Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ruoan hinta nousee 20% kuten Kurvinen ennustaa, kuinka tt-tuella elävät ihmiset selviää hengissä?

Vierailija
14.07.2022 |

Tuesta tälläkin hetkellä ruokaan menee jo suurin osa. Kuoleeko köyhimmät?

Kommentit (653)

Vierailija
301/653 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vähemmän rahaa käytettävissä kuin toimeentulotuen saajilla, mutta rahat ovat ainakin vielä riittäneet hyvin ruokaan. Ostan paljon 60% alennusruokia.

Mikset hae toimeentulotukea, jos on vähemmän rahaa kuin toimeentulotuen saajalla?

Olen hakenut mutta sitä ei minimieläkettä saavalle myönnetä. kaikki hakemukset tulee bumerangina takaisin. Edes lääkkeisiin ei saa maksusitoumusta, jos ei lääkettä saa itse ostettua pitää olla sitten ilman.

Tämä tarina ei ole tosi.

Minimieläke taitaa kyllä olla vähän suurempi. Vähemmän se ei ole kuin tt-tuen saajalla.

Moni eläkeläinen saa eläkeläisen asumistuen tuohon lisäksi, se on isompi kuin yleinen asumistuki.

Tietysti esim. lainoja ei lasketa eikä saa omistaa kesämökki.

2400 bruttopalkalla eläkettä saa 1100 netto, kun jää eläkkeelle, köyhyys odottaa monia.

Ovela temppu sekoittaa brutto ja netto dramatiikan lisäämiseksi! Tulojen pieneneminen eläköityessä on valitettava tosiasia.

Niin ja 1975 syntyneet ja nuoremmat saavat leskeneläkettä vain 10 vuotta.

Toisaalta hyvä, että lääkärien ja asianajajien puolisot saa vain 10 vuotta enää leskeneläkettä

Vierailija
302/653 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narkkarit selviää aina. Miksi ei me muutkin?

Mitä veikkaat käy jos kaikki alkaa varatelemaan? Tulee sellainen poliisivaltio mitä ei ole vielä ikinä nähty. Jos eliitiltä varastaa se kostetaan 100x vaikka se maksaisi enemmän kuin itse varastelu. Esim nyt on jo Ruotsissa lihatuotteita lihatuotteita laitettu lukkojen taakse narkkien ja m*mujen takia.

Monessa maassa joutuu palkkaamaan vartiointipalvelut omakotitaloon.

Ettei ole asunto tyhjennetty, kun on itse töissä. Tervemenoa ulkomaille katsomaan meininkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/653 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vähemmän rahaa käytettävissä kuin toimeentulotuen saajilla, mutta rahat ovat ainakin vielä riittäneet hyvin ruokaan. Ostan paljon 60% alennusruokia.

Mikset hae toimeentulotukea, jos on vähemmän rahaa kuin toimeentulotuen saajalla?

Olen hakenut mutta sitä ei minimieläkettä saavalle myönnetä. kaikki hakemukset tulee bumerangina takaisin. Edes lääkkeisiin ei saa maksusitoumusta, jos ei lääkettä saa itse ostettua pitää olla sitten ilman.

Tämä tarina ei ole tosi.

Minimieläke taitaa kyllä olla vähän suurempi. Vähemmän se ei ole kuin tt-tuen saajalla.

Moni eläkeläinen saa eläkeläisen asumistuen tuohon lisäksi, se on isompi kuin yleinen asumistuki.

2400 bruttopalkalla eläkettä saa 1100 netto, kun jää eläkkeelle, köyhyys odottaa monia.

Ovela temppu sekoittaa brutto ja netto dramatiikan lisäämiseksi! Tulojen pieneneminen eläköityessä on valitettava tosiasia.

Toisaalta hyvä, että lääkärien ja asianajajien puolisot saa vain 10 vuotta enää leskeneläkettä

Minimieläke on 850 ja tuohon saa eläkeläisen asumistuen.

Jos saa työeläkettä 1100 netto niin ei saa asumistukea

Vierailija
304/653 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole vaihtoehtoa, ihmiset tekevät epätoivoisia tekoja. Ei kannata jättää fifiä ulos, tai käydä yksin ostoksilla...

Vierailija
305/653 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tiedän lääkärin jonka puoliso ei saa enää tuota leskeneläkettä kuin 10 vuotta, kun on syntynyt 1975 jälkeen.

Vierailija
306/653 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä köyhienkin on osallistuttava venäjän vastaiseen sotaan.

