Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vituttaa suunnattomasti asua Suomessa.

Vierailija
14.07.2022 |

Olen 3 krt asunut ulkomailla yht. yli 10 vuotta.

Suomen hinnat, verot, paljon ongelmaisia (ja ilkeitä) ihmisiä, huonoa ja hälläväli-laatua vähän kaikissa tuotteissa ja palveluissa, työpaikka- ja koulukiusaajia löytyy joka paikasta, hidas virkamieskoneisto.... väsynyt tähän paskaan.

Täytyy alkaa suunnittelemaan muuttoa ja sovittaa perheen tekemiset ja tulevaisuuden suunnitelmat pakettiin.

Taas palautuu mieleen miksi aikanani poistuin Suomesta eli juuri nuo em. syyt; yksin muutto oli helppoa, mutta jo toisella kerralla perheen ja lapsien kanssa ei niin helppoa.

Kommentit (292)

Vierailija
101/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"hidas virkamieskoneisto."

Tuo kertoo ettei AP ole oikeasti asunut ulkomailla.

Suomen "virkamieskoneisto" on varsin ketterä verrattuna about mihin maahan tahansa.

No voi olla ketterä (Luoja, että vihaan tuota sanaa), mutta kun virheiden määrä on niin suuri ja jokaisella uudella kierroksella kertaantuu, niin ei sitä kyllä kovin kehittyneeksi voi silloin sanoa. Sumien purkaminen ja alkuperäiseen muotoon asioiden saaminen on täysin tolkutonta ja siihen päälle vielä viranomaiset, kenen kanssa valitettavasti on pakko keskustella puhelimessa, jos silloinkaan tajuavat, saati myöntävät itsetekemiään virheitä, niin ole sinä vaan sen ketteryytesi puolestapuhuja ihan keskenäsi.

Vierailija
102/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, joko on maa tiedossa, minne muuttaa? Millä aikataululla?

t. Joko lähetään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset elävät itsepetoksessa, se on psykologinen suojamekanismi. 

Kuinka niin? Jokainen suomalainen tietää, että ostovoimakorjattu kansantuote per capita on monissa maissa suurempi kuin Suomessa. Monissa maissa kansalaiset ovat varakkaampia kuin suomalaiset. Mutta eihän tuo ole koko totuus ihmisen arjesta tietyssä valtiossa.

Mikä on tarkalleen tämä itsepetos? Taidat itse rakentaa Suomesta olkiukon ja kun Suomi ei olekaan -kaikilla- mittareilla suvereenisti paras maa niin se onkin itsepetosta olla -keskimäärin- hyvin tyytyväinen elämään Suomessa.

Vierailija
104/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko että ap on koskaan ollut päivääkään ulkomailla. 

Vierailija
105/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro, missä asut, niin kerron tien lähimmälle rajalle.

Tiedän sen ja aloituksessa kerroin, että muuttosuunitelmat alkaa nyt.

Mitä ihmettä me teemme tällä tiedolla? Että sua jurppii ja aiot lähteä johonkin muuhun maahan. Mä tiedän ihmisiä jotka tekee jotain ongelmansa eteen eikä ruikuta siitä jossain vauva-palstalla. Kun tässä sun aloituksessa ei ollut mitään pointtia, mitä sä tällä hait?

Vierailija
106/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se on.

Joskus olen erehtynyt kirjoittelemaan nettiin kommenttia, jossa puhuttiin Suomen verotuksesta tai hinnoista. Kirjoitin em. asuinmaani samoista jutuista ja moitin suomalaisia poliitikoita.

Vastauksia tuli:

- muuta pois

- lähde itse politiikkaan

- älä valita

- mene töihin (olin töissä asiantuntijana hyvällä palkalla)

Politiikkaan lähteminen vaatii tunnettavuutta, toimimista kauan paikallis- ja ehkä maakuntatasolla, rahaa 50 - 100 k€ kampanjaan ja sitten voit päästä eduskuntaan napin painajaksi puoluejohdon ohjeiden mukaan. Nuo 3 muuta kehotusta ei paranna Suomen asioita mitenkään.

Suomi on onneton maa.

Eli kun sä olet luuseri joka ei saa aikaiseksi muuttaa pois eikä edes yrittää muuttaa asioita joista vinkuu, niin se on jotenkin yhteiskunnan syy? Katso peiliin, ihan sieltä ne kaikki viat löytyvät joista vingut.

Vierailija
107/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa näkyy tämä suomalaisten negatiivisuus.

Se on kyllä vain positiivisuutta, että käskee muita korjaamaan ongelmansa eikä vain istua ja vinkua. Tuo aloittajan luuserivinkuna on sitä negatiivisuutta. Sitä ei kyllä missään maailmalla viitsitä kuunnella. Menepä vaikka USA:aan ja ala siellä marista niin saat kyllä niin nenillesi ettet vähään aikaan sano mitään.

Vierailija
108/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoja uutisia AP:lle, kaikkialla muualla on vielä kurjempaa josset nyt miljonääri ole.

Asun eteläeuroopassa. Ilmasto on aivan mahtava, ihmiset ystävällisiä ja tunnelma rento. Jokapäivä töiden jälkeen on olo kuin olisi lomalla.

Rakastan asua täällä!

Toki maassa on omat ongelmansa, mutta näin yksilötasolla nämä ongelmat eivät asumiseeni/elämääni vaikuta.

