Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sulle käy humalassa?

Vierailija
13.07.2022 |

Eikö tapahdu juuri mitään vain alatko sekoilemaan ihan täysillä. Mikä on sinulle liika suuri annos viinaa? Humalasi hyvät ja huonot puolet? Kerro jokin esimerkki siitä mitä tapahtui kun humalluit.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tapahdu käytännössä mitään. Tarpeeksi kun juo, niin vaihdan kielen englantiin, kun sammaltamisen lisäksi suomen kielen vaikeat sijamuodot käyvät liian vaikeiksi (ja äidinkieli on kyllä suomi, ei ole siitä kiinni). Jos edelleen tulee sitä hyvää oloa tavoiteltua, niin seuraava porras on oksentelu ja sitten seuraava sammuminen. Alkaa tuntumaan pelkältä hyvän rahan tuhlaamiselta koko viinan kittaaminen. Sitten se krapula vielä "kaupanpäällisenä".

Vierailija
2/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, minulla ei ole mitään estoista persoonaa pinnan alla jonka alkoholi vapauttaisi. Alkoholista tulee nykyään lähinnä ja ainoastaan helevatanmoinen päänsärky, minkä vuoksi en nykyään juurikaan juo. En ole koskaan ymmärtänyt henkilöitä joiden persoonallisuus tuntuu muuttuvan kun humaltuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka drinkki - ei juuri mitään. Toka drinkki - jalat katoaa alta. - En käytä alkoholia.

Vierailija
4/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousuhumalassa olen puheliaampi ja kivempi, selvinpäin olen ilkeä ja ikävä, jonka vuoksi usein hiljaa, etten masenna muita. Hirveässä kännissä oksennan ja käyn nukkumaan.

Vierailija
5/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen puheliaammaksi, kovaäänisemmäksi, rohkeammaksi ja sosiaalisemmaksi. Ihmisten ilmoilla juodessa olen nolannut itseni monia kertoja, ei nyt mitään ihan hirveän pahoja mutta kuitenkin. Nykyään juon lähinnä kahdestaan kotona miehen kanssa niin ei yleensä tarvitse hävetä seuraavana päivänä.

Vierailija
6/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalja.

Tulee sellanen mukava olo. Ja ystävällinen fiilis. Ei esimerkiksi jaksa loukkaantua ja jaksaa kehua muita jne.

Asiat kiinnostaa, kaikki tuntuu mahdolliselta ja toiveikkaalta. Tulee valtavasti energiaa tehdä kaikkea hieman epämiellyttävääkin, kuten siivota.

Ei huoleta niin paljoa.

Tämä siis nousuhumalassa.

Laskuhumalassa sit tuntuu että mikään ei kiinnosta eikä tuota mielihyvää.

Ja tietty krapulassa ahdistaa.

Nousuhumala on ihana tunne, mutta oon tullut siihen tulokseen että ei kannata. Siitä joutuu maksaa sit kaksin verroin siitä hyvästä olosta.

On se tietysti kiva, jos edes välillä kokee sellaisen huolettomuuden tunteen...

Vierailija
7/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulospäin ei kuulemma näy juuri mitään, mutta se voi johtua siitä että yleensä seurakin humaltuu samalla kuin minä.

Minusta tulee mukavampi, en takerru lillukanvarsiin enkä rupea kinastelemaan pikkuasioista. Saatan olla tavallista hiljaisempi, kun ei tarvitse kaikkeen päästä sanomaan mielipidettäni. Melu, kutina, häikäisevät valot ym. kaikki pikkuasiat eivät ärsytä samoin kuin selvin päin ollessani. Opiskeluaikaan kirjoitin kaikki esseet ym. aina humalassa, sillä silloin sain työhön vauhtia kun itsekritiikki vaimeni (huom. en kirjoita työkseni enkä ole nykyään töissä humalassa). 

Tarpeeksi kun juon, alkaa tulla fyysisesti huono ja huippaava olo, jolloin tiedän vaihtaa vesilinjalle. Muutenkin alkoholista tulee jano joten vettä tulee siemailtua pitkin iltaa, ja syötyä jotain myös.

Nyt iän myötä alkoholi on ruvennut myös aika nopeasti nukuttamaan, etenkin jos yhtään enemmän juon. Jos ennen join viisi olutta illassa, nyt pitää jättää kolmeen, jottei tarvitse kesken kaiken lähteä nukkumaan.

