Vituttaa suunnattomasti asua Suomessa.
Olen 3 krt asunut ulkomailla yht. yli 10 vuotta.
Suomen hinnat, verot, paljon ongelmaisia (ja ilkeitä) ihmisiä, huonoa ja hälläväli-laatua vähän kaikissa tuotteissa ja palveluissa, työpaikka- ja koulukiusaajia löytyy joka paikasta, hidas virkamieskoneisto.... väsynyt tähän paskaan.
Täytyy alkaa suunnittelemaan muuttoa ja sovittaa perheen tekemiset ja tulevaisuuden suunnitelmat pakettiin.
Taas palautuu mieleen miksi aikanani poistuin Suomesta eli juuri nuo em. syyt; yksin muutto oli helppoa, mutta jo toisella kerralla perheen ja lapsien kanssa ei niin helppoa.
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Suomen suurin rasite on suomalaiset joita vituttaa kaikki.
Tämä. Naama norsunvitulla valitetaan kuinka ihmiset valittaa naama norsunvitulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta sitten sinne Ryssalaan, josta olet oikeasti kotoisin
Mitä jos sinut ja muut Suomen sivistysmaakehityksen pahimmat jarrut kyyditettäisiin tuonne itärajalle?
Ai niin henkinen kotimaasi maailman paras Neuvostoliitto on kuollut ja teille ei ole enää paikkaa maailmassa.
Siis jos kehottaa muuttamaan Mordoriin, eli Venäjälle, on venäläinen?
Tyypillistä venäläisten aivolahojen logiikkaa.
Kyllä se oma asenne ratkaisee viihtymisen ja pärjäämisen missä tahansa. Ei kannata muita sormella osoittaa.
Miksi palasit? Oliko pakko, Kelaa ei taida olla muualla kuin Suomessa.
Miksi 4 vuotta vanha ketju piti nostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomessa asuminen vituttaa niin on kyllä olla aika clueless siitä, miten asiat muualla maailmassa ovat. Muuta ihmeessä muualle, veikkaan nopeaa paluuta.
Hmmm, luitko ketjua ollenkaan? Tässäkin ketjussa on ulkomailla asuvia suomalaisia (joita on muuten todella paljon) ja jotka ovat tyytyväisiä valintaansa. Miksi veikkaat nopeaa paluuta?
Itselle suurin syy asua pois suomesta on ilmasto. Nautin auringosta ja lämmöstä
Veikkaan että ne on kuitenkin Suomessa asuvia luusereita ketkä vaan haaveilee asuvansa muualla. Turha tulla mulle esittämään
Kovapäinen juntti ei usko kun on itsekin sellainen haaveilija joka ei saa mitään konkteettista aikaan. Minä olen asunut USAssa kauan ja olen maan kansalainen. Maailman helpoin teko oli sanoa hyvästit Suomelle.
Hyvää maata/valtiota ei ole olemassakaan. Vai onko se Brunei, jossa kaikki ovat sulttaanin palkkalistoilla, tosin orjina kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomessa asuminen vituttaa niin on kyllä olla aika clueless siitä, miten asiat muualla maailmassa ovat. Muuta ihmeessä muualle, veikkaan nopeaa paluuta.
Hmmm, luitko ketjua ollenkaan? Tässäkin ketjussa on ulkomailla asuvia suomalaisia (joita on muuten todella paljon) ja jotka ovat tyytyväisiä valintaansa. Miksi veikkaat nopeaa paluuta?
Veikkaan että ne on kuitenkin Suomessa asuvia luusereita ketkä vaan haaveilee asuvansa muualla. Turha tulla mulle esittämään
Kovapäinen juntti ei usko kun on itsekin sellainen haaveilija joka ei saa mitään konkteettista aikaan. Minä olen asunut USAssa kauan ja olen maan kansalainen. Maailman helpoin teko oli sanoa hyvästit Suomelle.
😂😂😂
Persuille USA on se ihanne, vaikka on nykyään kuin Venäjä. Demokratia katoaa, Trumpin käskyt jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Persuille USA on se ihanne, vaikka on nykyään kuin Venäjä. Demokratia katoaa, Trumpin käskyt jää.
Trumpin aika on rajallinen. Hänen jälkeensä alkaa pesutalkoot Valkoisessa Talossa, kuurataan kullatut feikkikrusidullit pois. Ei ne ole tehneet vaikutusta keneenkään muuhun kuin Drumpfiin itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin TV-ohjelmaa, jossa brittiperhe etsi Floridasta kesäasuntoa. Lähellä huvipistoja löytyi uima-allastaloja, joissa oli 6 makuuhuonetta ja 4 kylppäriä, reilulla 200.000 eurolla. Täältä tuolla summalla saa neukkukuutiokaksion jostakin Lepuskista.
