Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mörötin-81 - 20.10. 08:22

Itkun tuherrusta :`(

Huomenia!

Täällä itkua tuherretaan, kun vauva taas on niin hiljainen. Nyt alkaa taas liikkeitä tuntua, mutta pitkiä on minuutit, kun liikkeitä saa metsästää. Toisaalta tekisi mieli mennä äitipolille tarkistukseen, että vauva varmasti saa tarpeeksi happea ja toisaalta sinne ei pitäisi mennä jos se kymmenen liikettä kuitenkin nyt tunnin sisään tulee.

Poppikselle lohtuhalit! Kyllä minäkin varmaan sain pitkän miinuksen neuvolaterkan papereihin, kun erehdyin tunnustamaan, että välillä minua suututtaa koko vauva, kun se minua huolestuttaa tuolla vähäisellä liikehdinnällään ja ei suostu nyt sitten tulemaan tuolta kohdusta ulos vaikka on lupa annettu. Ja sitten itselle saa näistä ajatuksista entistä pahemman mielen :( Jokainen meistä tekee virheitä, mutta niistä voi oppia, joten turha hautoa syyllisyydessä ja katse vaan eteenpäin!

Mörötin rv38+ ja vauvalle tosiaan lähtölupa myönnetty!

Vierailija
2/23 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siirretään tähän.

Poppis, älähän nyt... *iiiiiso halaus*. Varmasti et oo Räpsylle pahaa tehnyt eilen. Kunhan nyt et ihan tavaks ota ;) Ja sitäpaitsi millin mamatutka sanoo, että susta tulee Räpsylle ainoa oikea, maailman paras mama. Kyllä sitä välillä tuntee itse kukin olevansa paska äiti kun ei esim. ymmärrä mitä tuo pieni ihminen tällä kerralla haluaa, mutta kuitenkin sitä ajattelee, että kaikesta huolimatta mä olen paras äiti omalle lapselleni.

Möröttimelle halit myös. Tosi kurjaa kun joutuu noin miettimään onko pienellä kaikki hyvin. Toivottavasti pian pääset hakemaan omaapientä nyyttiä.

Meitä täällä Aksun kanssa harmittaa kun ei päästä huomisille treffeille, mutta mennään sitten sen sijaan tänään mummulaan yökylään yhdessä kun isi lähtee Aksun kummisedän varpajaisiin.

Aksu täältä lähettää kaikille terveisiä! http://irc-galleria.net/view.php?nick=mi llipilli&image_id=45988494 (Amylle spesiaaliterkut ;))

pikku-milli & Akseli melkein 6kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mörötin: laitoin sun viestin tähän alkuun, toivottavasti et pahastu kun siirsin sen tuolta eilisestä. kyllä mä luulen että ihan oman mielenrauhan takia sä voisit siellä äippäpolilla käydä tilannetta tarkistuttamassa, viikotkin kuitenkin jo noin hyvät.

poppis: tänne vaan sieltä! tuskinpa kukaan sua täällä moisesta lynkkaa!

ihanasti tuo pikku-millikin sinulle kirjoitti:) (8 . 8) (esittää halia:))

heidi: mä luotan et ne väpätykset on just merkki poikavauvasta:) kun mulla on NIIN poikaolo koko aika, niin josko tää ois sit se merkki;)

iida-linnea: kyllä tuo kuulostaa ihan normaalilta odottavan äidin ajatusmaailmalta:) nää painot yms kriisit tulee sit ajanmyötä;)

larskukin oli meitä kivasti muistanut kertomuksella. suht nopeasti oli sullakin sit lopulta mennyt. toivottavasti pääsis itekin tohon tahtiin. täällä kuule varmaan moni tirauttaa itkut ihan tuon kertomuksen lukemisestakin:,)

iiihanilta kuulosti nuo amyn hemmottelut! mitähän sitä itse keksis että uskaltais sen kameran sairaalaan päästää. joskus houreissani miehelle höpötin et eiks ois kiva tehdä sellanen odotus-dvd ittelle, et vaikka joka viikko kuvais pikku pätkän fiiliksistä jne. nyt mies on aina välillä kysellyt sen perään ja saanu vastaukseks tuhahduksen. en tod viihdy kameran edessä:) no, on se pari masu-kuvaa napsauttanut...

makkaralle taas tervemenoa miehen kainaloon. kiinnostavalta kuulosti tuo sun ammatti. ite piti aikoinaan hakee psykaa lukeen, mut sit tuli reissu enkä ois pääsykokeisiin päässyt. nyt vieläkin aina välillä nostaa päätään into lähtee opiskeleen. etkös muuten sanonutkin joskus treella opiskellees?

täällä ei kummempaa. simppis aloitti aamujumppansa klo 6 kun heräsin kun mies pyöri sängyssä. sitten vielä ihmetteli et miks en nuku, nooh, ei kauaa ihmetellyt kun laitoin kätensä masulle joka pupsahteli sinne tänne... eli päikkärit ois toiveissa. ja hammaslääkäri edessä, ei toiveissa...:P

tikru ja simppis 30 TASAN (VOI LUOJA!)

Vierailija
4/23 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei camoon Poppis, elä ny niin kovasti murehdi vaikka ihan pienen moraalisaarnan sulle pitäisinkin.

Nyt vaan unhoitat siiderit ja oluet loppuraskauden ajaksi, et osta niitä ukollekkaan kaappiin niin eipä tee sinunkaan mieli.

Varmastikkaan susta ei tule paskaa äitiä vaan suloinen rakastava mama !

En usko että mitään kamalaa vaaville tapahtui, elä kuitenkaan enää tuolla lailla, ihan vaan vaikka itsesi vuoksi, sillä tiedän että jos jotain tapahtuu IHAN mistä syystä tahansa, syytät sitten itseäsi ja juuri tätä tapahtumaa.

Meillä kaikille on omat murheemme ja juttumme, mä tuumasin eilen aamulla miehelle kun neiti oli taas mahassa oikein kovasti yöllä touhunnut, että onkohan näissä ( siis vauvoissa ) sellainen 14 päivän vaihto ja palautusoikeus,jos se onkin kiukkuinen ja pitää äitiä hereillä huutaen kaiket yöt.

Mies sanoi että älä vaan kenellekkään kerro nehän pitää sua ihan hulluna.

Sitä mä eniten pelkään että olen sitten neidin synnyttyä liian väsynyt ja satutan sitä, nukahdan vaikka väärään aikaan tai en huomaa kun se kippaa itsensä hoitopäöydältä lattialle.

Täällä alkaa olla moni aika pitkällä raskaudessa ja olotila ns. herkistyy sitä murhehtii ihan turhiakin asioita.

Laitetaan nyt sellainen joukkovirtuaalihalaus jolla lohdutetaan kaikkia yhes koos, makkaraa pahoinvoinnista, poppista morkkiksesta ja lähetetään voimia kaikille niille jotka ovat viimeisillään.

AA ja metakoiva mimosa 31+6, huomenna jälleen uusi viikko

Vierailija
5/23 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanasti kyllä aa:kin kirjoitti *sniif* mitkä tunteet herkässä:,) mä aamulla mietin et miten tolle masukille vois vuorokausirytmiä opettaa, kun kello kuus ei mun mielestä vielä ois jumppa-aika;)

milli: vai että tapparan-miäs? taitaa mun jokerit-paita olla simppikselle vielä hetken liian iso;) mun lapsuudenperhe on ihan perinjuurin tapparaa. itekkin luistelin tapparassa kaunoluistelua 6 vuotta. sit jossain vaiheessa haksahdin noihin jokereihin. mut viime vuonna oli kyllä pahin kun olin oikein ilveksen palkkalistoilla opettamassa luistelukoulussa tulevia kiekkoilijoita:) ois varmaan häädetty porukoilta jos oisin saanut jonkun ilves-ulkoilupuvun ja se päällä mennyt pyörähtään isiä ja äitiä moikkaan;)

mut on mulla pari outoo serkkuukin. vantaalta ovat ja toinen kannattaa tapparaa ja toinen tps:ää...

minä taas

Vierailija
6/23 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppis ottaa nyt ihan iisisti, turha tuota on enää murehtia. Sitä paitsi sait kuitenkin niin hirveän morkkiksen ettet tule toistamaan tapahtunutta ;) Joutuuhan monet käyttämään vahvoja lääkkeitäkin läpi raskauden, ja silti vauvat ihan terveitä.

Vitsi että oli aamuherätys! Piti seiskalta nousta ylös kun piti olla 8.30 hammastarkastus. Soitin vielä kotipihasta pyörän selästä varmistuksen sieltä varauskeskuksesta, että missähän se mun hampilääkäri on. Iloinen naisääni sanoi puhelimesta, että " eikö sulle ole soitettu? Tämän kyseisen hammaslääkärin kaikki ajat on peruttu sairastumisen vuoksi!" ONNEKSI soitin kotipihasta, enkä esimerkiksi puolentoista kilsan päästä keskustasta!

Nyt lähdetään testaamaan Keravan uimahalli sisarusten kanssa.

Kandi & Muhku 30+1

Vierailija
7/23 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun viikonloppu taas kolkuttelee ovella, vaikka tiedossa raksahommia niin viikonloppu on silti viikonloppu:) Ehkä meidän talo joskus on täysin valmis... Ollaan asuttu jo yli 3kk, mutta vielä on pientä närpäämistä siellä sun täällä.

Mörötin, mene nyt ihmeessä sinne äippäpolille niin ei tartte stressata onko kaikki hyvin vai ei. Ikinä ei ole liian varovainen kuitenkaan, vaikka teilläkin varmaan siellä masussa kaikki kunnossa=)

Milli, ens treffeille tuutte sit taas. Jos koitettais järkätä ennen joulua vielä yhdet tänne Helsingin suunnalle, niin pääsee mukaan kaikki jotka ei onnistunut huomisiin osallistumaan. Ja vielä tässä on kaksi kk aikaa jouluun, joten eiköhän pistetä uusi treffipino pystyyn marraskuun lopulle kun ollaan huomisesta selvitty=)

Tigger, meillä kun kotona on yksi Jokerifani (mies), on jo Jokeribody laitettu tilaukseen. Tutteja eivät enää Jokerit valmista, mutta selvittävät jos saisivat sellaisen meille maalautettua... Tärkeitä asioita nää fanituotteet jo pienestä pitäen;)

Poppis kulta, älähän nyt murehdi. Se oli VAIN se yksi kerta ja toista ei varmaankaan tule enää. Ei 4 sidukkaa nyt maailmanloppu ole, kun on kerrasta kyse koko odotusaikana ja ekojen viikkojen kriittinen aikakin jo mennyt ohi. Mutta kuten kaimakin sanoi, ei sitten enää tän jälkeen. Voidaan ottaa ne sidukat sit yhdessä kun on nyytit jo maailmaan saatu, eiks je? :=)

Kandille mukavia pulahteluhetkiä uimahalliin:) Missä vaiheessa toi uiminen sit kielletään, kun joskus ihan lopussako voi saada jotain pöpöjä tms?? Eli kuinka pitkään voi pulahdella hyvin mielin?

Omassa masussa alkaa eloa jo olla. Eli viime to tuntui pari pientä muljahdusta, ja eilen sit tuntui miehelle masun päällekin " muljahtelut" . Itseasiassa tuolla masussa on aika aktiivista ollut nyt pari päivää. Eilenkin koko työpäivän tuntui tosi " keljulta" eli siis sellaista ihme muljahtelua... Koskakohan nuo liikkeet alkaa tuntua potkuina tms? Taas tuolla jokin liikkuu vähän väliä:)) Ja itseasiassa nyt parissa päivässä on tullut pömppö tohon mahaan, eli nytkö se sit alkaa kasvamaan... *kääk*. Mieskin sanoi eilen että nyt näkyy jo maha! Nyt se stressi sit vasta alkaakin tän kropan suhteen:(

Sit yksi kysymys suppareista! Kuinka usein ja millaisia on normaalia? Kun mulla nyt jo useamman päivän niitä tulee aikasta usein (siis jos ovat suppareita). Eli kauhea painon tunne masussa ja kovettuu ihan kivikovaksi. Ei satu mutta tosi ikävältä tuntuu. Ja tulee useita päivässä. Eli mikä normaalia, onko kokemusta??

Nyt menee romaanin puolelle, jatkan sit myöhemmin!

Mukavaa perjantaita kaikille!

Aurora + Poitsu rv 21+6

Vierailija
8/23 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, väriä pitää tunnustaa pienestä pitäen;)

onnittelut liikkeiden tuntemisesta, niitä kun niin kovin stressasit viime viikolla. bd

uimisesta: ei mulle ainakaan oo mitään sanottu uimisesta. ilmeisesti sen aikaa kun paikat on turvallisesti kiinni niin voi polskutella. toisillehan toi voi olla ainoita miten voi liikkuu, kun ei rasita polvia tms.

tikru

Vierailija
9/23 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=27408B]Perjantaithan on mun lempipäiviä..Ei kauheesti vielä tunnu siltä..Huoh.

Mä oon jutellu räpsyn kanssa tosta insidentistä ja ollaan nyt sovittu asia, eikä se oo enää pahalla päällä mulle, vaikka joutukin lillumaan hetken pienessä pöhnässä. Njah..

Välillä tuntuu jotenkin niin kovin voimattomalta..edes kirjoitella tänne. En tiedä paljonkohan koko palstalla kirjoittais, mutta pahimmat huolet tuntuvat olevan saako niitä goddamn katkarapuja syödä ja lightjuomien suurkulutus. Kaikki on niin...odottajia. Kaikki jotenkin on valmistautuneita sen tyypin tuloon ja tuntuu, että mä oon ihan pihalla. Oon yrittäny kovasti miettiä, että esim. tää joulu on viimeinen _ikinä_ kun vietetään miehen kanssa kahden hengen voimin. Mä tuijottelen nurkkaan ahdettua pinnistä täysin ulkopuolisena ja pinoan hissukseen pyykkiä siihen päälle..Mä oon suuresti alkanut epäileen, että se tyyppi ei tuu viihtyyn päivää yksinään kissojen kanssa kun mama on asioilla..nähtävästi se pitää ottaa mukaan. Aina. Heh. Luoja, että mä toivon sitä suurta valaistumista kun se syntyy, mutta tällä hetkellä se tuntuu niin hiton epätodennäköiseltä..Huoh.

Mutta kylläpä te enskattaret olette pirun ihania ihmisiä. Kiitos kun olette olemassa.

Nyt saakeli muihin asioihin jo!

Viipun seula oli ok ja ultrakin ensi viikolla. Eikö teillä ole kunnan puolesta kuin 1 ultra kun menette yksityiselle? Innostusta gradun kanssa ahertamiseen! =)

Iida-linnealla oli jysähtänyt =) Se kyllä lienee mahtava fiilis..=) Toivottavasti yövuoro meni ongelmitta ja kiitos näteistä sanoista..=)

Larskulla oli ihana synnytyskertomus..Siellä on sitten taas yksi onnellinen perhe! Paljon onnea teille kaikille! =)

Osse joutu osastolle..Joudutko olemaan siellä kauemminkin vai jokohon pääsisit tänään kotiin?

Amyllä on 39 viikkoa kasassa..Ihan älytöntä! =) Laitas nyt kunnon show pystyyn ja ala tositoimiin huomisilla treffeillä? =) Ihanat hemmottelut olit saanut =)

Sirulla on tänään vimppa duunipäivä! Kyllä sitä tekemistä nähtävästi keksii..Kysy vaikka keltä! =)

Makkara mietii kestopigmenttiä..Mä en suostu sellaseen meneen koska tiedän, että mun tuurilla sillä tekijällä on kova krapula tahi jotain ja toinen kulma on sitten ihan epäsymmetrinen ja friikin näköinen kun saadaan valmiiksi. Ole siinä sitten hehkeä kun toinen kulma on 5 senttiä ylempänä ja vinossa. =D tänään näät taas miehulin..Jey! =)

Sara-Maria joutuu mun tavoin sokrurasitukseen. Musta on tullut kilofriikki ja käyn puntarissa pahimpina päivinä puolen tunnin välein. Ei sit niin mitään järkeä. Ota sä vähän rauhallisemmin. =)

Naukulle heilutukset kun olit löytänyt palstan taas pitkästä aikaa..=) \../ (toi oli se heilutus)

Möröttimelle jaksuja hiljaisen vauvan kanssa! Toivotaan, että kaikki on hyvin ja saat kohta pienokaisen syliinkin!

