Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmisten toimintaa sun on vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
15.07.2022 |

Toki paljon on kaikkea mitä itse ei tekisi, mutta mikä on sellaista että aina vain hämmästelet syytä toiminnan taustalla? Jätetään pois rikolliset toiminnat koska ne yleensä itsestään selvää.

Mulla normaalivaroissa olevien ihmisten valittaminen rahan puutteesta. Köyhyyttä koetaan jo siitä ettei ole rajattomasti rahaa.

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla asuvien vihaamista (maalaiset vihaavat kaupunkilaisia, kaupunkilaiset vihaavat maalaisia)

Miten se on keltään pois, jos joku toinen haluaa asua jossain toisessa paikassa kuin itse?

Vierailija
62/120 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla asuvien vihaamista (maalaiset vihaavat kaupunkilaisia, kaupunkilaiset vihaavat maalaisia)

Miten se on keltään pois, jos joku toinen haluaa asua jossain toisessa paikassa kuin itse?

Entä miksi Helsinkiä vihataan niin paljon, en ymmärrä tätä vihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ihmisiä, joilla ei ole kykyä empatiaan. On tärkeä taito pystyä asettumaan toisen ihmisen asemaan tuomitsematta muiden tekoja ja valintoja.

Vierailija
64/120 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peräaukon valkaisua. Viimeisimpien uutisten mukaan Halla-aho valkaissut aukkonsa, koska väärän värinen aukko on esteettinen haitta silloin villapusero kohun aikoihin mietin että melko turhamainen kaveri, vaikka sitä on olemuksesta hankala uskoa, mutta onhan tämä uusin juttu jo aika erikoista käytöstä.

Olen itsekin äänestänyt häntä, kun ajattelin että siinä on todellinen kansan mies, mutta kyllä tämä pistää hiukan miettimään, että onko Eirassa asuva Halla-aho yhtä vieraantunut todellisuudesta kuin muutkin poliitikot.

Visto ukko.

Vierailija
65/120 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montaakin asiaa johon törmää lähes päivittäin, esim. näitä:

- Ei väistetä vastaan kävellessä, vaan kävellään päin. Usein vielä välinpitämätön tonnin seteli ilme -naamalla

- Kassajonossa takana odotteleva tulee niin kiinni, että hengitys tuntuu iholla. Ihana tapa varsinkin näin koronan jyllätessä

- Johonkin tilaan mennessä ei pidetä ovea auki takana tulevalle. Eikä siinä vielä mitään, mutta itse olen useasti ollut tilanteessa, missä se edellä menevä ihminen vilkaisee taakseen, näkee minut ja vetää oven kiinni perässään :D

- Metroon tai ratikkaan mennessä ei anneta niiden ulos tulevien poistua rauhassa ensin, vaan lähdetään itse tunkemaan sisään

Vierailija
66/120 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomuutta omissa mielipiteissä. Siis ihmiset, jotka kuvittelevat olevansa 100% oikeassa jossakin asiassa. Pahimmat luulevat olevansa täysin erehtymättömiä asiassa kuin asiassa eivätkä kuuntele muita. Lyttäävät vain.

Vierailija
67/120 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä miksi Helsinkiä vihataan niin paljon, en ymmärrä tätä vihaa.

Usein taustalla ainakin huono itsetunto. Siitä omasta ummehtuneesta nurkkakuntaisuudesta tulee joillekin valtavan tärkeä asia.

Vierailija
68/120 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että kohdellaan toisia töykeästi tai ylimielisesti ilman mitään ymmärrettävää syytä. Olen törmännyt tähän niin koulu- ja opiskeluaikoina, työelämässä kuin juhlissakin. Omalla kohdallani nämä ihmiset ovat olleet tällaisia heti alusta alkaen, ilman että olemme välttämättä edes jutelleet toisillemme mitään. Opiskelupiireissä oli eräs ikäiseni nuori nainen, joka oli suosittu ja äänekäs "kaikkien kaveri", mutta minuun ja joihinkin kavereihini suhtautui heti tutustuessamme välinpitämättömästi ja töykeästi, jopa kiukkuisesti. 

Mitään syytä en tällaiseen käytökseen keksi. Kokevatko tällaiset ihmiset toiset jotenkin uhkana vai päättävätkö vain esim. jonkin ulkonäköseikan tai puheäänen perusteella, että tämä on ärsyttävä? Itse en suhtaudu toisiin ihmisiin noin ennen kuin siihen on jokin todellinen syy, hän on vaikka jotenkin loukannut minua tms.

Vierailija
69/120 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ehtikin jo sanoa, mutta roskaaminen. Mielestäni sitä ei voi edes selittää millään välinpitämättömyydellä, vaan se on ihan aktiivista toimintaa. 

Vierailija
70/120 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että kohdellaan toisia töykeästi tai ylimielisesti ilman mitään ymmärrettävää syytä. Olen törmännyt tähän niin koulu- ja opiskeluaikoina, työelämässä kuin juhlissakin. Omalla kohdallani nämä ihmiset ovat olleet tällaisia heti alusta alkaen, ilman että olemme välttämättä edes jutelleet toisillemme mitään. Opiskelupiireissä oli eräs ikäiseni nuori nainen, joka oli suosittu ja äänekäs "kaikkien kaveri", mutta minuun ja joihinkin kavereihini suhtautui heti tutustuessamme välinpitämättömästi ja töykeästi, jopa kiukkuisesti. 

Mitään syytä en tällaiseen käytökseen keksi. Kokevatko tällaiset ihmiset toiset jotenkin uhkana vai päättävätkö vain esim. jonkin ulkonäköseikan tai puheäänen perusteella, että tämä on ärsyttävä? Itse en suhtaudu toisiin ihmisiin noin ennen kuin siihen on jokin todellinen syy, hän on vaikka jotenkin loukannut minua tms.

Jos olet itse nainen niin hän saattoi olla pick me girl. Kauhea ihmistyyppi.

Vierailija
71/120 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nata Salmelan elämä on mennyt pilalle lapsen synnyttyä. Ennen melkein kympin elämä ei ole edes seiskan arvoinen nyt.

Voi tyttörukkaa, on niin kovaa

Vierailija
72/120 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nata Salmelan elämä on mennyt pilalle lapsen synnyttyä. Ennen melkein kympin elämä ei ole edes seiskan arvoinen nyt.

Voi tyttörukkaa, on niin kovaa

Kuuntelin pätkän jotain podcastia, jossa hän oli vieraana, ja vaikka periaatteessa pidänkin ihan tervetulleena sitä ajatusta, että äideillä saa olla myös negatiivisia tunteita niin kyllä tuli hakematta mieleen että lapsensa on kahden vuosikymmenen päästä terapiassa kun äiti oikein revittelee mediassa sillä, miten kävi vahinko ja tää on ihan syvältä tää vauvaperhe-elämä. En ymmärrä miltään osin tän ihmisen suosiota, ulosanti on todella lapsellista.

Vierailija
73/120 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kun joillakin on sen miljoona asiaa mitä haluaisivat tehdä ja harrastaa, mutta kun toimintaan pitäisi ryhtyä keksitään ainoastaan syitä miksei voi. Ei edes yritetä aloittamista tai elämän järjestelyä siten, että olisi tilaa niille asioille joita väittävät haluavansa tai joista mukamas ovat kiinnostuneet. Korkeintaan harrastustarvikkeet tai vaikka pari opintokirjaa saa kämppään ostettua pölyttymään, mutta sitten alkaa tekosyiden keksiminen.

Mä olen tämmöinen. Vihaan tätä piirrettä myös itse itsessäni. Mulla on jäänyt opetettuna tunne,että mä en saa haluta mitään hyvää tai tehdä mitään uutta, hyvä elämä on muita varten jne. Anteeksi yritän poisoppia tästä.

Vierailija
74/120 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnollisuus, siis miksi tänä päivänä on ok uskoa satuhahmoihin ja niihin uskomista puolustellaan ja ne menevät jopa ihmisoikeuksien yli. Toinen mitä en ymmärrä on lemmikkien pitäminen ja sen kutsumista eläinrakkaudeksi. Jos oikeasti välittää eläimistä, ymmärtää, että niiden kuuluisi olla mahdollisimman kaukana ihmisistä. 

Vierailija
75/120 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinrääkkäystä. Lemmikkejä ei ole kenenkään pakko pitää. Jos ei osaa olla kohtelematta eläintä perheenjäsenenään, niin kuin kuuluisi, sitä ei tarvitse ottaa tai ostaa. Pistää niin vihaksi eläinrääkkääjät. 🤬🤬 En kannata kuolemanrangaistusta muille, mutta eläinrääkkääjille kyllä.

Vierailija
76/120 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kai asperger, kun minusta toisista ihmisistä valehtelu on käsittämätöntä. Samoin ilkeämielinen juoruilu, mikä ei välttämättä ole sama asia.

En tajua, miksi on niin paljon vihamielisyyttä ilman syytä. Tajuan, jos pahantekijää vihataan, mutta jos ihan tavallista ihmistä, niin en käsitä.

Mulla on diagnosoitu asperger ja ihmettelen täysin samaa asiaa. Lisäksi ihmettelen kans varsinkin pienemmillä paikkakunnilla tapahtuvaa naapurikyttäystä ja nykyajan somekulttuurin myötä lisääntynyttä ihmisten itsekeskeisyyttä. Vähän kuin ihmisten peruskohteliaat käytöstavat ottaa huomioon toiset ihmiset on hävinnyt tän nykyajan somekulttuurin vaikutuksesta. Pari vähän vanhempaa naista on ajanu mun jalkojen yli ostoskärryillään ruokakaupassa ihan tahallaan. Mua ei oo kyllä kasvatettu noin ryöhkeäksi ihmiseksi lapsuudenkodissani. Nekin olis voinu väistää mut ostoskärryineen. Ja niitä peruskäytöstavattomia löytyy myös miehistä, joten ei ole vain naisten juttu.

M28

Vierailija
77/120 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen suvaitsemattomuutta ja rasismia.

Eniten suvaitsemattomia ihmisiä on vihreiden ja vasemmiston keskuudessa.

Jos olet heidän kanssaan eri mieltä, niin kauhea älämölö, eikä keskustelua pysty edes aloittamaan.

Ja rasismia ei nykypäivänä esim. Suomessa edes esiinny.

Vierailija
78/120 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikea ymmärtää esimerkiksi sellaisia ihmisiä, jotka poistattavat täältä aivan harmittomia ketjuja, ei saa keskustella torvisoittotapahtumasta, eikä nimistä jne. Joku siellä päässä nykii, tietäisipä mikä.

Vierailija
79/120 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tehdään jokaisen seurustelukumppanin kanssa lapsi. Tuttavani sai taas uuden vauvan, uuden miehen kanssa, kenet oli tuntenut muutaman kuukauden ennenkuin vauva sai alkunsa ja taas ollaan niin perhettä, niin perhettä. Lapsia on nyt neljä, kaikilla eri isä. Miehellä myös lapsia ennestään kahden naisen kanssa. Edelliset lapset revitään uudelle paikkakunnalle ainakun uusi mies löytyy. En vaan pysty ymmärtämään. Lapsia käy sääliksi.

Vierailija
80/120 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä saanee paljon alapeukkuja, mutta en ymmärrä nykyajan normia siitä, että postataan selfieitä ja muutenkin kuvia itsestään esim instaan.

Itsekin olin teininä irc-galleriassa, mutta kasvoin tuon vaiheen ohi.

Ymmärrän maisemakuvat ynnä muun sellaisen, mutta että laitetaan jatkuvasti miljoona kuvaa tai maata pärstästä?

Minusta se on jotenkin noloa. Olen ihan tyytyväinen ulkonäkööni, mutta tuntuisi jotenkin itsekeskeiseltä jakaa päivässä monta kuvaa omasta naamastani, koska siihen tuntuu sisältyvän käsitys siitä, että muut haluavat katsella minusta otettuja kuvia.

Tämä vain tuntuu hirveän itsekeskeiseltä mielestäni.