Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö ilmainen terveydenhoito lopettaa?

Vierailija
15.07.2022 |

Terveyskeskukset voisivat alkaa perimään jotain minimaalista 20n euron korvausta per käynti niin johan jonot lyhenisivät

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole ilmaisia, ne on maksuttomia. Lisäksi kansalainen osallistuu pienellä summalla maksamalla tk-maksun.

Joo voidaan lopettaa, jos riittää, että enää ei köyhiä hoideta. Silloin se on valinta. En kyllä valitsisi.

Ilmainen ja maksuton on sama asia.

Paitsi ettei ole. Raitis ilma on ilmaista, mutta perusopetus maksutonta. Hahmotatko eron?

En hahmota. Terveyskeskusmaksu on minulle maksullinen, ei ilmainen. Joku toinen ei maksa terveyskeskusmaksua, hänelle se on ilmainen eli maksuton. Hahmotatko eron?

Noinhan se ei mene. Ei ole olemassa ilmaisia lounaita. Eikä myöskään ilmaisia terveyskeskuksia. 

Kerrotko miten se sitten menee? Verovaroilla maksetaan terveyskeskuksista ja silti toiset maksaa käyntimaksut ja toiset ei. Miten se on silloin ilmaista eli maksutonta niille, jotka verojen lisäksi maksaa käyntimaksut?

No kun nimenomaan EI ole ilmaista. Maksutonta voi olla, mutta ei ikinä ilmaista. 

Vierailija
62/119 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista että Helsingissä maksuton terveydenhuolto, ja maakunnissa maksetaan. Mihin tää älyttömyys perustuu?

Niin on.

Helsinkiläisillä on kaikki edut ja palvelut.

Heillä on myös Suomen matalin kuntavero prosentti.

Käyränössä siis maakunnat osittain elättävät helsinkiläisiä ja maksavat heidän ilmaiset palvelunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme jankutusta, että pääkaupunkiseudulla terveyskeskuskäynnit ovat maksuttomia! Kyllä Espoossa ainakin maksaa.

Vierailija
64/119 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole ilmaisia, ne on maksuttomia. Lisäksi kansalainen osallistuu pienellä summalla maksamalla tk-maksun.

Joo voidaan lopettaa, jos riittää, että enää ei köyhiä hoideta. Silloin se on valinta. En kyllä valitsisi.

Ei ole

Mikä ero? Kummassakaan ei anneta rahaa palvelujen käytöstä.

Kyllä minä ainakin joka kuukausi annan rahaa siihenkin, että pääsen terveyskeskusta tarvittaessa käyttämään. Tämä voi toki ikänsä työttömänä olleelle olla vieras ajatus. 

Maksatko siis joka käynnistä käyntimaksun? Jokainen maksaa verovaroista terveydenhuolloin kuluja, myös toisten. Toiset joutuu silti maksamaan lisäksi käyntimaksuja. Olen ollut työelämässä pian 30 vuotta, mites itse?

Työelämässä 30 vuotta eikä vieläkään ole hahmottunut, mikä ero on ilmaisella ja maksuttomalla. Aika huolestuttavaa, että noin vähän on 50-60-vuotiaana oppinut elämästä. 

Toivottavasti et ole tosissasi. Jos jossain jaetaan pesusieniä ilmaiseksi, maksatko niistä? Jos toisaalla jaetaan maksuttomia pesusientä, maksatko niistä?

Vierailija
65/119 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa ilmaista terveydenhuoltoa?

Perustamalla itse toimintayksikön laitteineen, tiloineen ja henkilökuntineen. Ei ota rahaa asiakkailta eikä veronmaksajilta. Silloin se on hokkuspokkus pokkus ihan ilmainen.

Kuka perustaisi?

Luuletko vakavissasi, että perustaminen laitteineen, tiloineen ja henkilökuntineen on ilmaista? Puhumattakaan ylläpidosta. 

En luule, mutta joku täällä luulee, siksi kehoitin toimimaan.

Kukaan ei kyllä tuollaista luule. Paitsi korkeintaan sinä. 

Vierailija
66/119 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on suuri vääryys kun kelan toimeentulotuki asiakkaille joidenka vuokrat, sähköt ja vesi on ihan ilmaista niin saa kaikki terveyden huollon ja lääkkeetkin ilmaiseksi ja kaikki muut köyhät joutuvat maksamaan ne itse omasta pussistaan jos sattuu olemaan puoliso joka vähän tienaa tai eläkettä saa muutaman satasen sen rajan ylitse niin ei ole mitään asiaa toimeentulotuki luukuille. Laskujen mukana tulee tiedotteita kuinka voi vähävarainen hakea terveyden huoltoon maksu helpotusta mutta järkytyin kuinka varaton pitäisi olla sitä saadakseen, alle köyhyysrajan elämä ja yksin eläjä tai muuten puolison oletetaan maksavan kaikki toisen sairauskulut vaikkei edes avioliitossa olla. 

Vierailija
67/119 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille se on maksutonta ja toisille ei. 

Vierailija
68/119 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abortti ja naistenvaivat on aina ilmaisia.

Maksuttomia tarkoitatko

Vierailija
69/119 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole

Kyllä minä ainakin joka kuukausi annan rahaa siihenkin, että pääsen terveyskeskusta tarvittaessa käyttämään. Tämä voi toki ikänsä työttömänä olleelle olla vieras ajatus. 

Maksatko siis joka käynnistä käyntimaksun? Jokainen maksaa verovaroista terveydenhuolloin kuluja, myös toisten. Toiset joutuu silti maksamaan lisäksi käyntimaksuja. Olen ollut työelämässä pian 30 vuotta, mites itse?

Työelämässä 30 vuotta eikä vieläkään ole hahmottunut, mikä ero on ilmaisella ja maksuttomalla. Aika huolestuttavaa, että noin vähän on 50-60-vuotiaana oppinut elämästä. 

Toivottavasti et ole tosissasi. Jos jossain jaetaan pesusieniä ilmaiseksi, maksatko niistä? Jos toisaalla jaetaan maksuttomia pesusientä, maksatko niistä?

Se, että jotain jaetaan ilmaiseksi ei tarkoita, että ko. tuote olisi ilmainen. Kyllä sen valmistaminen maksaa väistämättä. Se on se ero, jota sinä et hahmota. Ilmainen=asia, jonka tuottamiseen ja käyttämiseen ei tarvita rahaa (esim. ulkoilma). Maksuton=asia tai palvelu, josta ei peritä erillistä (kerta)maksua. 

Vierailija
70/119 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis meillä on jo yli 20 euron terveyskeskusmaksu. Ei se ole ollut ilmaista vuosikymmeniin.

Siis oikeasti? Miksi aina toitotetaan että Suomessa on ilmaiset terveyspalvelut!? No, se satanen mikä itsellä menee yksityiselle tuntuu nyt paljon pienemmältä sijoitukselta.

Ap.

Ja jos olet katsonut tilinauhaasi maksat myös sairaanhoitomaksua että se siitä ilmaisesta ainakin Suomalaisille.

Vierailija
71/119 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abortti ja naistenvaivat on aina ilmaisia.

Maksuttomia tarkoitatko

Ei muuten ole. Klinikkamaksut näistäkin tulee paitsi helsinkiläisille ja muille sossun asiakkaille.

Vierailija
72/119 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole

"Jakaa ilmaiseksi" on eri asia kuin "olla ilmainen". Suosittelen peruskoulun kertaamista.  

Vierailija
73/119 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme jankutusta, että pääkaupunkiseudulla terveyskeskuskäynnit ovat maksuttomia! Kyllä Espoossa ainakin maksaa.

Niin maksaa. Olen sunut espoossa 20v.

Vierailija
74/119 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa työttömien terveyskulut.

Vierailija
75/119 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on suuri vääryys kun kelan toimeentulotuki asiakkaille joidenka vuokrat, sähköt ja vesi on ihan ilmaista niin saa kaikki terveyden huollon ja lääkkeetkin ilmaiseksi ja kaikki muut köyhät joutuvat maksamaan ne itse omasta pussistaan jos sattuu olemaan puoliso joka vähän tienaa tai eläkettä saa muutaman satasen sen rajan ylitse niin ei ole mitään asiaa toimeentulotuki luukuille. Laskujen mukana tulee tiedotteita kuinka voi vähävarainen hakea terveyden huoltoon maksu helpotusta mutta järkytyin kuinka varaton pitäisi olla sitä saadakseen, alle köyhyysrajan elämä ja yksin eläjä tai muuten puolison oletetaan maksavan kaikki toisen sairauskulut vaikkei edes avioliitossa olla. 

Se, että Kela maksaa vuokran, ei tarkoita, että vuokra on ilmainen. Vai onko sinusta pulla ilmainen, jos minä ostan sen ja anna sitten sinulle? 

Vierailija
76/119 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista että Helsingissä maksuton terveydenhuolto, ja maakunnissa maksetaan. Mihin tää älyttömyys perustuu?

Niin on.

Käyränössä siis maakunnat osittain elättävät helsinkiläisiä ja maksavat heidän ilmaiset palvelunsa.

Voi pikkuista.  Katsos kun me helsinkiläiset maksamme itse terveyskeskuksemme ja sen lisäksi elätämme valtavilla tulonsiirroilla muuta maata. Soten myötä Helsingistä katoaa vielä lisää 1500:n lääkärin vuoden aplkkoja vastaava summa.

Vierailija
77/119 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole

"Jakaa ilmaiseksi" on eri asia kuin "olla ilmainen". Suosittelen peruskoulun kertaamista.  

Samaa suosittelen sinulle.

Vierailija
78/119 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa työttömien terveyskulut.

Vain, jos työtön on oikeutettu toimeentulotukeen. Suurin osa ei ole, vaan maksaa terveyskulunsa ihan itse. Työttömällähän voi olla vaikka kuinka suuri omaisuus. 

Vierailija
79/119 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai, myös turhat ja passivoivat tuet, eläkkeet ja palkat niin riittäisi enemmän yhteistä rahaa meille sijoitettavaksi Unipereihin.

Terveisin kokoomuspersuloinen

Ei eläkkeet ole turhia me olemme niitä maksaneet jo koko työaikamme.Nuo muut mitä mainitset ei kukaan halua mitään Uniperia maksella.Ilmeisesti tekstisi on sarkasmia.

Vierailija
80/119 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on.

Voi pikkuista.  Katsos kun me helsinkiläiset maksamme itse terveyskeskuksemme ja sen lisäksi elätämme valtavilla tulonsiirroilla muuta maata. Soten myötä Helsingistä katoaa vielä lisää 1500:n lääkärin vuoden aplkkoja vastaava summa.

Viimeinen lause on erinomaisen hyvä uutinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi