Kun nuoruus loppuu ja keski-ikä alkaa- grunge-sukupolvi täyttää 40
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ohjelmat ovat nykyään näköjään pelkästä naisnäkökulmasta ja yleensä pelkkää valitusta.
Ämmät länkyttämässä toisilleen, eihän noita muut kun naiset katsokaan.
No ei me kaikki naisetkaan haluta tuota katsoa. Itseäni ei ainakaan kiinnosta pätkääkään. Kun eihän tuossa ole mitään grunge-sukupolvesta, vaan ilmeisesti vain pari akkaa jotka on tuon tehneet pyörivät egoistisesti oman napansa ja angstiensa ympärillä. Ei kiinnosta.
Jaa taas yks joka nussii pilkkua siitä mikä lasketaan grunge-sukupolveks ja mikä ei?
"Grunge-sukupolvi on täyttänyt 40. Kuinka sen on käynyt? Vierge Moderne tutkii ikää, jolloin nuoruus päättyy ja keski-ikä alkaa. Ohjelman tekijät ja 15 muuta naista pohtivat, mitä merkitsee olla nainen juuri tässä ajassa ja paikassa. Tuotanto: Ja! media production, 2016."
Grunge saapui Suomeen vuonna 1991 kun Nirvanan teen spiritistä tuli hitti. 1980 syntyneet olivat silloin 11vee. Ei tuonnikäiset kuunnelleet Nirvanaa. Jos kuuntelivat mitään rockin niin Guns n' Rosesia ja Metallicaa. Ja tietty Queenia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ohjelmat ovat nykyään näköjään pelkästä naisnäkökulmasta ja yleensä pelkkää valitusta.
No ei me kaikki naisetkaan haluta tuota katsoa. Itseäni ei ainakaan kiinnosta pätkääkään. Kun eihän tuossa ole mitään grunge-sukupolvesta, vaan ilmeisesti vain pari akkaa jotka on tuon tehneet pyörivät egoistisesti oman napansa ja angstiensa ympärillä. Ei kiinnosta.
Jaa taas yks joka nussii pilkkua siitä mikä lasketaan grunge-sukupolveks ja mikä ei?
Sehän on jo todettu tässäkin ketjussa lukemattomia kertoja. Grunge-sukupolvea ovat ne, jotka olivat teini-iässä tai nuoria aikuisia 1990-luvun alussa. Simples.
Ja dokumentti on tehty 2016, joten kyllä sen matematiikka oikein menee otsikon suhteen. Sisältö vain vaikuttaa supertylsältä.
Reality Bites on semihyvä grunge-aikakauden nuoria aikuisia kuvaava leffa.
Olin 15-vuotias kun grunge tuli. Nirvana ja sitten nopeassa tahdissa Pearl Jam jne. Ei tehnyt vaikutusta. Vaikutti juuri sellasten olevinaan olevien tyyppien jutulta.
1994 kun Cobain teki itsarin luin kummissani nuorten palstoilta jotain "Kurt, minä tulen sinun perässäsi!"-juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on jo todettu tässäkin ketjussa lukemattomia kertoja. Grunge-sukupolvea ovat ne, jotka olivat teini-iässä tai nuoria aikuisia 1990-luvun alussa. Simples.
Ja dokumentti on tehty 2016, joten kyllä sen matematiikka oikein menee otsikon suhteen. Sisältö vain vaikuttaa supertylsältä.
Silti siitä pitää vängätä aina vaan uudestaan ja uudestaan?
Vierailija kirjoitti:
Grunge saapui Suomeen vuonna 1991 kun Nirvanan teen spiritistä tuli hitti. 1980 syntyneet olivat silloin 11vee. Ei tuonnikäiset kuunnelleet Nirvanaa. Jos kuuntelivat mitään rockin niin Guns n' Rosesia ja Metallicaa. Ja tietty Queenia.
Perseestäkö sä tiedät mitä muut on kuunnelleet. Saatanan tyhmä kaikkitietävä lehmä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nirvanasukupolvi on kylläkin viisikymppistä nyt?
Juuri näin. Olin 20-vuotiaana Nirvanan konsertissa Ruisrockissa vuonna 92. Täytin siis 50 tänä vuonna. Ei siellä tosiaankin 10-vuotiaita näkynyt...
ai minä olen 40v. ja kuuntelin teini-iässä eli 15-18v. Nirvanaa
Cobain taisi olla jo kuollut, kun olit tuon ikäinen.
Olen 42 ja muistan kuunnelleeni Nirvanaa sekä pukeutuneeni ribbipooloon, kukkamekkoon ja maihareihin.
Ysärissä oli monta eri tyylisuuntausta joista grunge oli yksi.
Miten tuo ohjelma liittyi grungeen? Alkumusiikin aikana olisi pitänyt kuvata vaikka nuoria pussikaljalla eikä mitään järveä. Muutenkin taitaa olla yhden naisen "minäminäminä"-show. Sääli,sillä vaikutti mielenkiintoiselta.
Tietääkseni olen 51v ja olin Nirvanan ruisrockin keikalla ja en nähnyt siellä alle 10-vuotiaita.
En tiedä onko tämä nyt sitten pikkukaupungin juttu eli kaikki tulee viiveellä, mutta muistan että 1994/1995 koulussamme vilisi flanellipaitoihin pukeutuneita poikia joilla tukka roikkui silmillä ja tyttöjä joilla oli ruskeaa huulipunaa, kukkamekkoja ja ylisuuria ("Iskä hei, voinko mä lainata sun takkia pleeease?" nahkatakkeja. Röökiä vedettiin posket lommolla ja puhuttiin miten elämä on pas kaa kun Kurtkin kuoli.
T. 1980 syntynyt
Oliko linkin dokumentista mielipiteitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perseestäkö sä tiedät mitä muut on kuunnelleet. Saatanan tyhmä kaikkitietävä lehmä
Tuohon aikaan sai hyvän kuvan kun vaan luki perse-suosikkia ja muita nuorten lehtiä. Etenkin niiden lukijapalstoja. Ja kuunteli radiota. Tai kuunteli juttuja kun kouluun kuljettiin samalla linja-autolla ala-asteesta lukioon.
Vierailija kirjoitti:
Oliko linkin dokumentista mielipiteitä?
Kyllä niitä on tänne laitettu, naisten tekemä typerä dokumentti, ei kannata katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nirvanasukupolvi on kylläkin viisikymppistä nyt?
No ei ole
No kyllä on. Nirvana ja grunge oli 90-luvun alun musiikki-ilmiö. Alkuperäinen grunge-sukupolvi on niitä, jotka olivat teinejä tai parikymppisiä 90-luvun alussa, ei niitä, jotka olivat juuri koulunsa aloittaneet ja kuuntelivat lastenlaulujen lisäksi salaa isoveljen levyjä.
Totta. Me, jotka aloitimme koulun 90-luvun alussa (neljää kymppiä lähestyvät), olemme enemmänkin Spice Girls - ja poikabändisukupolvea. Backstreet Boys jne.