Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä hautajaisvaatteet?

Vierailija
13.07.2022 |

Olen kokoa XL, joten hankalaksi meni. Haluaisin mekon, mutta en meinaa nyt kesällä löytää sopivaa mustaa, hillittyä mekkoa.

Olen selannut H&M:n ja Zalandon tähän mennessä. Rahaa ei ole paljoa laittaa, 60€ on maksimi. Ongelmana on vartaloni, kun olen jättimäinen vatsasta alaspäin.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi asuksi ihan vain mustat housut ja musta kauluspaita? Itse rumaan ja lihavana naisena pukeudun aina tuolla tavalla. Mekkoon tai hameeseen pukeutumista en voisi edes kuvitella. Lihavan naisen kannattaa käyttää ihan miesten väljiä kauluspaitoja, joita myydään ihan Prismassa. Hinta on 14,90 euroa.

Jos ap kyseli mekkoa, miksi ehdotat  housuja ja kauluspaitaa?

Vierailija
42/63 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdotan kanssa tuota värjäystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
45/63 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koko xl oo mikään jättiläinen

Vierailija
46/63 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuosi sitten sama tilanne sillä erotuksella, että luulin minulla olevan hautajaisvaatteita muutamatkin. Kun sitten hautajaisia edeltävänä aamuna aloin kokeilemaan mitkä niistä päälleni laittaisin, niin karu totuus iski vasten kasvoja kun vaatteet eivät mahtuneetkaan päälle. Onneksi paikallinen kirpparimarketti oli auki ja sieltä löysin en yhtä, vaan kolme vaihtoehtoa, ja ostin ne kaikki. Maksoi 8 e yhteensä. Hautajaisvaatehan saa ja pitääkin olla pliisu ja koristeeton, niitä on paljon kirppareilla.

Vierailija
47/63 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella huono tarjonta on. Yritin naisena löytää normaaleja mustia suoria housuja talvella niin ei ollut, oli vain bootcut malleja eli lyhyitä malleja. Onneksi löysin kaapista vanhat suorat housut.

Sama, yritin löytää toukokuussa hautajaisiin suoria mustia housuja niin en löytänyt. Koko ei ole ongelma, 42. Mutta mallit oli lyhyitä tai alas leveneviä tai kangas oli kuin trikoota. Ostin lopulta mustan puolihameen.

Vierailija
48/63 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
49/63 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli elloksella musta mekko, mitä himoitsin - hinta 30 euroa. En vain mitenkään pystynyt perustelemaan itselleni ostamista. Mietin sitä jo kotimekoksikin, mutta kun oikeaa tarvetta ei ole.

Viime viikolla kiertelin kirpparia, siellä oli avokkaita jopa ilmaiskoreissa, päällystakkeja parilla eurolla, pukutakkeja eurolla.

Juhlavaatteet kannattaa hankkia hyvissä ajoin.

Vierailija
50/63 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi kaapissa vaikka mitä sopivaa. En tiedä missä asut mut halvalla menisi Hki.

Vierailija
51/63 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kummallista ettei kaupasta saa ostettua nykyään edes normaaleita mustia suoria housuja.

Vierailija
52/63 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi asuksi ihan vain mustat housut ja musta kauluspaita? Itse rumaan ja lihavana naisena pukeudun aina tuolla tavalla. Mekkoon tai hameeseen pukeutumista en voisi edes kuvitella. Lihavan naisen kannattaa käyttää ihan miesten väljiä kauluspaitoja, joita myydään ihan Prismassa. Hinta on 14,90 euroa.

Minusta housuihin ja kauluspaitaan ahtautuminen tuntuu paljon epämiellyttävämmältä ajatukselta kuin jokin hulmuava, huoleton mekko.

Vierailija
53/63 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärkkäisen verkkokauppa, sieltä plus koon mekko vaikka only carmakoma tai sitten ihan Prismasta. Stiletto verkkokauppa.

Vierailija
54/63 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa.

Luulisi XL:ää löytyvän, eihän se ole isokaan. Joka toinen on XL nykyään. Osta kuminauhavyötäröinen laskostettu mekko, jossa kuminauha irrotettavissa ja vaihda tarvittaessa kuminauha. Tällainen on helppo tehdä myös itse. Osta musta kangas, ompele käännös molempiin päihin, pujota kuminauha toiseen päähän, ompele sivusauma kiinni, solmi kuminauha sopivan kokoseksi. Onnistuu ilman ompelukonettakin käsin tikaten. Lisäksi tarvitset siistin paidan. Jos mekko on tyköistuva, niin pitkähelmainen väljä pusero sen päälle.

Tai osta tai ompele musta kietaisumekko. Iso toisesta päästä leveämpi kangas, jossa vyötäröllä nauha sitomista varten.

Tai jos on käyttöä, niin osta musta kokomekko tyyliä kukkamekko, mutta ilman kukkia ja yksivärinen musta. En kyllä tiedä onko niitä mustina. Siihen päälle ohut pusero, jos yläosa liian avoin.

Erillinen mekko ja pusero on helpoin, jos ylä- ja alaosa eri kokoa.

Vierailija
56/63 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problems.

Vierailija
57/63 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindex, Kappahl ja ihan marketit myy ihan kelpoja tummia mekkoja. Kokojakin löytyy.

Itse löysin kivan tummansinisen mekon hautajaisia varten myös Espritiltä.

Mutta jos nyt on tilanne, että vaatteen tarvitsisi suht nopeaan ja budjetti on määritelty, niin kannattaa itse harkita, miatä voisi joustaa vaatteet löytääkseen. Mitä tiukemmin määritellyt kriteerit mm. tyylin ja värin suhteen, sitä vaikeampaa varmaan löytääkin.

Vierailija
58/63 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa on joskus laajempi tarjonta kuin nettikaupoissa. Kauppoihin etsimään niitä hautajaisvaatteita siis.

Vierailija
59/63 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on kuollut ja häntä surraan muistellaan ja kunnioitetaan, niin kertokaa mitä väliä on jonkun vatsamakkaroilla tuossa hetkessä? 

Vierailija
60/63 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta jätesäkki.Hyvä ja halpa.Sopii varmasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän