Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myöntäkää pois, että annatte PURKKIRUOKAA " hätätapauksessa" jopa 4-vuotiaalle.

Vierailija
20.10.2006 |

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄTÄTAPAUKSESSA autoon jokin terveellinen välipala kuin odotuttaa tunti ylimääräistä.

Minä olen yksin kahden pienen lapsen kanssa ja joudun esim. ottamaan isomman mukaan, jos vien pienempää lääkäriin.

40

Vierailija
42/71 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

HÄTÄTAPAUKSESSA autoon jokin terveellinen välipala kuin odotuttaa tunti ylimääräistä.

Minä olen yksin kahden pienen lapsen kanssa ja joudun esim. ottamaan isomman mukaan, jos vien pienempää lääkäriin.

40

edes maistuisi liian pian välipalan jälkeen. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko ajatella lähdöt sen verran etukäteen, että koko perhe syö jotain, vaikkapa munakasta tai sitten jotain pakastimesta lämmitettyä tms. Ei meillä ole erikseen lasten ja aikuisen ruoka-aikoja, outo ajatus!

[/quote]

haluan kuitenkin pitää ruoka-ajat suht kohdallaan. Harvoinhan noita purkkitarpeita tietysti tulee. Usein automatkallakin on mahdollista pysähtyä syömään. Välillä vaan tulee ex tempore -juttuja. Saadaan päähämme lähteä jonnekin lyhyellä varoitusajalla, lapsella on ruoka-aika kohtsillään ja päätetään silti lähteä ja antaa muona purkista.

[/quote]

Vierailija
44/71 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä röyhistetään rintaa että " minäpäs en pese takapuoltani kakkaamisen jälkeen ja minäpäs annan lihapiirakkaa enkä purkkiruokaa!" Hahhahhaaa! :D

Ja eikös jossain juuri ollut tutkimus että purkkiruuat on monesti ravitsevampia kuin äidin omatekemät soseet yms. Joten juu, kyllä meilläkin saatettaisiin antaa purkkiruokaa vielä 4 vuotiaalle, ikävä kyllä hän ei niitä enää suostu syömään.

Vierailija
45/71 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan eivät varsinaiset ruokasoseet kelvanneet. Vuoden ikäisestä ollut molemmilla kova tahto saada samaa ruokaa kuin vanhemmat.

Vierailija
46/71 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

pakko ajatella lähdöt sen verran etukäteen, että koko perhe syö jotain, vaikkapa munakasta tai sitten jotain pakastimesta lämmitettyä tms. Ei meillä ole erikseen lasten ja aikuisen ruoka-aikoja, outo ajatus!

grilliruokaa. Lapsi ei voi odottaa samalla tavalla. Hienoahan se on, jos aina kaikki menee suunnitelmien mukaan ja koko perhe ruokailee yhtä aikaa.

Vierailija
47/71 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmis- tai purkkiruokaa. Eineksiä käyttäisin joskus jos pystyisin, mutta ei auta kuin tehdä itse.

Vierailija
48/71 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teidän lapsenne suostuvat syömään niitä. Okei, kotona ollessa niitä voi maustaa, mutta miten jossain tien päällä?

Mä en itse pidä pahana että niitä antaa, mutta mun lapset ei suostu niitä enää syömään, ei ole pitkään aikaan suostuneet.

Vierailija
49/71 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
50/71 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään purkkiruokia vastaan, koskaan ei vain ole tullut tarvetta sellaiselle.

Jos olemme lähdössä esimerkiksi automatkalle, ajoitamme lähdön siten, että lapset saavat syödä ensin. Jos lähtö tulee tuntia ennen ateriaa, lapset syövät sen verran kuin jaksavat ja pärjäävät sillä sitten taas tunnin verran pidemmälle. En siis pidä tätä hätätapauksena.

Itse automatkoilla meillä on normaalisti ollut mahdollisuus pysähtyä jossain syömässä. Koskaan emme vielä ole ajaneet sellaista pätkää, jossa ei muutaman tunnin välein ole tullut jokin kylä tai kaupunki vastaan. Olemme tosin etenkin kesäisin pakanneet autojääkaappiin ihan normaaleja etukäteen valmistettuja helppoja eväitä, joita voi syödä myös pysähdyspaikoilla. Tällaisia helppoja eväitä ovat olleet esimerkiksi käsin syötävä broileri ja jokin salaatti, jonka voi helposti tehdä etukäteen.

