Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset auttakaa: Millaisista piirteistä ja muista faktoista tunnistaa miehen joka on sitoutumiskykyinen ja hyvää isämateriaalia?

Vierailija
13.07.2022 |

Millaisista piirteistä ja muista faktoista tunnistaa miehen joka on sitoutumiskykyinen ja hyvää perheen isä-materiaalia?
Millaisia piirteitä tai ominaisuuksia tuntemissanne miehissä tai tällaisissa kumppaneissa on?
En haluaisi tuhlata vähiä vauvantekovuosiani enää yhteenkään sitoutumiskammoiseen tai pelimieheen joka väittää haluavansa sitoutua ja perheen ja näin ei sitten kumminkaan tosi paikan tullen ole.

Bonuskysymyksenä: Mistä löysit oman sitoutumiskykyisen kumppanisi jonka kanssa myös ne lapset teit?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, jos tällainen lasipallo olisi olemassa niin sen keksijä olisi miljonääri. Ei kai sitä varmuudella voi ikinä tietää millainen isä siitä miehestä kuoriutuu? Vaikka vaikuttaisi miten sitoutuneesta niin eihän sitä ikinä tiedä.

No älä kuitenkaan ota ainakaan riippuvuudesta kärsivää, pikkupoikamaisesti käyttäytyvää tai puhumatonta miestä isäksi lapsille.

Vierailija
2/85 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on sellaisia, jotka tekevät niin kuin lupaavat. Ihan alussa sen voi huomata siitä, että tulevat tapaamisiin täsmällisesti ja haluavat itse tavata, mutta sanovat suoraan jos jokin asia ei käy. Pitävät huolta muista ihmissuhteistaan ja ovat täysin suoria heidän suuntaansa. Jos on sopinut tapaavansa kaverinsa/sukulaisensa niin eivät sinun takia feidaa heitä vaan tapaavat sovitusti. Mikään ei vaadi mitään kommervenkkejä tai tulkitsemista kun mies itse sanoo suoraan ihan kaiken tunteistaan alkaen. Ainakin meillä oli näin. Sen vaan tiesi, että tossa on umpirehellinen, kunnollinen ja luotettava ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee spermapankkiin.

Vierailija
4/85 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on sellaisia, jotka tekevät niin kuin lupaavat. Ihan alussa sen voi huomata siitä, että tulevat tapaamisiin täsmällisesti ja haluavat itse tavata, mutta sanovat suoraan jos jokin asia ei käy. Pitävät huolta muista ihmissuhteistaan ja ovat täysin suoria heidän suuntaansa. Jos on sopinut tapaavansa kaverinsa/sukulaisensa niin eivät sinun takia feidaa heitä vaan tapaavat sovitusti. Mikään ei vaadi mitään kommervenkkejä tai tulkitsemista kun mies itse sanoo suoraan ihan kaiken tunteistaan alkaen. Ainakin meillä oli näin. Sen vaan tiesi, että tossa on umpirehellinen, kunnollinen ja luotettava ihminen.

Komppaan tuota puhumista. Ja sitä, että tekee mitä sopii.

Minun haasteenani on ollut luottaa. Yhteisistä intresseistä löytyi henkilö, jonka olin tuntenut tuttavana pidempään. Olin häntä

Ihaillut/arvostanut toiminnoissaan. Sitten kerran satuttiin kohtaamaan oikeasti.

Meillä kyllä mies laittoi pikkuhiljaa minut ykköspaikalle menojensa suhteen. Toki hoiti ne omansa.

Mies tosiaan käytöksellään osoitti, että haluaa olla kanssani ja haluaa, että voin luottaa häneen.

On edelleen sellainen. Hänellä on suojelun halu.

Tunteista ja tuntemuksista puhuminen on varmaan ollut enempi minun heiniäni.

Omat haasteet meillä ihmisinä kasvussa on.

Rakkaus meillä on, ja luottamus. Ja arvostamme toisianne ihmisinä.

Luota aapee tunteeseen. Jos jotakuta arvostat, niin kerro se hänelle. On myös hyvä kertoa epäkohdat. Ne kyllä ajallaan sieltä tulee. Saa kehittyä!

Kun on luottamus, niin suhde kehittyy, koska siinä ollaan ja kehitytään yhdessä. Halutaan.

Mutta ei noita voi ehkä heti tietää?

Siksi on hyvä olla harrastuksia ja intresssejä, niin voi löytyä samanhenkisiä.

Vierailija
5/85 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan itsekin miehessä suoraa ja rehellistä puhetta sekä sitä ettei tarvitse arvailla tai yksinään pohtia asioita. Pidän myös siitä että huomaan miehen auttavan perhettään ja sukulaisiaan.

Vierailija
6/85 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, jos tällainen lasipallo olisi olemassa niin sen keksijä olisi miljonääri. Ei kai sitä varmuudella voi ikinä tietää millainen isä siitä miehestä kuoriutuu? Vaikka vaikuttaisi miten sitoutuneesta niin eihän sitä ikinä tiedä.

No älä kuitenkaan ota ainakaan riippuvuudesta kärsivää, pikkupoikamaisesti käyttäytyvää tai puhumatonta miestä isäksi lapsille.