Milli-pilli: toivottavsti tutkasi on erehtymätön..=D Hiemanko Aksu on jo iso poika!! Ihq =)

Tikru: 30?! Hitto sentään! Mä seurailen kaikkien muiden viikkoja ja jotenkin mietin, että mä vaan pysyttelen samassa..Millon mä herään?! =)

AA: mun mielestä vauvat voi kyllä parin viikon ajan palauttaa! Oon kuullu, että ne laitetaan sit äitiyspakkaukseen ja Kela hoitaa homman eteenpäin. =D Moraalisaarna (kovin pieni) ja virtuaalihali vastaanotettu: i can feel the love!!! =)

Kandilla tais olla sisarusviikonloppu? Oikein hauskaa puuhastelua siis! =)

Aurora: jees..mä tuun sit teille räpsyn kans ja otetaan sit yhdessä sidut. =) Noista suppareista just juttelin neuvolassa kun mulla ei ole ollut yhtään..Kaikille ei kuulemma tuu ja joillekin sit homona ja aikasin. Jos niitä tulee rasituksesta niin ei kait oo hyvä? Äh..mä mitään niistä tiedä! Auttakaa muut!! =)

Kelalta tuli lappu, että pitäis maksaa jotain ikivanhoja asumistukia takaisin 412 euron arvosta. Hitto..vastahan mä sain ne maksettua. tätsyt siellä yrittää vaan haalia joulurahat kasaan ja lähettelee idiooteille samat laskut uudestaan eri tilinumerolla..Hmph!

Kello on jo vaikka MITÄ ja siivousta ei ole aloitettu!! Nyt pitää kasata itsensä ja alkaa hommiin.

Oikein mukavaa perjantaita kaikille!

t. piristynyt poppis ja räpsy rv26+2

Vierailija
10/23 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo tapaamispäivä... Mullahan on sitten synttärit sunnuntaina ja meille tulee vanhuksia syömään kakkua tuolloin lauantaina.. Elikkä, jos ehdin laittaa kaiken valmiiksi niin tuun käymään nopeahkosti tuolloin, mutta jos en, niin en sitten tuu. :(

Larskulle kiitoksia synnytyskertomuksesta :o)

Osselle jaksamista sairaalaan. Toivottavasti pääset viikonlopun viettoon kotiin.

Amylla tosissaan noi viikot katoaa...

Siirillä tais alkaa tänään loma :o)

Poppiselle lohtuhaleja ~~~~~ AinoAuroran kanssa oon samoilla linjoilla. Olisi kauheaa syytellä itseään sitten jälkikäteen, niin kannattaa kaikki mahdollisuudet siihen rajata pois.

Täälläkin on remppa viikonloppu edessä. Meillä on vielä eteisen laitto kesken, ja nyt kun huomenna tulee vieraita, oli pakko sitä tässä aamulla jatkaa. Sain onneksi karmit maalattua, ja nyt vain 12 tuntia odottelua, että saa maalata toisen kerroksen. Eli aika nopeasti etenee...

Toukka vaihtelee puolta minkä kerkee, mutta toivottavasti tekee sen pääalaspäin. ON vain niin liikkuvaista sorttia, että toivon, ettei käänny väärinpäin.

Tänään olisi myös teatteri-ilta. MEnnään erään yhdistyksen kanssa katsomaan Savoyhin jotain näytelmää minkä nimeä en muista, ja sitä ennen Markus Maulavirta tekee meille jotain herkkuja...nam... :O) Ihanaa päästä laittamaan itseään " kauniiksi" :o) Toivottaavasti jaksan istua mahan kanssa koko esityksen läpi.

Mukavaa viikonloppua ja toivotaan, että pääsen huomenna mukaan

Heidi <3 Toukka 36+ 5

Vierailija
11/23 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=104E8B] Vähän ihanaa, mulla ei opiskeluja nyt yli viikkoon, lomaa! Jippii, saa vaan löhöillä (ja tehdä opiskelutehtäviä kotona...plääh)! [/color]

[color=BF3EFF] Sitten kommentteihin... [/color]

[color=104E8B] mörötin: Käy ihmeessä äitipolilla tarkistuttamassa tilanne, jos huolettaa kovasti vauvelin hiljaisuus. Saat siitä sitten taas hyvän mielen takaisin:) [/color]

[color=BF3EFF] poppis: *halaus* morkkikseen! Hyvä, että saitte räpsyn kanssa asian sovittua...ei ne vauvatkaan usein kovin kauaa jaksa murjottaa;) Ja yhdyn AA:n ja muiden neuvoihin, että nyt vaan jätät kaikki sidukat kaupanhyllylle muiden riesaksi ja kippistelet seuraavan kerran kun räpsy on saatu onnellisesti punnerrettua maailmaan! Jeps, ja ultrasta...Jyväskylä ei tarjoa kuin yhden ultran (alkuraskauden ultra, n. rv 10-11), jossa vaan tarkennetaan laskettu aika ja todetaan, onko mahassa enempi kuin yksi tyyppi polskimassa. Aika köyhää touhua, sanon minä. Ja olen jo ennekin tänne valittanut, että täällä on myös neuvolakäyntien määrää ja muutakin raskauteen liittyvää karsittu. No ehkäpä ne kaupungin rahat menevät johonkin " parempaan" tarkoitukseen... *valivalivali* [/color]

[color=104E8B] Aurora: Varmasti mukavaa, kun pikkupoitsu alkaa liikehtimään masussa niin, että sen tuntee! Mä en oo vielä ihan satavarma, että oonko tuntenut Piksun liikkeitä...jotain muljahduksia on tuntunut, mutta voihan ne olla vaan eksyneitä pierujakin;) [/color]