Just tämä ja myös etelä - Euroopassa aika monella on hieno talo jossa allas tai puutarha vähintään. Ja en nyt tarkoita idästä tulleita katu kerjääjiä. Usein keskituloiset rikkaampia kun täällä tai laadukkaampi asuminen. Itse asun vuokralla ja vuokra kallis eikä mitään laatua pk-seudulla, tässä mm. omistajat sijoittaa vuokraa narkeille, remontteihin ei rahaa, pienet huollot tehdään juoksemalla sisälle ilmoittamatta. Koskaan ei vastaavaa nähnyt muualla, paitsi jos on ollut hostelli.
Vierailija kirjoitti:
Saksassa on valtavasti maahanmuuttajia. Berliinissä melkein kaikki ravintolat olivat turkkilaisia. Viikko riitti.
Saksassa on eräs pieni ero, siellä tarjotaan työtä ja tuetaan yrittäjiä eli muualta tullut saa työn jopa hänkin. Ihan eri meno kuin Suomessa usea jää vaille työtä ja vaille kielitaitoa. Täällä ei ole pakko edes oppia kieltä jos ei halua. Ei edes ruotsissa ole näin myös siellä täytyy oppia kieli nykyisin vaatimus tuen eteen. Muualla tuetaan heitä jotka oppii kielen ja haluaa työn, Suomessa ei. Ja samaa kohtelu myös paikallisille, palvelua ei saa työtön Suomessa korkeintaan työpajaa. Itse hakenut turhaa työtä Suomessa koskaan ei mitään tarjoa työvoimatoimisto. Paikat täynnä jo valmiiksi palkkaa tuttuja. Luultavasti olisin saanut heti työn muualla. Koska tukevat antavat työtä, täällä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Sä et pääse koskaan edes kotikaupunkisi ulkopuolelle, koska makaat vaan velttona sohvalla.
Olen vilpittömän iloinen kurjuudestasi. Purra leikkaa vielä lisää. Tämä on vasta alkua.
Toivottavasti voin potkaista, kun olet asunnoton.
Suomalaisten pitäisi ottaa valta poliitikoilta ja lopettaa ulkomaalaisten hyyysääminen. Feminismi pitäisi laissa kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Sä et pääse koskaan edes kotikaupunkisi ulkopuolelle, koska makaat vaan velttona sohvalla.
Olen vilpittömän iloinen kurjuudestasi. Purra leikkaa vielä lisää. Tämä on vasta alkua.
Toivottavasti voin potkaista, kun olet asunnoton.
Potkivat demokratiaa vastustavat persut on jo ihan tuttuja, kiitos nykyhallituksen 😄
Vierailija kirjoitti:
Suomi on siitä hieno paikka että täältä saa koska vaan, kuka vaan lähteä pois. Passin saa kaikki ja viisumiakaan ei useimpiin suuntiin tarvita.
Joo, mutta ei se aina ole niin helppoa. Jos on vakituinen työ, ja perhe, eikä mitään kontakteja maassa johon haluaisi muttaa, niin ei sitä tuosta vaan pakata kamoja ja suunnata lentokentälle. Muutto ulkomaille on iso ja kallis projekti, ja pakkohan perheellisen on ottaa huomioon muutkin kuin itsensä. Minä en ole ap, mutta jos olisin perheetön sinkku, jonka pitäisi kantaa vastuu vain itsestään, olisin lähtenyt jo vuosia sitten. En ole ap.
Vierailija kirjoitti:
Miksi 4 vuotta vanha ketju piti nostaa?
Miksi ei? Näyttää hyvin edelleen herättävän keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on, että ulkomailla suomalainen on "ulkomaalainen" eikä se ole yhtään toisenlaista kuin suomalaisten asenne maahanmuuttajia kohtaan. Toki työssä käyvä löytää usein paikkansa työyhteisöstä, mutta syvällinen sopeutuminen on vaikeampaa. Kotimaa on aina kotimaa, koska sukukin asuu useimmiten lähtömaassa. Jos perustaa perheen uuden asuinmaan asukkaan kanssa, sopeutuminen on varmasti helpompaa.
Auttaa paljon jos osaa kieltä.
No voi saatana, ap. Muuta pois!
No itse suuntasi valitset. Mitäs harhailit suunnattomasti tänne takaisin?
Saksassa on valtavasti maahanmuuttajia. Berliinissä melkein kaikki ravintolat olivat turkkilaisia. Viikko riitti.