Olen erittäin onnellinen että muutin pois suomesta.

Vierailija
109/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva joskus tutkia näiden Suomea haukkuvien ip-osoitteet, että onko Venäjältä, vai tavallinen kotiruski.

Tämä!

Itseäni on oikeasti alkanut kiinnostaa millaisia ovat nämä suomea osaavat Venäjän trollit. Kaikki Suomessa asuvia r*ssiä vai Petroskoista? Tuskin kukaan siellä jossain keskellä Venäjää suomea opettelee. Tai mistä sitä tietää, ehkä trollitehtaat järjestävät eri kielten kursseja.

Olisi myös kiva tietää niiden taustat ja motiivit. Onko se vain pelkkä epätoivoinen yritys saada jostain rahaa? 

Vierailija
110/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon hyvää. Mutta paljon on myös asioita persieelleen ja itseäni inhottaa suomalaiset ihmiset vaikka itsekin olen suomalainen. Meissä on jotakin pielessä.

Jääkaappi sydän. Suomalaiset ei aidosti kykene tuntemaan empatiaa. Tämä on mielestäni kaiken ongelma. Viikinkitarustossa on hahmo joka on mielestäni suomalaista kuvaava. Erakkona metsässä asuva teknisesti osaava, kieroileva, laskemoiva ja kaksinaamainen Loki.

Vierailija
111/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti tultiin kommenteilla todistamaan se mitä aloituksessa sanottiin. 

Suomalaiset itse kritisoivat Suomea milloin mistäkin, mutta jos joku muu kuin itse kritisoi ja miettii jopa muuttoa niin kyseinen henkilö haukutaan ja käsketään häipymään. Silloin Suomi onkin yhtäkkiä maailman paras maa hetken, kunnes sitten taas löydetään jotain valitettavaa.

Vierailija
112/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voin huonosti Suomessa. Niinpä lähdin lopullisesti pois jo yli 20 v. sitten. Olen asunut Espanjassa, Tanskassa ja Saksassa. Sveitsissä ja Belgiassa jo aiemmin. Lähtöäni en ole katunut ja olen ollut onnellinen kaikissa näissä maissa.

Vierailija
113/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoja uutisia AP:lle, kaikkialla muualla on vielä kurjempaa josset nyt miljonääri ole.

Asun eteläeuroopassa. Ilmasto on aivan mahtava, ihmiset ystävällisiä ja tunnelma rento. Jokapäivä töiden jälkeen on olo kuin olisi lomalla.

Rakastan asua täällä!

Toki maassa on omat ongelmansa, mutta näin yksilötasolla nämä ongelmat eivät asumiseeni/elämääni vaikuta.

Mikäs alapeukuttajaa kismittää jos itse koen näin? Tein muutama vuosi sitten hyvän päätöksen ja nostin elämäni laatua 200% muuttamalla pois suomesta 🤷🏻

Vierailija
114/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon hyvää. Mutta paljon on myös asioita persieelleen ja itseäni inhottaa suomalaiset ihmiset vaikka itsekin olen suomalainen. Meissä on jotakin pielessä.

Samaa mieltä. Niin harvoin on positiivisia kanssakäymisiä, että ne harvat kyllä jäävät mieleen pitkäksi aikaa. Ei niitä todella negatiivisiakaan onneksi ole paljon, mutta lähinnä sellaista aika ankeaa kaikki.

Vierailija
115/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en ole kyllä vielä koskaan kuullut kommenttia niinpäin, että Suomeen takaisin muuttaneet olisivat milläänlailla onnesta soikeana. Kyllä se on ollut tuskan paikka itsellekin tulla perheen takia takaisin ja en ole enää tänne mukautunut, kun pois jo kerran lähdin. En ole ajatellut jäädä kauaksi aikaa. Haluan muuttaa pois.

Vierailija
116/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan asua täällä!

Missä maassa asut ja millä alalla olet töissä? Sori, kun utelen, mut kiinnostaa, eikä oo pakko vastata.

Vierailija
117/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan asua täällä!

Missä maassa asut ja millä alalla olet töissä? Sori, kun utelen, mut kiinnostaa, eikä oo pakko vastata.

Asun espanjassa ja teen etätyötä suomeen. Alaa en viitsi kertoa sillä minut tunnistaisi helposti siitä.

Vierailija
118/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan asua täällä!

Asun espanjassa ja teen etätyötä suomeen. Alaa en viitsi kertoa sillä minut tunnistaisi helposti siitä.

Ok, kiitos tiedosta. Tiedätkö, löytyisiköhän media- tai kirja-alalta töitä Espanjasta?

Vierailija
119/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös muuttamassa väliaikaisesti pois. Katsotaan sitten oliko Suomessa tosiaan parempaa vai ei ja mietitään tulevaisuuden vaihtoehtoja sen mukaan.

Ainakin Suomessa on koronan kanssa oltu rennommin kuin monessa muussa maassa, ei ole tarvinnut esimerkiksi jonottaa ruokakauppaan ja esittää jotain passia eikä ole ollut ulkonaliikkumisaikoja tai vastaavaa. Se on sentään yksi hyvä asia.

Vierailija
120/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on saanut yli 70 tykkäystä ja 25 alapeukkua eli niin se kyllä on, että 75%:ia ihmisistä veetuttaa nykyinen Suomi. Hyvä, että mahdollisimman moni sanoo sen.