Miksi tupakointi on tupakoimattomalle niin suuri turn off?
Jos henkilö muuten on kiinnostava ja juttu luistaa? Toki ymmärrän, että moni haluaa sen "täydellisen kumppanin", mutta tuntuu, että tupakointi on usein ylitsepääsemätön juttu, vaikka muutoin henkilössä ei vikaa olisikaan. Paljon enemmän kait se nyt vaikuttaa yhteiseloa ajatellen, jos henkilöllä on esim talous retuperällä tai muutoin ollaan liian erilaisia ihmisiä, mutta usein tuntuu, että juuri tupakointi menee näidenkin kaikkien yli.
Kommentit (518)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi kertoo aina heikkoidesta, tyhmyyydestä ja kaikinpuoleisesta moraalisesta alemmuudesta. Tupakoija on ihmisenä huonompi kuin tupakoimaton. Järkisyitää taikka muitakaan puoltavia seikkoja tupakoinnille ei ole mahdollista löytää.
Meinaatko että mt-lääkkeiden yms käyttäjä on fiksumpi?
Minun mielestäni fiksu ihminen hoitaa itsensä, jos sairastuu, oli se sairaus sitten kropassa tai päässä.
Tupakka on karsinogeeni, se haittaa lisääntymistä, vanhentaa ennen aikojaan, vie rahaa ja haisee pahalle, siksi. Tupakoivilla on heikentynyt hajuaisti, joten he eivät haista yhtä tarkasti kuin tupakoimattomat. Tupakointi heikentää elämänlaatua.
Se vaan haisee niin pahalle. Kaikki tupakoijat ei haise yhtä pahalle, mutta osa haisee ihan kuolemalle. Siis niin pahalle, että alkaa melkein oksettaa, enkä liioittele. Vaikea kuvitella olevansa sellaisen hajun kanssa petissä, vaikka olisi miten kiva tyyppi muuten.
En kyllä tykkää nuuskaajistakaan, vaikka ei he niin haisekaan. On se kuitenkin totaaliällöä kun ihminen kaivelee suustaan niitä tummia mönjäkökäleitä. Kyllä siinä laski pisteet roimasti yhdeltä muuten upealta mieheltä, joka vaikutti siltä, että elämä kaikin tavoin hallussa. No ei todellakana ole, jos ei pysty olemaan nikotiinista erossa.
Koska tupakointi on ääliöiden hommaa ja tupakoitsija haisee pahalta. Muita kysymyksiä?
Tämä aivan turha ja hyödytön jankkawänkkä on ehkä vielä suurempi turn off kuin itse syöpäkääryleen imu.
Huvittavaa, että tupakointi liitetään aina jotenkin päästään vähempiälyiseen ihmiseen. Esim meillä töissä 60 työntekijästä polttaa ehkä noin 10 ja jos tulisi esim yt:t, niin näistä polttajista ei varmaan kukaan olisi esimerkiksi 10-20 poispotkittavan työntekijän joukossa. Kaikilla on sen verran vankka ymmärrys ja osaaminen toimenkuvastaan.
Vierailija kirjoitti:
Sähkötupakka ei haise.
Kyllä minä haistan aina kun teinini on polttanut sähkötupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, että tupakointi liitetään aina jotenkin päästään vähempiälyiseen ihmiseen. Esim meillä töissä 60 työntekijästä polttaa ehkä noin 10 ja jos tulisi esim yt:t, niin näistä polttajista ei varmaan kukaan olisi esimerkiksi 10-20 poispotkittavan työntekijän joukossa. Kaikilla on sen verran vankka ymmärrys ja osaaminen toimenkuvastaan.
Tupakkapaikoilla on aina parhaat jutut. Sama juttu joka paikassa. Koulussa, intissä, töissä jne...
Sekin että se elämä pyörii röökin ympärillä, että olet jonkin kemikaalin orja. Onhan se nyt ihan jäätävä turn off ihmiselle jolla ei tuollaista ongelmaa eli addiktiota ole.
