Jos ruoan hinta nousee 20% kuten Kurvinen ennustaa, kuinka tt-tuella elävät ihmiset selviää hengissä?
Tuesta tälläkin hetkellä ruokaan menee jo suurin osa. Kuoleeko köyhimmät?
Kommentit (653)
Kylmyys korjaa köyhän ja muut epähalutut toisin kuin etelässä. keväällä ei tarvitse kuin kerätä ruumiit ja sehän työllistää
Vierailija kirjoitti:
kyllä selkävaivainen on ongelma vartijan työssä jossa tarvitsee esim. juosta varkaiden perään ja liikkua ja tarkkailla täytyy olla melko hyvä kunto että pystyy. Kävisikö joku istumatyö paremmin? toimisto tai vastaava, ehkä kauppa, infopiste tms.
Höpöhöpö, itse olen ollut töissä vartijana nyt reilu 9 vuotta, eikä ole kovin montaa kertaa joutunut juosta varkaan perään. Sanoisin että ehkä 4 kertaa koko aikana.
Pks seudulla isossa marketissa töissä.
Liikkumiseen ja tarkkailuun riittää, että pystyy kävelemään, tottakai tähänkin työhön silmä harjaantuu, että ketä kannattaa pitää silmällä.
Jos arvailette noin päin prinkkalaa töitä, niin kannattaisiko jättää laittamatta viestiä?
Mahtaako nyt käydä niin, että tradenomi saa työpaikan, missä 3000 brutto palkka ja tradenomin haukkujat irtisanotaan.
Karman laki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä selkävaivainen on ongelma vartijan työssä jossa tarvitsee esim. juosta varkaiden perään ja liikkua ja tarkkailla täytyy olla melko hyvä kunto että pystyy. Kävisikö joku istumatyö paremmin? toimisto tai vastaava, ehkä kauppa, infopiste tms.
Kiitos kommentista. Minulla on nyt onneksi osa-aikatyö ja saan soviteltua päivärahaa, mutta meni kauan ennen kuin siihen pääsin. Toimistotöitä on todella vaikea saada. Hakijoita on aina kymmeniä, ellei yli sata.
Siinä ole oikeassa, ettei olisi uskottavaa, jos tällainen selkävaivainen ja pieni nainen yrittäisi olla vartija.
Hetkinen, tunnen montakin kollegaa, jotka ovat pieniä naisia ja töissä vartijana.
Ainakaan heillä ei ole mitään ongelmaa.
Oletko ikinä koittanut alaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on aika kasvattaa syötävää omassa pihassa ja mennä metsään ja soille hakemaan marjoja ja sieniä. Kalastaakin voi. Joku ehkä metsästääkin. Ruoasta ei sillä tavalla tule ihan heti puutetta.
Mitäs sitten jos asuu kerrostalo yksiössä ja työpaikka on täällä? Vaikeaa on marjastaa tai metsästää eikä ole edes isoa jääkaappia että sinne pystyisi säilömään.
Kuulema myös Etelä Suomessa kasvaa sieniä ja marjoja. Niitä voi myös kuivata, jos ei omista pakastinta tai kerrostalossa ei ole kellaria.
Suomessa tuskin kukaan kuolee nälkään, sen verran noita ylipainoisia lyllertää päivittäin vastaan kadulla ja valta-osa taitaa olla vielä tt-tuella olevia. Etenkin vaikuttavat olevan pää-osin näitä alle 30v. porukkaa. Eli olemassa olevilla ihravarastoilla elevät hyvin pari vuotta, ennenkuin tulee nälkäkuolema. Pahin asia näille on, kun sipsit ja limukat loppuvat kaupoista, puhumattakaan pikaruokapaikkojen liharuokien äkillisestä hinnannoususta inflaation myötä...Ukrainan sodan myötä auringonkukka-öljyn tuotanto tyssää, kuten myös maissinkin, josta saadaan glukoosisiirappia, eli korkea-energistä ja voimakkaseen glukoosiriippuvaisuuteen tuotettavaa sokerijohdannaista. joihin nämä tyypit ovat addiktoituneet. Omavaraisviljely ja -kalastus olisi hyvä vaihto-ehto, mutta näitä sohvilla makaavia lössyköitä tuskin saadaan ulos kämpistään.
Makaroni ja kauraryynit ovat halpoja, niillä pärjää toimeentulotuenkin saaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro on halpaa, lisäksi näkkileipää ja halvinta levitettä, kerran viikossa joku halpa hedelmä tarjouksesta: banaani tai omppu. Juomaksi hanavettä. Välillä voi leipäjonosta hakea herkkuja. Ei Suomessa kukaan nälkään kuole.
Leipäjonosta olen saanut vain vanhentunutta leipää. Ei siellä mitään herkkuja jaella.
Halvinta ruokaa olen syönyt jo monta vuotta. Ei ole enää halvempaa mihin vaihtaa.
T: oikeasti köyhä
ja hyvin on kelvannut, kun et ole töihin viitsinyt mennä
Sanotko oikeasti noin sairaalle tai vammautuneelle?
Ei vaan niille lukemattomille kotona makaajille, jotka eivät hae töihin ja valittavat esimerkiksi että:
1) Töitä ei riitä kaikille
2) Töistä ei saa tarpeeksi palkkaa
3) Samaa paikkaa hakee 10 muutakin ihmistä
-eri
Jos nyt vaikka ensin töihin ne jotka oikeasti haluavat, niin varmaan loppuisi kotona makaajien valituskin kun ei tarvitsisi keksiä syitä ja tekosyitä mikseivät hae töitä.
Tiedätkö miten erottaa ne työttömät, jotka haluaa oikeasti töitä ja kotona makaavat valittajat?
Oikeasti töitä haluava työtön on jo allekirjoittanut työsopimuksen ja aloittaa työt ens viikolla.
Menikö hän ilman koulutusta palomieheksi, hammashoitajaksi, puheterapeutiksi, sähköinsinööriksi, putkimieheksi, lääkäriksi, parturiksi, linja-auton kuljettajaksi vai ajamaan yhdistelmää.
Huhhuh, mitä vasemmistolaista pask....
No ei tietenkään, vaan töitä voi ottaa vastaan myös muilta aloita, kuin vain yhdeltä joka ois jokaiselle se ainoa oikea.
Itse olin viitisen vuotta kaikenlaisilla työkokeiluilla vaikka ja missä, aina lähdin töihin myös tolla mitättömällä korvauksella.
Nyt olen saanut vakituisen paikan, kun näytin osaamiseni ja työmotivaationi.
Eikä työpaikkani ole lähellekään sitä, mihin olen kouluttautunut (myös amk) ja silti olen tyytyväinen tähän.
Palkka nyt n. 3200€ / kk.
Ja luuletko, että muut työttömät ei ole olleet työkokeiluissa ja palkkatukitöissä. Ihan tiedoksi, että 99 000 on niissä tällä hetkellä
Varmasti on monikin työkokeiluissa, niin mäkin olin.
Mutta tärkeintä on, että yrittää.
Kyllä siitä hyvä vielä tulee, mä itse olen siitä elävä esimerkki.
Minkä takia olet sitä vastaan, että miten esimerkiksi mä olen saanut vakituisia töitä?
Miten niin vastaan? Olen itse ollut 4 vuoden aikana 7 kuukautta työkokeilussa, 8 kuukautta palkkatukitöissä, 6 kuukautta palkkatukitöissä ja 6 kuukautta normaalilla sopimuksella ja nyt työtön ja AMK tutkinto
Kokeile vaihtaa alaa. AMK tutkinnolla ei varsinaisesti tee mitään sen jälkeen kun valmistumisesta on mennyt viisi vuotta ja välissä ei ole tehnyt oman alan töitä. Käytännössä se vastaa generiistä tutkintoa siinä vaiheessa. Poikkeuksen toki muodostaa julkisen puolen tehtävät, joissa osaamisella ei ole väliä, kunhan paperit löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Miettimällä ostoksiaan tarkemmin?
Toimeentulotukea maksettiin 90-luvulla paljon vähemmän suhteessa kuluihin ja pysyttiin hengissä. Harkinvaraiset yms. lisät oli todella kiven alla. Sitä ei edes saanut miten tahansa ja tiputettiin 30% jos et hakeutunut määräajassa töihin.
Ihan turha verrata nykypäivää mihinkään 90-lukuun, kun nykyään kaikki on niin paljon kalliimpaa kuin silloin. Silloin ehkä pienemmällä toimeentulolla pärjäsi paremmin, kun hinnatkin olivat alhaisemmat.
Tradenomi
HÖNÖ
on
täysi
aivoton
pelle
ja
luuseri
.
sulle
kaikki
haukkusi
.
Sitten
nauran
:D
Eikä sillä ole edes mökkiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syödään vähemmän. 2/3 suomalaisista ylipainoisia. Pienet katovuodet tekisi kansallemme hyvää, ja tarkoittaisi myös vähemmän terveydenhoitomenoja (ylipainon vuoksi) tulevina vuosina.
1690-luvulla oli katovuodet, ihmiset söivät lapsiaan ja kolmasosa suomalaisista kuoli.
Teki varmaan hyvää?
No täällä ollaan edelleen. Ei siis pitkällä tähtäimellä haittaa vaikka kolmasosa kuolisikin. Ajat on olleet ennenkin kovat. Silloin pitää kiristää vyötä.
Nythän on jokaisella älypuhelimet ja läppärit ja netflixit jne. Sieltä sitä säästöä tulee. Niillä rahoilla voi sitten syödä makaroonia jos ei halua kuolla nälkään.
1. Makaroni on ravintoköyhää ja kirjoitetaan yhdellä o:lla. Niutä osaat sinäkin keittää vaikket mitään muuta.
2. Perunat on ravinteikkaita ja edullisempia sekä kotimaisia. Samoin muut juurekset ja kasvikset.
3. Älypuhelin on välttämätön kapine. Liittymä maksaa saman kuin älyttömänkin puhelimen, ellei vähemmän.Laitteella luetaan lehdet, haetaan tietoa, tehdään työhakemuksia, asioidaan viranomaisten ja pankin kanssa, maksetaan laskut, jahdataan tarjoukset jne, jne. Et ilmeisesti tajua digitaalisen viestinnän käytöstä mitään vaan soittelet ja käyt henk. koht.jonottamassa joka paikkaan.
