Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen hoivakriisistä

Vierailija
10.02.2019 |

Tunnen itseni vihaiseksi ja myös surulliseksi siitä, että tämä nyky-Suomi ei mielestäni enää ole hyvinvointivaltio. Poliitikot ja muut päättäjät keskittyvät vain omien ja kavereidensa etujen ajamiseen ja mammonan keräämiseen omiin taskuihin. Heille mikään ei riitä. Tiedoksi, että poliitikot ovat kansalaisten mandaatilla hoitamassa meidän kaikkien asioita, Suomen parhaaksi. Onko vanhusten ja vammaisten hoidon yksityistäminen ihan oikeasti Suomen parhaaksi toimimista? Ovatko he ja heidän hyvinvointinsa kauppatavaraa?? Hoiva-ala myydään ulkomaalaisilla riskisijoitusfirmoille, joilla ainoana tavoitteena on voiton maksimointi. Ja verotkin maksetaan, jos maksetaan, ulkomaille. Ajatus, että voitot vuollaan meidän vanhustemme selkänahasta, on pöyristyttävä ja kuvottava. Täysin sydämetöntä. Samalla hoitolaitokset eriarvoistuvat; ns. hyviin yksiköihin löytyy varmaan osaavaa henkilökuntaa, huonoihin revitään kadulta tai kortistosta kuka vaan. Minun Suomeni on tasa-arvoinen maa, jossa huolehditaan heikompiosaisista ja nimenomaan niistä, jotka eivät itse pysty vaatimaan mitään, kuten vanhukset ja vammaiset. NYT poliitikot viimeinkin järki käteen ja toimiin Soten lopulliseksi hautaamiseksi. Ja tämä vaaleista riippumatta. Hoiva-ala takaisin kuntien ja valtion hoitoon, sehän on peruspalvelu, joka kuuluu meille kaikille. Kyllä Suomessa verovaroja on, ne pitää vain kohdistaa hyvinvointiyhteiskunnan ydinpalveluiden laadukkaaseen järjestämiseen, eikä kanavoida poliitikkojen taskuihin. Miten edes kehtaatte?? Olen todella pettynyt tähän nykymeininkiin ja luotto nykyiseen hallitukseen on pakkasen puolella.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla ei koskaan ole ollut oikein mitään vastuuta peruspalveluista. Kunnilla se on edelleen. Eriarvoista palveluiden toteuttaminen ollut aina. Toki nykyisin kunnilla ei ole velvollisuutta tuottaa palveluita itse vaan vastuun niiden hoitamisesta voi toteuttaa ostopalveluina yrityksiltä tai vaikkapa osatamalla palvelut kuntayhtymältä.

Vierailija
2/2 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hoivakriisiä. On vain koko valtion laajuinen kriisi jossa kaikki irti lähtevä pyritään myymään kapitalisteille. "Hoivakriisi" on vain yksi ilmentymä, yksi pieni mätäpaise, sairaassa ruumiissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä