Nielemisvaikeus?
Mulla on aika paha refluksi.
Nyt ilmaantui yhtäkkiä syödessä tunne ettei ruoka mene alas, paitsi useasti niellessä ja vettä juoden. Sitten hetken kuluttua tuli nielemiskipu. Kipu tuntuu siis lähinnä ruokaa niellessä. Alkoi kova röyhtäily myös.
Onko kokemusta moisesta? Mikähän helpottaisi? Happosalpaaja on käytössä.
Kommentit (14)
Mene lääkärille.Minun tyttökaverilla olki ongelmia kurkussa . Koskaan ei pystynyt menemään päivällisille koska ei voinut nielä ruokaa.
"Måltiderna var en fasa – jag kunde inte svälja maten!
När Ulla J -stål, som lider av dysfagi, gick på restaurang eller fest måste hon smussla undan resterna av den tuggade maten i handväskan. Hon kunde ju inte svälja, det mesta fastnade i halsen eller hamnade i luftstrupen…"
Ruoka tarttui kiinni kurkkuun tai henkitorveen.. Dysfagi on sairauden nimi.
Närästää
Koita syödä myöhemmin uudelleen
Onko siis todettu refluksi? Akalasiassa kun on samanlaisia oireita kuin refluksissa, mutta selkeä ero näiden välillä on vaikeus niellä ja ruuan jumittaminen erityisesti vatsalaukun portin juurelle.
Jos hyvin äkillisenä alkanut tämä niin kyseessä voisi olla myös pöpö tai allergiaa.
Äkillisten pahojen oireiden ilmaantuessa tai haittaavien oireiden jatkuessa on aina syytä ottaa yhteys lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkärille.Minun tyttökaverilla olki ongelmia kurkussa . Koskaan ei pystynyt menemään päivällisille koska ei voinut nielä ruokaa.
"Måltiderna var en fasa – jag kunde inte svälja maten!
När Ulla J -stål, som lider av dysfagi, gick på restaurang eller fest måste hon smussla undan resterna av den tuggade maten i handväskan. Hon kunde ju inte svälja, det mesta fastnade i halsen eller hamnade i luftstrupen…"
Ruoka tarttui kiinni kurkkuun tai henkitorveen.. Dysfagi on sairauden nimi.
Dysfagissa ongelmana on usein myös pureskeleminen ja ruuan kuljettaminen suussa. Minulla kanssa on tämä, enkä voi esimerkiksi syödä popcornia kuin yhden kerrallaan. Kun ruokaa takertelee niellessä niin kurkku usein rasittuu ja siihen alkaa sattua.
Refluksi on todettu ja oireet on aika kovat.
Tänään nielussa/ kurkussa tuntuu lievää kipua, nieleminen onnistui aika normaalisti kuitenkin eikä aiheuttanut kivun kovenemisesta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Onko siis todettu refluksi? Akalasiassa kun on samanlaisia oireita kuin refluksissa, mutta selkeä ero näiden välillä on vaikeus niellä ja ruuan jumittaminen erityisesti vatsalaukun portin juurelle.
Jos hyvin äkillisenä alkanut tämä niin kyseessä voisi olla myös pöpö tai allergiaa.
Äkillisten pahojen oireiden ilmaantuessa tai haittaavien oireiden jatkuessa on aina syytä ottaa yhteys lääkäriin.
Miten allergia aiheuttaisi tällaista?
Huulihölkälle ääni, voitelu pelaa ja nieleminen onnistuu
Ruuansulatuskanavan syöpä on nopeasti etenevä ja siihen kuuluu myös refluksi oireet ja myöhemmässä vaiheessa nielemisongelmat. Lääkäriin!
Tällainen otsikko kuuluu seksiosion puolelle.
Lääkäriin mars. Toi kuuluu refluksin hälyttäviin oireisiin ja se pitää tutkia.
Kokemuksia?