Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vituttaa suunnattomasti asua Suomessa.

Vierailija
14.07.2022 |

Olen 3 krt asunut ulkomailla yht. yli 10 vuotta.

Suomen hinnat, verot, paljon ongelmaisia (ja ilkeitä) ihmisiä, huonoa ja hälläväli-laatua vähän kaikissa tuotteissa ja palveluissa, työpaikka- ja koulukiusaajia löytyy joka paikasta, hidas virkamieskoneisto.... väsynyt tähän paskaan.

Täytyy alkaa suunnittelemaan muuttoa ja sovittaa perheen tekemiset ja tulevaisuuden suunnitelmat pakettiin.

Taas palautuu mieleen miksi aikanani poistuin Suomesta eli juuri nuo em. syyt; yksin muutto oli helppoa, mutta jo toisella kerralla perheen ja lapsien kanssa ei niin helppoa.

Kommentit (292)

Vierailija
281/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoja uutisia AP:lle, kaikkialla muualla on vielä kurjempaa josset nyt miljonääri ole.

Asun eteläeuroopassa. Ilmasto on aivan mahtava, ihmiset ystävällisiä ja tunnelma rento. Jokapäivä töiden jälkeen on olo kuin olisi lomalla.

Rakastan asua täällä!

Toki maassa on omat ongelmansa, mutta näin yksilötasolla nämä ongelmat eivät asumiseeni/elämääni vaikuta.

Olen erittäin onnellinen että muutin pois suomesta.

Missä maassa asut ja millä alalla olet töissä? Sori, kun utelen, mut kiinnostaa, eikä oo pakko vastata.

Asun espanjassa ja teen etätyötä suomeen. Alaa en viitsi kertoa sillä minut tunnistaisi helposti siitä.

Aa, eli puhelinmyyjä. Sitähän toi "asun Espanjassa ja teen etätöitä Suomeen" monesti tarkoittaa. Toivottavasti on kivat kämppikset.

No juu ei 🤣. En tee puhelinmyyntiä ja asumme perheenä omassa asunnossa.

Kai tuollakin joku tienaa ja toiset yrittävät tienata. Taitaa olla enempi ihan nuorten väliaikaista työtä.

Onhan se vaikea tunnustaa että tekee puhelinmyyjän hommia. Ei siinä mitään pahaa ole tunnusta vaan. Vai pidätkö niitä jotenkin ala-arvoisempina niin kuin viestistä saa kuvan?

Niin, ei puhelinmyynnissä sinänsä ole mitään alempiarvoista ja jotkut hommalla tienaavatkin, hyvä niin. Paljon olen kuullut myös surullisia tarinoita näistä myyjistä, työ ei ole helppoa ellei saa pohjapalkkaa.

En ole perehtynyt aiheeseen sen enempää.

Itselleni myyntityö ei sovi sillä en olisi missään nimessä hyvä myyjä.

No ei se joku hikisen tonnin kuussa maksava asiakaspalvelutyö puhelinmyynnistä eroa. Mulla on päiväpalkka tuon tonnin.

Vierailija
282/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on vapaa maa. Täältä voi lähteä vapaasti jos ei mielytä. Turha sitä on jäädä itkemään, aikuinen ihminen.

En minä kauhean vapaaksi sanoisi kun ei mielipidettään saa sanoa eikä esittää kritiikkiä ilman että muut suomalaiset hyökkää verenhimoisesti kimppuun teilaten, läksyttämällä, solvaten ja syyllistäen kaikista vastoinkäymisistä niistä kertovaa. Puhumattakaan herran jumala että koittaisi suomessa johonkin asiaan vaikuttaa. 

No sun pitää olla Putin ettei kukaan missään maailmassa uskaltaisi koskaan ilmaista sinulle eriävää mielipidettään. Mielipiteenvapaus nyt vain kuuluu länsimaiseen yhteiskuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kuin pohjois-korea paitsi että siellä on keskiluokka rikkaampaa. On OMA talo, muutama lehmä ja kana ja ikuinen työpaikka. Koreassa vaan televisio tuuttaa propagandasta aamusta ilmaan mutta onhan meilläkin Yle..

Siis missä ihmeen harhoissa sinä elät? Suomessa ei ole enää vuosikymmeniin kellään ollut "muutama lehmä ja kana ja ikuinen työpaikka".

Ikuisia työpaikkoja ei taida olla kellään ja muutama lehmä ja kana on tainnut jäädä jo 70-luvulle. 

Nykyään maatilat on 200-500 lehmän navetoita ja siihen nuori karja päälle. 

Maaseudulla elävistä vain pari % saa elantonsa maataloidesta. 

Propagandaa ei Suomessa ole sen vertaa, että edes mainita vois. Mutta ainahan sitä voi harhoissaan höpöttää....

Vierailija
284/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta sitten sinne Ryssalaan, josta olet oikeasti kotoisin

Vierailija
285/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Suomessa asuminen vituttaa niin on kyllä olla aika clueless siitä, miten asiat muualla maailmassa ovat. Muuta ihmeessä muualle, veikkaan nopeaa paluuta.

Hmmm, luitko ketjua ollenkaan? Tässäkin ketjussa on ulkomailla asuvia suomalaisia (joita on muuten todella paljon) ja jotka ovat tyytyväisiä valintaansa. Miksi veikkaat nopeaa paluuta?

Itselle suurin syy asua pois suomesta on ilmasto. Nautin auringosta ja lämmöstä

Veikkaan että ne on kuitenkin Suomessa asuvia luusereita ketkä vaan haaveilee asuvansa muualla. Turha tulla mulle esittämään

Vierailija
286/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin nyt kertoa teille faktan. Rikkaana on kiva asua missä tahansa ja köyhänä ei missään. Suomessa köyhänä saat enemmän kuin muualla.

Vierailija
287/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka ei viihdy täällä- tervemenoa. Meillä ei tule ikävä teitä.

Vierailija
288/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois Turusta...

Vierailija
289/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella on pienen maan ongelma. Väki ei ole vaihtunut. Sisäsiittoinen kansa. Näkyy nykyään selkeästi.

Vierailija
290/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tavoitteena muuttaa saksankieliseen maahan seuraavan 3-5 vuoden aikana. Suurin syy on sää (vihaan talvea, pimeyttä ja liukkautta) sekä negatiiviset näkymät väestön ikääntymisen osalta (olen melko varma että kokonaisveroaste nousee mun elinikäni aikana väestön ikääntymisen takia). Olen jo kerran asunut Irlannissa n. 1,5 vuotta joten seuraava muutto on helpompi.

Vierailija
291/292 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän osittain, mistä ap puhuu. Olen parin viime vuoden aikana saanut jollain tapaa tarpeeksi tästä maasta. Rakastan Suomen luontoa, suomalaista rehellisyyttä ja tietysti täällä asuvaa sukua ja perhettä. Rakastan suomalaista urheilua. Olen aina ollut isänmaallinen, mutta viime vuosien politiikka on ollut kuvottavaa. EU ja vihreä siirtymä sekä poukkoileva, syrjivä koronapolitiikka on meinannut viedä uskon tähän maahan. Perusoikeuksia on poljettu mennen tullen ja palatessa. Samaan aikaan osa palvoo Suomen johtajia ja kritiikki vaimennetaan täysin median taholta. On jopa sanottu suoraan, että oma kansa ensin ajattelu on vaarallista.

En oikein enää tiedä, mitä ajatella. Voisin koittaa asua jossain muualla hetken, mutta toki perheellisenä järjestely olisi aika raskasta. Ehkä joskus Suomessa ajetaan taas suomalaisten asioita.

Vierailija
292/292 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin toissapäivänä kahden ja puolen viikon reissulta takaisin Suomeen, enkä rehellisesti olisi jaksanut palata takaisin. Olo oli todella haikea. Reissu avasi silmiäni monella eri tasolla, aloin mm. kyseenalaistamaan elämääni Suomessa entistä enemmän. Pidän Suomesta totta kai, mutta olen alkanut kaipaamaan rentoutta, avoimuutta, iloisuutta ja rikasta kulttuuria ympärilleni. Matkan aikana tuli taas luovempi fiilis - halusin valokuvata, lukea ja maalata, Suomessa olen menettänyt intoani todella paljon harrastuksissa. Suomessa asuminen ei innosta minua elämään täysillä.

Tietenkin turistina oleminen on erilaista kuin vakituisesti asuminen. Muuttamisessa ja sopeutumisessa olisi varmasti isot haasteensa, varsinkin jos muuttaisin aivan yksin. Ja toisaalta tuo "silmien avaaminen" näytti eri maista hyvät ja huonot puolet - myös Suomesta. On täällä paljon hyvääkin.

N23