Mitä tekisit toisin, jos voisit kääntää aikaa taaksepäin?
Kommentit (23)
Jos muuttuisin samalla siksi ihmiseksi mikä olin siinä aiemmassa ajassa, tekisin kaiken luultavasti samalla tavalla.
En kääntäisi aikaa taaksepäin. Silloin seurauksesta tulisi syy ja toisin päin.
Ei oikeastaan monestikaan menneille asioiille ole paljoakaan tehtävissä eli aika ja energia tulisi keskittää niihin asioihin joihin voi vaiikuttaa. Kuten karitapio laulaaa olen suomalaiinen biisisissä että kyyneleistä saisi aika monta valtamerta ja kuten eiinstein sanoo niin on ensin opeteltava pelin säännöt ja opittava pelaaamaan niiillä.
tekisin jokaisen keskustelun ainakin tuhat kertaa kunnes saisin parhaan tuloksen.
Kertoisin saksalaisille v. 1942 faktatietoa siitä, mistä Saksasta löytyy uraania ja miten siitä saa askarreltua kätevästi moskovalaisille kirkasvalolamput.
En tekisi mitään toisin koska en oikeasti pysty toimimaan toisin.
Tekisin parempia osakesijoituksia ja pelaisin lottoa.
Jos tuonne helmikuun alkuun pääsisi niin myisin Fortumin osakkeeni.
Vierailija kirjoitti:
En tekisi viimeistä lastamme
Miksi?
Hakisin toista opiskelupaikkaa niin säästyisin raiskaukselta josta en koskaan toipunut. Tai olisin tapellut vastaan enkä olisi ollut niin lamaantunut nössö.
Jos olisi nämä tiedot, en tapaisi niitä ihmisiä jotka nuorempana tapasin, jotka eivät olleet hyväksi. Myös osaisin välttää tiettyjä paikkoja, jotka eivät olleet hyväksi. Ehkä osaa ei olisi voinut välttää.
Muuttaisin paljon, oi niin paljon.
Tosin pitäisi saada mukaan nykyinen ymmärrys.
Kävisin lukion paremmin, lopettaisin soittoharrastuksen ja pysyisin kaukana niistä poikaystävistä joita minulla on ollut. En olisi aloittanut röökin polttoa.
Tekisin vainojengistä heti rkosilmoituksen.
Menisin lukioon ja hakisin unelma-ammattiini. En alkaisi seurustella teininä ja menisi naimisiin teinirakkauden kanssa.
Nyt tiedän että pystyisin siihen, kouluttautumaan unelma-alalleni. Ei ollut edes ajatusta sellaisesta, kun duunarisuvusta tulen.
Nyt olen käynyt pitkän tien ja pyrin kohti sitä unelmaa näin lähemmäs nelikymppisenä. Onneksi koskaan ei ole liian myöhäistä ja ehdin silti tehdä töitä vielä 30 vuotta.
Olen toisaalta kiitollinen kaikesta kokemastani, että en kuitenkaan haluaisi kääntää kelloa. Tämän oli vain tarkoitus mennä näin. Teinirakkaudesta ja avioliitosta sain kolme ihanaa lasta vaikka suhde sittemmin päättyikin eroon, lasten vuoksi en sitäkään muuttaisi.
Jossittelusta ei ole mitään hyötyä!