Muita joille helle ja aurinko aiheuttavat selittämätöntä raivoa?
En voi sietää lämpöä ollenkaan.
Saunassa ja kesällä olen aina vihainen enkä voi sille mitään, tulee raastavan *ittuuntunut olo.
Kesällä lämmin auringonpaiste on pahinta.
Syksyllä ja talvella tätä ongelmaa ei auringon kanssa ole eikä pilvisellä säällä kesällä vaikka olisi lämmintä.
Sanomattakin selvää, että välttelen aurinkoa kesäisin parhaani mukaan ja pysyttelen sisätiloissa.
En hikoile normaalia enempää ja minulla ei ole ylipainoa.
Kommentit (33)
Sama täällä. Ainoa ero että hikoilen paljon.
"kynnet liitutaululla": Picture this: SKRIIK, SKRIIK, .... ja lopuksi SKRIII-IK! :)))
Ei helle, vaan se, et lämpötila on 22-25, ilmankosteus 80-99%, pilvinen taivas, tyyntä = takuuvarma migreeni.
Ja toinen nuo jatkuvat sadekuurot: lähdenpä kävelylenkille ja kohta jyrähtää ja taivas aukee :(
Sauna ei tee eikä ukkonen. Liian kuuma helle voi tehdä todella ärtyneeksi kun ei oikein jaksa eikä edes syödä.
Onpa kuummaa joo, jopa 15 astetta... saisi tulla kunnon lämpö takaisin, kesä on muutenkin niin lyhyt täällä.
Olisit käynyt Spec... eiku terapiassa niin tuntisit äänen kun vihdoin helpottaa.
Minulla vähän toisiinpäin. Ärsyynnyn näistä kurjista kesäsäistä. Nyt on sentään heinäkuu ja pitäisi olla paras kesä, ja takkia saa vetää päälle, ja vesisadetta väistellä. Kohta se kesä on ohi, ja säät on taas ihan surkeat.
En siedä hellettä. Pieni nainen 156cm/54kg.
Ärtymys, uupumus, v...utus ja tuska kun aurinko häikäisee.
Vierailija kirjoitti:
Onpa kuummaa joo, jopa 15 astetta... saisi tulla kunnon lämpö takaisin, kesä on muutenkin niin lyhyt täällä.
Mun veikkaus on, et ne helteet, tai ainakin se normaali kesäkeli tulee vielä takasin: loppukuusta tai kuun vaihteessa.
Itellä oli 1+2 viikkoa kesälomaa: viikko Juhannuksen jälkeen töissä, sit viikko lomaa - ihan ok keli, ei hellettä eikä satanut. Sit 2-3 viikkoa töissä: lähes joka päivä satoi, mut senverran hyvä tuuri, et satoi silloin kun olin töissä :) Sit se toinen pätkä: 2 viikkoa heinä-elokuun vaihteessa: helle, mut yöt alkoi olemaan jo viileitä ja talokin ennätti viilenemään siinä välillä.
Eri asia niinä kesinä, kun yölläkin oli 20-25 ja ilmankosteus 90-99% (=trooppista) - aargh!
Mulla on toi olotila aina paitsi nimenomaan helteillä. Ei oo helppoo.
Vierailija kirjoitti:
Minulla vähän toisiinpäin. Ärsyynnyn näistä kurjista kesäsäistä. Nyt on sentään heinäkuu ja pitäisi olla paras kesä, ja takkia saa vetää päälle, ja vesisadetta väistellä. Kohta se kesä on ohi, ja säät on taas ihan surkeat.
Joo eipä tämä sää syyskuusta juuri eroa.
Niin, ma 25. päivä on Jaakon päivä, kaikkine kylmine kivineen.... Monesti, no joskus, lämpimät kelit vasta _alkaneet_. Eli ei syytä huoleen :)
Jaahas, tapa-alapeukuttaja taas iski - turha kait tänne laitella enää mitään kommentteja ...
