Pienet naiset! Kuinka paljon olette lihoneet raskaana?
Olen 152cm ja painan 41kg. Olen raskausviikolla 11. Olen aina ollut todella pkeni ja liikunnallinen ja nyt ahdistaa että paisun kuin pullataikina raskauden myötä enkä enää palaudu samoihin mittoihin.
Lapsi on haluttu. Tietyt asiat vain ahdistavat.
-N28
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Miehet panevat vaikka ilman kortsua vaikkeivat lasta halua ja naiset synnyttävät lisää ja lisää vaikka maapallo on jo täynnä...
Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.
Mikäs maailmanparantaja sinä olet?
160 cm: Ennen raskautta 60 kg, raskauden aikana paino nousi 2.5 kg ja synnytyksen jälkeen laihduin 47-kiloiseksi.
Miksi juuri lasten saaminen on joku pyhä haave joka pitää mahdollistaa kaikille käytössä olevista resursseista huolimatta, varsinkin kun se voi tietää suurta kärsimystä sille lapselle?
Kaikkien mielestä ihmisiä ei ole vielä tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri lasten saaminen on joku pyhä haave joka pitää mahdollistaa kaikille käytössä olevista resursseista huolimatta, varsinkin kun se voi tietää suurta kärsimystä sille lapselle?
Se voi myöskin tuoda älyttömän suurta kiitollisuutta.
Kuulostat itse kyllä kovin katkeralta. Jos paha olla, tee asialle jotain äläkä vaan ulise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat itse kyllä kovin katkeralta. Jos paha olla, tee asialle jotain äläkä vaan ulise.
t. Mahmed
Ensimmäisestä n. 8 -9 kg ( 1996) , toisesta 9- 10 kg (1999) palauduin raskautta edeltävään 47-48 kg painoon hyvin pian (=muutama viikko).
Saman n.47 kg olen painanut siitä asti kun saavutin aikuispituuteni 162. Tiedän sen siitäkin että ollessani 14v, isäni silloin mulle ostamat ratsastushousut mahtuvat edelleen.
On muuten hyvää laatua ratsastushousut, ostettu 1986 ja ehjät edelleen. Mul on 2007 alkaen ollut jälleen omia hevosi, edelliset hepat ad 1992, ja tuossa välissäkin housut oli käytössä ratsastaessani vaihtelevasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei se sille lapselle kuulu mitä minä haluan.
Leikkinukella leikkimisestä pitäisi tehdä sosiaalisesti hyväksyttävämpää. Sitä ei tarvitse saattohoitaa eikä haudata, mutta emä pääsee silti tuuppaamaan vankkureita ja terhakkaasti huoltamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Mieluummin otan riskin että lapselle tulee kärsimystä lisääntymisestä kuin että itselle tulisi kärsimystä lisääntymättömyydestä <3
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien mielestä ihmisiä ei ole vielä tarpeeksi.
Kaikki muut apinalajit ovat uhanalaisia paitsi ihminen. Ehkä ap tarkoittaa niiden tekemistä lisää.
Olen 157 cm, ennen ensimmäistä raskautta 52 kg. Paino nousi 8 kg. Imetys oli vaikeaa ja maitoa ei riittänyt vauvalle tarpeeksi. Kokeneemmat sanoivat, että raskaana ollessa olisi hyvä lihoa vähän varastoon, että on mistä imettää. Tiedä tätä sitten. 🤷🏻
Toisessa raskaudessa paino nousi 10 kg, kolmannessa 13 kg. Imetykset onnistui jo helpommin, mistä sitten johtuikaan. Raskauskilot hävisi, mutta paino nousi varkain näiden raskauksien välissä ja vielä kolmannen jälkeen ja jämähti 59-60 kiloon. Tällä menty noin 7 v, kunnes nyt vihdoinkin on lähtenyt 2 kg pois! En ole koskaan yrittänytkään aktiivisesti laihduttaa, pyrkinyt vain siihen, ettei paino mene yli 60 kilon. Enkä ole pullukka tälläkään painolla, lihasmassaa on paljon.
En enää haaveile alkuperäiseen painoon paluusta. Enhän ole enää kaksikymppinen, vaan jo yli neljänkymmenen. Hyvä lihaskunto tärkeämpää kuin vaa'an lukema.
Vaikea erottaa lihomista verimäärän kasvusta (n. 20%), mahdollisesta, nesteiden kertymisestä, kohdun ja kaiken sen sisällä olevan painosta. Mutta lopetettuani imetyksen painoin 5 kg vähemmän kuin raskautuessani - imetys ja vaunulenkit vaativat yli 3000 kcal:n päivittäistä energiansaantia, silti laihduin.
En siis tiedä, paljonko raskauden aikana lihoin. Raskaus oli kestoltaan normaali, 41 viikkoa.
Viikolla 13 painoin 66,6 kg päivää ennen synnytystä painoin 84,4 kg, eli 23 kg enemmän kuin raskautuessani.
(Raskaudessa oli yksi lapsi ja raskaus meni hyvin.) Lopetettuani imetyksen painoin 56 kg.
Olen 160 cm pitkä, ja painoin ennen ensimmäistä raskautta 48 kg. Viimeisilläni ollessani painoa oli jo yli 70 kg, mistä valtaosa vauvaa ja nestettä. Ennen toista raskautta painoin 56 kg (lapsilla ikäeroa 1,5 v), ja tällä kertaa en kerännyt nestettä, joten paino nousi vain 7 kg. Imetysten jälkeen lukema on vakiintunut tuonne 53 - 55 kg:n tietämille, mikä on mulle ihan tosi hyvä ja terve paino.
Eli pano voi nousta paljonkin, eikä se tarkoita sitä, että jäisi mitään älyttömiä raskauskiloja.
Zemppiä odotukseen, älä stressaa turhista!
30 kg, joista n. 17 kg oli nestettä + vauva, istukka jne.
Oli aivan karmea kokemus tuo loppuvaihe. Ja ei, ei unohdu. Ei ikinä enää. Kiitollinen olen tästä yhdestä ja raskaus + synnytys Luojan kiitos takanapäin!