Köyhät perheet, oletteko käyneet missään huvituksissa tänä kesänä? Tivolissa, huvipuistossa, sirkuksessa, eläinpuistossa...
Elokuvissa tms?
Vai onko teillä ollut varaa käydä vain ilmaisissa huvituksissa, kuten uimarannalla, mökillä, leikkipuistoissa...?
Itse ollaan kerran käyty tivolissa ja kerran eläinpuistossa. Muuten taitaa mennä loma ihan mökkeillessä ja uimarannalla oleskellessa.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Sitten herää kysymys. Miksi olet köyhä ja teet lapsia? Kannattaisiko opiskella itselleen ammatti, josta tienaisi vähintään keskipalkkaa, jolla elättää perheensä? Aika vastuutonta lisääntyä köyhänä.
Koronan myötä moni on nyt köyhä. Vaikka kuinka olisi koulutus, ammatti jne.
Vierailija kirjoitti:
Sitten herää kysymys. Miksi olet köyhä ja teet lapsia? Kannattaisiko opiskella itselleen ammatti, josta tienaisi vähintään keskipalkkaa, jolla elättää perheensä? Aika vastuutonta lisääntyä köyhänä.
Itsehän olin naimisissa ja oli mieskin, kun lapsia tein. Sitten hän kuoli.
Itekseni tähän jäin lasten kanssa. Onneksi asunto oli jo pitkälle maksettu, että pystyin jäämään lasten kanssa tähän.
Opiskelut kun ei ole koskaan ollut mun juttu. Amiksesta kokin tutkinnon sain ja äkkiä duuniin. Olin edennyt esimiesasemaan työurallani ja palkkakin oli keskitasoa. Elämä kun muuttui taikaiskusta, niin tein päätöksen, että siirryin rivityöntekijäksi ja päivähommiin. Näin palkka ja vastuu pieneni. Saan nyt olla lasten kanssa illat, eikä tarvii palkata hoitajaa. Johon sitten olisikin uponnut iso raha.
Elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan.
Ei. Mökille olisi kiva päästä, mutta polttoaine maksaa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Hävettääkö köyhiä että annatte huonomman alun lapselle ja nuorelle elämään. Helsinkiläis nuori rahakkailla vanhemmilla harrasta ja puhuu monta kieltä jo 15 vuotiaana. Joku peräkylän teini ei puhu edes englantia niin että pärjäisi.
Suksi kuuseen.Koulussa opetetaan eri kieliä asut missä vaan,netin kautta useat nuoret oppineet kieliä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettääkö köyhiä että annatte huonomman alun lapselle ja nuorelle elämään. Helsinkiläis nuori rahakkailla vanhemmilla harrasta ja puhuu monta kieltä jo 15 vuotiaana. Joku peräkylän teini ei puhu edes englantia niin että pärjäisi.
Suksi kuuseen.Koulussa opetetaan eri kieliä asut missä vaan,netin kautta useat nuoret oppineet kieliä hyvin.
Itse asiassa ei opeteta. Kielivalikoima on se mistä kunnat säästää. Ihan jo 50 kilsaa Helsingistä ja tarjolla on enää enkku ja ruotsi.
Ei olla köyhiä mutta ei olla käyty missään, kun ei päästä lomalle.
Kiinnostaa tietää missä asutte. Mikä koulu on Kirkkonummen Gesterbyssä? Miksi juuri sinne ?