Itseä ei helle haittaa mut paukkupakkaset pistää aina vihastuttamaan. Ainakin se tunne kun naama meinaa jäätyä on kyllä melkein hirveintä ikinä
Sauna ei herätä näitä tuntemuksia mutta helteeseen liittyvä lämpöuupumus oireilee ihan ensimmäisenä käsittämättömänä v*tutuksena ja sitten tulee pahoinvointi ja muut perässä.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, tapa-alapeukuttaja taas iski - turha kait tänne laitella enää mitään kommentteja ...
Ne nuolet voi ihan skipata ohi vaan eikä antaa niiden pilata päivää. Kirjoitettu teksti on keskustelupalstalla varmaan tärkeämpää kuin ohimenevät klikkaukset :)
Vierailija kirjoitti:
En siedä hellettä. Pieni nainen 156cm/54kg.
Ärtymys, uupumus, v...utus ja tuska kun aurinko häikäisee.
Sama. Keväällä kun aurinko alkaa paistamaan pilvettömältä taivaalta on ehken vuoden pahin hetki. On aivan liian kirkasta ja valo on jotenkin todella ruman sävyistä, mutta sentään hieman helpottaa kun puihin alkaa tulla lehtiä. Silti alkukesälläkin kauneinta on omissa silmissä silloin kun on pilvistä.
Itselle on ihan lempparikelejä nämä tällaiset kuin vaikka tänäänkin ja nytkin istun ulkona omalla terassilla. Ei porota aurinko eikä sada vaan on just sopivan valoisaa kun taivas on aika paksussakin pilvessä. Eikä ole kylmäkään vaan just sopiva kesämekossa ja ohuessa neuleessa. Ei ole edes villasukkia jalassa.
En siedä kirkkaita valoja sisälläkään ja kattolamput on ihan kauhistus.
Kunnon aurinkolasit tarvitaan ja riittävästi pitää juoda (ei alkoholia).
Mä taas olen talvella kuin persuksiin ammuttu karhu 24/7, en vaan KESTÄ pimeää, kylmää, liukasta, lunta, tunkkaisia talvivaatteita, vuotavaa ja kirvelevää nenää, pipon alla hikoilevaa ja kutiavaa päänahkaa... On mulla helteelläkin välillä tukalaa, mutta enemmän kärsin siitä kun ulkona on kylmä, mutta talvivaatteissa tulee kuuma, ja viimeistään kun menee bussiin tai kauppaan, tulee lämpöhalvaus. Kesällä sisällä ja ulkona on suunnilleen yhtä lämmin ja jotenkin aina sopeudun siihen, mutta talvella -tuttaa aina kun pitää lähteä ulos ja pukea ne hikiset inhotukset päälle, tulee tuskanhiki ennen kuin saan edes ulko-oven auki. Ja kun pääsee ulos, naamalle iskee kirvelevä pakkasilma ja koko tun ajan saa varoa ettei liukastu. Vihaan.
Vierailija kirjoitti:
Sauna ei herätä näitä tuntemuksia mutta helteeseen liittyvä lämpöuupumus oireilee ihan ensimmäisenä käsittämättömänä v*tutuksena ja sitten tulee pahoinvointi ja muut perässä.
Itse en ole saunonut enää vuosiin, mutta tosiaan se ei ole niin paha koska sieltä tietää pääsevänsä pois normaalilämpöön koska vaan eikä siellä toisaalta tule edes oltua ikinä niin pitkään, että se vtutus kerkiäsi tulla.
En siis ole ottanutkaan enää aikuisiällä kuin ne yhdet nopsat löylyt ja sitten pois.
Toinen pinnankiristäjä on sitten kirkas auringonpaiste. Pilvisellä säällä on paljon rennompi fiilis ja tekee mieli puuhastella kaikenlaista eikä oikeastaan mikään edes ärsytä.
Sama ongelma.
Tulee todella vihainen olo ja kyyneleet silmiin kun joutuu pakottamaan lenkille itsensä näillä keleillä.
Tuntuu yhtä pahalta kuin kynnet liitutaululla.