Toinen minkä voisi ajatella olevan hätätapaus olisi ehkä sellainen, jossa joudun lähtemään lapsen kanssa ex-tempore lääkäriin jonkin vahingon tai onnettomuuden takia. Näitä onnettomuuksia ei ole vielä sattunut yöllä, ja läheisessä päivystyksessä on sairaalaravintola, joka on auki iltakahdeksaan, joten sieltäkin olemme saaneet ruokaa. Pari kertaa olen ottanut muutaman banaanin mukaan, jos etukäteen soittaessa on ilmoitettu, että päivystyksessä on pitkät jonot.

Muita hätätapauksia en oikeastaan keksi. Eivätkä nämäkään siis ole vielä olleet meillä kovin hätäisiä tapauksia.

Vierailija
51/71 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lapsi ei suostu niitä syömään.

Koska olen aina tehnyt ruuat pääsääntöisesti itse, lapsi ei suostunut syömään purkkiruokia pienenpänäkään. Tyttö on nyt 3-v ja jos tulisi " hätätapaus" olisi pakko keksiä jotain muuta.

Vierailija
52/71 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne, voi syödä esim. edellisen aterian tähteitä lapset tuollaisessa tapauksessa.

Ja jos hätätapaus on se, että lähdetään sairaalaan, kun joku on vaikka tapaturmaisesti loukannut itsensä, tuskin siinäkään tapauksessa alettaisiin mitään purkkeja lämmitellä (kun niitä ei edes kaapissa ole!) vaan sitten vaikkapa sairaalan kanttiinista voileipää. Tavallisen ateriarytmin rikkoutuminen todellisessa hätätilanteessa olisi varmaan tulossa kuitenkin, ei siinä ruoka ennen sairaalareissua olisi varmaan lapsellakaan mielessä.

Vierailija
53/71 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava antaa hänelle ruokaa, joka maistuu. Itse en syö kalaa, joten en osaa kalaruokia tehdäkään. Hoituu homma noinkin :)

Vierailija
54/71 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tilanne, voi syödä esim. edellisen aterian tähteitä lapset tuollaisessa tapauksessa.

Ja jos hätätapaus on se, että lähdetään sairaalaan, kun joku on vaikka tapaturmaisesti loukannut itsensä, tuskin siinäkään tapauksessa alettaisiin mitään purkkeja lämmitellä (kun niitä ei edes kaapissa ole!) vaan sitten vaikkapa sairaalan kanttiinista voileipää. Tavallisen ateriarytmin rikkoutuminen todellisessa hätätilanteessa olisi varmaan tulossa kuitenkin, ei siinä ruoka ennen sairaalareissua olisi varmaan lapsellakaan mielessä.

Vierailija
55/71 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on pakkasessa jotain pientä (vaikkapa vain perunoita). Kauppaan/bensiksille ja ravintoloihin pääsee aamusta iltaan. Sairaalassa on kahvila/automaatit. Ainoa paikka lienee terveyskeskus, missä ei ole mitään tarjolla. Siellä taas saa pelattua aikaa syöttämällä lapsille vaikka purkkaa/pastilleja. Tai sitten nappaan banaanit matkaan, tai vaikka leivän palat. HÄTÄTAPAUKSESSA käy todella mikää vaan. Kuivatut hedelmät ja rusinatkin on hyviä. Niiden napostelemisessa kun jo menee aikaa ihan ohimennen=)

Vierailija
56/71 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietitään, onnistutaanko loihtimaan joku pikasyötävä pöytään, jos onnistuu, sitten voidaan ex tempore vaikka lähteä johonkin. Meillä ei aikuisetkaan ole hyvinvoivia nälkäisenä, joten yritetään jotain haukata ennen menoja.

Vierailija
57/71 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mietitään, onnistutaanko loihtimaan joku pikasyötävä pöytään, jos onnistuu, sitten voidaan ex tempore vaikka lähteä johonkin. Meillä ei aikuisetkaan ole hyvinvoivia nälkäisenä, joten yritetään jotain haukata ennen menoja.

Vierailija
58/71 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani 2,5v ja purkkiruokia ei syö. Ainoat purkit, joita ostetaan silloin tällöin on hedelmäsoseet, joita laitetaan joskus puuron joukkoon. Ruokaa ei kyllä purkista syö edes hätätapauksessa, hätätapauksessa ostettais kyllä jotain muuta nopeaa helppoa ruokaa. (kuten vaikka pinaattilättyjä)

Vierailija
59/71 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saati sitten ISOLLE lapselle

Vierailija
60/71 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. kerran viikossa 4-vuotiaalle iltapalaksi sellaisen vauvojen tetrapuuron:))) Onko se nyt Muksu-merkkistä, niitä puolukka, neljän viljan, banaani-mansikka ym. herkkuja....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä