Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis juhlissako ei sais pitää silmälaseja?

Vierailija
15.07.2022 |

En sitten mene. En todellakaan ala piilolinssien kanssa sählätä nakkisormieni kanssa.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on niin kuivat silmät (etenkin keski-iästä alkaen) ettei ole mitään mahdollisuutta pitää piilolinssejä.

Vierailija
62/66 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän silmälaseja ja myös  juhlissa. 

Olen hankkinut useampia silmälaseja eri käyttötarkoituksiin. Kallista se on, mutta myös kokemuksesta sanon etteivät arvokkaat suunnittelijan lasit ole sen kummoisempia kuin Specsaversin edullisemmat. Tärkeintä on, että lasit sopivat käyttäjälleen ja korostavat hyvällä tavalla kasvoja, silmiä.

Silmälasit korvaavat joskus jopa meikin, jos ei ehdi itseään erityisesti laitella. 

Silmälaseistahan on usein tarjouksia, joten ei muuta kuin sovittelemaan. Jos optikko on yhtään kokenut ja jonkinlainen esteetikko, niin hän myös osaa esitellä kehyksiä ja auttaa valitsemaan tyylikkäät/näyttävät/huomiota herättävät/ erilaiset  juhlalasit ja kätevät arkilasit. 

Pääsääntöisesti kalliimmat kehykset ovat aidosti paremmat kuin halvemmat.

Minulla on kolmet lasit käytössä eri hintaluokista, ja eroja on. Kalleinta joka tapauksessa on linssit.

Ehkä voisin just ja just saada 150 eurolla halvat lasit, joilla näkisin kävellä, mutta en lukea. Arjessa en sellaisilla tee mitään. Monitehoilla hinta tuplaantuisi tai triplaantuisi, enkä edes tiedä voiko erilaisia monitehoja olla yhtä aikaa käytössä, sietäisivätkö aivot sitä.

Vierailija
64/66 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen aktivisena valokuvaajana silmälasit olivat häiritsevät sen takia, että ne helposti kiiltävät ja piilottavat silmät, erityisesti vallitsevassa valossa kuvattaessa. Joutui sitä erikseen vahtimaan silmälasien käyttäjiä ollessa vaikka ryhmäkuvassa.

Vierailija
65/66 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko näin, että useimpien paksut muovisangat ovat sen verran arkiset, etteivät ne oikein juhlapuvun kanssa sovi.

Tällä hetkellä on muotia sirot metallikehykset, ne sopivat huomattavasti paremmin.

Jos näön kanssa on vähänkään enempää ongelmia ja ikää sen verran, että tarvitsee monitehot, hyvät silmälasit maksavat jotain 500 eurosta alkaen. Siinäpä syy, miksi ihmisillä ei ole erikseen arki- ja juhlalaseja.

Sirot metallikehykset ei oikein sovellu jos on paljon voimakkuuksia, olkoon vaan miten muotia.

Miksei?

Ohennetutkin linssit on tosi paksut jos voimakkuuksia on esimerkiksi -7,5 kuten minulla. Siinä ei ole mitään siroa tunkea sellaisia lasipölkkyjä ohuisiin metallilankoihin. Myöskään niitä kovin muodikkaita suuria kehyksiä ei pysty tekemään isoille voimakkuuksille, koska reunan leveys paksunee sitä mukaa kuin linssin halkaisijakin.

Sinulla on sitten vain ohennetut linssit, ei se kaikkein voimakkaimmin taittava. Omat lasit ovat USAsta, mutta eiköhän Suomestakin löydy kun kyselee. Mutta taittokertoimia eri materiaalien linsseistä löytyy ainakin viittä erilaista, eli linssin voi saada ohuempana kuin se standardi ohennettu.

https://www.eyebuydirect.com/guides/how-to-choose-eyeglass-lenses

Menee sen verran rahaa noihin laseihin, että jää iltapuku ostamatta.

Vierailija
66/66 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000004894551.html

Tässä se juttu, jonka mukaan silmälasit linnan juhlissa on tyylimoka.

Koskee varmaan myös miehiä 🤔

Sehän se vasta antais äksöniä Linnan juhliin kun osa porukasta haahuilisi sokkona minne sattuu. 😂

Joku kättelisi ehkä adjutanttia. 🤣

Ihan vakavasti, kaikenmaailman stailaajilla on monesti ihan outoja ohjeita.

Mietin ihan samaa. Kaikilta rillit pois ovella ja eikun törmäilemään. Kun ei ole aavistustakaan, onko edessä Rouva Haukio vai itse pressa vai onnistuuko kähmimään vahingossa käsidesimiestä, niin on sitä ainakin jännittävä katsella kotisohvilta.

Luulen, että katsojaluvut nousisivat valtavasti.

Lattialla makaa pitkin poikin sotaveteraaneja, kun pyörätuolit ja rollaattorit on otettu narikkaan säilöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän