Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työyhteisössä juorutaan jatkuvasti toisista. Tuo vaikuttaa myös omaan käytökseeni ja ahdistaa. Tekisi mieli lähteä.

Vierailija
14.07.2022 |

Jonnekin on pakko purkautua. Itseäni ahdistaa vain työnkuvan epämääräisyys, sekoilu ja kaikkien juorukerhot.
Kuka vain selkänsä kääntää, niin ennemmin tai myöhemmin supistaan. Jos ei muusta, niin ihan vain ylipäätänsä ihmisen olemuksesta, puhetyylistä ja elekielestä.

Huomaan jo itsessänikin negatiivisia piirteitä, kuuntelen ja joskus naurankin jos asiasta puhutaan. Kuitenkin taka-alala on tunne, että nyt mennään lujaa arvojen ulkopuolelle. En edes ole havainnut tai ainakaan mitenkään pilkallisesti ketään miettinyt kunnes sieltä joku alkaa vetämään imitaatiota toisesta henkilöstä. Mielestäni tuo on ihan liikaa, mehän olemme vain ihmisiä, jokainen erilainen ja omanlaisensa, ei tuollaisiin asioihin pitäisi kiinnittää huomioita.

Muutenkin työyhteisö voi huonosti, mitään ME- henkeä ei ole. On vain kaikki vastaan kaikkea, esimiehistä lähtien. Tuntuu kuin vain selviäiis työpäivistä ja yrittäisi olla mahdollisimman normaali, reipas mutta ei liian reipas jne. Yrittää puhua mutta ei liikaa ja valikoida sanansa, ettei tulisi seuraavassa selänkääntö kuppikunnassa haukutuksi. En vain ymmärrä tätä ollenkaan.
Olen muutenkin puun ja kuoren välissä, sillä minun on oltava tässä työpaikassa ja saatava hyvät arvosanat. Valmistun alalle, joten yritän sinnitellä määräajan verran. Yritän olla kaikkien kaveri ja samalla se tarkoittaa sitä, että on sekä puolueellinen, että puolueeton. En tiedä yhtään miten päin olla ja vihaan välillä itseäni jos olen mennyt massan mukana.
Kaikki vain puhuu paskaa toisistaan, teet mitä vain, niin seuraavassa hetkessä toinen on jo avautumassa. Oli kyse sitten esihenkilöstä, työntekijästä tai asiakkaasta.
Itse olisin toivonut ammattitaitoisempaa, eettisempää työotetta ja että saan arvosanani hyvällä tehdyllä työllä. Turha toivo varmaankin, yritän silti parhaani ja yrittää pistää pääni pensaaseen kaiken muun patisi työasioiden suhteen.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

( ) kinostelee

(x) ei kinostele

Vierailija
2/58 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa työelämään.

Vierailija
4/58 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ilmoja pidellyt.

Vierailija
5/58 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama paska se on vastassa kaikkialla. Kaikki pelkäävät.

Vierailija
6/58 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota se ikävä kyllä on melkein joka paikassa. Olen ollut masentunut siksi niin monet kerrat. Kun luulet, että voit johonkin luottaa niin hän puukottaa selkään. Työtaidot eivät ratkaise vaan se miten sinusta pidetään.

Kiusaamista se periaatteessa on, jos yhtä ja samaa henkilö toistuvasti selän takana panetellaan. Miten harmi, ettei voida olla asiallisia vaan pitää kiusata.

Vierailija
7/58 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on syy miksi halusin pois työelämästä. Jatkuvaa kyttäämistä, kyräilyä ja peen jauhamista muista. En ymmärrä sitä ollenkaan ja se on työajan hukkaan heittämistä. Epäkohdista voi jutella kohteelle itselleen mutta se pahantahtoinen juoruaminen selän takana ei vaan uppoa ja tuli halveksunta näitä ihmisiä kohtaan. En ole täydellinen mutta miksi pitää jauhaa päivät pitkät jonkun toisen ihmisen asioista ja vielä pahantahtoisesti?! Ei riitä ymmärrys.

Vierailija
8/58 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa työelämään.

En ole samaa mieltä, ei tällaista ole joka paikassa. Olen ollut työelämässä, kouluttaudun uudelle alalle. Ei tällaista ole ollut ainakaan näin paljoa tai suureleisesti. Sitä vain pohtii, että miksi ihmiset käyttäytyy näin? Meno muistuttaa välillä todella lastentarhaa. 

Ajattelin työskennellä itsenäisesti tämän sopimuksen jälkeen. Luulen, että se on paras vaihtoehto. 

Ap 

Vierailija
9/58 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja anna kun arvaan, olet hoitoalalla? 

Mun kokemus on juuri tuo, pahaa puhutaan kaikista selän takana, myös asiakkaista, ja ilmapiiri on kauhea. Lopulta koin sen tason selkäänpuukotuksen, vaikka olin hoitanut toisenkin asioita täysin pyyteettömästi, että en kestänyt enää ja jättäydyin työttömäksi. 

Olen kuullut samaa muilta, että eivät kestäneet enää töissä, kun sille ilkeilylle ja paskanjauhannalle ei tule ikinä loppua ja asiakkaita kohdellaan huonosti ja ilkutaan ja haukutaan ja mieluummin jätetään hoitamatta, että voidaan mennä takapihalle istumaan tai kansliaan ilkkumaan moneksi tunniksi. Sitten valitetaan miten raskasta on ja miten hirveen kauheeta kun on niin huono palkkakin, vaikka se on aivan hyvä. Kukaan ei arvosta jne. vaikka ala on yhteiskunnan arvostetuimpia.

Jaksamista sinulle, yritä kestää.

Vierailija
10/58 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa työelämään.

Niin työelämässä ei ole enää opettajaa ohjaamassa ja säätelemässä, että kaikki käyttäytyy kuten tuhannet muut. Se opitaan jo päiväkodissa miten on erilaisia lapsia ja aikuisia, mutta missä opitaan kuka sinä itse olet? Se yleensä opitaan vasta esim työelämässä, jossa oikeasti joutuu ottamaan sen oman paikkansa oman itsenäisesti. Itselläni on ns putkinäkö työelämässä ja katse siellä työputkessa.

Vierailija
11/58 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa työelämään.

En ole samaa mieltä, ei tällaista ole joka paikassa. Olen ollut työelämässä, kouluttaudun uudelle alalle. Ei tällaista ole ollut ainakaan näin paljoa tai suureleisesti. Sitä vain pohtii, että miksi ihmiset käyttäytyy näin? Meno muistuttaa välillä todella lastentarhaa. 

Ajattelin työskennellä itsenäisesti tämän sopimuksen jälkeen. Luulen, että se on paras vaihtoehto. 

Ap 

Voitko paljastaa, mikä ala kyseessä?

Vierailija
12/58 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö vuodesta 2017.

Vierailija
13/58 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla valehdellaa potilaista myös raporteissa ja paljon. Olin todistamassa tapausta jossa hoitaja ahdisti nuorta poikaa kysymyksillään, poika oli voitelemassa voiveitsellä leipiään. Poika nosti vaan veitsen normaalisti puhuessaan ja painotti puhetta. Ei huutanut ei uhannut MITENKÄÄN! Hoitajalikka alkoi kirkua apua apua mua uhataan täällä veitsellä.

Poika vietiin neljän korston voimin pois ja eristettiin täysin, läkittiin. Olis iellä pari kolme päivää.

Ja näin sen ettei MITÄÄN; siis YHTÄÄN MITÄÄN tehnyt.

Miten tää vaikutti poikaan... huh huh! Nuoren elämän alussa.

Vierailija
14/58 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo etätyö pelasti.

Sen vielä kestin, että juoruttiin selän takana, mutta kun se muuttui valehteluksi, niin minulle riitti.

Vierailija
15/58 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja anna kun arvaan, olet hoitoalalla? 

Mun kokemus on juuri tuo, pahaa puhutaan kaikista selän takana, myös asiakkaista, ja ilmapiiri on kauhea. Lopulta koin sen tason selkäänpuukotuksen, vaikka olin hoitanut toisenkin asioita täysin pyyteettömästi, että en kestänyt enää ja jättäydyin työttömäksi. 

Olen kuullut samaa muilta, että eivät kestäneet enää töissä, kun sille ilkeilylle ja paskanjauhannalle ei tule ikinä loppua ja asiakkaita kohdellaan huonosti ja ilkutaan ja haukutaan ja mieluummin jätetään hoitamatta, että voidaan mennä takapihalle istumaan tai kansliaan ilkkumaan moneksi tunniksi. Sitten valitetaan miten raskasta on ja miten hirveen kauheeta kun on niin huono palkkakin, vaikka se on aivan hyvä. Kukaan ei arvosta jne. vaikka ala on yhteiskunnan arvostetuimpia.

Jaksamista sinulle, yritä kestää.

Kyllä, osuit oikeaan. 

Kuulostaa todella tutulle, olenkin miettinyt, että onko tämä samanlaista joka paikassa? Tosin on yksi paikka missä olen ollut, jossa en kokenut oikeastaan minkäänlaista juoruamista tai jos oli, niin se oli hyvin vähäistä ja oikeastaan aiheellista, siis jos joku oli ollut todella töykeä, niin siitä saatettiin puhua. 

En vain kestä tällaista. Tuntuu, että ammattitaidolla ei ole juuri merkitystä ja minä olen oppimassa sentään vielä. Tuntitolkulla osa porukkaa istuu ja juoruaa. Harmitellaan huonoa palkkaa jne. 

Mielestäni palkka on ihan ok kuitenkin jos se on tällaista. Minusta petraamisen varaa olisi ja sellaista yhteishenkeä kaivattaisiin. Olisi aikaa silloin enemmän asiakkaillekin. 

Olen päättänyt jo, etten aio olla osa minkäänlaista työyhteisöä vaan vain vieraileva tekijä. 

Ap 

Vierailija
16/58 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työpaikallakin juorutaan paljon. Siis miesvaltainen ala. Se ei ole kuitenkaan sellaista pahantahtoista vaan esim. jos joku jättää krapulan takia tulematta töihin niin sille lähinnä naureskellaan mutta se ei ole sellaista pahantahtoista naureskelua tai että yritettäisiin puukottaa selkään. 

Miehelleni vaan totesin että onko hän varma ettei hänestä itsestään puhuta mitään? Meni aivan sanattomaksi ja näki ilmeestä ettei ole voinut kuvitellakkaan että hänestä joku puhuisi jotakin. Niinpä.

Vierailija
17/58 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla valehdellaa potilaista myös raporteissa ja paljon. Olin todistamassa tapausta jossa hoitaja ahdisti nuorta poikaa kysymyksillään, poika oli voitelemassa voiveitsellä leipiään. Poika nosti vaan veitsen normaalisti puhuessaan ja painotti puhetta. Ei huutanut ei uhannut MITENKÄÄN! Hoitajalikka alkoi kirkua apua apua mua uhataan täällä veitsellä.

Poika vietiin neljän korston voimin pois ja eristettiin täysin, läkittiin. Olis iellä pari kolme päivää.

Ja näin sen ettei MITÄÄN; siis YHTÄÄN MITÄÄN tehnyt.

Miten tää vaikutti poikaan... huh huh! Nuoren elämän alussa.

Tottakai hoitaja sai kostettua pojan erimielisen lauseen näin ja varmaan oli oikein tyytyväinen. Pojan papareihin kirjattiin varmaan heilui veitsen kanssa....mikä ei ollut ollenkaan eikä mitenkään totta. Näin tuhotaan kokonaisia elämiä!!!!!

Vierailija
18/58 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töissä ekstraa, koska tahdon edetä muihin töihin firman sisällä.

Työpanoksemme arvioidaan kahdesti vuodessa ja eräs uusi työntekijä oli lesoillut toiselle työkaverillemme omasta arvioinnistaan (aika lailla keskiarvoa) ja työkaverini oli hänelle sanonut, että ihan söpöä, mutta (minun nimeni) oli saanut huomattavasti paremman arvioinnin.

Tämä uusi työntekijä oli mennyt sitten omalle esimiehelleen valittamaan kuinka mua suositaan. 🤦🏼

Hänen esimiehensä oli sitten selittänyt, kuinka mä olen tehnyt ekstraa ja siihen on syynsä miksi olin saanut paremman arvioinnin, johon tämä uusi työntekijä oli sanonut ettei kuulu hänen työtehtäviin. 🤦🏼

Vierailija
19/58 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla on myös noita hoitajia ja ne kiristävät ihmisiä selvästi täällä, juoruillaan. Jos joudutte kohteeksi niin eikun ilmianto Valviralle. Vaikka olisi jo virasta poiskin.

Vierailija
20/58 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan valitettavan yleistä. Yhdessä palvelualan työpaikkassani puhuttiin pahaa asiakkaista ennen kuin astuivat ovesta sisään (arvioitiin ulkonäkö ja käytös ikkunan läpi) ja juttua jatkettiin heti, kun asiakas oli ulko-oven sulkenut. Paljon puhuttiin myös muista työntekijöistä, millainen kukin oli ja miksi käyttäytyi jollakin tavalla. Ulkonäkö ruodittiin huolellisesti ja perheen rahatilanne, lapsiluku jne.

Osa työntekijöistä vaihtoi nopeasti toiseen työpaikkaan, itsellä oli määräaikainen työsopimus ja kun ehdottivat jatkoa, en tietenkään suostunut. Asiakkaana en ole koskaan käynyt tuolla jälkeen päin.

Joten ap, joko kestät tai sitten vaihdat työpaikkaa. Mikään ei muutu, jos et itse muuta tilannetta.