Suomessa olevat köyhät saavat asua rauhassa, ukrainalaiset ei.

Turha jonkun tt-tuella elävän on valittaa, menkööt töihin!

Vierailija
307/653 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soylent green 

Vierailija
308/653 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menemällä töihin. Esim. Norjaan pääsee kaloja perkaamaan.

Vain keskivertoa tyhmemmät luulevat että töihin vaan mennään tuosta vain.

Ei toki jos on ollut ensin vuosikausia kotona makaamassa ja jos koulutus on mallia peruskoulu.

Normaali terve ihminen löytää kyllä töitä. Ei välttämättä omalta alalta ja ei välttämättä mitään "kivaa" hommaa, mutta töitä löytyy jos ei pelkää hieman tulla sieltä omalta mukavuusalueeltaan pois.

Se on vähän niin kuin oma valinta että miten on hommat hoitanut.

Joopajoo.

Olen ihan normaali ihminen ja en vaan saa töitä. Haettavia paikkoja on todella vähän ja niihin tarvitaan joku koulutus.

Valetta. Töitä löytyy AINA tekevälle.

Eipä löydy. En voi ilman koulutusta tehdä vaikkapa lääkärin tai sähköasentajan töitä.

Ihan työkkärikin joutui tunnustamaan ettei täällä ole töitä.

En tiedä miten yksinkertainen ihminen hakee lääkäriksi kun koulutus ja työkokemus vastaa marjanpoimijaa.

En ole hakenutkaan vaan yritin vain kertoa että avoimet paikat ovat juuri tuollaisia mihin tarvitaan koulutus.

Mikä kaupunki on tuollainen? Kuinka isolla säteellä olet hakenut?

Kaupunki?

Tämä on pieni kunta Pohjois-Suomessa.

Pohjois-Suomi on iso alue, joten oletan Inaria. Muuta alueelle, josta löytyy töitä.

En asu Inarissa.

En muuta, se ei ole vaihtoehto.

Kuten sanoin. Ongelma ei ole ettei töitä ole, vaan ettei töitä haluta tehdä, kun tekemättäkin saa kaiken mitä tarvitsee.

Miksi ihmeessä muuttaisin sen takia että pääsen johonkin mäkkärin kassalle? Ei kuule ole sen arvoista jättää perhe, oma talo minä olen töissä käydessä hankkinut ja koko elämä.

Missä olen sanonut etten halua tehdä töitä? En yhtään missään, sanoin etten voi muuttaa.

Luuletko todella että reilulla 600 eurolla saa kaiken mitä tarvitsee?

Vierailija
309/653 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tarina ei ole tosi.

Kerrankin vietiin hyvätuloisilta. Jos on pienituloinen puoliso niin saa asumistuen tilalle eli aika saman summan.

Vierailija
310/653 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tarina ei ole tosi.

Kerrankin vietiin hyvätuloisilta. Jos on pienituloinen puoliso niin saa asumistuen tilalle eli aika saman summan.

Tilillä saa olla korkeintaan 16000, että saa eläkkeellä asumistukea.

Vierailija
311/653 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnetään. Tuo ei ole kiinni siitä, oletko työtön, eläkkeellä, jne.

Jos sinä tai puolisosi omistaa liikaa tai tienaa liikaa, et ole oikeutettu toimeentulotukeen. Asut varmaan omistusasunnossa sitten, jos et tt-tukea saa. TT-tuki on viimeinen tuki. Muutkin joutuvat myymään omaisuuttaan ennen kuin sen saavat.

Vierailija
312/653 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu eläkkeellä hoitokotiin niin tilillä olevat rahat menee hoitokodille + eläke.

Vierailija
313/653 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tarina ei ole tosi.

Tilillä saa olla korkeintaan 16000, että saa eläkkeellä asumistukea.

Yleisessä asumistuessa ja eläkeläisen asumistuessa on eri säännöt.

Vierailija
314/653 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä Marinin hinnat tekee köyhän elämästä vaikeaa. Polttoaineverot pidetään EUn korkeimpana vaikka muut EU maat laskee, vaikuttaa tietenkin suoraan ruoan hintaan koska ei se traktori tahdonvoimalla liiku.

Vierailija
315/653 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joutuu eläkkeellä hoitokotiin niin tilillä olevat rahat menee hoitokodille + eläke.

Hoitokotimaksu on 5000 kuukaudessa eli eläke + tililtä loput.

Jos ei ole tilillä rahaa niin verorahoista loput. Hoitokotimaksuja maksetaan 5 miljardia verorahoista tällä hetkellä.

Vierailija
316/653 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset työläiset täällä taas kirjoittelee. Ruvetkaa ihmeessä työttömiksi ja kokeilkaa kuinka helppoa on olla toimeentulotuella. Sellaiset eniten huutelee, joilla ei ole yhtään kokemusta aiheesta.

Vierailija
317/653 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläinen ei saa ilmaista kodinsiivousta eli sen joutuu ostamaan, samoin pyykinpesun.

Kodinhoitajat eivät pese pyykkiä, he antavat lääkkeet ja auttavat pukemisessa, ovat 10 min. kerralla eivätkä saa laittaa pyykkikonetta päälle, koska sitä ei saa jättää käymään yksin. Kodinhoitaja maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan noin 400 - 1000 euroa kuukaudessa.

Vierailija
318/653 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tt-tuella loisijat saavat kaiken maailman sähkölaskut ja muut laskunsa täysimääräisinä maksettua toimeentulotuella. Eipä kukaan palkansaajan laskuja maksele. Ja siihen päälle kaikki muut kylkiäiset: silmälasit, henkilöasiakirjat, muutot ja varastoinnit, vakuudet...

Miten me minimieläkkeellä elävät sitten pärjätään, me kun ei saada mitään toimeentulotukia. Jos ei ole rahaa lääkkeisiin, ollaan ilman lääkkeitä kunnes saadaan rahaa. Silmälasit ostetaan kun niihin ollaan ensin säästetty pari vuotta. Kaikki laskut maksetaan itse, mitään helpotuksia ei sähkölaskuihinkaan saada. Harkinnanvaraista on turha hakea koska millään perusteella sitä ei myönnetä.

No mua koitti työkkäri saada työkyvyttömyyseläkkeelle, mutta satuin tietämään, että se eläke on sen verran isompi kuin työttömyysetuus, etten saisi toimeentulotukea, joka kattaa kuitenkin lääkkeet ja muut laskut. En suostunut siihen, joten jäin työmarkkinoiden käytettäviin. Sain kuin sainkin työpaikan eli kaikki hyvin nyt. Mutta silloin, jos olisin joutunut eläkkeelle niin tilanteeni olisi ollut paljon huonompi kuin työttömän tt-tuen saajan. Eli kannattaa pysytellä jossain yhteiskunnan rattaissa kiinni, että on oikeutettu toimeentulotukeen. Tt-tuella olevat ihmiset ei saa rahaa käytännössä puhdasta rahaa yhtään enempää, mutta on helpompi kun saa KAIKKI palvelut ihan ilmaiseksi. Esim. just apteekkisitoumus, sähkölaskut, lääkärikäynnit ja kaikki voi lähettää Kelaan maksettavaksi.

Olet luultavasti ymmärtänyt toimeentulotuen laskentaperusteet väärin. Olen itse takuueläkkeellä, ja saan toimeentulotukea, jos kulut ovat suuret (lääkärikäynnit, lääkkeet, sähkö, vakuutus ja ne silmälasitkin kuuluvat kaikki tähän). Toimeentulotuki lasketaan joka kuukaudelle erikseen.

Eläkkeellä saan enemmän rahaa kuussa kuin työmarkkinatuella. Työttömyysetuudella joutuisin kuukausittain käymään läpi toimeentulotukirumban ja lähettämään kuitit kaikesta. Ei sitä rahaa todellakaan olisi enempää. Ihan samalla tavalla eläkkeellä saa toimeentulotukea. Ero on siinä, että sitä saa vähemmän, jos sitä nyt edes tarvitsee ollenkaan. Hienoa, että sulla kuitenkin on työkykyä ja olet päässyt töihin.

Tt-tuessa on se yksi tietty raja, eli jos joutuu sille (tt-tuelle), kukaan ei saa rahaa enempää, kuin mikä se laskennallinen maksimi on. Jotku saa "rahaa" enemmän, koska niiden menot on suuremmat, eli Kela voi maksaa lääkkeitä ja silmälaseja. Mutta se käteenjäävä rahamäärä ei ole kellään suurempi. Ainut, mikä siihen voisi vaikuttaa on toki elätettävien määrä, jos on lapsia.

Elätettävien määräpä hyvinkin. Ei tarvi olla kuin kahdeksan lapsen "yh", niin saa jo viisitonnia kuussa erilaisia tukia, ilman toimeentulotukea!

Jos olet vaikkapa 8 lapsen yh niin sulla on "valtavien" tulojen lisäksi valtavat menot. Ystäväni on yh 6 lapselle ja kyllä sen lapsiperheen menot ovat myös korkeat, pitää ostaa lapsille ruokaa, vaatteita, kenkiä,  harrastusvälineitä, julkisen liikenteen kk-lippuja, lasten puhelinlaskuja, jos menee vaikka kerran kesässä Särkänniemelle niin laskepa päivän hinta jokaiselle rannekkeet, syömiset yms, sitten nämä kaikki matkat ja huvitukset leffat ja hoplopit, yms elämisen kulut. Ei siinä jäädä voitolle lainkaan vaikka rahallisesti tilille tulisikin iso potti rahaa joka kuukausi. 

Pakkoko niitä lapsia on puskettava maailmaan muiden elätettäväksi.

Kyllähän sitä nyt pitää olla oikeus tehdä 8 lasta vaikkei pystyisi edes sitä yhtä ainutta elättämään. Sehän on katsos yhteiskunnan homma elättää ne 8 lasta. Niih...

Toivottavasti et ole näitä samoja, jotka olisi kieltämässä abortit.. Aika ristiriitaista.

Vierailija
319/653 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen ei saa ilmaista kodinsiivousta eli sen joutuu ostamaan, samoin pyykinpesun.

Kodinhoitajat eivät pese pyykkiä, he antavat lääkkeet ja auttavat pukemisessa, ovat 10 min. kerralla eivätkä saa laittaa pyykkikonetta päälle, koska sitä ei saa jättää käymään yksin. Kodinhoitaja maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan noin 400 - 1000 euroa kuukaudessa.

Ateriapalvelu jakaa lämpimän ruoan, maksaa 7,50 annos.

Muut ruoat voi tilata kaupasta, kauppa ottaa kotiinkuljetusmaksun.

Vierailija
320/653 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menemällä töihin. Esim. Norjaan pääsee kaloja perkaamaan.

Vain keskivertoa tyhmemmät luulevat että töihin vaan mennään tuosta vain.

Ei toki jos on ollut ensin vuosikausia kotona makaamassa ja jos koulutus on mallia peruskoulu.

Normaali terve ihminen löytää kyllä töitä. Ei välttämättä omalta alalta ja ei välttämättä mitään "kivaa" hommaa, mutta töitä löytyy jos ei pelkää hieman tulla sieltä omalta mukavuusalueeltaan pois.

Se on vähän niin kuin oma valinta että miten on hommat hoitanut.

Joopajoo.

Olen ihan normaali ihminen ja en vaan saa töitä. Haettavia paikkoja on todella vähän ja niihin tarvitaan joku koulutus.

Valetta. Töitä löytyy AINA tekevälle.

Eipä löydy. En voi ilman koulutusta tehdä vaikkapa lääkärin tai sähköasentajan töitä.

Ihan työkkärikin joutui tunnustamaan ettei täällä ole töitä.

En tiedä miten yksinkertainen ihminen hakee lääkäriksi kun koulutus ja työkokemus vastaa marjanpoimijaa.

En ole hakenutkaan vaan yritin vain kertoa että avoimet paikat ovat juuri tuollaisia mihin tarvitaan koulutus.

Mikä kaupunki on tuollainen? Kuinka isolla säteellä olet hakenut?

Kaupunki?

Tämä on pieni kunta Pohjois-Suomessa.

Pohjois-Suomi on iso alue, joten oletan Inaria. Muuta alueelle, josta löytyy töitä.

En asu Inarissa.

En muuta, se ei ole vaihtoehto.

Kuten sanoin. Ongelma ei ole ettei töitä ole, vaan ettei töitä haluta tehdä, kun tekemättäkin saa kaiken mitä tarvitsee.

Miksi ihmeessä muuttaisin sen takia että pääsen johonkin mäkkärin kassalle? Ei kuule ole sen arvoista jättää perhe, oma talo minä olen töissä käydessä hankkinut ja koko elämä.

Missä olen sanonut etten halua tehdä töitä? En yhtään missään, sanoin etten voi muuttaa.

Luuletko todella että reilulla 600 eurolla saa kaiken mitä tarvitsee?

Ilmeisesti saa kaiken minkä tarvitsee kun et enempää halua panostaa.

Perhekysymys on aina vaikeampi ja en voi sanoa, miltä sun kannattaa tehdä. Itse muutin ja reilun vuoden päästä pääsin muuttamaan takaisin tuplapalkalla.

Oma kritiikki koskee erityisesti yksineläviä työttömiä. Ja itsekin jo myönsit että töitä saa jos haluaa. Elämä on valintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme