Paljonko mansikkaa pakastatte?
Ja perheen kokoja mihin käytätte marjat talvella?
Kommentit (29)
5 kg, 3 hlön perhe. Teen marjarahkaa, hilloa, kiisseliä, laitan puuron sekaan jne.
En yhtään. Meillä on aika pieni pakastin, alle puolet jääkaappipakastinten koosta. Ostetaan sitten pakastettua mansikkaa, jos tarve vaatii.
20 kg olen pakastanut. Syön itse olen sinkku. Käytän puuroissa piirakoissa ja salaateissa. Mustikkaa on 12 litraa.
En yhtään. En ole ostanut mansikoita koskaan, enkä juuri piittaa niistä.
En yhtään,en pidä pakastetuista lössöistä.
Joskus teen hilloa.
Syödään mieluummin tuoreena.
15 kg pakastearkkuun, äiti+peräkamaripoika ja tytär toisessa kaupungissa pienellä pakastelokerolla, jälkiruoat ja aamukaurapuuroon
Pari 5 kilon lootaa ostin, ja toisesta otin jokusen litran syöntimarjaksi. Loput pakastin. Mies ottaa yleensä jokusen marjan, mutta minä rakastan mansikoita. Meitä siis vain kaksi.
Talvella survon marjoja vaikka jogurttiin tai puuroon ja laitan valmismehukeittoon sulaneet marjat, ja sitten vedän sauvasekoittimella sakeaksi juomaksi.
Täytekakun sisäänkin on joskus päätynyt mansikkasosetta.
Survokseen otan myös mukaan mustikoita tai paloittelen hedelmiä. Oheen vaikka pala jäätelöä.
Piirakkaakin olen kokeillut tehdä, raparperista ja mansikoista. Raparperi hillon muodossa.
En pakasta marjoja, niitä saa ympäri vuoden marketin pakastealtaasta !
En yhtään. Pakastin on, mutta tyhjänä eikä ole käynnissä. Pakastin löytyy lähikaupasta.
Itse en pidä pakastetusta maniskoista.Sulaneena ne ovat vetisiä.Meillä ei tehdä kisseleitä ei kakkuja.Joten emme pakasta maniskoita koskaan.Mustikka ja vadelma on meidän juttumme ja terveyden kuin normaali painon lähde selaisena.Nekin ostetaan pakaste altaista kerralla 2 viikon satsit. Kun aamuisin syömme niitä.Niin isoa pakastinta ei ole että tori myyjältä ostaisimme niitä koko vuodeksi!Autoa ei ole ,ei Metsää, eikä käsien nivelrikon ja reuman takia pystytäisi niitä edes keräämän.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.
Kauppias maksakoon sähkölaskut.😄
Mansikat on hyviä tuoreeltaan, mutta maku kärsii pakastaessa. En pakasta yleensä yhtään vaan täytän pakastimen mustikoilla, puolukoilla, sienillä ja kalalla. Toinen pakastin on muille tuotteille.
7-8 kg on nyt pakastimessa. Siinä on hyvä alku. ehkä joku 50 kg alkaisi riittämään. Osa soseena, osa kokonaisina. Klaaniin kuuluu 9 henkeä, joista 6 asuu vakituisesti meillä. Pakastetaan toki muitakin marjoja. Mustikan raakileita kävin eilen lähimetsässä katsomassa.
Kaupat ovat sen verran kaukana, ettei joka pikku asian kanssa voi lähteä siellä käymään, joten ruokaa pitää varastoida kotiinkin. Etätöitä enimmäkseen tehdään, joten ei työn vuoksikaan liikuta joka päivä kauppojen lähettyvillä. Sitä paitsi pakasteiden kuskaamista varten pitää olla aina kylmälaukku mukana, jotta ne ovat pakasteita vielä kotiin tullessakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.
Kauppias maksakoon sähkölaskut.😄
Kauppias on piilottanut sähkön hinnan sinun mansikoihin.
7 kg tänään laitoin pakastimeen. Jonkun verran varmaan menee lisää vielä, jos omasta mansikkapenkistä vielä ylimääräisiä jää. 6 hengen perhe, neljä aikuista ja kaksi teiniä. Mansikkaa kuluu esimerkiksi talvella syntymäpäiväkakkuihin (meillä syödään ihan perheen kesken kakku synttäreillä). Keitän mansikkahilloa pitkin vuotta, kun ei ole kunnon kellaria (pitäis rakentaa), tänään keitin yhden 2 kg satsin, se toivottavasti riittää johonkin marraskuulle, kun on vielä pari purkkia edellisiä jäljellä.
Taan myös usein marjarahkaa, johon menee kerralla yksi rasiallinen mansikoita.
Ehkä yksi 5 kg lodju mahtuu pakkaseen, on vielä jäljellä kesän -21 mansikoita
En pakasta mansikoita. Pari rasiaa olen tänä kesänä ostanut ja mauttomia ovat. Jos nyt jostain syystä talvella tarvitsisin mansikoita, niin ostaisin ne pakastealtaasta. Sopivat lähinnä smoothiehin tai keitettäväksi hilloksi äitelän makean valmishillon sijasta.
Mustikoita kerään, jos kerättävää löytyy, mutta niidenkin suhteen kaupan pakasteet ovat aivan OK. Syön jugurtin kanssa ja käytän leivonnassa. Vain suomalaista alkuperää olevia ostan.
0