitten Piritan rannalla, sielläkin oli ns. yksinäisiä ihmisiä (naisia/miehiä) rannalla makaamassa.

Ehkä en ihan myöhään baareissa yksin olisi, mutta esim. Klo 19 syömään ravintolaan, pari drikkiä ja hotelille. Hotellin ei kannata olla halvin, vaan joku ns. fiksu missä pahimmat deekut eivät ole.

Viru-hotellia olin ajatellut. Tai sitten Metropol Spa.

Vierailija
38/70 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tiedämme, että naisilla yksin matkustaminen ei ole aivan ongelmatonta.

Siispä perhe mukaan!

Niin siis mitä ongelmia tässä nyt pitäisi sitten odottaa?

Vierailija
39/70 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tiedämme, että naisilla yksin matkustaminen ei ole aivan ongelmatonta.

Siispä perhe mukaan!

Kaikki tietää että viestisi on pelkkää mutua ja ei perustu yhtään mihinkään kokemukseen.

Vierailija
40/70 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisi jotenkin mahdollista, niin lähtisin sinulle kaveriksi. Elokuussa on vain yksi lomaviikko, mutta niin tekisi mennä pienelle reissulle kun en ole käynyt piiiitkään aikaan missään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä