Lapseni isä lupasi kalliin lahjan lapselle ja pyytää nyt minulta rahaa
Lapsi 8v, isänsä lupasi puhumatta minulle kalliin pelitietokoneen (1.300€). Nyt pyytää minua maksamaan puolet.
Minusta lapsi on ensinäkin liian nuori tuohon, on kyllä ps ja Nintendo, koulutöihin meidän läppäri.
Ja toiseksi, minulla ei ole tuostanoin heittää satasia koneeseen, joka tulisi isän luona enimmäkseen olemaan, sitä ei näyttöineen noinvain raahata viikoittain kodista toiseen.
Nyt lapsi kyselee minulta kokoajan koska kone mennään ostamaan.
Olen sitämieltä, että koska tästä ei juteltu minulle ensin ja lapselle luvattiin, hoitakoon isänsä hankinnan.
Kommentit (26)
Maksaisin satasen, korkeintaan kaksi. En yhtään enempää. Sitten mies voi ostaa minkä hintaisen haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti on isän asia maksaa lupaamansa. Lapselle voit sanoa, että koska isä on sen sinulle luvannut, kysy häneltä koska hän sen ostaa.
Jos isä ei pysty maksamaan kokonaan, niin silloin maksetaan yhdessä. Ei ole lapsen ongelma jos hänelle luvataan jotain.
Mutta äidin ongelma on. En todellakaan alkaisi rahoittaa kallista hankintaa, jota muutenkin vastustan, vain koska isä on mennyt lupaamaan. Kenen velvollisuus on pitää lupaus? Sen, jonka lupasi.
Eli teille on tärkeintä, että saatte yhdessä kinastella? Ei väliä, miltä lapsesta tuntuu? Eihän se reilua ole, mutta eikö se lapsi ole se tärkein??
Ei tuossa ole edes mitään kinastelemista. Ilmoittaisin etten aio osallistua eikä mun mielestä muutenkaan ole ok hankkia 8-vuotiaalle tuollaista.
Lapsi voi tottakai pahoittaa mielensä, mutta sekin kuuluu elämään,ei ole maailmanloppu. Pettymyksiä tulee elämässä myöhemminkin vastaan, enkä usko että lapselle tekee hyvää sellainen kasvatus missä aina ensimmäisenä varmistetaan ettei lapselle vaan tule paha mieli, hinnalla millä hyvänsä. Ei voi mitään, jos isä toimii näin typerästi.
Ei kuulu elämään pettymykset jossa tosta noin vaan lupaillaan tuollaista huvikseen miettimättä sen enempää. Isä on luvannut, joten hän maksaa.
Meillä oli pojat jo yläasteella, kun ymmärsivät pyytää kallista pelokonetta. Ei niihin lasten peleihin tarvi edes tehoja. Isä mäiskii k16 pelejä, joihin tarvii tehoja.
Samanlailla naiset tekee että lupaa lapsilla lahjoja ja vaatii miestä osallistumaan maksuihin niin miten tämä olisi yhtään eri asia?
Jos tässä isä saa tahtonsa läpi, niin kohta hän maksattaa kaikkea muutakin äidillä puoleksi omaan kotiinsa.
Onkos isukki kuullut osamaksumahdollisuudesta. Sitä paitti, jos ei ole varaa ostaa omaan himaansa 1300 euroa maksavaa pelikonetta, niin ei kannattais luvata semmosta. Kai hän ottaa nyt opiksi.
Isä tahtoi pelikoneen, varmaan itkupotkuraivarit tulossa tekstiviestein ap:n suuntaan, kun miesressu joutuu niin pahasti exän kyykyttämäksi, vaikka oli keksinyt aivan loistavan suunnitelman koneen rahoittamiseksi.