Vierailija kirjoitti:
Suudellessa maistuu paska 😖
Ei kukaan ole käskenyt sinua tunkemaan paskaa suuhusi.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole tupakan hajuhaitat noin suuria mitä porukka täällä maalailee. Ei se mitään suudellessa maistu, jos ei sitten heti tupakan perään rupea kismailemaan. Jos on esim puoli tuntia väliä, niin ei huomaa mitään. Samaten vaatteissa sitä ei huomaa, paitsi yhdessä takissani jota käytän vakiona tupakilla käydessäni.
Valehtele vaan itsellesi, et sinä haista todellista tilannetta. Harva itsensä haistaa.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole tupakan hajuhaitat noin suuria mitä porukka täällä maalailee. Ei se mitään suudellessa maistu, jos ei sitten heti tupakan perään rupea kismailemaan. Jos on esim puoli tuntia väliä, niin ei huomaa mitään. Samaten vaatteissa sitä ei huomaa, paitsi yhdessä takissani jota käytän vakiona tupakilla käydessäni.
Kismailemaan. :D Tuota sanaa en olekaan kuullut sitten vuoden -92.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Astman takia?
No, lähinnä tarkoitin tässä aloituksessa fiksua tukakoitsijaa, joka polttaa pihalla sallitulla alueella. En mitään elämänkoululaista, joka vetää sätkää vuokraluukussaan sisällä.
ap
Ihan vaan koska se haisee vastenmieliseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtele vaan itsellesi, et sinä haista todellista tilannetta. Harva itsensä haistaa.
No ihan sillä kokemuksella totean, kun olen itse parisuhteessa tupakoimattoman kanssa. Hän on itsekin todennut, että silloin tupakka joskus haisee kun juuri tulee röökiltä, mutta pian sen jälkeen sitä ei enää huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Sähkötupakka ei haise.
Hyi stna ne vasta imelälle ällötykselle haiseekin, ennemmin haistelen tuhkakuppia mennen tullen kuin noita makeita etoaromeja.
Tupakoinnissa ärsyttää ehkä eniten se, kun kaikki menot suoritetaan tupakoivan ehdoilla. Joka autosta poistumisen jälkeen kuluu aina se muutama minuutti, että saa poltettua sen röökinsä, aina täytyy matkalla poiketa johonkin ostamaan aski tai pari. Hirveää ajanhukkaa, kun ei voi mihinkään matkustaa suoraviivaisesti, vaan aikaa kuluu hirveästi ylimääräistä sen tupakan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan huomaa, jos ei itse tupakoi. Haistan kaikki tupakoitsijat ja vienonkin tupakan savun jostain kaukaisuudesta, koska se haju ei kuulu normaaliin elämääni. Sinäkin haistat sinun nenälle poikkeavat hajut tavallisia hajuja herkemmin, esim. me emme haista itse itsemme ominaistuoksua mutta haistamme toisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan sillä kokemuksella totean, kun olen itse parisuhteessa tupakoimattoman kanssa. Hän on itsekin todennut, että silloin tupakka joskus haisee kun juuri tulee röökiltä, mutta pian sen jälkeen sitä ei enää huomaa.
Se on vaan niin tottunut että sun hajuvaihtoehdot on paha ja vielä pahempi.
Voin kyllä ymmärtää miksei savuton halua tupakoivaa kumppania. Savuttomalla on kuitenkin haju- ja makuaisti yleensä kunnossa, niin se jatkuva tupakan haistelu voi olla suuri turn off. Kun haju muutaman tunnin kuluttua hieman hälvenee, niin eiköhän se olekin jo uuden tupakan aika. Ite varmaan voisin tupakoivan kanssa seurustella, vaikken itse poltakaan, koska jostain syystä tykkään siitä hajusta :D