Puhumaton mies on kyllä pahin. Sen kanssa jää aina keskusteluissa yksin.

Vierailija
7/85 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään. Miehet feikkaa aluksi ja todellinen luonto paljastuu kun ne luulee että olet mallissa.

Vierailija
8/85 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan tuota puhumista. Ja sitä, että tekee mitä sopii.

Minun haasteenani on ollut luottaa. Yhteisistä intresseistä löytyi henkilö, jonka olin tuntenut tuttavana pidempään. Olin häntä

Ihaillut/arvostanut toiminnoissaan. Sitten kerran satuttiin kohtaamaan oikeasti.

Meillä kyllä mies laittoi pikkuhiljaa minut ykköspaikalle menojensa suhteen. Toki hoiti ne omansa.

Mies tosiaan käytöksellään osoitti, että haluaa olla kanssani ja haluaa, että voin luottaa häneen.

On edelleen sellainen. Hänellä on suojelun halu.

Tunteista ja tuntemuksista puhuminen on varmaan ollut enempi minun heiniäni.

Omat haasteet meillä ihmisinä kasvussa on.

Rakkaus meillä on, ja luottamus. Ja arvostamme toisianne ihmisinä.

Luota aapee tunteeseen. Jos jotakuta arvostat, niin kerro se hänelle. On myös hyvä kertoa epäkohdat. Ne kyllä ajallaan sieltä tulee. Saa kehittyä!

Kun on luottamus, niin suhde kehittyy, koska siinä ollaan ja kehitytään yhdessä. Halutaan.

Mutta ei noita voi ehkä heti tietää?

Siksi on hyvä olla harrastuksia ja intresssejä, niin voi löytyä samanhenkisiä.

Aivan ihana teksti :) Ihana kuulla että tällaisiakin miehiä vielä maailmasta löytyy :) Onnea! <3

Sanojen pitäminen on kyllä iso merkki siitä voiko mieheen luottaa sitten suuremmissakaan asioissa. Moni puhuu paljon muttei toteuta.

Vierailija
9/85 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme kavereita mieheni kanssa ennen seurustelun aloittamista. Huomasin, miten pyyteettömästi mies auttoi muita ihmisiä, esimerkiksi kaveripiirin ainoana autollisena tarjosi kyytejä, haki muita iltaisin töistä, tuli muuttoavuksi, antoi jonkun toisen tarvitseman tavaran itseltään, oli mukana järjestämässä syntymäpäiviä jne. Tähän ystävällisyyteen ja huomaavaisuuteen ihastuin eikä ole tarvinnut katua. Mies on erinomainen puoliso ja isä.

Vierailija
10/85 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsyydestä, ei-viehättävästä ulkonäöstä, siitä että haluaisit sanoa juuri hänelle, että vaikutat mukavalta mutta en tunne kipinää..

Eli toimi päinvastoin miten normaalisti toimisit ihastuessasi välinpitämättömään komeaan alfamieheen.

Vierailija
11/85 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka pystyy puhumaan vaikeistakin asioista ja ratkaisemaan mahdolliset ristiriidat yhdessä.

On oma-aloitteinen mm. kodinhoidon suhteen.

On valmis suunnittelemaan lasten saamiseen liittyvät taloudelliset ja käytännön järjestelyt (mm. perhevapaat) huolellisesti yhdessä.

On lähtökohtaisesti huomioon ottava jos olet esimerkiksi kipeänä. Pystyy laittamaan muut ihmiset ja heidän tarpeensa oman navan edelle silloin, kun on tarpeen.

On elämäntyyliltään jollain tapaa aktiivinen ja harrastava, ei kuitenkaan harrasta mitään älyttömän aikaavievää lajia, joka menisi kaiken edelle.

Miehen kaveripiirissä on muita perheellisiä tai perhettä suunnittelevia ihmisiä.

Tässä nyt jotain esimerkkejä. Kannattaa kuitenkin olla varovainen, hyväkin mies voi taantua yhteen muuttaessa, lapsen syntyessä jne. Aina se ei edes ole miehen syytä, jos vaikka oman lapsuuden toimintamallit pukkaavat pintaan. Tärkeintä on kuitenkin miehen kyky keskustella, neuvotella ja tehdä yhdessä työtä koko perheen hyvinvoinnin eteen.

Vierailija
12/85 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen YH-isänä sanoisin, että sellainen mies joka on valmis raahautumaan vaikka ilman jalkoja lastensa luokse ja pitää kotia perheen linnana, on hyvä isä.

Semmoinen, joka haluaa opettaa lapsilleen kaikenlaista aina erätaidoista erilaisten työkalujen käyttöön, juttelee lapsilleen myös syvällisempiä asioita tarvittaessa, hyvän isän kasvatuksessa lapsiin iskostuu paljon sellaisia arvoja, mitkä on lopulta koko yhteiskunnan kulttuurin pohjanakin.

Eniten tämmöisiä löytyy yrittäjähenkisimmistä miehistä, mutta myös duunareiden joukossa pitäisi olla ihan runsas tarjonta perinteisiä mukavia mutta sopivan jämäköitä miehiä.