[color=BF3EFF] Me ollaan ajateltu tässä lähiaikoina tehdä pientä remonttia meidän makuuhuoneeseen sekä muuttaa ns. työhuone lastenhuoneeksi. Nyt viikonloppuna pitäisi varmaan mennä vähän katsastamaan tapetti-/maalitarjontaa. Sitten kun on tapetit valittuina, voikin alkaa ostelemaan muita sisustusjuttuja (aion ottaa sitten tapetista väri-ideoita muuhun sisustukseen). Makuuhuone sisustetaan ehkäpä ruskean tai harmaan sävyillä (+jotain tehostevärejä, esim. punainen) ja lastenhuoneeseen ajattelin limenvihreää ja punaista. Äipän ja pikkusiskojen kanssa mennään lähiaikoina Ikeaan..siellä on kivoja lastenhuoneen kalusteita ja muita sisustusjuttuja! [/color]

[color=104E8B] Aurinkoista ja iloista perjantaita jokaiselle Enskalle! Viikonloppu olisi edessä taas:)! Mahtavaa! [/color]

[color=BF3EFF] Heidille mukavaa teatteri-iltaa! Kuulostaa superkivalta! Nyt vaan sitten nautit täysin rinnoin ja otat kaiken ilon irti huippukokin maukkaista sörsseleistä sekä teatteriesityksestä:)! [/color]

Tässäpä vielä linkki ihanaan kikatukseen! Toivottavasti toimii!

[color=104E8B] ~ ♥ ~ Viipuli ja Piksukka, rv 18+4 ~ ♥ ~ [/color]

Vierailija
12/23 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, tänään taas neuvolassa käyty.

Rv 38+4

Painonmuutos +1500g/viikko!!! Aaargh! Kai se sit on sitä turvotusta vaikken ite huomaakaan et sitä nyt ois yhtäkkii sen enempää tullu..?!

RR 121/77

Hb 118 (noussu yhellä pykälällä viime viikosta :-)

Sf 34 (sama ku viime viikolla eli korkeimmillaan ollaan?)

Tarjonta RT

Syke 140:n molemmin puolin ja liikkeet plussaa

Pissa puhdas

Et eipä tässä sit muuta ku odotellaan...

Amylla alta viikko LA:aan, huii! No eipä mullakaan paljoo sen enempää :-) Pitäähän sitä synnäriä varten kaunistautua, mäki kävin leikkauttaa ja värjäyttää hiukset ja ite aattelin hoitaa kulmien nyppimisen ja värjäyksen jos ehin...

Ja yhdyn edellisiin Poppikselle kommentoijiin et nou hätä, ihmisiä me vaan ollaan... Hyvä et on jo parempi mieli!

Mörötin, aika samoissa mennään ja hyvinkin voi tässä loppuvaiheessa vauvan liikehdintä vähentyä kun tila loppuu. Mut tuskin on haittaakaan käydä näyttäytymässä jos siltä tuntuu! Meidän Viivi ainakin toisena päivänä möyrii enemmän ja toisena vähemmän.

Kiva kun Pikku-milli laitoit kuvalinkin, kyllä vaan on ihuna poitsu teillä

:-D

Kandille meinas tulla turha reissu hampilääkäriin, hyvä tosiaan et soitit ajoissa :-)

Aurora, tuttu sana toi raksaviikonloppu... tosin ei oo meikäläistä meidän raksalla viime aikoina paljoo näkyny... te sentäs ootte jo muuttanu, meillä menee siihen kyllä vielä aikaa... vasta on saatu villat seinille... Ja onnittelut liikkeiden tuntemisesta! On se vaan niin ihana tunne! Niistä suppareista, mä tunnistin ekat harjotussupparit varmaan jossain tos 30. viikon kohilla, tosi yksilöllistä on. Nyt huomaan niitä jo monesti päivässä, mut ei ne vieläkään miltään tunnu...

Nyt on pakko munki ruveta siivomaan... evvk... No jostain niistä kolmesta S:stä täytyy alottaa! Mäki oisin halunnu sinne rehveille mut matkaa sen verran et oisin halunnu miehuksen kuskiks ja se ei tietenkään ehdi ku se on siellä raksalla koko ajan... Mut hauskaa tapaamista teille! Täytyy sitte kattoo josko pääsis vauvallisena enskana johonki tapaamiseen mukaan! Nyt imurin varteen mars!

JoJo ja Viivi rv 38+4

Vierailija
13/23 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppis: Luulempa että aika samat ajatukset meillä kaikilla pyörii päässä, mäkin olen vuorannut vaunun työntöaisan vaatteilla ja pinniksen reunalla möllöttää parit verkkarit ja paitaa ihan vaan koristeena.......

sen vauvan olemassaolon tajuaa vasta kun sen saa syliin siellä laitoksella, josko sittenkään.

Meinaattekste kuollettaa mut nauruun, ensin poppis lupaa että vauvat voi lähettää kelan laatikossa sellaisen haluavalle ja sitten katselen videon jossa pikkuinen nauraa kummelin efektimiestä, ja se vauvakin oli ihan sen näköinen... kattokaa vaikka.

ja lisää hauskoja lapsia

-Hiedillä- on sittenkin pää puusta, toivottavasti pääset käymään kuitenkii !

