Kanaa ja riisiä, mitä kastikkeeksi?
Jotai kostuketta kaipaisi, en tiedä pääsenkö edes kauppaan ennen ateriaa. Ihan lasten kanssa kotona syötäväksi.
Kommentit (42)
Kermainen kanakastike, vaikka paprikaa, ananasta ja sipulia sekaan.
Currykastiketta, joo ihan valmispaketista, tietysti äiti Teresat tekee itse.
Teen itse taivaallista hapanimeläkastiketta. En tykkää mistään kermakastikkeista yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Kuullota sipulia ja curryä, lisää ruokakerma ja keitä kokoon. Jos vaikka aurajuustoa löytyy niin sitä sitten lopuksi joukkoon kun kattila jo pois levyltä
Lapset ei tota syö. Mutta pitihän sun tulla tänne vittuilemaanjaviisasteleen.
Lisään aina pippurikermaa ja keitän hetken. Joskus lisään vielä sulatejuustoa.
Jos sinne kauppaan pääset niin Korma-kastiketta. Muuten, ei voi tietää mitä sulta löytyy kaapista. Kananmunia on ainaki monella, niitä keitettynä tai paistettuna riisin joukkoon. Pakastevihanneksia, majoneesia.
Piccata on mun suosikki. Voita, sitruunaa ja kapriksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuullota sipulia ja curryä, lisää ruokakerma ja keitä kokoon. Jos vaikka aurajuustoa löytyy niin sitä sitten lopuksi joukkoon kun kattila jo pois levyltä
Lapset ei tota syö. Mutta pitihän sun tulla tänne vittuilemaanjaviisasteleen.
Jaa no kyllä minä söin lapsena curry-kermakastiketta.
Karrikastiketta, Paleface on hyvä raaka-aine tähän.
Vierailija kirjoitti:
Teen itse taivaallista hapanimeläkastiketta. En tykkää mistään kermakastikkeista yhtään.
Mites tollasta tehdään? Tuleeko paljon (jos yhtään) halvemmaks kuin kaupan soossit
Laitan kaikkiin ruokiin tomaattikastikkeen. Sipulia, voita, currya, kurkumaa.
Shertzo-kastiketta, se kruunaa aterianautinnon!
Hoisin, Teriyaki, Mustapapu, Tikka, Thai curryt. Vaihtoehtoja on vaikka millä mitalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuitua 0 grammaa ()
Ei tosi suomalainen mitään kuitua syö. Tai korkeintaan pari palaa kurkkua ruoan sivussa siinä on päivän kuitukiintiö täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitua 0 grammaa ()
Ei tosi suomalainen mitään kuitua syö. Tai korkeintaan pari palaa kurkkua ruoan sivussa siinä on päivän kuitukiintiö täynnä.
Pussillisella salmiakkia saa kuitusuositukset täyteen. Laksatiivisia vaikutuksia saattaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitua 0 grammaa ()
Pussillisella salmiakkia saa kuitusuositukset täyteen. Laksatiivisia vaikutuksia saattaa olla.
Näyttäs olevan noin puol grammaa kuitua pussillisessa salmiakkia. Siinä on jo ihan liikaa keskivertosuomalaiselle!
Silppua kana pieneksi, paista hetki ja sekoita pakkausmarinadin joukkoon maun mukaan tavallista, kolmen juuston tai sitruuna&pippuri ruokakermaa, lisää pannulle ja anna kastikkeen keittyä kokoon. Väriksi voi lisätä kurkumaa.