Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäiset, käyttekö säännöllisesti terveystarkastuksissa?

Vierailija
13.07.2022 |

Taas kuoli pari tuttua 5-kymppistä miestä sydänkohtaukseen. "Täysin terveitä." Ettekö hyvät ihmiset käy edes verenpainetta ja kolesterolia mittauttamassa vaikka kerran vuodessa?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Helsingissä ei pääse terveysasemalle edes akuutisti sairaana, ja koska siksi pitää käydä aina omalla kustannuksella yksityisellä. Se on todella kallista, joten eipä houkuta tuhlata rahaa mihinkään terveystarkastuksiin ihan vaan huvikseen varmuuden vuoksi.

Vierailija
2/52 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v välein työterveydestä tulee kutsu. Mutta että vuosittain pitäis laukata omalla kustannuksella katsastuksessa....no thanks.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Helsingissä ei pääse terveysasemalle edes akuutisti sairaana, ja koska siksi pitää käydä aina omalla kustannuksella yksityisellä. Se on todella kallista, joten eipä houkuta tuhlata rahaa mihinkään terveystarkastuksiin ihan vaan huvikseen varmuuden vuoksi.

Joo, ja sama juttu muuallakin. Jos menet ja sanot että tulet varmuuden vuoksi terveystarkastukseen niin nauravat ulos.

Vierailija
4/52 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nää vastaukset selittää paljon, kiitos niistä. Itselleni terveys on prioriteetti nro 1.

Ap.

Vierailija
5/52 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono tekosyy!

Verenpaineen voi mitata kotona.

Vierailija
6/52 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo sitten kouluvuosien käynyt terveystarkastuksessa, jos ei äitiysneuvolaa lasketa. Verenpainemittari on kotona, kun tuli perintönä. Joskus olen mitannutkin, ei ole korkealla. Ei ole mitään vaivoja eikä oireita. Hoidan kyllä terveyttäni mm. syömällä terveellisesti, liikkumalla, lepäämällä. En näe kyllä mitään syytä käydä terveystarkastuksissa. 

Vierailija
7/52 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska yleislääkärit eivät ole ollenkaan ajan tasalla, ja olen hyvä itse löytämään luontaisratkaisut pikkuvaivoihin.

Jos tulisi jotain vakavan tuntuista, menisin. Inhoan lääkäriasemia ja sairaaloita.

Vierailija
8/52 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo sitten kouluvuosien käynyt terveystarkastuksessa, jos ei äitiysneuvolaa lasketa. Verenpainemittari on kotona, kun tuli perintönä. Joskus olen mitannutkin, ei ole korkealla. Ei ole mitään vaivoja eikä oireita. Hoidan kyllä terveyttäni mm. syömällä terveellisesti, liikkumalla, lepäämällä. En näe kyllä mitään syytä käydä terveystarkastuksissa. 

Sulla on siis lapsia. Eivätkö edes ne ole hyvä syy sille, että kävisit verikokeissa ja eläisit ehkä pidempään?

Vierailija
9/52 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Hakunilassa, ja täällä terveyskeskuslääkärit eivät ymmärrä suomea. Turha sinne on mennä. He uusivat reseptit omakannassa. En ole käynyt lääkärissä 10 vuoteen.

Vierailija
10/52 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska yleislääkärit eivät ole ollenkaan ajan tasalla, ja olen hyvä itse löytämään luontaisratkaisut pikkuvaivoihin.

Jos tulisi jotain vakavan tuntuista, menisin. Inhoan lääkäriasemia ja sairaaloita.

Aika ristiriitaista. Voisit välttää ne sairaalat käymällä silloin tällöin verikokeessa.

Vierailija
11/52 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mennä terveysasemalle, kun lääkäri ei osaa suomenkieltä? Viimeksi taistelin lääkärin kanssa diabeteslääkityksestä. Hän määräsi minulle metforem lääkkeen, arvoilla 5.3. Ei kiitos.

Vierailija
12/52 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jos saan joskus jonkin kohtauksen, ainoastaan hyvä. En ole ikinä halunnut elää pitkää elämää. Nyt olen 46.

Vierailija
13/52 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Hakunilassa, ja täällä terveyskeskuslääkärit eivät ymmärrä suomea. Turha sinne on mennä. He uusivat reseptit omakannassa. En ole käynyt lääkärissä 10 vuoteen.

Ei kunnassani Itä-Suomessa myöskään. Liian suuria kommunikointiongelmia johki terveystarkastukseen. Eli enpä käy.

Ap:lle suosittelen reality checkiä.

Vierailija
14/52 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naiset gynekologille.

Vierailija
15/52 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kunnassani Itä-Suomessa myöskään. Liian suuria kommunikointiongelmia johki terveystarkastukseen. Eli enpä käy.

Ap:lle suosittelen reality checkiä.

No joo, olen ilmeisesti hyväosainen, kun pystyn laittamaan satasen vuodessa siihen asiaan, jonka katson kaikkein tärkeimmäksi. Ap.

Vierailija
16/52 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on siis lapsia. Eivätkö edes ne ole hyvä syy sille, että kävisit verikokeissa ja eläisit ehkä pidempään?

Mun lapset on jo aikuisia. Miten ne verikokeet auttaisi elämään pidempään? Se auttaa, kun käy aamuisin uimassa tai sauvakävelyllä tai hölkkälenkillä. Illalla voi käydä kävelyllä ja joogata. Ei kannata tehdä istumatyötä, jos on pakko, niin pitää välillä vähän jumpata ja venytellä, käydä kävelemässä. Sekin auttaa, kun muistaa ottaa d-vitamiininsa, syö ravintorikasta, puhdasta ruokaa, ei mitään pikaruokaa ja valmisruokamössöä tai kevyttuotteita. Muistaa levätä ja nauttia elämästä. Viettää aikaa ystävien ja läheisten kanssa. Käy luontaishoidoissa ja hemmotteluissa. Saunoo ja ulkoilee. Ajattelee positiivisesti eikä vatvo vaivojaan tai ylipäätään mieti kovin paljon terveysasioita. Elää vaan ja joskus kuolee. Mun äiti ysikymppinen, eikä ole missään terveystarkastuksissa hypännyt. 

Vierailija
17/52 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy koska itse pitäisi maksaa. Työterveyslääkäri olisi halunnut verenpaineen kotimittaustuloksia, mutta se oli tehty niin hankalaksi että jäi tekemättä. Olisi pitänyt tehdä 2 mittausta sekä aamuisin että iltaisin, 10 minuuttia paikallaan ennen sitä eikä kahvia saanut juoda.

Vierailija
18/52 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun myös Hakunilassa. Ei huvita terveysasemalle mennä, kun lääkärit eivät ymmärrä mitään.

Vierailija
19/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun keski-euroopassa ja käyn omalla lääkärilläni kerran vuodessa jolloin hän ottaa laajat verikokeet, ekg:n, verenpaineen ja myös keuhkojen kunto tsekataan. Joka viides vuosi ihotautilääkärin (lähetteellä) sekä silmälääkärin kontrolli.

Vierailija
20/52 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nää vastaukset selittää paljon, kiitos niistä. Itselleni terveys on prioriteetti nro 1.

Ap.

Terveyttä hoidetaan ihan muulla tavalla kuin käymällä varmuuden vuoksi lääkärissä.