Vierailija
8/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humala=myrkytystila. Kaikin puolin ihmiselle haitallista. Minä taannun ainakin vajaaälyiseksi heti, kun promillet saa sinne 3.00. Pienet määrät ei vaikuta mihinkään eli täysin turhaa tissutellakkaan.

Vierailija
9/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalja.

Tulee sellanen mukava olo. Ja ystävällinen fiilis. Ei esimerkiksi jaksa loukkaantua ja jaksaa kehua muita jne.

Asiat kiinnostaa, kaikki tuntuu mahdolliselta ja toiveikkaalta. Tulee valtavasti energiaa tehdä kaikkea hieman epämiellyttävääkin, kuten siivota.

Ei huoleta niin paljoa.

Tämä siis nousuhumalassa.

Laskuhumalassa sit tuntuu että mikään ei kiinnosta eikä tuota mielihyvää.

Ja tietty krapulassa ahdistaa.

Nousuhumala on ihana tunne, mutta oon tullut siihen tulokseen että ei kannata. Siitä joutuu maksaa sit kaksin verroin siitä hyvästä olosta.

On se tietysti kiva, jos edes välillä kokee sellaisen huolettomuuden tunteen...

Taika on siinä, että nousuhumalan jälkeen syö, juo reippaasti vettä ja käy nukkumaan. Nukkuu laskuhumalan, eikä tule krapulaa. Kohtuus auttaa useaan asiaan.

Vierailija
10/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi, vaikka kaikenlaista hujmalassa tapahtuu, on käynyt ihan hyvin. Aina olen kotoa, tai muusta turvallisesta paikasta herännyt.

Vierailija
11/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin juon yli 2 paukkua. Humalassa hiukan hilpeämpi, krapula tulee jo parista paukusta. Harvoin juon ja silloinkin  1 paukku riittää, tai jos ilta on pitkä, 2 silloin , välissä  parikin tuntia

Vierailija
12/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kun en ole koskaan ollut humalassa, mitä nyt nuorena joskus pienessä hiprakassa, jolla ei juuri vaikutusta ollut minuun.

Vierailija
13/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oli kirkasta viinaa nopeasti ja paljon.Todella kova känni.Poliisi vei sitten putkaan.

Nyt alkoholinkäyttö loppunut kokonan.

Vierailija
14/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon aina liikaa, kun lähden viihteelle ja menee muisti.

Kavereiden mukaan minusta tulee kauhea flirtti ja lähden kuulemma lähes ensimmäisen miehen matkaan.

Yleensä herään jostain tavara täynnä, no... tiedätte kyllä mitä, ja häpeissäni raahaudun salaa ja vähin äänin kotiin potemaan krapulaa.

Vierailija
15/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan peräloosteria kaikille halukkaille paljaalla.

Vierailija
16/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huanosti.

Vierailija
17/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulee huono olo ja jalat häviää, joten en enää käytä alkoholia lainkaan.

Vierailija
18/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä juon aina liikaa, kun lähden viihteelle ja menee muisti.

Kavereiden mukaan minusta tulee kauhea flirtti ja lähden kuulemma lähes ensimmäisen miehen matkaan.

Yleensä herään jostain tavara täynnä, no... tiedätte kyllä mitä, ja häpeissäni raahaudun salaa ja vähin äänin kotiin potemaan krapulaa.

Laita mulle viestiä seuraavan kerran, kun olet lähdössä viihteelle, minä tarjoan.

Vierailija
19/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään nousuhumala kestää aika vähän aikaa, yleensä väsyn hyvin äkkiä. En koskaan törttöile humalassa tai saa typeriä ideoita, aika samalla tavalla järki pysyy päässä silloinkin, mutta saatan sanoa asioita joita en selvinpäin kehtaisi, hyvässä tai pahassa. Annan esimerkiksi kehuja paljon herkemmin, mutta myös puhun liian avoimesti omista asioistani. Koskaan en ole lipsauttanut sellaista mitä en missään nimessä haluaisi sanoa, tms oikeasti vakavia asioita, mutta melkein joka ryyppykerran jälkeen on jokin asia josta mietin, että pitikö tuokin nyt mennä sanomaan ääneen. Olen kyllä kova overthinker, mutta silti.

Vierailija
20/25 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalja loppuu jossain vaiheessa ja kaupat on silloin jo kiinni.