Nyt töihin

AA

Vierailija
14/23 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset tikrulle, että laitoit tuon minun aamuisen viestin tähän pinkkaan :)

Lähdin sitten tosiaan käymään siellä äitipolilla tarkistuksessa, kun ei tuntunut niitä liikkeitä tulevan millään. Yleensä ne kuitenkin alkaa viimeistään siinä vaiheessa, kun soitan miehelle, että nyt varmaan pitäisi siellä käväistä, mutta tällä kertaa ei sekään auttanut. Mies lähti sitten polilla käyttämään ja matka tuntui kestävän ikuisuuden, vaikka meiltä ei ole sairaalalle kuin max. 10 min. Polilla pääsin onneksi heti käyrille, vaikka siellä tuntui kovasti kiirettä olevankin. Oloa helpotti heti, kun kuuli pienen sydämen jumpsutuksen :) Välillä tosin säikähdin, kun syke tuntui laskevan niin kovasti, vaikka alimmillaan se oli kuitenkin 120 eli ihan hyvä. Kätilö katsoi käyrän ja sanoi sen olevan oikein mainio (hyvä Otso!) ja pyysi odottamaan vielä lääkärin tarkistusta. Lääkäri sitten ultrasi ja tarkisti napanuoravirtaukset, jotka minua juuri ovat huolestuttaneet ja hyvin näyttää happi ja ravinteet meidän pienokaiselle kulkevan :) Painoarviotakin tehtiin ja Otso on nyt n. 2700g eli meille ei ole mitään jättiläisvauvaa tulossa, tosin ollaan miehen kanssa molemmat pienikokoisia, että tämä oli ihan odotettavissa. Alapäänkin tilanne tarkastettiin ja kohdunsuu on avautunut sormelle (viime viikolla vielä kiinni) eli vähitellen siellä tilanne etenee. Niin ja sitten se lääkäri vielä tarkisti lantion tilavuuden ja hyvin mahtuu sieltä vauva sujahtamaan. Eli oikein oli hyödyllinen polikäynti ja nyt saa tämä mamma olla taas hetken huoletta :)) Se lääkäri oli kyllä tosi mukava ja sanoi, että saa tulla aina näytille jos ne liikkeet huolestuttaa ja sitä liikelaskentaa on jatkettava sinne synnytykseen saakka.

Tikrulle ja simppikselle onnittelut 30 raskausviikon rajapyykin saavuttamisesta! Uimisesta sen verran, että ei ole suositeltavaa enää rv36 jälkeen tai ennen sitä, jos kohdunsuulla tai kohdunkaulalla on tapahtunut kypsymistä juuri sen tulehdusvaaran takia.

Auroran kannattaa ehkä vähän hiljentää tahtia jos kovin alkaa masu kovettua. Ei niistä tarvitse vetää hernettä nenään, mutta silloin kun alkaa tulla niitä kovettumisia, niin huilailet vaikka vähän aikaa. Mulla ne mahan kovettumiset alkoi joskus rv25+ ja kun en tahtia suostunut yhtään hiljentämään niin sitten niiden kanssa alkoi tulla jo onkelmia. Niitä harjoitussuppareita saa kyllä rasituksessa tulla, mutta levolla ne pitäisi mennä ohi ja tuossa vaiheessa niitä ei tarvitsisi hirveästi päälle 10 tulla per päivä.

Poppikselle ja kaikille muillekin äitiydestä hämmentyneille: Se on juuri sitä vastuulliseksi äidiksi kasvamista, että sitä omaa jaksamistaan ja osaamistaan pyörittelee päässään. Minä olen työssäni nähnyt niin monenlaisia äitejä ja monenlaista äitiyttä, että sitä on oppinut olemaan armollinen sekä itselle että muille. Tietysti sitä yrittää olla mahdollisimman hyvä äiti lapselleen, mutta sen voi tosiaan toteuttaa niin monella tapaa. Joku haluaa jo odotusaikana noudattaa kaikkia mahdollisia ohjeita ja suosituksia kirjaimellisesti ja toinen taas ottaa rennomman linjan, itse olen yrittänyt tasapainotella näiden kahden välissä. Ja olen minä miestäkin jo varoittanut siitä, että vaikka tätä vauvaa todella on odotettu, niin väsyneenä todennäköisesti minäkin tulen kyselemään sen palautusoikeuden perään ;)

Heidille jo nyt synttärionnittelut! *puhaltaa torveen hassunkurinen tötteröhattu päässä, töttöröö!*

Ladie oli tainnut sitä Keski-Suomen enskojen tapaamista yrittää järjestää jo tälle viikolla, mutta tuli vähän lyhyellä varoitusajalla. Mites ensi viikko? Olisko Viipulillakin innokkuutta, niin päästäisiin yhdessä haukkumaan Jyväskylän neuvolasysteemejä? ;) Ja oliko vielä muita odottajia enskoissa Jyväskylästä tai tästä lähialueelta?

Nyt me taidetaan lähteä Otson kanssa päiväpötkötykselle rankan aamun jälkeen ja katsellaan jos vaikka iltapäivästä (oho, kello on jo noin paljon) tai sitten illasta innostuttaisiin siivoilemaan...

Hyvää viikonloppua enskoille!

T: Mörötin ja Otso rv38+0 (taisi kyllä tulla nuo viikot jo toiseen kertaan, mutta me ollaan niistä niin hitsin ylpeitä)

Vierailija
15/23 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nukkuu yhteentoista, jää päivät kovin lyhyiksi... =/ Oon käynyt aamusella ihanassa auringonpaisteessa kävellen kaupungilla ja sitten äiteen kanssa teellä ja sitten iskän kanssa koeajamassa sille uudempaa autoa ja nyt oottelen, että mies tulee kotiin vajaan vartin päästä ja sit lähdetään asioille. Hitto, kun pitää kiirettä ja illalla pitäis vielä siivotakin. No, mutta muutama kommentti tässä kiireessä ja sitten vaikka myöhemmin lisää...

