Paljonko mansikkaa pakastatte?
Ja perheen kokoja mihin käytätte marjat talvella?
Kommentit (29)
Mansikkapuskani ovat tänä vuonna luovuttaneet. Niitä ei ole alun perinkään laitettu kunnolliseen mansikkapenkkiin vaan tökätty maahan vähän sinne sun tänne. Nyt kahtena kesänä kärsineet kaiken lisäksi paahteesta eikä minulla ole ollut mahdollisuutta kastella niitä.
No, nyt viimeisenä vuonnaan ne suovat minulle muutaman pienen rasiallisen siivuttuina. Rahkassa parasta, kenties yhden kääretortun/täytekakun teen. Syön yksin - on mansikka hyvää, kun yksin syö!
Meillä on mansi- ja mustikoita pakkastin pullollaan, ei mene kansi enää kunnolla kiinni.
En yhtään. Sulavat kuitenkin, kun talvella tulee sähkökatkot
20kg pakastettiin, 3 hengen perhe.
Mustikkaa laitan 20 - 25 kg.
Kolme laatikkoa mansikkaa, kolme laatikkoa vadelmaa, ämpärillinen mustikoita ja muutama litra mustaherukkaa. Tuo määrä menee mukavasti talven aikana meidän kahden hengen taloudessa. Käytetään aamupalalla rahkan/jogurtin/puuron päällä ja satunnaisesti leivontaan.
Vierailija kirjoitti:
20kg pakastettiin, 3 hengen perhe.
Mustikkaa laitan 20 - 25 kg.
Käyttötarkoitus näköjään unohtui.
Maustamattoman jogurtin kanssa syödään talvella. Lisäksi keitän muutaman pienen satsin hilloa lettupäivinä.
Nyt olen pakastanut n. 7 kiloa. Tarkoitus on ainakin 5 kg vielä laittaa. Asun yksin, mutta mukulat joskus käydessään syö myös. Yleensä syön niitä kohmeisena suoraan purkista telkkaa katsoessa.
Vierailija kirjoitti:
"Maniskoita"....;D
Lapsuudenkodissa oli kaksi maniskaa, mandoliinia. Ihana sana, olikin häipynyt aktiivisesta sanavarastosta.
Pakastan vain omalta mansikkamaalta poimitut. Määrä vaihtelee vuosittain. Osa mansikoista menee lapsen perheelle ja osan käytämme (2 hlöä) itse. Me teemme mansikkatäytekakkuja, ja syömme mansikoita myös jäätelön kanssa.