Juu, toki kaikki työttömät pummit tarttee läppäriä ja puhelinta hakeakseen töitä. Ihan varmasti. Eihän niillä pokea ja sarjoja katsella tietenkään. Ne on työnhakuvälineitä. No voi lollotilolloo.
Ei noista luusereista ole työnhakuun. Siksi työkkärin pitää oikein pakottaa hakemaan edes 4 paikkaa kuukaudessa.
Osa työhaastatteluista on teamsilla, saatetaan soittaa ja sanoa, että työhaastattelu on 2 tunnin päästä.
Eikä edes yhtä hakemusta tehdä tunnissa, ei mikään kirjaston kone riitä.
No joillekin se työn hakeminen on vaikeeta ja monimutkaista hommaa. Ihme ettet töihin pääse jos noin vaikeeta on jo hakeminen. Tsemppiä nyt kuitenkin, kyllä sä jonkun harjoittelupaikan varmaan saat.
Mites se sun sähkölämmitteinen sijoitusasunto, no, kyllä sä sen lämmittämiseen jostain rahaa varmaan saat, otat vaikka toisen työn.
Meillä on Nyt tullut 30 tuhatta Ukrainan kansalaista joille valtio ja kunnat kustantaa kaiken elämisen! Siis aivan kaiken. Plus edelliset invaasiot Nää Ukrainan kansalaiset näyttää vallanneen junien istumapaikatkin matkustavat maksavien pakolla kun kaikki on niille ilmaista!
Suomalainen verotetaankin sitten hengiltä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tradenomi
HÖNÖ
on
täysi
aivoton
pelle
ja
luuseri
.
sulle
kaikki
haukkusi
.
Sitten
nauran
:D
Eikä sillä ole edes mökkiä!
Influencerin touretten syndrooma on ollut tänä kesänä tosi pahana. Onneksi sillä ei tule hallitsemattomasti kirosanoja.
Influencer ei kirjottanut tuota viestiä. Onko sun vaikea uskoa, että olet vammailuillasi ja jatkuvalla haukkumisellasi suututtanut useampia ihmisiä?
Kuka se alkoi haukkumaan työttömiä tai ylipainoisia naisia, en minä ainakaan.
Ja kuka alkoi haukkua vuokralla asuvia ihmisiä, en minä ainakaan.
Poika kävi työttöminä aikoinaan pari vuotta ruoka-avun jakelussa. Siellä oli jo pitkät jonot kuulemma vaikka meni puolikin tuntia ennen ja loppu päälle jäi jaettavaksi puolta pienempi kassi. Kohtuutonta olisi mennä vaikka pari tuntia ennen jonottamaan ja aina siellä silti on porukkaa jonon hännilläkin. Luin myös hiljattain että ilmaisien ruoka kassien jakelijoilla on pulaa jaettavasta. No, hätätilanteessa ja nälkäänhän moni alkaa varastamaan ja siitä se sitten kaaos syntyykin kun kaupoissa on vain muutama henkilökuntaa oleva.
No TR tuella ei jatkossa pärjääkään
Pitää tehdä myös töitä
Turha huoli! Suomessa tt asiakas tai työtön minimillä elävä siirretään sosiaalitoimiston luukulle. Luukulta toiselle on tämä hölmöläismalli jolla Suomi hoitanut heikko osaisimmat.
Vierailija kirjoitti:
No TR tuella ei jatkossa pärjääkään
Pitää tehdä myös töitä
Palkkatukea ollaan lisäämässä yksityiselle puolelle. Kaikki on kaupassa vuorollaan 6 kuukautta töissä.
Voihan sitä pelkkää makarooniakin syödä ja selvitä hengissä
Kurvisella ollut itsellä montakin kertaa nälkä, eli saa joillain tasolla sympatiseerutta kansaa,mutta saanut sen aina tyydytettyä, ja enemmänkin, kuten kurveista näkee. Nyt sitten juhlapuheista päätellen, Kurvisen sydäntä rasittaa taakka, mutta se ei sentään ole huoli kansan kyvystä selviytyä, vaan se rasitus tulee yltäkylläisen elämän ja ylensyönnin aiheuttaman ylipainon rasituksesta sydämelle ja verisuonistolle!
Ministeriä rasituksen alla piristää se, että kerrankin pystyi antamaan lupauksen, jonka saa vaivatta toteutettua! Poliitikkoja kun syytellään, että eivät juuri koskaan touta lupauksiaan, niin Kurvinen ja Lintilä lähteneet vastaiskuun...
Mihin pojat menevät töihin, kun isin firma menee konkurssiin, kun asiakkaat maksavat korkeaa sähkönhintaa eikä ole enää tuotteisiin ja palveluihin rahaa.