Vierailija
13/85 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka erityisesti korostaa jo Tinder-profiilissaan, että "ei halua mitään draamaa" ja pelaa tämän kortin myös jokaisen erimielisyyden noustessa, on yleensä välttelevää ja emotionaalisesti kypsymätöntä sorttia. Kannattaa siis välttää, jos noita merkkejä on. Myös menojalan vipattaminen yli 30-vuotiaana --> ei jatkoon. Varminta on tietysti rohkeasti puhua toiveista jo alussa. Jos mies saa hepulin siitä, että lapsitoiveista ylipäätään kysytään --> ei jatkoon. 

Vierailija
14/85 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsyydestä, ei-viehättävästä ulkonäöstä, siitä että haluaisit sanoa juuri hänelle, että vaikutat mukavalta mutta en tunne kipinää..

Eli toimi päinvastoin miten normaalisti toimisit ihastuessasi välinpitämättömään komeaan alfamieheen.

Onko sinulla ryyppyputki päällä vai miten palstauli on jo tähän aikaan hereillä?

Vierailija
15/85 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet haluavat aika kauan nauttia nuoruudesta ja vapaudesta, mutta kyllä suurin osa haluaa vaimon ja lapsia jossain vaiheessa elämäänsä. Ongelma on siinä, että sitten kun tämä tavoite on saavutettu, niin mies lakkaa näkemästä vaivaa perheensä eteen, ja olettaa, että parisuhde ja lastenkasvatus menee siinä oman elämän rinnalla kuin itsestään. Sitä ei voi oikein nähdä etukäteen.

Vierailija
16/85 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi sellainen kiltti, tavallinen mies, joka ei pidä numeroa itsestään. Koulutustasolla ei ole väliä, sillä isyyden into ei sulje pois köyhää saati rikasta tyyppiä. Hyvä merkki on sekin, että mies haluaa miettiä asiaa ja keskustella lisää.

Jos joku vouhottaa isyydestä hän  rakastaa ajatusta olla isä, mutta ei ole isäainesta ja siittää useampia naisia ihan vain kokeakseen omaa miehisyyttään.

Jotkut oppivat isäksi vasta, kun ns vahinko tapahtuu ja lapsi ilmoittelee tulostaan. JOten sellaiset ovat arpapeliä, jotka eivät ole isyydestä puolesta tai vastaan???

Vierailija
17/85 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää väliin mies, joka jotakin viikonloppuhommaa ehdotettuasi aina sanoo "katotaan sitten sitten lähempänä". Tuollainen mies ei ikinä lupaa eikä sovi mitään vaan valitsee sitten itselleen mieluisimman. Se hyvä puoli miehessä on, että hän ei riko lupauksiaan, koska hän ei lupaa mitään, mutta etpä itsekään voi sopia mitään ilman plan B:tä. Jos järjestät jotain, et voi tietää lähteekö mies mukaan vai ei.

Vierailija
18/85 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä merkki on se, jos miehellä on hyvät, mutta terveet välit lapsuudenperheeseensä. Mies puhuu vanhemmistaan kauniisti, auttaa siskoaan muutossa, viestittelee veljensä kanssa kuulumisia, osallistuu isoäidin 90-vuotissynttäreille... Tällainen kertoo usein epäitsekeskeisestä ja joustavasta luonteesta. Kasvuympäristö on luultavasti ollut sellainen, että on oppinut ottamaan muut huomioon ja välittämään läheistensä tarpeista. Tietysti ääripää on ongelmallinen, se, jos napanuoraa ei ole katkaistu ja antaa suvun päättää omista asioistaan. Tietenkään huonotkaan välit perheeseen ei aina tarkoita huonoa miestä, koska hyviin väleihin tarvitaan kaksi osapuolta, ja jotkut vanhennat, sisarukset ym. ovat hankalia ja ilkeitä. Toki toisinaan mies on itse se hankala tai tunne-elämässään estoinen osapuoli.

Vierailija
19/85 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet haluavat aika kauan nauttia nuoruudesta ja vapaudesta, mutta kyllä suurin osa haluaa vaimon ja lapsia jossain vaiheessa elämäänsä. Ongelma on siinä, että sitten kun tämä tavoite on saavutettu, niin mies lakkaa näkemästä vaivaa perheensä eteen, ja olettaa, että parisuhde ja lastenkasvatus menee siinä oman elämän rinnalla kuin itsestään. Sitä ei voi oikein nähdä etukäteen.

Kyllä voi nähdä kun kuuntelee mitä se mies asioista oikein tuumailee.

Mä itse tiesin jo lapsesta asti et musta tulee isä, ja 24v sellaiseksi tuli ihan rakkaudella ja tahdolla tehden.

Liikaa ei kannata suunnitella ja miettiä, vaan antaa virran liikuttaa venettä myös.

Vierailija
20/85 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi konkreettinen piirre on se, että miehellä (tai naisella) on hyvin hoidettu koira tai muu lemmikkieläin.

Olen itse kohta kuusikymppinen sinkku, mutta yllä olevan olen todennut muiden ihmisten ihmissuhteiden perusteella.