Tosta vauvan palautusoikeudesta täytyy ihan heti kertoa, juttu mistä mies ei kyllä ilahdu, kun kuulee, että oon teille sen kertonut. Mutta siis hänellä on tapana välillä jutella unissaan ja tuossa viime viikolla yks aamuyö heräsin hänen höpinäänsä ja oikein kysyin uudestaan, että mitä hän mahtoi sanoa. Ja kuuliainen kaveri toisti pyydettäessä. Hänen huolenaiheenaan oli että " voiko kääpiön palauttaa?" Ei kyl suostunut selittämään siinä tilanteessa enempää. Mutta kyllä aamulla riitti naurua, kun yritettiin miettiä, mitä hän oli tarkoittanut. Oliko siis kääpiö synonyymi vauvalle noin yleensä, et jos ei tuu heti mieleinen, niin voiko vaihtaa toiseen vauvaan, vai ihanko kokonaan vois käyttää palautusoikeutta (14 vrk?) vai onko pelkona, et meidän lapsesta tulee hyvin lyhyt, mikä kyllä ei oo kovin todennäköistä, sillä mä olen 169 cm ja mies itse 190 cm. =D

Miten mun nakkisormet on näin hitaat? En nyt kerkee enempää tällä kertaa naputella, mutta josko iltasella tosiaan paremmalla ajalla sitten lisää. Näkymisiin!

-Amy ja EkaVekara, rv 39+1

Vierailija
16/23 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tässä koittanut parina iltana lueskella niitä neuvolan tädin antamia paperipinoja, ja kyllä sitä tavaraa tosiaan tuli paljon! Mieskin innostui siitä vau-kirjasta kun siinähän on näköjään isukille ihan oma puoli. :) Ja nyt on sitten pomollekin kerrottu töissä, ja ihan kivastihan se suhtautui, vaikka vähän etukäteen pelottikin.

Kesis oli palaillut palstalle, kiva! Kuulostaa aika kadehdittavalta tuo sinun energisyys. Koskahan se vaihe alkaa täälläkin? Olis ihan tervetullutta ;)

Nincakin oli päässyt taas linjoille ja neuvolassa oli mennyt kivasti. Hyvä että sattui sullekin kiva terveydenhoitaja :)

Larskulle kiitokset synnytyskertomuksesta! Oli kyllä tosi tunteellinen loppu, ihan herkäksi veti!

Osse oli joutunut osastolle, höh. Toivottavasti päästävät pian pois, kun onhan se tosiaan kotona mukavampi lepäillä. Vaikka hyvä tietysti että tarkkailevat ja huolehtivat!

Riikalla aika ikävä työkaveri! Joillakin vaan näköjään on vähän ihmeellinen ajatusmaailma¿ Mutta koita vaan olla välittämättä moisesta.

Sara-Mariallakin oli mennyt neuvolassa kivasti, paitsi että veivät yhden raskausviikon! :-/ Me ollaan sitten melkein samoissa päivissä ainakin hetken aikaa, hassua. ;) Mut kiva että pääset jo aika pian sinne ultraan! Jospa ne siellä tosiaan sitten vaikka palauttaisivat sen viikon.

Hyvä että Poppiskin on jo saatu paremmalle tuulelle! Tuo vauvan palautus Kelan laatikossa oli kyllä hyvä. ;) Ja tuo Amyn miehen unissahöpinä samasta aiheesta oli kyllä ihan loistava!

Möröttimellä oli ollut hyvä polikäynti, onneksi tosiaan menit sitten käymään, kun sait kerran mielen rauhalliseksi taas.

Kohtahan se on taas viikonloppu (enää reilu tunti¿) eli oikein kivaa viikonloppua kaikille!

T: Meriheppa rv 8+6

Vierailija
17/23 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurora: Ihana kuulla, että oot alkanu tuntee poitsun liikkeitä! :) Johan niitä on odotettukin.. :D

Äitiydestä... Jokainen on omanlaisensa odottaja ja omanlaisensa äiti. Jokainen kokee raskauden ja äitiyden omalla tavallaan. Ei se äitiyden ihanuus paukahda päälle kun napista painamalla edes välttämättä sillon kun vauva on syntyny.

Mulla ainakin kaikki tuntu tosi epätodelliselta kun Penni oli syntyny.. Lähinnä siis siinä mielessä, että ei meinannu millään tajuta, että tossa se meidän vauva nyt sitten on eikä lähde pois! =)

hitsi penni hermostuu..pitää lopettaa.. moi moi

burde ja penni (~1kk)

Vierailija
18/23 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ollut pitkä mun osastoreissuni. Siellä oli kyllä ihan hyvä olla, sai kuulla Santerin sydänääniä useemman kerran parikyt minuuttia ja verenpainetta mittailtiin siinä määrin, että välillä meinasin jo et nousevat pelkästä jatkuvasta mittailusta.... mutta ei, niin ne vaan lopulta laskivat lääkkeillä ja pääsin kotiin lepäilemään. Hämmästyttävintä oli, että nukuin sairaalassa paremmin ku moneen yöhön kotona! Heräsin yön aikana vaan kerran vessaan ja muun ajan nukuin ku tukki. Ja parasta ehkä oli se, että ruoka tuotiin sänkyyn valmiina, ei tarvinnu ku syödä! :D

Päänsärky vaivaa vähän vieläkin, mutta en sitä hirveesti kuulutellut sairaalassa, kun halusin kuitenkin viikonlopuksi kotiin. Mulle tuleekin tänne hoitajia sit pari kappaletta, kun kaverikin majoittuu meille ainakin ensi yöksi. Saan sit miestä ja kaveria passuuttaa, kun itse en sais hirveesti tehdä. Ei nyt koko ajan tartte sängyssä maata, mutta lenkkeily ja siivous yms. on nounou.

Oli tosi mukava käydä katsastamassa osasto etukäteen, kun oon pelännyt kovasti et TAYSissa olis jotenkin kiire koko ajan eikä kätilöt tai hoitajat ehtis paneutumaan. Oli täysin väärä asenne, koko ajan sain tosi hyvää huolenpitoa ja sama vuorossa oleva kätilö huolehti kaikesta. Enää ei pelota mennä sinne. Mullehan jäi kohdunulkoisen hoidosta kammo naistentautien osastoa kohtaan, sain niin kylmäkiskoista hoitoa siellä. Onneksi tuolla elämää synnyttävällä osastolla oli sit ihan eri ilmapiiri.

Mutta se polireissusta. Täällä oli eilen huolehdittu painosta (älkää hei viittikö t. nimim. paino alko ykkösellä jo ennen raskautta ja loppua ei sille nousukäyrälle näköjään näy...), poppis oli saanut morkkiksen (no ei se 4 sidukkaa kerran nautittuna niin vakavaa ole, mutta ota vaikka mieluummin neljänä perjantaina yks siideri kerrallaan, niin morkkis on pienempi!) ja moni mietti saako kääpiön palauttaa (sori tytöt, ei saa, mutta mulle voi lähettää kaikki ylimääräiset kappaleet et saadaan miehen kans se kuuden lapsen perhe nopeesti täyteen!).

Kylläpäs möröttimen masussa on pieni ihminen, kun vertaa tohon meidän kaveriin, painoeroa on jo nyt yli puoli kiloa ja me tullaan vielä viikko perässä. Mutta yksilöitähän tässä kasvatellaan, ei kai se ihme oo et isot ihmiset saa isompia lapsia! :) Se vaan jäi mietityttämään, et mikähän on " normaalin" haitari, kun vissiin meidän molempien vauvat on normaalin kokoisia ja silti ihan eri kaliiberia.

amy ja JoJo vois jo kohta lähtee sinne synnyttämään, samoin mörötin. Jooko!?!

Viikon päästä menen kontrollikäynnille äitiyspolille. Siihen asti pitää syödä lääkkeitä ja mittailla kotona paineita. Jos lääkkeet ei auta, ens viikolla mietitään sitten käynnistämistä. Nyt oltiin lääkärin kans ihan yhtä mieltä, että ei vielä ruveta käynnistämään, koska vauvalla näyttäis kaikki olevan hyvin eikä myrkytys näytä todennäköiseltä. Paineet ku saadaan pysymään vielä muutaman viikon aisoissa, niin sitten lasketun ajan pintaan voidaan harkita häätötoimenpiteitä. Joten mä en rupee sit etuileen vielä. Ja tosiaan kaikki paikat on edelleen unelmamallissa, eikä kipeitä supistuksiakaan oo hirveesti enää ollut.

No niin, taidan ottaa pikku tirsat ennen ku kaveri ja mies pölähtävät töistä tänne. Hauskaa viikonloppua kaikille ja pitäkää pikkukavereistanne huolta!

-Osse ja Santeri rv 37+2

Vierailija
19/23 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osselle ihan piti tulla kirjoittelemaan, kun olit osastolta pois päässyt. Mulle kun tuli hirveän huono omatunto, kun luin sinun osastolle joutumisesta. Tuntui, että olin jotenkin manannut sinut sinne osastolle niistä paineista ja turvotuksesta varoittelemalla :( Hyvä kuitenkin, että pääsit sieltä pois ja muutenkin sulle oli jäänyt hyvä olo osastolla olemisesta. Nyt on sitten Santerinkin vointi tsekattu ja sulla taitaa olla mahdollisuus seurata sitä verenpainetta ihan kotioloissa, että rennosti vaan nyt ja ilman ihmeempiä paineennousuja loppuaika, eikö vaan :)

Kyllä se meidän vauvan painoarvio vähän minutkin yllätti, kun silloin Brunon ultrassa hän puhui, että ei tarvitsisi yli lasketun ajan mennä kun muuten on liikaa kokoa ja samaa sanoi lääkäri nyt silloin vikassa lääkärineuvolassa, tosin hän koitti vaan ihan käsituntumalla. Terkka taas on koko ajan puhunut, että ei ole isoa vauvaa tulossa. Ei sitten itsekään tiennyt mitä uskoa. Mutta normaalin rajoissa tosiaan mennään, keski- ja alakäyrän puolivälissä suunnilleen. Sittenhän sen lopullisen painon näkee vasta vauvan synnyttyä, että katsellaan mitä tuleman pitää. Mutta ekstrarentouttavaa viikonloppua nyt sinnepäin ja nauti passuutuksesta ;) Mulla olisi sitä siivousta tiedossa, plääh.

Tuo Amyn miehen unissa horiseminen sai kyllä nauramaan :D

No jos nyt lähtisi vaihteeksi jotain hyödyllistä tekemään...

Mörötin

Vierailija
20/23 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä sä pode huonoa omaatuntoa, ihan oikeessahan sä olit, että on hyvä ottaa neuvolaan yhteyttä. Kyllä se oli ihan neuvolan päätös lähettää mut svolle ja siellä taas lääkärin päätös laittaa osastolle... eli tuskin ne kävi palstalta kattomassa, että mörötin on käskeny! :D Ja kun ne oli kaikkien hoitavien mielestä liian korkeet koko ajan, paineet siis, eli sun ja mun omakin fiilis oli ihan oikeessa. Ja vaikka eilen tuntu vähän inhalle jäädä osastolle, niin siellä oli tosiaan ihan hyvä olla, kun ties, että tilannetta seurataan. oon oikeesti ollut varmaan liian kauan kotosalla, kun musta siellä oli kiva ku oli seuraa... :D Saa nähdä, mitä keksin sit Santerin kanssa kotosalla ollessa, kun ei enää synnytysosastolle oteta!

Eli älä huoli, musta on kiva, kun joku pitää huolta ja vahvistaa mun omia olotiloja, etten ole ihan hoopo kun oon huolissani jostain paineista.

-Osse